1.0 0

پنج ایراد اساسی کمد دیواری ملامینه چیست؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  16 فروردین 1401
پنج ایراد اساسی کمد دیواری ملامینه چیست؟

در دنیای کمد دیواری‌ها، با انواع متریال با ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی مواجه هستیم. امّا گاهی برای کاربردی که مد نظر ما هست، متریالی نسبتاً ساده با قیمت تمام شده‌ی پایین گزینه‌ی مناسب‌تری هست. کمد دیواری‌های ملامینه از این مزایا برخوردار هستن.

پس اگه قصد ساخت کمد دیواری با قیمتی مناسب امّا ظاهری قابل قبول دارین، تا انتهای این مطلب همراه ما باشین، چون قرار است به طور تخصصی به پنج ایراد اساسی و سپس پنج مزیت مهم  کمد دیواری ملامینه بپردازیم و در نهایت با عواملی که در کیفیتِ متریال و قیمت نهایی این کمددیواری تاثیر دارن، آشنا بشیم.

اشتباهی رایج در رابطه با کمد دیواری ملامینه!

بهتر است قبل از بررسی مزایا و معایب کمد دیواری ملامینه، ابتدا تعریف اشتباهی که از کمددیواری ملامینه وجود داره رو اصلاح کنیم. کمد دیواری ملامینه، به کمدی گفته می‌شه که ورق سازنده‌ی اون از مغزی (بخش زیر روکش) نئوپان و روکشی نازک از ملامینه ساخته می‌شه.

کمد دیواری ملامینه رو نباید با کمد دیواری ام دی اف اشتباه گرفت. زیرا در مقایسه ورق سازنده کمددیواری ام دی اف و ملامینه، ورق سازنده کمد دیواری ام دی اف اگرچه از روکشِ نازک ملامینه تهیه می‌شه، اما مغزی اون از جنس ام دی اف هست که از نئوپان گران تر و با کیفیت تر است.

مقایسه نئوپان و ام دی اف

پس منظور از کمددیواری ملامینه که در این مطلب به اون می‌پردازیم، کمددیواری از جنس ورقی با مغزی نئوپان و پوششی از ملامینه هست. در ادامه‌ی این قسمت به بررسی پنج ایراد مهم کمددیواری ملامینه می‌پردازیم و سپس مزایای اون رو می‌گیم.

پنج ایراد اساسی کمد دیواری ملامینه چیست؟

دونستن ویژگی‌های مثبت و منفی در هر خریدی، کمک زیادی به ما می‌کنه تا بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشیم. بنابراین در این بخش به پنج ایراد اساسی و مشکل آفرین در مورد کمد دیواری‌های ملامینه اشاره می‌کنیم:

1.     مقاومت پایین در برابر رطوبت

کمد دیواری‌های ملامینه، گزینه مناسبی برای مناطقی با آب و هوای شرجی نیستن. چون مقاومت بسیار کمی در برابر نفوذ رطوبت دارن. این مشکل به مقاومتِ پایینِ ورق نئوپان سازنده کمددیواری ملامینه برمی‌گرده. درصورت خراشیدگی روکش ملامینه، نئوپان در برابر رطوبت خیلی سریع آسیب می‌بینه.

2.     مقاومت کم در برابر مواد اسیدی و قلیایی

کمدهای ملامینه، با محلول‌های اسیدی و قلیایی میانه‌ی خوبی ندارن و باید در برابر این مواد محافظت بشن. در نتیجه، برای شستشوی کمد دیواری‌های ملامینه با چالش‌هایی مواجه هستیم. چون نباید در معرض آب و موادشوینده قرار بگیرن. پس اگه قرار هست در محیطی با آلودگی بالا نصب بشن یا عادت به نظافت روزانه دارین، شاید بهتر باشه در انتخاب این متریال تجدید نظر داشته باشین.

3.     نداشتن قابلیت ترمیم

کمد دیواری‌های ملامینه قابلیت ترمیم ندارن و نمی‌شه بخش تخریب شده‌ای از کمد رو بدون تعویض، به حالت قبل برگردوند.

4.     استحکام و دوام کمتر نسبت به سایر کمددیواری‌ها

این کمدها، در مقایسه با موارد مشابه (مثلاً کمد دیواری‌های ام دی اف)، استحکام پایین‌تری دارن. به طور کلی، طبق مواردی که اشاره شده، دوام پایین این کمدها از اصلی‌ترین معایب این دسته به حساب میاد.

5.     براقیت کمتر

کمد دیواری‌های ملامینه در مقایسه با سایر کمددیواری‌ها، ظاهری نسبتا مات دارن و براق بودنی که در کمددیواری‌های پی وی سی و های گلاس دیده می‌شه، در این کمدها امکان پذیر نیست.

اما در ادامه بریم سراغ مزایای کمد دیواری‌های ملامینه تا با نیمه‌ی روشن وجودِ این کمددیواری ها هم آشنا بشیم!!!

کمددیواری ملامینه مزایا و معایب

پنج مزیت مهم کمد دیواری‌ ملامینه چیست؟

از مزایای کمد دیواری‌های ملامینه نمیشه به سادگی عبور کرد. این کمدها پنج مزیت مهم دارن که در پایین گفتیم.

1.     اقتصادی بودن

برجسته‌ترین مزیت در این کمد دیواری‌ها، اقتصادی بودن اون‌ها هست. کمد دیواری‌های ملامینه جزو ارزان قیمت‌ترین متریال‌های موجود در بازار هستن.

2.     تنوع طرح و رنگ

کمد دیواری‌های ملامینه، خوشبختانه از تنوع رنگ و طرح نسبتا بالایی برخوردار هستن. می‌تونین بسته به دکوراسیون منزل خودتون، رنگ و طرحی متناسب با سایر اجزا انتخاب کنین.

3.     مقاومت در برابر سایش و حرارت

روکش‌های ملامینه در برابر سایش و حرارت مقاومت قابل قبولی دارن.

4.     نگهداری آسان

نگهداری این کمدها دردسر چندانی نداره و نیاز به نظارت و توجه خاصی نیست.

5.     داشتنِ سطح صاف

سطوح صاف در این کمددیواری‌ها، گرد و خاک کمتری رو جذب سطح می‌کنه، پس گردگیری بدنه‌ می‌تونه در دفعات کمتری انجام بشه.

بعد از شناخت مزایا و معایب کمد دیواری ملامینه، حالا دیگه نوبت می‌رسه به شناخت عواملی در کیفیتِ متریال سازنده‌ی این کمد دیواری و قیمت نهایی اون نقش دارن.

معایب کمددیواری ملامینه (1)

چه عواملی در کیفیتِ متریال و قیمتِ نهایی کمددیواری ملامینه تاثیر دارن؟

کیفیت متریال و قیمت نهایی کمددیواری ملامینه، به عوامل مختلفی بستگی داره از جمله:

  1. برند سازنده ورق کمد دیواری ملامینه
  2. جنس و تعداد یراق آلات کمد دیواری ملامینه
  3. نیروی ساخت حرفه‌ای کمد دیواری ملامینه

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این عوامل می‌پردازیم.

1.     برند سازنده ورق کمد دیواری ملامینه

از مهم‌ترین عواملی که در قیمت نهایی کمددیواری ملامینه هم نقش داره، شرکت تولید کننده ورق سازنده کمددیواری است. اگه از محصولات با برندهای خارجی برای ساخت کمد دیواری ملامینه کمک بگیرین، در نهایت کیفیت متریال بهتری رو شاهد هستین. از طرفی، باید هزینه‌ی بیشتری رو در مقایسه با برندهای داخلی متقبل بشین. اینجا انتخاب با شما هست.

2.     جنس و تعداد یراق آلات کمد دیواری ملامینه

عامل دیگه‌ای که در کیفیت و قیمت نهایی کمد دیواری تاثیر داره، جنس و تعداد یراق آلاتی هست که در کمد دیواری ملامینه به کار می‌ره. یراق آلاتِ باکیفیت، می‌تونه روی افزایشِ طول عمر و زیبایی کمددیواری تاثیر چشم گیری داشته باشه و البته قیمت کار رو زیادتر کنه.

3.     نیروی ساخت حرفه‌ای کمد دیواری ملامینه

متخصصی که وظیفه ساخت و نصب کمد دیواری ملامینه رو بر عهده داره، نقشی تکمیلی در کیفیت کار و قیمت نهایی کمد رو داره. به دلیل نبود قابلیت ترمیم در کمد دیواری ملامینه، کیفیت ساخت اون اهمیت زیادی داره. قطعا یک کمدساز حرفه‌ای می‌تونه کمددیواری باکیفیت تری رو با قیمت نهایی بهتری به شما تحویل بده.

مزایا و معایب کمدملامینه

سلام ساختمان، پشتیبانِ رایگانِ شما برای ساخت کمد دیواری ملامینه!

برای ساخت کمددیواری ملامینه می‌تونین روی کمک سلام ساختمان هم حساب کنین! «سلام ساختمان» یک بازار آنلاین برای ساخت انواع کمددیواری است. پشتیبان های سلام ساختمان به شما مشاوره رایگان کمد دیواری می‌دن تا تصمیم گیری برای شما راحت تر بشه.

مهم تر از همه این که، شما می‌تونین در سلام ساختمان کمدسازحرفه‌ای شهر خودتون رو رایگان پیدا کنین و از اون قیمت کمددیواری دلخواه خودتون رو بگیرین. تنها با ثبت نام در لینک زیر، می‌تونین از تمام خدمات رایگان سلام ساختمان استفاده کنین:

مشاوره رایگان کمد دیواری

با توجه به مواردی که اشاره شد، توصیه می‌کنیم قبل از نوشتن قراردادکمد و تایید نهایی سفارش، با متخصصین این حوزه مشورت کنین تا علاوه بر آگاهی از کیفیت محصول، فرآیند ساخت و نصب کمد دیواری شما به نحو احسن پیش بره. سلام ساختمان، می‌تونه در قیمت دهی ورقه‌های ملامینه، دستمزد اجرا، معرفی مجریان باتجربه و … به شما دوستان راهنمایی‌های تخصصی ارائه بده.

معایب کمددیواری ملامینه (2)

و در انتها…

همان طور که در بندهای قبل مطالعه کردین، کمد دیواری‌های روکش شده با ملامینه هم، مثل هر متریال دیگه‌ای شامل ویژگی‌های مثبت و منفی هستن و رد یا تایید یک متریال، کاری هست که بر عهده‌ی شما خریداران هست. شما می‌تونین با بررسی دقیق مزایا و معایب کمدهای دیواری ملامینه، ابعاد مثبت و منفی ساخت این کمدها رو تحلیل کنین تا بتونین بسته به کاربردی که مد نظر دارین، تصمیمی عاقلانه داشته باشین.

در نهایت مایه‌ی افتخار تیم تخصصی سلام ساختمان هست که با:

  • پاسخ دادن به سوالات شما در رابطه با کمد دیواری ملامینه
  • آموزش نحوه‌ی صحیح قیمت گیری اون
  • و همچنین با معرفی کمدسازهای مجرب و منصف شهر شما

در ساخت کمد دیواری ملامینه شما رو یاری کنه. سپاس از توجه شما. امیدواریم مطلب مفیدی بوده باشه و به خوبی شما رو با مزایا و معایب کمد دیواری ملامینه آشنا کرده باشیم.

مزایای کمددیواری ملامینه (2)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +