2.2 0

راهنمای کاربرد و ترکیب رنگ قهوه ای ساختمان + عکس

  23 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
راهنمای کاربرد و ترکیب رنگ قهوه ای ساختمان + عکس

امروز میخوایم سری بزنیم به دکوراسیون‌های جذابی که از ترکیب رنگ قهوه‌ای در طراحی اون ها استفاده شده. رنگ قهوه‌ای به عنوان یکی از انواع رنگ های ساختمانی از ترکیب سیاه و نارنجی ایجاد میشه ولی طیف گسترده‌ای داره که هر طیف از اون می‌تونه نماد و نشانه‌ای متفاوت باشه. برای مثال رنگ قهوه‌ای روشن نماد امنیت هست در حالی که رنگ قهوه‌ای تیره میتونه نماد خستگی و کهولت باشه. پس اگه می‌خواین بیشتر با ترکیب‌های این رنگ و کاربرد‌ اون در ساختمان آشنا بشین، ما رو همراهی کنین.

ترکیب رنگ قهوه‌ای برای دیوار و کف اتاق نشیمن

ترکیب رنگ قهوه‌ای ساختمان شامل همه چیز میشه. از کف گرفته تا دیوار و حتی سقف. استفاده از پارکت‌های چوبی دو رنگ باعث میشه رنگ طبیعیِ چوب رو به داخل خانه بیارین.

رنگ قهوه ای ساختمان 1

در تصویر زیر، این بار از رنگ شکلاتی برای دیوار به مقدار زیادی استفاده شده. در کنار اون هم از ترکیب رنگ‌های زرد، سفید، شیری و سبز استفاده شده تا هارمونی قشنگی ایجاد بشه و اتاق گرم‌تر به نظر بیاد.

رنگ قهوه ای ساختمان 2

ترکیب رنگ ساختمانی شکلاتی با رنگی انرژی زا مثل زرد می‌تونه برای اتاق‌های نشیمن ایده ای عالی باشه. چرا که رنگ قهوه‌ای یا شکلاتی به نوعی رنگی خنثی محسوب میشه و زیاد بودن اون باعث یکنواختی میشه. در نتیجه قرار دادن اون در کنار یک رنگ پر انرژی می تونه باعث ایجاد تعادل در رنگِ دکوراسیون بشه.

رنگ قهوه ای ساختمان 3

در تصویر زیر، رنگ قهوه ای برای دیوار به کار رفته و رنگ شکلاتی برای کف. اگرچه استفاده از رنگ شکلاتی برای دیوار هم مناسب میشد. البته در این عکس رنگ دیوار بیشتر به کاکائویی نزدیک‌ هست، نظر شما چیه؟ همچنین در این تصویر، رنگ سفید و مشکی به کمک قهوه‌ای اومدن تا اتاق رو دو چندان جذاب کنن. به سقف هم دقت کردین؟ رنگ قهوه‌ای برای سقف به ملایم‌ترین شیوه به کار رفته تا ارتفاع اتاق بلند‌تر به نظر بیاد.

رنگ قهوه ای ساختمان 4

بر خلاف تصویر بالا، در تصویر زیر رنگ قهوه‌ای برای سقف تیره‌تر هست. چرا که رنگ‌های پر انرژی مثل زرد، صورتی و قرمز در اتاق به کار رفته و رنگ قهوه‌ای سقف به نوعی می‌خواهد از حجم انرژی اتاق بکاهد تا به حد تعادل برسد. شاید شما هم ترکیب هیجان انگیزی پیدا کنین، با این حال در استفاده از اون زیاده‌روی نکنین.

رنگ قهوه ای ساختمان 5

رنگ قهوه‌ای برای اتاق خواب

ترکیب رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی می‌تونه در هر اتاقی به کار بره. بهترین شیوه استفاده از اون در اتاق های خواب، برای پارکت و تخت خواب هست. در کنار قهوه ای، استفاده از رنگ سفید و شیری هم، می‌تونه جذاب باشه. رنگ قهوه‌ای برای دیوار در این اتاق خواب بسیار ملایم هست. همان طور که گفتیم قهوه‌ای روشن نماد اعتماد و امنیت است.

رنگ قهوه ای ساختمان 6

استفاده از رنگ قهوه‌ای در اتاق کار

الزامی نداره که رنگ شکلاتی فقط برای دیوارِ اتاق‌های نشیمن به کار بره. بلکه میتونه حتی برای دفاتر هم ایده خوبی باشه و محیطی گرم و دوستانه رو ایجاد کنه.

رنگ قهوه ای ساختمان 7

برای اتاق هایی که قصد دارین تمرکز شما به کار و مطالعه باشه، استفاده از ترکیب‌های سفید و قهوه‌ای خیلی عالی هست. هر دو رنگ خنثی بوده و باعث میشن تا بتونین بیشتر روی کار تمرکز کنین. اگه دقت کنین در چیدمان اتاق زیر، کمی هم از رنگ‌های گرم و پر انرژی استفاده شده، آیا اون ها رو تشخیص میدین؟

رنگ قهوه ای ساختمان 8

ترکیب رنگ قهوه‌ای و آبی

مانند تصویر زیر، به کار بردن رنگ آبی و کمی هم سبز، در فضاهایی که از رنگ قهوه ای تیره برای سقف و از قهوه ای روشن برای کف استفاده شده، میتونه ترکیب جالبی رو به وجود بیاره. اگه دقت کنید خاکستری در این عکس، نقش رنگ خنثی رو بازی می‌کند تا رنگ‌های دیگه بیشتر به چشم شما بیان.

رنگ قهوه ای ساختمان 9

در تصویر زیر رنگ آبی و امواج سفید شکل گرفته بر آن‌ها در کنار رنگ قهوه‌ای، حس و حال دریا در کنار جنگل رو تداعی میکنه. دقت کنین چندین طیف از رنگ قهوه‌ای در این تصویر به کار رفته و تنها یک رنگ نیست!

رنگ قهوه ای ساختمان 10

ترکیب رنگ قهوه‌ای و قرمز

قرمز که رنگی هیجان انگیز و قهوه‌ای که به رنگ چوب است، شاید بهترین ترکیب رنگ برای مناطق سرد باشن. هر دو رنگ باعث میشن تا حس کنیم گرمای اتاق افزایش یافته. ولی صرفا به این دو رنگ بسنده نکنین و فراموش نکنین رنگ سفید رو به عنوان صلح دهنده به این دو رنگ گرم اضافه کنین.

رنگ قهوه ای ساختمان 11

رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز برای وسایل چوبی فوق العاده جذاب هست. به شخصه می‌تونم بگم به خوبی در یک اتاق نظرها رو به سمت خود جلب می‌کنه. رگه‌های قرمز در تزئیات دکوراسیون هم، باعث شده تا یکنواختی اتاق از بین بره و هر وسیله ای از لحاظ زیبایی، حرفی برای گفتن داشته باشه. رنگ قهوه‌ای دیوار در این تصویر نسکافه‌ای هست و در کنار پرده‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن قرار گرفته. پس حتما لازم نیست از رنگ قرمز بیش از حد استفاده کنین و تنها کمی استفاده از اون در اتاق در کنار رنگ قهوه‌ای کافی خواهد بود.

رنگ قهوه ای ساختمان 12

اتاق قهوه‌ای یک دست!

این اتاق در تصویر زیر، واقعا مناسب برای تماشای فیلم هست. یکدست بودن رنگ اتاق باعث میشه تا توجه شما به راحتی به سمت تلویزیون جلب بشه. رنگ قهوه‌ای استفاده شده اونقدر تیره نیست تا باعث افسردگی بشه. بلکه رنگ قهوه‌ای کاکائویی ملایمی هست که باعث آرامش و اطمینان خاطر میشه. وسایل به کار رفته هم هارمونی خوبی ایجاد کردن. از رنگ های سفید و مشکی نیز به میزان کافی در این اتاق استفاده شده. امیدواریم شما هم چنین اتاق‌های جذابی بسازین و از تماشای فیلم در این محیط لذت ببرین. برای داشتن چنین فضاهایی می تونین روی کمک ما حساب کنین. ما حرفه ای ترین نقاش های شهرتون رو بهتون معرفی میکنیم. فقط کافیه در لینک زیر ثبت درخواست کنین:

رنگ قهوه ای ساختمان 13

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments