4.8 0

راهنمای ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش در دکوراسیون داخلی

  23 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
راهنمای ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش در دکوراسیون داخلی

تا حالا به ترکیب رنگ بنفش در ساختمان فکر کردین؟ آیا می‌دونین که با استفاده از ترکیب رنگ بنفش به عنوان یکی از انواع رنگ های ساختمانی در دکوراسیون داخلی می‌تونین چه فضاهای زیبا و ایده‌آلی رو ایجاد کنین؟ بنفش، رنگی سرشار از پتانسیل برای کاربرد در طراحی داخلی ساختمان هست و فقط اون دسته افرادی که به قدرت این رنگ واقف هستند، می‌تونن به درستی از اون استفاده کنند. استفاده از ترکیب یاسی برای دیوار و همچنین ترکیب رنگ بادمجانی ساختمانی در نمای خارجی و داخلی، می‌تونه حس و حال شگفت انگیزی به ساختمان شما بده. برای درک بهتر این پتانسیل و گرفتن ایده‌های جذاب در این باره، در ادامه این مطلب، 15 طرح زیبا از کاربرد این طیف رنگی در ساختمان رو برای شما آوردیم. در ادامه با این طرح‌ها همراه ما باشید.

ویژگی و کاربرد های انواع طیف رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی چیست؟

از جمله ویژگی‌های رنگ بنفش این هست که به عنوان یک رنگ ترکیبی، به خوبی می‌تونه یک فضای کلاسیک برای طراحی داخلی ایجاد کنه. به طور کلی، رنگ بنفش در زمره‌ی رنگ‌های اشرافی قرار می‌گیره و هم در طراحی لباس‌های اشرافی و هم در طراحی داخلی کاخ‌ها و خانه‌های اعیانی بسیار کاربرد داره. به همین دلیل، استفاده از رنگ بنفش در ترکیب طراحی داخلی می‌تونه یک فضای کلاسیک اعیانی برای خانه شما ایجاد کنه.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 1

در تصویر بعدی، استفاده از بنفش به عنوان رنگی خنثی رو می‌بینیم که بر روی دیوار یک اتاق دارای نور طبیعی استفاده شده و همانطور که میشه حدس زد، فضا رو بسیار پر ابهت و گیرا کرده.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 2

تصویر بعدی برای طراحی اتاق مطالعه یا اتاق نشیمن، نشان می‌ده که رنگ بنفش می‌تونه در عین ایجاد یک فضای کلاسیک، به طور هم‌زمان به صورت فانتزی و اسپرت هم طراحی و اجرا بشه. به لوستر، میز و صندلی کلاسیک نگاه کنید و ببینید که بازهم فضای کلی محیط اونقدرها سنگین و رسمی نیست.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش

ترکیب رنگ بادمجانی، اوج زیبایی در رنگ بنفش!

ترکیب رنگ بادمجانی ساختمانی در دو تصویر بعدی، تداعی کننده اوج زیبایی در استفاده از طیف رنگی بنفش و بادمجانی هست. اگه از رنگ بنفش که دارای قدرت و گیرایی زیادی هست نترسید و در استفاده از این رنگ نهایت همت رو به خرج بدید، احتمالاً به زیبایی خیره کننده دو تصویر زیر خواهید رسید که اولی فضایی کلاسیک و دومی فضایی مدرن داره:

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 4

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 5

همچنین در تصویر بعدی هم می‌تونید همین ترکیب رنگ رو برای یک فضای کاملاً کلاسیک و سنگین مشاهده کنید. همونطور که می‌بینید، استفاده از ترکیب رنگی بنفش، مرزهای خلاقیت رو می‌تونه جابجا کنه.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 6

در دو تصویر بعدی می‌بینیم که از ترکیب رنگ بادمجانی ساختمانی برای طراحی دیوارهای اتاق خواب و دیزاین سایر وسایل اون استفاده شده. این رنگ در طراحی باعث شده فضای اتاق خواب به یک فضای پر ابهت و کاریزماتیک تبدیل بشه. بخاطر داشته باشید که استفاده درست از این رنگ، گاهی مثل دو تصویر زیر، وابسته به استفاده از رنگ‌های دیگر مثل پرده سفید یا قاب عکس‌های سیاه و سفید هست و اگه همه چیز بخواد طیف بنفش داشته باشه، از زیبایی نهایی کار کم می‌کنه.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 7

البته رنگ بنفش در ترکیب ساختمان الزاماً نباید در فضاهای کلاسیک و غیر مدرن استفاده بشه. با استفاده از همین طیف رنگی میشه هزاران هزار ایده مدرن رو هم اجرا کرد و زیبایی بسیاری هم خلق کرد. تصویر پایین نمونه‌ای از این نوع طراحی داخلی هست که در عین اسپرت بودن، بسیار شیک و زیبا هم هست. علاوه بر طرح کاغذ دیواری، به طرح ساده پرده، طرح صندلی و لوستر این اتاق هم دقت کنید.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 8

از رایج ترین طیف های رنگ بنفش: ترکیب رنگ یاسی برای دیوار

اگه به تصاویر زیر دقت کنین، می‌بینین که ترکیب رنگ یاسی برای دیوار می‌تونه زمینه زیبایی برای طراحی داخلی منزل ایجاد کنه. طیف رنگی بنفش، در دسته رنگ‌های ثانویه یا رنگ‌های ترکیبی قرار می‌گیره و از نظر روانشناسی، توانایی افزایش تمرکز و ایجاد قدرت تخیل در افراد رو داره. این رنگ، به نوعی باعث افزایش میل به اقتدار میشه و قرار گرفتن در فضای داخلی با این طیف رنگی، می‌تونه به افراد عزت نفس و اقتدار درونی ببخشه. حالا به تصویر زیر به عنوان نمونه‌ای برای استفاده از رنگ یاسی برای سقف و دیوار نگاه کنید.

 

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 9

همچنین در رنگ اتاق خواب هم میشه از ترکیب رنگ یاسی برای دیوار استفاده کرد و با این وجود، فضای نه چندان سنگینی داشت. در تصویر بعدی یک اتاق خواب زیرشیروانی رو می‌بینید که برای پوشش دیوار اون از رنگ یاسی استفاده شده و این ترکیب رنگ، فضایی بسیار شیک و ساده ای رو ایجاد کرده.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 10

رنگ یاسی، بنفش و امثال این طیف رنگی، در زمره رنگ‌های سرد و خنثی محسوب می‌شن که می‌تونن فضاهای رنگی متفاوتی رو ایجاد کنند. اما یکی از ویژگی‌های این رنگ، ایجاد فضای مینیمال و ساده است. به همین خاطر هم، در موزه‌های هنری از این طیف رنگی بسیار استفاده میشه. در تصویر بعدی می‌تونید قدرت سادگی و خنثی بودن این طیف رنگی رو مشاهده کنید.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 11

ایجاد فضای ترکیبیِ کلاسیک و مدرن با ترکیب رنگ بنفش

و اما اگر به فکر ایجاد فضایی ترکیبی از کلاسیک و مدرن باشیم چطور؟ آیا باز هم رنگ بنفش می‌تونه به ما کمک کنه؟ پاسخ این سوال یک بله با اقتدار هست و تصویر زیر هم مثال بارزی از این اقتدار خواهد بود. در تصویر پایین چیزهایی مانند سقف کناف مدرن، نور پردازی خاص و فضای کلی ساختمان در ترکیب رنگی یاسی، بنفش و بادمجانی در کنار لوازم داخلی اتاق، فضایی خاص رو ایجاد کردن که هم مدرن و هم کلاسیک محسوب میشه. باید به این موضوع اقرار کنیم که استفاده از هر نوع رنگ دیگه ای نمی تونست با چنین اقتداری این ترکیب رویایی رو به این خوبی به اجرا در بیاره.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 12

در پایان باید ببینیم که استفاده از همین خلاقیت در فضای اتاق خواب هم می‌تونه پاسخگو باشه یا خیر؟ که باز هم پاسخ یک بله مقتدرانه است. به تصویر بعدی نگاه کنین و ببینین که فضایی با طراحی ترکیبی بنفش و یاسی، در عین کلاسیک بودن طراحی، فضای مدرن، شیک و زیبایی رو هم برای ساکنین اتاق ایجاد می‌کنه.

ترکیب رنگ کلاسیک و مدرن بنفش 13

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +