3.8 0

رنگ‌های متداول برای کابینت نئوکلاسیک چیست؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
رنگ‌های متداول کابینت نئوکلاسیک

اگر دنبال آشپزخانه متنوعی می‌گردین که شیک و مدرن باشه، روحیه سنتی داشته باشه، دستتون برای انتخاب رنگ کابینت‌هاش باز باشه، می‌تونین سبک و بالطبع کابینت‌ نئوکلاسیک رو انتخاب کنید. سبک نئوکلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن هست که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده، چون نسبت به سبک کلاسیک مقرون به صرفه‌تر و شیک و کاربردی‌تر هست.

رنگ کابینت نئوکلاسیک

بهتره بدونید که کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا از دو جنس چوب یا MDF خام ساخته میشن که روی اون‌ها با رنگ‌‌های پلی‌اورتان، پلی‌استر، پولیشی و روکش PVC پوشش داده میشه. به همین دلیل هم مقاومت خوبی دربرابر رطوبت و حرارت دارن و هم از تنوع طرح و رنگ بیشتری برخوردارند.

کابینت نئوکلاسیک سفید (1)

قصدمون این هست که در این مقاله به رنگ‌های مختلف کابینت‌های نئوکلاسیک بپردازیم و تاثیر اون‌ها بر فضای روانی محیط رو بررسی کنیم.

معرفی کابینت ساز

طیف رنگی کابینت نئوکلاسیک

کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر در رنگ‌های ملایم و سرد دیده میشن، مثل سفید، شیری، کرم، طوسی و …. البته مثل همیشه انتخاب رنگ منوط به عوامل مختلفی هست، مانند متراژ، وسایل آشپزخانه، نور، دکور خانه و …. پس اگر فضای کوچکی دارین، بهتره از طیف رنگی روشن استفاده کنید و در فضاهای بزرگ‌تر تقریبا هر طیف رنگی قابل قبوله. در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک بعضا کابینت‌هایی به رنگ‌های سبز و آبی هم دیده میشه که اتفاقا سال 2020، سال کابینت نئوکلاسیک به رنگ آبی نفتی بود. رنگ‌های دیگه‌ای مثل مشکی، قرمز، زرد هم در بعضی موارد محدود در این سبک قابل استفاده هستند.

در ادامه رنگ‌های متداول رو به تفکیک بررسی می‌کنیم.

کابینت نئوکلاسیک سفید

رنگ سفید ناجیِ دکوراسیون داخلی منزل محسوب میشه؛ فضاهای کوچک رو بزرگ‌تر، فضاهای تاریک رو روشن‌تر نشون میده و همیشه حس تمیزی، پاکیزگی و سادگی داره.

کابینت روکش چوب نئوکلاسیک

هم‌چنین موردپسند اکثریت هست و به راحتی میشه سایر وسایل و تزئینات رو باهاش هماهنگ کرد. فقط این رو هم باید بپذیرید که رنگ سفید همون‌قدر که زیباست، به همون میزان هم سریع کثیف میشه و کثیفی رو نشون میده، پس نگهداری ازش کمی سخت به نظر می‌رسه. در ضمن این نکته رو یادتون باشه که بهتره در آشپزخانه‌هایی که به رنگ سفید هستن، پیشخوان به رنگ تیره و ترجیحا سنگ طبیعی استفاده بشه.

کابینت نئوکلاسیک سفید (2)

کابینت نئوکلاسیک طوسی

کابینت نئوکلاسیک طوسی (1)

بعد از رنگ سفید بیشترین انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک به رنگ طوسی اختصاص داره. رنگی که ما اغلب در سبک مدرن می‌بینیم.

کابینت ام دی اف خام نئوکلاسیک

رنگی که شیکه، ساده‌اس و باعث رسمی‌تر شدن فضا میشه و اتفاقا ترکیب رنگی خوبی با سفید به وجود میاره؛ مثلا وقتی دیوارها سفیدن و قرار نیست کابینت‌ها رو هم سفید انتخاب کنید، رنگ طوسی مکمل خیلی خوبی هست که به راحتی با سایر وسایل و دکور خانه هم هماهنگ میشه. حتی میشه پا رو فراتر هم گذاشت و از ترکیب کابینت‌های دو رنگ استفاده کرد؛ کابینت‌های سفید طوسی که می‌تونه روی کابینت‌های زمینی و هوایی یا دیوارهای مختلف اجرا بشه.

کابینت نئوکلاسیک طوسی (2)

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

کابینت نئوکلاسیک کرم و نسکافه‌ای

رنگ‌های گرم و روشنی مثل کرم و نسکافه‌ای هم در فضاهای کوچک عملکرد خیلی خوبی دارن، روشنایی و بزرگی رو القا می‌کنند و به خاطر گرمی رنگ، فضایی دنج ایجاد می‌کنه.

کابینت نئوکلاسیک کرم

کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای

خیلی‌ها دوست دارن که فضاهای طبیعی داشته باشند و خب چوب یکی از مهم‌ترین عناصر برای آشتی با طبیعته. همونطور که گفتیم کابینت‌های نئوکلاسیک رو هم میشه از جنس چوب ساخت و هم MDF با روکش چوب. پس رنگ قهوه‌ای هم یکی از پرکاربردترین انتخاب‌ها در سبک نئوکلاسیک به شمار میاد. اگر فضایی دارید که دیوارها و کفپوش روشنی داره، می‌تونید از رنگ گرمی مثل قهوه‌ای برای متعادل کردن فضا استفاده کنید. این رنگ فضای شما رو دنج و صمیمی می‌کنه و می‌تونه نقطه کانونی خانه شما باشه.

کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای

کابینت نئوکلاسیک سبز

سبز به ذات رنگ آرامش‌بخشی هست به خصوص اگر در طیف رنگی روشن به کار بره. تصور کنید آشپزخانه‌ای به رنگ سبز داشته باشید که با عناصری مثل چوب ترکیب بشن، چقدر می‌تونه جذاب باشه.

کابینت نئوکلاسیک سبز (1)

کابینت نئوکلاسیک سبز (2)

کابینت نئوکلاسیک تیره

اغلب می‌گیم که کابینت‌های نئوکلاسیک رنگ‌های ملایمی دارن و اگر قراره رنگ شاخصی انتخاب بشه بهتره در طیف‌های رنگی روشن باشه اما به این معنی نیست که هرگز نمیشه از رنگ‌هایی مثل مشکی یا سورمه‌ای و آبی نفتی استفاده کرد. اتفاقا آبی نفتی ترند سال 2020 در این سبک بوده. میشه با ایجاد تضاد بین رنگ کابینت و سینک یا پیشخوان فضا رو متعادل کرد یا با انتخاب رنگ‌های متضاد در کابینت‌ها تنوع ایجاد کرد، مثلا مشکی و سفید یا سفید و طوسی و ….

نئوکلاسیک تیره

کابینت نئوکلاسیک آبی

همونطور که در تصاویر زیر میبینین، میشه کابینت نئوکلاسیک رو در طیف های رنگی مختلف آبی اجرا کرد. به خصوص اگه کابینت نئوکلاسیک رو بخواین با ام دی اف خام رنگ شده با پلی اورتان اجرا کنین، عملاً محدودیتی در انتخاب رنگ ندارین.

کابینت ام دی اف رنگ شده نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک آبی (1)

کابینت نئوکلاسیک پلی‌اورتان

اغلب کابینت‌های نئوکلاسیک رو با رنگ‌های پلی‌اورتان رنگ‌آمیزی می‌کنند، چون مزایای زیادی دارن، از جمله:

  • به عنوان لایه پوششی بر روی ورق MDF
  • مقاومت خوب دربرابر رطوبت و حرارت
  • کیفیت و چسبندگی بالا
  • تنوع رنگی زیاد
  • قابل اجرا به صورت مات و براق

نئوکلاسیک خاکستری

کابینت نئوکلاسیک براق یا پولیشی یا انزو

یکی از انواع پوشش‌های کابینت‌های نئوکلاسیک، پوشش با رنگ پولیشی هست که به نتیجه نهایی سفید براق میشه. درواقع پولیش مثل یک لایه شیشه‌ای چند میلیمتری روی در و نمای کابینت قرار می‌گیره.

 

انزو نئوکلاسیک

البته کابینت نئوکلاسیک براق صرفا به نوع پولیشی محدود نمیشه و پلی‌اورتان و پلی‌استر رو هم میشه به صورت براق اجرا کرد.

تضمین قیمت سلام ساختمان

انتخاب رنگ با کیفیت، اجرای کار توسط فرد متخصص، استفاده از دستگاه‌های دقیق و ایجاد محیط کاملا مناسب برای رنگ‌آمیزی و ایزوله برای نوع پولیشی و انتخاب رنگ مناسب با محیط یا ترکیب رنگ‌ها از مهم‌ترین عواملی هستن که در نتیجه نهایی تاثیرگذارند. مثلا رنگی که کیفیت قابل قبولی نداشته باشه، رنگ کابینت‌ها رو کدر می‌کنه یا اگر توسط فرد غیرمتخصص انجام بشه ممکنه پوشش صد در صدی نداشته باشه یا اگر محیط آلوده باشه، روی کابینت‌ها با وجود گرد و غبار رنگ‌پاشی بشه و منتج به کار مطلوبی نشه. پس دقت در انتخاب هر یک از این گزینه‌ها می‌تونه در زیبایی و تمیزی آشپزخانه ما تاثیر مستقیم داشته باشه.

کلام آخر

در کنار همه نکات ذکر شده این رو هم باید گفت که هرچقدر کیفیت رنگ بهتری انتخاب کنید و نیروی متخصص بهتری رو به کار بگیرید، مسلما هزینه بالاتری رو هم باید پرداخت کنید. هرچی پول بدی، آش می‌خوری خودمون! از بین کابینت‌ پولیشی و پلی‌اورتان و پلی‌استر باید بدونید که به دلیل مراحل بیشتر نوع پولیشی و محیط حساس‌تر و مقاومت بهتر، قیمت این نوع کار بالاتر هست.

کابینت نئوکلاسیک رنگی

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments