4.6 0

همه چیز در مورد سقف کشسان اپوکسی و کفپوش اپوکسی + قیمت در بهار 1403

  3 اردیبهشت 1403     -      تاریخ انتشار:  3 اردیبهشت 1403
همه چیز در مورد سقف کشسان اپوکسی + قیمت روز

عکس مقاله قشنگه آره؟ این نمای جالب و درخشان همیشه دلپسند همگی بوده. ولی اگر برات سوال شده این نما رو چطور اجرا میکنن؟ یا در مورد اپوکسی شنیدی و میخوای بدونی چیه؟ یا با ترکیب جالب سقف کشسان و نمای اپوکسی آشنا هستی و میخوای چند مدل طرح ببینی، جای درستی اومدی!

خلاصه این که برای جواب به همه این سوالات، این مقاله میتونه به شدت کمکت کنه. درضمن در این مطلب، قیمت سقف و کفپوش اپوکسی در بهار 1403 رو هم در اختیار شما قرار میدیم. اما برای شروع، باید اول به این سوال جواب داده بشه که اپوکسی چی هست؟

اپوکسی چیست؟

اِپوکسی، یک نوع رزین بی رنگ هست که امکان این رو داره از حالت مایع به حالت جامد تغییر ماهیت بده. این تغییر بخاطر واکنش های شیمیایی ایجاد میشه، پس غیر قابل بازگشته و نهایتا یه سطح شیشه ای رو میسازه.

بعضی از اپوکسی ها به واسطه سخت کننده یا هاردنر تغییر ماهیت میدن و در بعضی هم این تغییر رو بخاطر تغییر دما اتفاق میافته.

هرچند حرف در مورد اپوکسی زیاده ولی در این مقاله بیشتر به کاربرد اون در نمای داخلی میپردازم. پس اولین کار، جواب به سوال زیر هست.

کاربرد اپوکسی در نمای داخلی کجاست؟

سقف اپوکسی

وجود سطح شیشه ای در دکوراسیون داخلی، چیزی هست که خیلی از دکوراتورها دنبالش هستن. جدا از زیبایی اون، این سطح میتونه طرحی که در پشت اون وجود داره رو هم بطور کامل محافظت کنه. در واقع این مورد از ویژگی های اپوکسی هست که وقتی تغییر ماهیت بده و سخت بشه، در مقابل نفوذ آب، روغن و مواد شیمیایی، ضربه، سایش و فرسایش ایمن میشه.

حالا میخوام بعضی کاربردهایی که اپوکسی در دکوراسیون داخلی داره رو برات توضیح بدم.

  1. کف اپوکسی (کف سه بعدی)
  2. سقف اپوکسی
  3. سقف کشسان اپوکسی

اولین کاربرد: کف اپوکسی (کف سه بعدی)

پرکاربردترین جایی که اپوکسی در اون کار میشه همینجاست. کف آپارتمان جایی هست که بیشترین سایش رو داره و مواد و متریالی که کار میشه در بیشتر مواقع ضد سایش هستن.

مثل سرامیک های ضد سایش که در کف کار میشه، استفاده از اپوکسی هم میتونه مفید باشه ولی با این تفاوت که با استفاده از اپوکسی، طرح های مختلفی رو میشه اجرا کرد. در ویدئوی زیر یکی از طرح های جالب که با استفاده از اپوکسی اجرا میشه رو میتونی ببینی (در این ویدئو کف بصورت کاملا خلاقانه و به کمک سکه اجرا میشه و درنهایت به کمک اپوکسی که روی سکه ها قرار می‌گیره، تبدیل به یک کفپوش مقاوم و براق میشه).

کاربرد دوم: سقف اپوکسی

بر خلاف کف اپوکسی، سقف اپوکسی کمتر اجرا میشه و دلایل خاص خودش رو داره. این سقف با استفاده از پنل های آکوستیکی که روی اونها طرح های اپوکسی کشیده شده، اجرا میشه. در ادامه بیشتر به اجرای این سقف ها می‌پردازم؛ پس با من همراه باش!

سقف اپوکسی چطور اجرا میشه؟

سقف اپوکسی

گفتیم که سقف کاذب اپوکسی با استفاده از پنل های آکوستیک اجرا میشه. برای اجرای سقف اپوکسی یک محدودیت بزرگ وجود داره و اون هم مایع بودن اپوکسی هست. رزین اپوکسی برای سخت شدن نیاز به زمان داره و در بعضی موارد با سخت کننده، سخت میشه. این محدودیت باعث میشه اپوکسی مثل رنگ به دیوار اجرا نشه و اجرای اون حتما با قالب انجام بشه.

برای اجرای اپوکسی در سقف هم چاره ای وجود نداره جز اجرای اون در قالب ها و چسباندن اون به سقف. قالب هایی که برای سقف اپوکسی استفاده میشه در واقع همون پنل های آکوستیک هستن که به اندازه سقف برش میخورن و وزن زیادی ندارن.

بعد از تعبیه سوراخ های مورد نیاز برای روشنایی و غیره، نوبت به طرح زیر اپوکسی میرسه. طرح زیر اپوکسی معمولا با رنگ اجرا میشه ولی میشه از اشیا هم برای اون استفاده کرد که نمایی سه بعدی به سقف بده.

حالا نوبت به اپوکسی میرسه. اول اپوکسی مناسب انتخاب میشه و بعد از اون، روی طرح ریخته میشه. با توجه به اندازه ای که ضخامت اپوکسی داره، نوع اپوکسی مشخص میشه و در هنگام ریختن اون باید دقت بشه که حباب هوایی در زیر اپوکسی باقی نمونده باشه.

در مرحله بعد، باید بین یک تا چند روز منتظر موند تا هم اپوکسی به سختی مورد نیاز برسه و هم حباب های هوای باقیمانده از اون جدا بشه.

در انتها هم نوبت به نصب میرسه. حساسیت این مرحله به دلیل شکنندگی طرح، بالاست و باید با ظرافت انجام بشه. نصب طرح به سقف با چسب انجام میشه و باید طوری انجام بشه که باعث ایجاد امکان شکست در اون نشه. یعنی در بعضی محل ها چسب زده نشه و به مرور زمان با جدا شدگی از سقف، باعث شکست طرح بشه.

کابرد سوم: سقف کشسان اپوکسی

در واقع چنین سقفی اصلا وجود خارجی نداره! ولی این اصطلاح چطور و از کجا اومده؟ برات توضیح میدم.

این اصطلاح به دو دلیل سر زبان ها افتاده:

دلیل اول اینکه سقف کشسان، طرح های مختلف داره. یکی از طرح های اون، سقف کشسان براق، لاکر و یا آینه ای هست که ظاهر براقی داره. این سقف کشسان میتونه در کنار کف اپوکسی – که اون هم براقه – دکور داخلی مدرن و جالبی بسازه.

به این ترکیب جالب، سقف کشسان و کف اپوکسی میگن که خلاصه شده اش سقف کشسان اپوکسی شده. این از دلیل اول!

دلیل دوم اینکه شباهت سقف کشسان آینه ای با کف اپوکسی باعث میشه این دو تا با هم اشتباه گرفته بشن و بجای استفاده از نام سقف کشسان آینه ای از نام سقف کشسان اپوکسی استفاده بشه.

توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با سقف کشسان آینه ای مقاله زیر رو بخون:

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان اپوکسی چطور اجرا میشه؟

مدل سقف کشسان اپوکسی

خب!!! در بالا، سقف کشسان اپوکسی توضیح داده شد و گفته شد که این عبارت ترکیبی از سقف کشسان و کف اپوکسی هست. اما این که سقف کشسان و کف اپوکسی چطور اجرا میشه دو مقوله جدا هستن.

برای دونستن نحوه اجرای سقف کشسان توصیه میکنم مقاله «سقف کشسان باریسول» رو بخون. اما این که کف اپوکسی رو چطور اجرا میکنن، باید بگم که سناریویی مثل سقف اپوکسی داره. اما یه تفاوت داره و اون هم نیاز نداشتن به پنل های آکوستیک هست.

برای اجرای کف اپوکسی، اول کف بطور کامل تمیز میشه. سطح زیر اپوکسی باید صاف و تمیز باشه که میشه با کاشی، سرامیک، موزاییک و حتی ملات اون رو ساخت. صاف بودن کف یه مزیتی هم که داره این هست که نیاز به رزین اپوکسی کمتر میشه و از این جهت صرفه اقتصادی داره.

در مرحله بعد، سطح با یه رنگ پس زمینه، رنگ میشه. رنگ انتخابی، باید رنگی باشه که تم مورد نیاز طرح رو بسازه. این رنگ با تِی روی سطح ریخته میشه و تمام مناطق اون رو در بر میگیره. حالا تنها کاری که نیاز هست انتظار برای خشک شدن رنگ پس زمینه است. البته اگر رنگ پس زمینه قراره در طرح دخالت داشته باشه و با رنگ دیگه ای ترکیب بشه همین زمان، زمان خوبی برای این کار هست.

قیمت سقف کشسان اپوکسی (3)

در ادامه طرح روی رنگ پس زمینه کار میشه. این مرحله، متنوع ترین مرحله ای هست که موجوده و شامل انواع مختلف رنگ و طرح میشه. طرح های سه بعدی، استفاده از اشیا و هر طرح انتزاعی دیگه ای در این مرحله روی کف اجرا میشه و اصل موضوع رو میسازه.

بعد از اجرای طرح، در صورتی که نیاز به مدت زمانی برای خشک شدن و سخت شدن باشه، صبر میشه. بعد از اون استفاده از رزین اپوکسی انجام میشه. رزین اپوکسی به آرامی و بصورت یکنواخت در تمام محل ها ریخته میشه و در اجرا، تمام دقت متمرکز میشه تا حبابی در زیر اون، جای خوش نکنه. همچنین ضخامت مورد نیاز برای رزین اپوکسی در تمام کف اجرا میشه و هیچ تکه ای از طرح از رزین اپوکسی خارج نمیشه.

حالا و در انتهای کار، به زمان استراحت رزین اپوکسی رسیدیم. این مدت زمان برای دو اتفاق گذاشته میشه. یکی برای خروج حباب های هوا از کف و دومی برای سخت شدن رزین اپوکسی.

سقف کشسان اپوکسی بیشتر کجا استفاده میشه؟

سقف کشسان اپوکسی 2

همین ابتدای کار باید این رو بگم که هم متریال سقف کشسان و هم متریال کف اپوکسی، هر دو متریال گران قیمتی هستن و اجرای اونها پرهزینه است. پس انتظار استفاده از اونها در هر جایی کمی دور از ذهن هست و بیشتر برای خانه ها و آپارتمان های لوکس و یا طرح‌های خاص کارایی دارن.

از طرفی این هزینه زیاد، نمای داخلی رو بطور کامل عوض میکنه و براق بودن و انعکاس نور همزمان سقف و کف، الهام دهنده این حس هست که فضایی به مراتب بزرگتر از فضای قبلی در اختیار هست.

از طرح های سقف کشسان اپوکسی میشه برای نمای داخلی آپارتمان، لابی، سالن تئاتر، نمایشگاه و سایر محل های تجمع استفاده کرد.

سقف اپوکسی (2)

قیمت سقف کشسان اپوکسی و کفپوش اپوکسی در بهار 1403 متری چنده؟

همانطور که گفتیم، سقف کشسان اپوکسی ترکیبی از سقف کشسان و کف اپوکسی هست. حالا برای اینکه قیمت متری این نوع دکور داخلی رو بدست بیاریم کافیه قیمت متری سقف کشسان و قیمت متری کف اپوکسی رو بدست آورد.

در مورد قیمت سقف کشسان در مقاله «سقف کشان چیست؟» بطور کامل صحبت شد. اما در جدول زیر لیست قیمت سقف کشسان و کف اپوکسی آورده شده است (قیمت ها مربوط به است):

نوع سقف کاذب اپوکسیواحدحداقل قیمت تمام شده (تومان)حداکثر قیمت تمام شده (تومان)
سقف کشسان با نورپردازی سادهمتر مربع
سقف کشسان با نورپردازی ویژهمتر مربع
کفپوش اپوکسی سادهمتر مربع
کفپوش اپوکسی طرحدارمتر مربع

مدل های متنوع و جذاب سقف کشسان اپوکسی

در ادامه چند مدل از سقف کشسان اپوکسی (یعنی سقف کشسان با کف اپوکسی) رو باهم ببینیم:

سقف اپوکسی 3 قیمت سقف کشسان اپوکسی (2) مدل سقف کشسان اپوکسی 2

 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments