0

قیمت سقف کاذب رابیتس زمستان 1401؛ نکات قیمتی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  11 اسفند 1401
قیمت سقف کاذب رابیتس زمستان 1401؛ نکات قیمتی

قیمت رابیتس کاری سقف شامل یکسری هزینه‌های اصلی و یکسری هزینه‌های جانبی و اضافی است. در این مطلب با هزینه‌های اصلی مثل هزینه متریال اولیه و …، و هزینه‌های جانبی مثل هزینه‌های مربوط به گچ کاری و … آشنا می‌شوید. درضمن برای کاهش هزینه‌های رابیتس کاری سقف، دو روش اصلی وجود دارد که یک دسته از آن‌ها خطرناک هستند و عواقبی جدی را به دنبال دارند، اما دسته دیگر می‌توانند بدون هیچ گونه خطری، هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهند. پس اگر می‌خواهید با قیمت رابیتس کاری سقف و نکات مربوط به آن بیشتر آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

قیمت رابیتس کاری سقف چند است؟ (جدول قیمت زمستان 1401)

ابتدا بدون معطلی در جدول زیر، حدود قیمت رابیتس کاری دو نوع سقف کاذب رابیتس پرطرفدار ساده و طرح‌دار را برای شما آورده‌ایم. (قیمت‌ها به روز و مربوط به 0 هستند.)

 

دسته

نوعواحدحداقل قیمت تمام شده

(به تومان)

حداکثر قیمت تمام شده

(به تومان)

قیمت سقف کاذب رابیتس

رابیتس کاری سادهمتر مربع00
رابیتس کاری طرحدارمتر مربع00

 

نکته 1: این قیمت‌ها که به ازای متر مربع ارائه شده‌اند، شامل هزینه دستمزد و متریال هم می‌شوند، اما قیمت نقاشی را شامل نمی‌شوند.

نکته 2: قیمت‌های ارائه شده مربوط به متراژهای بالای 40 متر است و برای کمتر از این حالت، قیمت‌ها توافقی تعیین می‌شوند.

نکته 3: قیمت‌های اعلام شده بر اساس مصالح مرغوب و آیتم‌هایی هستند که یک اکیپ حرفه‌ای اجرا می‌کنند.

نکته 4: قیمت‌های ارائه شده برای ارتفاع استاندارد 3 متر هستند و برای بیشتر از این ارتفاع، نیاز است که 10% هزینه اضافه بپردازید.

مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت رابیتس کاری سقف چیست؟

قیمت تمام شده سقف کاذب رابیتس می‌تواند تحت تاثیر عوامل زیادی قرار بگیرد، همان عواملی که یک اکیپ حرفه‌ای هم، برای قیمت گذاری سقف کاذب رابیتس آن‌ها را در نظر می‌گیرند. مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

  1. نوع متریال مصرفی و قیمت روز آن‌ها
  2. دستمزد و هزینه‌های نیروی کار
  3. میزان مهارت مجری سقف رابیتس
  4. متراژ و مساحت پروژه
  5. وزن و ضخامت رابیتس
  6. نوع طرح استفاده شده برای رابیتس کاری
  7. وضعیت ساختمان و هزینه‌های زیرسازی

در ادامه به توضیح بیشتری در مورد هر کدام از این آیتم‌ها می‌پردازیم.

1. نوع متریال مصرفی و قیمت روز آن‌ها

نوع متریال‌های مصرفی پرکاربرد سقف رابیتس از جمله میلگرد، گچ، سیمان، توری رابیتس و نبشی، تاثیر زیادی بر تعیین قیمت نهایی این سقف دارند. برای مثال برندهای با کیفیت تر و معتبرتر، قیمت بالاتری از متریال را در اختیار شما می‌گذارند. یا اینکه سایز نبشی‌ها و میلگردها، بر قیمت نهایی سقف تاثیر دارند. درضمن مصالح ساخت سقف رابیتس، نرخ ثابتی در بازار ندارند و نوسانات قیمت آن‌ها هم، می‌تواند باعث متغیر بودن قیمت سقف کاذب رابیتس شود.

2.  دستمزد و هزینه‌های نیروی کار

دستمزدها و هزینه‌های اجرای سقف رابیتس توسط نیروی کار، به طور قابل توجهی بر قیمت نهایی آن تاثیر دارند. این هزینه‌ها در هر منطقه متفاوت هستند و خیلی مهم است که از پیمانکار مطمئن قیمت بگیرید. برخی از هزینه‌های نیروی کار شامل دستمزدِ گچ کار، جوشکار، رابیتس کار و … است.

3. میزان مهارت مجری سقف رابیتس

اگر برای اجرای سقف رابیتس، از یک تیم فنی باسابقه و حرفه‌ای کمک بگیرید، احتمالا باید دستمزد بیشتری هم بپردازید.

4. متراژ و مساحت پروژه

در صورتی که قصد داشته باشید مساحت بیشتری از سقف رو رابیتس کاری کنید، باید مبلغ بیشتری رو برای انجام پروژه در نظر بگیرین.

5.  وزن و ضخامت رابیتس

وزن رابیتس به ضخامت ورق سازنده آن برمی‌گردد. هر چه ضخامت ورق سازنده رابیتس بیشتر باشد، قطعا وزن بیشتری پیدا می‌کند و قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

6.  نوع طرح استفاده شده برای رابیتس کاری

طرح‌های سقف رابیتس پیچیده و دورباکس با نور مخفی، به دلیل ظرافت‌های بیشتر طراحی و ساخت و زمان بر بودن آن، گران‌تر از سایر مدل‌ها هستند.

7. وضعیت ساختمان و هزینه‌های زیرسازی

وضعیت ساختمان یعنی اینکه محل رابیتس کاری نوساز است یا خیر. اگر محل انجام پروژه نوساز نباشد، رابیتس کاری سقف دردسرهایی را به همراه دارد و باید از نیروی کار بیشتری برای فعالیت‌های زیرسازی شامل تخریب فضا و کندن سقف یا دیوار کمک بگیرید. درنتیجه هزینه‌های جانبی اضافه تری هم باید برای زیرسازی سقف رابیتس بپردازید.

8. هزینه‌های حمل و نقل و تحویل

طبیعی است که هرچه مسافت جابجایی‌های مربوط به سقف رابیتس بیشتر باشد و ابعاد سقف بزرگ‌تر باشد، هزینه حمل و تحویل آن به مشتری هم، بیشتر می‌شود.

سقف رابیتس سفید کرمی با طراحی کلاسیک

تمامی این عوامل می‌توانند بر قیمت نهایی سقف کاذب رابیتس تاثیر بگذارند. توجه به این عوامل قبل از خرید و نصب سقف کاذب رابیتس ضروری است تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که در حال خرید باکیفیت‌ترین سقف، با مناسب‌ترین قیمت آن هستید.

هزینه‌های جانبی رابیتس کاری چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، رابیتس کاری سقف علاوه بر هزینه‌های اصلی، هزینه‌های دیگری هم دارد که ممکن است به هزینه اصلی اضافه شوند. در ادامه این هزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • برخی از هزینه‌های جانبی رابیتس کاری سقف وقتی شروع می‌شوند که ساختمان شما نوساز نباشد. همان طور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، در صورت نوساز نبودن محل رابیتس کاری، شما مجبورید برای کندن سقف و ایجاد زیرسازی مناسب، مقداری هزینه کنید و حتی هزینه‌های نیروی اضافه را هم بپردازید.
  • گاهی اوقات لازم است برای از بین بردن نم و رطوبت ساختمان جهت جلوگیری از ایجاد ترک در سازه سقف رابیتس، قبل از شروع راویزکاری از متخصصان با تجربه کمک بگیرید. این موضوع هم، نوعی هزینه جانبی به شمار می‌رود.
  • از دیگر هزینه‌های جانبی رابیتس کاری می‌شود به نصب نورپردازی سقف و اجرای نقاشی و گچ‌کاری سقف و اطراف آن، بعد از انجام رابیتس کاری اشاره کرد.

مراحل رابیس کاری سقف کاذب ساختمان

پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع کار، در مورد هزینه‌های جانبی رابیتس کاری با مجری سقف کاذب به توافق برسید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

دستمزد و هزینه‌های رابیتس کاری چگونه محاسبه می‌شوند؟

چند روش مختلف برای محاسبه دستمزد و هزینه‌های رابیتس کاری وجود دارد:

  1. محاسبه بر اساس متر مربع در طرح‌های ساده: در این روش که بیشتر برای طرح‌های ساده کاربرد دارد، قیمت برای هر متر مربع از سقف اعلام می‌شود.
  2. محاسبه قیمت به ازای متر مربع سایه انداز: برای محاسبه هزینه سقف رابیتس به ویژه با طرح‌های دکوراتیو، از روش مساحت سایه انداز سقف استفاده می‌کنند. برای محاسبه قیمت در این روش، فرض کنید نوری از بالا به سقف تابیده شده و سایه سقف روی زمین تشکیل می‌شود. به این مساحت سایه انداز می‌گویند که قیمت سقف را نیز بر اساس همین مساحت سایه انداز، برای شما محاسبه می‌کنند.
  3. محاسبه دستمزد روزمزد: اگر مکان انجام پروژه شما متراژ پایینی دارد و یا با تعمیرات جزئی، کار شما راه می‌افتد، این روش پیشنهادی خوبی حساب می‌شود. در این روش، دستمزد رابیتس کاری بر اساس تعداد نیروهای کار و بر حسب روز، به دست می‌آید.
  4. قیمت نهایی یا مقطوع: بهترین روش برای تعیین قیمت سقف کاذب رابیتس، روش قیمت نهایی یا قیمت مقطوع است. یعنی شما و مجری سقف کاذب رابیتس، سر یک قیمت نهایی به توافق می‌رسید و این قیمت دیگر تا انتهای کار نباید تغییر کند. در نتیجه در این روش احتمال افزایش هزینه‌ها توسط متخصص بعد از اتمام کار به حداقل می‌رسد.

در نهایت برای نحوه محاسبه دستمزد رابیتس کاری، می‌توانید از یکی از 4 حالت بالا کمک بگیرید. فقط باید خوب تحقیق کنید و ببینید کدام روش محاسبه قیمت برای شما مناسب‌تر است و سپس همان روش را انتخاب کنید.

 ترفندهایی برای کاهش هزینه رابیتس کاری سقف!

راه‌های کاهش قیمت سقف کاذب رابیتس را می‌توانیم به دو دسته اصلی زیر تقسیم کنیم:

  1. راه‌هایی که عواقب خطرناکی به دنبال دارند: از این روش‌ها که گاهی هم رایج هستند، بهتر است هرگز استفاده نکنید. به عنوان مثال با استفاده از مصالح بی‌کیفیت و متخصص مبتدی، شاید بتوانید هزینه‌های پروژه را کاهش دهید، اما اصلا چنین کارهایی توصیه نمی‌شوند، چون عواقب جانی و مالی جبران‌ناپذیری به دنبال دارند. مثلا ممکن است سازه ریزش کند و یا اینکه دچار ترک و شکم دادگی شود.
  2. ترفندهایی که خطرناک نیستند: بهترین راه برای کاهش هزینه‌های رابیتس کاری این است که به جای استفاده از طرح‌های دکوراتیو و پیچیده سقف، از طرح‌های ساده‌ استفاده کنید. همچنین می‌توانید از متخصص بخواهید قبل از اجرای سقف، از محل پروژه بازدید کند و نوع و مقدار متریال‌ها را مشخص کند تا از صرف هزینه‌های اضافه جلوگیری شود.

سخن آخر

در این مطلب با حدود قیمت روز سقف کاذب رابیتس آشنا شدید و فهمیدید که قیمت این سقف، به عواملی مثل نوع متریال مصرفی، دستمزد و هزینه نیروی کار، وزن و ضخامت رابیتس و سایر عوامل بستگی دارد. همچنین با هزینه‌های جانبی رابیتس کاری مثل نصب نورپردازی سقف و … آشنا شدید. اما حالا نوبت این است که به دنبال یک پیمانکار یا متخصص ماهر بگردید. خوشبختانه مجموعه سلام ساختمان با معرفی بهترین مشاوران و متخصصان سقف کاذب، این کار را برای شما راحت کرده است. بنابراین کمک گرفتن از مشاورین سلام ساختمان را در اولویت قرار دهید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments