3.0 0

10 مدل شومینه دو طرفه؛ خلاقانه، شیک و مدرن

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  7 اردیبهشت 1402
10 مدل شومینه دو طرفه؛ خلاقانه، شیک و مدرن

شومینه دو طرفه که اخیراً خیلی در طراحی و دکوراسیون مُد شده یک ایده خیلی خاص و ناب هست. یک ایده عالی برای جدا سازی دو قسمت از خونه. پخش شدن گرما اینطوری خیلی بهتر تو فضای خونه انجام میشه. شومینه‌ها از اون دسته امکاناتی هستن که میتونن حسابی فضای خونه رو شیک‌تر و جذاب تر نشون بدن. روشن بودن آتیش در خانه خودش کلی انرژی مثبت به همراه داره. حالا تصور کنین که آتیش قرار باشه تو یک شومینه دو طرفه جذاب هم بسوزه. این زیبایی دوبرابر میشه. قرار دادن یک شومینه دو طرفه بین دو قسمت حتی باعث میشه وقتایی که آتش روشن نیست هم بین اون دو قسمت خونه نور در گذر باشه. حالا ما اینجا میخوایم به شما ده تا ایده برای ساخت این شومینه‌ها در منزلتون رو نشون بدیم تا ازشون الهام بگیرین و بهترین دکوراسیونو داشته باشین. پس در ادامه همراه ما باشین.

ایده‌های جذاب برای شومینه دو طرفه

اول از همه بریم سراغ یک اتاق خواب رویایی. یک اتاق خواب مستر که فضای بین حموم و اتاق با همین شومینه دو طرفه از هم جدا شده. با این طراحی فضای اتاق خیلی رُمانتیک‌تر شده.

شومینه دو طرفه (1)

اینم نمونه ای دیگه از یک اتاق خواب مستر با یک فضای حموم مدرن. سبک بتنی یکی از مدرن‌ترین سبک ها برای طراحی هست. فضای بین تخت و وان حمام از طریق شومینه دو طرفه مشترک شده و این خودش فضای اتاق رو کلی رُمانتیک‌تر می‌کنه.

شومینه دو طرفه (2)

اینجا یک نمونه اتاق خواب رو می‌بینید که اصطلاحاً به سبک روستیک طراحی شده. در این ایده فضای بین اتاق خواب و اتاق نشیمن با شومینه دو طرفه جدا شده. سقف چوبی و دیوارای سنگی شومینه همگی در بی نظیر کردن طراحی، نقش مهمی داشتن.

شومینه دو طرفه (3)

و اما این ایده تمام شرایط برای در نیومدن از اتاق به مدت چند روز رو داره! یک اتاق خواب با طراحی خاص که توسط یک شومینه دو طرفه جذاب از فضای حموم جدا شده و درواقع میتونیم بگیم که وجود همین شومینه دو طرفه باعث شده نور بین این دوتا محل جا به جا بشه. یک سینک کوچیک با چندتا کابینت هم هست تا به راحتی بتونیم تو این اتاق برای چند روز به راحتی زندگی کنیم.

شومینه دو طرفه (4)

و اما باز هم یک اتاق خواب دیگه با طراحی روستیک. دیوارای سنگی بین شومینه دو طرفه یادآور سنگ های کنار رودخانه‌ها هستن. می‌بینین که وجود همچین شومینه‌ای در بین دیوار های سنگی چقدر تونسته فضا رو شیک و خاص کنه!

شومینه دو طرفه (5)

حالا بریم سراغ یک فضای نشیمن معرکه. اینجا درواقع قسمت نشیمن به وسیله همین شومینه دو طرفه از فضای ایوان مانندی، جدا شده که همین موضوع باعث بی نظیر شدن طراحی شده. وجود شومینه دو طرفه باعث میشه که نور بین این دو تا فضا جا به جا بشه و یک فضای نشیمن پر نور داشته باشیم.

شومینه دو طرفه (6)

یک اتاق نشیمن دیگه با طراحی مینیمال. به کار بردن شومینه دو طرفه در دیوار میانی که معلومه دو قسمت رو از هم جدا کرده، یک نقطه کانونی برای اتاق هست. سقف و پنجره‌های بلند این طراحی در خاص کردن اون نقش مهمی دارن. اینقدر مبل ها و گرمایی که این فضا داره دلنشینه که حتی از داخل عکس هم میشه گرماشو حس کرد!

شومینه دو طرفه (7)

اینجا از شومینه دو طرفه برای ایجاد کردن دو قسمت متفاوت در فضای نشیمن استفاده شده که با گذاشتن پیانو درواقع به یک اتاق موسیقی تبدیل شده. تصور کنین صدای پیانو زدن میاد و شما روی مبل اتاق نشیمن نشستین و از گرمای شومینه در یک روز سرد زمستونی دارین لذت می‌برین.

شومینه دو طرفه (8)

ایندفعه کار شومینه دو طرفه این بوده که اتاق نشیمن رو از آشپزخانه جدا کنه. خب این طراحی هم واقعاً بی نظیره. رنگای به کار رفته و دیواری که شومینه در اون قرار گرفته و همچنین طبقات کنارش همگی به شدت این طراحی رو خاص و محشر کردن.

شومینه دو طرفه (9)

حالا بریم سراغ یه اتاق نشیمن کوچک، دنج و خصوصی. گرمای شومینه دو طرفه جذابی که در این طراحی به کار رفته یک طرف، رنگ های گرمی که فضا رو بی نظیر کردن هم طرف دیگه.

شومینه دو طرفه (10)

حرف آخرمون راجع به شومینه دوطرفه

آنچه اینجا بهش پرداختیم ایده‌هایی خاص و شیک برای استفاده از شومنیه دو طرفه در دکوراسیون داخلی بود. این شومینه‌ها با طراحی متفاوتی که دارن می تونن دو قسمت از خونه رو از هم جدا کنن و با این کار هر دو قسمت رو به فضاهایی دنج تبدیل کنن. در بعضی از ایده‌ها دیدیم که با استفاده از شومینه دو طرفه تا چه اندازه میشه نور بیشتری بین دو طرف فضا جا به جا بشه. خلاصه اینکه میتونین از این ایده‌ها الهام بگیرین و بهترین دکوراسیونو داشته باشین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments