3.3 0

راهنمای ترکیب رنگ استخوانی برای ساختمان + جذابیت ها و نکات

  23 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  28 بهمن 1401
راهنمای ترکیب رنگ استخوانی برای ساختمان + جذابیت ها و نکات

رنگ‌ها اثر مستقیمی بر روح و روان ما دارن. از اونجایی که ما ساعت‌هایی طولانی از روز رو، در خانه ی خود سپری می‌کنیم، استفاده از رنگ‌های روشن در نقاشی ساختمان برای جلوگیری از افسردگی و موارد دیگه، اهمیت زیادی داره. ترکیب رنگ‌های مختلف با یکدیگر، بهترین انتخاب برای اهمیت دادن به سلیقه افراد مختلف در یک خانواده است.

ترکیب رنگ استخوانی برای ساختمان به همراه رنگ سفید

رنگ استخوانی ساختمان یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها در نقاشی بخش‌های مختلف خانه هست. رنگ سفید و رنگ استخوانی، ترکیب رنگی تقریباً یکسانی دارن و به روشن شدن یک اتاق کمک زیادی میکنن.

به طور کلی رنگ‌های روشن نسبت به رنگ‌های تیره فضای مطلوب‌تری رو ایجاد میکنن. در این عکس هم می‌بینیم که از رنگ استخوانی و سفید در کنار هم به خوبی استفاده شده. قرار دادن قاب عکس‌هایی با فریم سفید، روی دیوار استخوانی سادگی جذابی رو ایجاد کرده.

ترکیب رنگ استخوانی 1

ترکیب رنگ استخوانی ساختمان، مناسب برای نقاشی اتاق‌های شلوغ!

رنگ‌های روشن مانند رنگ استخوانی، برای اتاق‌هایی که جزئیات زیادی دارن، انتخاب خوبی هستن. ترکیب رنگ سفید و استخوانی باعث میشن تا یک اتاق شلوغ، بهتر و روشن‌تر به نظر برسه. در این عکس می‌بینیم که اتاق با وجود کتابخانه ی پر از کتاب و حجم بالای وسایل، باز هم چندان شلوغ دیده نمیشه. زیرا رنگ روشن اتاق این ایرادات رو برطرف کرده. اگه شما هم خانه یا اتاقی پر از وسیله دارین، حتما از رنگ استخوانی یا سفید برای نقاشیِ اون استفاده کنین.

ترکیب رنگ استخوانی 2

ترکیب رنگ‌های تیره با رنگ ساختمان استخوانی چگونه است؟

اگه به رنگ‌های تیره علاقه دارین و در عین حال دوست ندارین که فضای اتاق دلگیر به نظر برسه، از رنگ استخوانی استفاده کنین. در این تصویر دو رنگ طوسی تیره و استخوانی به بهترین شکل برای طراحی داخلی اتاق استفاده شدن. همچنین به جزییات و لوازمی که در عکس وجود داره هم دقت کنین. برای بهتر دیده شدن رنگ اتاق، توجه به این موارد امر مهمی محسوب میشه.

ترکیب رنگ استخوانی 3

آیا رنگ استخوانی در طراحی کلاسیک کاربرد داره؟

در جواب باید گفت بله، قطعاً یکی از رنگ‌های کاربردی در دکوراسیون کلاسیک، رنگ استخوانی هست که معمولاً با رنگ‌های دیگری مانند کرم، سفید یا طوسی روشن ترکیب میشه. رنگ‌ها میتونن فضای یک اتاق رو به دکوراسیون داخلی دهه‌های گذشته نزدیک کنن. اگه شما هم به طرح‌های کلاسیک و حال و هوای اون دوران علاقه دارین، استفاده از رنگ استخوانی رو بهتون توصیه می‌کنیم. در این تصویر میتونین از رنگ‌ها و اسباب و اثاثیه‌ای که درون اتاق موجود هست، برای طراحی داخلی اتاق یا خانه خود الهام بگیرین.

ترکیب رنگ استخوانی 4

ترکیب رنگی کرم در ساختمان چطور هست؟

در طراحی و نقاشی ساختمان معمولاً از رنگ‌هایی که در یک تناژ هستن، خیلی استفاده میشه. البته انتخاب رنگ کاملاً سلیقه‌ای هست و بسیاری از افراد بدون اصول خاصی از رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان استفاده میکنن. ترکیب رنگی کرم، یکی از گزینه‌های محبوب در نقاشی ساختمان هست که میتونه مکمل خوبی برای رنگ استخوانی باشه. در این تصویر هم می‌بینیم که چگونه از رنگ کرم برای زیباتر شدن فضا استفاده شده. در بیشتر ساختمان‌ها هنگام استفاده از رنگ کرم برای دیوارها، رنگ سفید رو برای سقف انتخاب میکنن.

ترکیب رنگ استخوانی 5

زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌های روشن، بزرگترین اشتباه!

همونطور که گفتیم رنگ‌های استخوانی و سفید، فضای روشن و دلبازی رو ایجاد میکنن. با این حال دکوراسیون داخلی یک مکان نباید به شکلی باشه که رنگ روشن باعث بی‌روح شدن فضای کلی بشن. به عنوان مثال در این تصویر با اینکه رنگ‌ها در محیط روشنایی خوبی ایجاد کردن، اما هیچ گرما و جذابیتی در فضای خانه دیده نمیشه. بهتر بود از رنگ دیگه ای برای پرده‌ها استفاده میشد و یا از نورپردازی مخفی برای جذابیت بیشتر سقف ها استفاده میکردن.

ترکیب رنگ استخوانی 5

در مقایسه با تصویر بالا، در این تصویر نمایی متفاوت از عکس قبلی می‌بینیم. ترکیب رنگ کرم استخوانی و استفاده از رنگ چوب، زیبایی و گرمای جذابی رو برای این اتاق فراهم کرده. پارکت یا کفپوش طرح چوب در کنار دیوارهایی با ترکیب رنگی کرم استخوانی و یا سفید، تصویری زیبا و دلنشین ایجاد میکنن. بر عکس تصویر قبلی، در فضایی شبیه به تصویر زیر، انرژی مثبت وجود داره و ساعت‌ها موندن در این اتاق آدم رو خسته نمیکنه.

ترکیب رنگ استخوانی 7

همچنین در تصویر زیر هم، میتونین هماهنگی پارکت چوبی و دیوار به رنگ استخوانی رو ببینین. این محیطِ ساده، میتونه با کمی وسایل تزیینی و مبلمانی شیک، به یک فضای جذاب و زیبا تبدیل بشه.

ترکیب رنگ استخوانی 8

همونطور که گفتیم استفاده از رنگ‌هایی که با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشن، در هنگام نقاشی ساختمان اهمیت زیادی داره. به عنوان مثال یک نمونه ی دیگه از ناهماهنگی بین رنگ ها و زیاده روی در استفاده از رنگ های روشن رو در تصویر زیر می بینیم. این تصویر نمایی از یک فضای بی‌روح و خنثی رو نشان میده. طیف خاکستری رنگِ استفاده شده روی دیوار های این اتاق، به نمای کلی اتاق ضربه زده و اون رو سرد و بی روح کرده. شاید اگه از رنگ استخوانی یا ترکیب رنگی کرم استخوانی برای دیوارها استفاده می‌شد، دکوراسیون اتاق بهتر به نظر می‌رسید.

ترکیب رنگ استخوانی 9

به عنوان آخرین مثال میشه گفت که تصویر زیر هم، سرشار از انرژی و هماهنگی هست، با این حال شاید استفاده از ترکیب رنگ کرم استخوانی، نمای زیباتری رو برای اتاق ایجاد می کرد. اگه به رنگ‌های روشن در نقاشی ساختمان علاقه زیادی دارین، حتماً از رنگ‌های مناسبی در ترکیب با رنگ اصلی استفاده کنین. خانه محل آرامش شما هست و به همین دلیل تناسب رنگ و اجزای یک اتاق، در بیشتر شدن این آرامش به شما کمک میکنه.

ترکیب رنگ استخوانی 9

رنگ های روشن، یار همیشگی شما در نقاشی ساختمان

برای نقاشی ساختمان همیشه میتونین روی رنگ‌های روشن حساب کنین. رنگ‌های روشن این قابلیت رو دارن که نمای دلنشین و دلبازی رو برای محل زندگی شما فراهم کنن.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments