4.2 0

30 مدل کمد دیواری چوبی جدید؛بررسی مزایاومعایب

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 اسفند 1400
کمد دیواری چوبی و روکش چوبیِ قهوه ای در اتاق خواب

اگه می‌خواین دکوراسیون منزل شما از ظاهری شاهانه و مجلل برخوردار باشه، انتخاب یک کمد دیواری لوکس به این امر کمک زیادی می‌کنه. شما می‌تونین با ساخت کمد دیواری چوبی و روکش چوب، منزل خودتون رو به فضایی لاکچری و زیبا تبدیل کنین. اما چقدر با کمد دیواری چوبی و روکش چوب آشنایی دارین؟ آیا از قیمت آن اطلاعی دارید؟

اما برای اینکه کمد دیواری تمام چوب یا طرح چوب رو آگاهانه‌تر انتخاب کنید، باید از تمام نقاط قوت و ضعف این مدل کمد دیواری باخبر باشین. ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مختلف کمد دیواری چوب و روکش چوب می‌پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کمد دیواری چوبی چه فرقی با کمد دیواری روکش چوب داره؟

همین ابتدا باید بگیم که یکی از انواع کمد دیواری بر اساس متریال، کمد دیواری روکش چوب هست که به نوعی کمد دیواری چوبی محسوب میشه. این دو کمد دیواری ظاهر کاملا مشابهی دارن و فقط در 3 مورد زیر با هم دیگه تفاوت دارن:

  1. ساختار
  2. قیمت
  3. کیفیت

در ادامه در مورد هر یک از موضوعات فوق، توضیحات کاملی ارائه می‌دهیم.

کمد دیواری چوبی قهوه ای

1.     ساختار

  • در کمد دیواری چوبی تمام کمد دیواری (مغزی، در قسمت زیرین ورق سازنده و روکش، در قسمت رویی ورق سازنده) از چوب طبیعی ساخته میشه
  • اما در کمد دیواری روکش چوب فقط قسمت روکشِ ورق سازنده، از چوب طبیعی ساخته میشه و برای قسمت مغزی (ورق ضخیم‌تر در زیرِ روکش چوب طبیعی) از ورق‌های چوب صنعتی مثل ام دی اف و نئوپان استفاده می کنن.

2.     قیمت

  • کمد دیواری چوبی قیمت بالاتری داره، چون به طور کامل از چوب طبیعی ساخته شده.
  • اما کمد دیواری روکش چوب، به دلیل استفاده کمتر از چوب طبیعی در آن، قیمت کمتری تری نسبت به کمد دیواری چوبی داره.

کمد دیواری تمام چوب قهوه ای در اتاق خواب

3.     کیفیت

  • کیفیت کمد دیواری چوبی به دلیل یکدست بودن ساختار آن از چوب طبیعی، کمی بالاتر است
  • اما کیفیت کمد دیواری روکش چوب، به دلیل استفاده از روکش، و به ویژه در صورت استفاده از روکش نامرغوب، کمی پایین تر می‌باشد. البته این موضوع با توجه به اختلاف قیمت و شباهت زیادی که با کمد دیواری تمام چوب داره، قابل چشم پوشی است. هرچند یادتان باشد که کمد دیواری روکش چوب در مقایسه با سایر کمد دیواری‌ها کیفیت خیلی بالایی داره.

کمد دیواری روکش چوب رنگ روشن در اتاق خواب

بنابراین در ادامه این مطلب، هر جا از کمد دیواری تمام چوب استفاده کردیم، کمد دیواری روکش چوب رو هم در نظر گرفتیم و فقط از آوردن نام اون به طور جداگانه خودداری کردیم.

کمد دیواری چوبی و روکش چوب، راهی موثر برای لوکس کردن خانه!

اگه شما هم به دکوراسیون داخلی لاکچری علاقه دارید، پس باید بدونید که استفاده از چوب طبیعی یکی از راه های موثر برای افزایش سطح لوکس بودن خانه شما هست. اگه دقت کرده باشید، از چوب طبیعی در خانه‌های سلطنتی، بسیار زیاد استفاده میشه. بنابراین استفاده از کمد دیواری هایی با چوب طبیعی، یکی از معیارهای داشتن خانه لوکس و مجلل به حساب میاد.

کمد دیواری چوبی و روکش چوب راهی موثر برای لاکچری کردن دکوراسیون داخلی خانه است

مزایای کمد دیواری چوبی و روکش چوب چیست؟

کمد دیواری چوب و روکش چوب به غیر از اینکه بسیار زیبا و شیک هستند، کیفیت بسیار بالایی هم دارند. به طور کلی میشه گفت این نوع کمد دیواری، مرغوب‌ترین نوع کمد برای شما به حساب میاد. در حقیقت شما با پرداخت پول بیشتر صاحب زیبایی، کیفیت و طول عمر بالا می‌شید. یکی دیگه از مزایای مهم کمد دیواری چوبی و روکش چوب، قابلیت ساخت در هر سبکی از دکوراسیون است. این نوع کمد دیواری رو می‌تونیم در هر سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک بسازیم.

بهتر است در ادامه، به مزیت‌های اصلی کمد دیواری چوبی و روکش چوب اشاره کنیم:

  1. مُد بودن همیشگی
  2. طرح‌های منحصر به فرد
  3. ابزارخوری مطلوب
  4. نگهداری آسان
  5. ایجاد آرامش
  6. نصب راحت
  7. تجدیدپذیری
  8. قدرت انتخاب بالا

لازم به ذکر است که این خواص کم و بیش در بین تمام انواع کمدهای چوبی مشترک هستند.

مزایای کمد دیواری چوبی و روکش چوب در دکوراسیون داخلی منزل

1. مد بودن همیشگی

چوب، جزو اوّلین متریال‌هایی به شمار می‌رود که برای کمدسازی به کار گرفته می‌شده، امّا جالب است که این متریال، هنوز هم از رایج‌ترین جنس‌هایی هست که با اون مواجه هستیم. پس با متریال ویژه‌ای سر و کار داریم که هیچوقت از مُد نمی‌افته.

2. طرح‌های منحصربفرد

چوب، طرح‌های خاص و بی‌همتایی داره. در صورتی که تصمیم به ساخت کمد دیواری با چوب طبیعی رو دارین، طرح‌هایی در انتظار شما هست که در هیچ کمد دیواری دیگه‌ای به چشم نمی‌خوره.

3. ابزارخوری مطلوب

از اون جایی که چوب، ابزار خوری خوبی داره، می‌شه با اون کمدهایی با طرح و مدل‌های خاص تولید کرد. این ویژگی در نوع دیگری از کمد دیواری چوبی با بدنه ام دی اف و روکش چوب طبیعی هم وجود داره، زیرا بدنه ام دی اف در کمد دیواری روکش چوب نیز، قابلیت ابزار خوری خیلی بالایی داره.

4. نگهداری آسان

کمد دیواری‌های چوبی ، نیازمند مراقبت و توجه ویژه نیستن. در صورتی که نکات اوّلیه‌ی مراقبت از کمد دیواری رو رعایت کنین، این کمدها سال‌های سال عمر می‌کنن.

5. ایجاد آرامش

چوب، به خاطر ریشه‌ی طبیعی‌ خودش، همیشه حس آرامش به همراه داره. پس داشتن یک کمد دیواری چوبی، می‌تونه به بهبود سلامت روانی ساکنین اتاق کمک کنه.

6. نصب راحت

ساخت و نصب کمدهای دیواری چوبی، کار نسبتاً راحتی هست و هزینه نصب پایینی دارن. بعلاوه، تعمیر این کمدها هم دردسر چندانی نداره.

7. تجدیدپذیری

تجدید پذیر بودن کمد دیواری‌های چوبی و محدود بودن مواد شیمیایی مضر در فرآیند تولید، این کمدها رو گزینه‌ای مناسب برای افراد دغدغه‌مند در حوزه‌ی مسائل زیست محیطی کرده.

8. قدرت انتخاب بالا

کمد دیواری‌های چوبی، پذیرای انواع دستگیره و یراق آلات هستن. پس گزینه‌های متعددی پیش روی شما خواهد بود.

معایب کمد دیواری چوبی و روکش چوب چیست؟

کمد دیواری چوبی علی‌رغم زیبایی و ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد، چند ایراد کوچک هم دارد که در اینجا به این ایرادات پرداختیم:

  1. حساسیت به نور خورشید
  2. آسیب موجودات موذی
  3. ضعف در برابر رطوبت
  4. حساسیت به تغییرات دمایی
  5. محدودیت رنگ
  6. کیفیت روکش چوب (فقط در کمدهای روکش چوب)

فراموش نکنین کمد چوب و روکش چوب، مثل هر کمد دیواری رایج دیگه‌ای که در بازار وجود داره، شامل ویژگی‌های مثبت و منفی بی‌شماری هست که شناخت اون‌ها به شما کمک می‌کنه تا انتخاب آگاهانهتری داشته باشین.

1. حساسیت به نور خورشید

کمدهای تمام چوب و روکش چوبی، به نور خورشید حساس هستن. پس در صورتی که این متریال، انتخاب شما برای ساخت کمد دیواری هست، بهتر است مکانی رو برای نصب اون در نظر بگیرین که از نور مستقیم خورشید در امان باشه.

2. آسیب موجودات موذی

حشرات موذی، تهدیدی جدی برای کمد دیواری‌های چوبی به حساب میان. البته فقط برخی چوب‌ها در برابر این مسئله حساسیت جدی دارن و چوب‌های دیگری مثل سرو و ساج، در برابر حشرات نسبتاً مقاوم هستن.

3. ضعف در برابر رطوبت

کمد دیواری های چوبی مقاومت چندانی در برابر رطوبت ندارن و لازم است برای شستشوی این کمدها دقت به خرج بدین. چرا؟ چون حضور آب، چوب رو لکه دار می‌کنه و نم رو جذب می‌کنه. البته امروزه برای رفع این مشکل، سطح کابینت چوبی رو با روش های خاصی رنگ آمیزی و ضدآب می‌کنن.

4. حساسیت به تغییرات دمایی

دما هم مثل رطوبت، دشمن چوب به حساب میاد. کمد دیواری های چوبی رو باید در فضاهایی با دمای کنترل شده استفاده کرد. اگه در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنین، باید بدونین که احتمال تاب خوردن چوب در این شرایط آب و هوایی بیشتر هست.

5. محدودیت رنگ

اگرچه چوب طبیعی دارای طرح‌ها و رنگ های فوق العاده زیبایی است، اما خب محدودیت رنگ کمد دیواری‌های چوبی نسبت به سایر کمددیواری‌ها، یکی از ایرادات مهم آن محسوب میشه.

معایب کمد دیواری تمام چوب و روکش چوب در دکوراسیون داخلی خانه

6. کیفیت روکش چوب

این نکته فقط مربوط به کمدهای روکش چوب میشه و کمدهای تمام چوب، این مشکل رو ندارن. در کمدهای روکش چوبی اگه از روکش نامناسب و بی کیفیتی استفاده بشه، بعد از مدتی به مرور زمان ممکنه رنگِ روکش عوض بشه و دچار زردی بشه، این موضوع به ویژه در کمد دیواری‌های روکش چوبِ سفید رنگ که کیفیت روکش پایینی دارن، بیشتر اتفاق میفته.

قیمت کمد دیواری چوبی و روکش چوب چگونه است؟

همین اول شما رو با جدول قیمت کمد دیواری چوبی و روکش چوب آشنا می‌کنیم و بعد نکات لازم رو می‌گیم.

جدول قیمت کمد دیواری چوبی به ازای هر متر مربع (m2)-0

نوع کمد دیواری چوبی

حداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)

 

کمد دیواری چوبی

00
کمد دیواری روکش چوب00

برای دریافت جزئیات بیشتر از لیست قیمت روز انواع کمد، مقاله قیمت کمد دیواری را مطالعه کنین.

سایر نکات قیمتی و مهم کمد دیواری چوبی چیست؟

کمد دیواری چوبی به دلیل استفاده از چوب طبیعی در ساختار خودش و نیز به دلیل کیفیت بالایی که داره، از قیمت فوق العاده بالایی برخوردار است.

قیمت کمد دیواری چوبی به دلیل استفاده از چوب طبیعی، گران محسوب می شود

البته اگه طرفدار کمد دیواری چوبی هستین ولی بودجه کافی ندارین، می‌تونین از کمد دیواری چوبیِ روکش چوب هم، به جای کمد دیواری چوبیِ تمام چوب استفاده کنین. کمد دیواری چوبی روکش چوب، دقیقا با همان ظاهر کمد دیواری تمام چوب ساخته میشه و فقط کمی قیمت و کیفیت کمتری داره.

مدل کمد دیواری چوبی جدید و مدرن بخاطر استفاده از چوب طبیعی قیمت بالاتری دارد

مدل‌های کمد دیواری چوبی جدید با دربِ ترکیبی؛ترفندی خلاقانه برای فضاهای کوچک

اگر برای نصب و استفاده از کمد دیواری چوبی با مشکل کمبود فضا مواجه هستید، باید بدونید که می‌تونید از کمد دیواری چوبی با درب ترکیبی استفاده کنید. یعنی دربِ کمد دیواری را به صورت ترکیبی از درب‌های کمددیواری ریلی و لولایی بسازید. کمد دیواری چوبی با درب ترکیبی (ریلی – لولایی)، عمق زیادی را برای استفاده از کمددیواری در اختیار شما قرار می‌دهد.

کمد دیواری چوبی و روکش چوب با درب ترکیبی؛ ترفندی با استفاده بیشتر از فضا

فقط باید به خوبی به این نکته دقت داشته باشید که کمد دیواری باید کاربردی و کاملا مناسبِ فضای خانه شما ساخته بشه. در ضمن کمد دیواری با درب ریلی نیز برای فضاهای کم جا گزینه‌ی مناسبی است که می‌توانید از آن برای فضاهای کم جا استفاده کنید.

کمد دیواری چوبی و کمد دیواری ام دی اف چه تفاوتی دارند؟

خیلی از افراد میگن که کمد دیواری ام دی اف هم با طرح چوب وجود داره و چرا از اون استفاده نکنیم؟!

در پاسخ میشه بگیم که:

1.     زیبایی

کمد دیواری ام دی اف اگرچه زیبا و خوش ساخت هست، به راحتی هم ابزار میخوره و قیمت کمتری هم نسبت به کمد دیواری تمام چوب داره، اما باید قبول کنیم که زیبایی کمد چوبی رو نداره و درجه زیبایی اون کمی پایین تر هست.

کمد دیواری چوبی از کمد دیواری ام دی اف (MDF) زیباتر است

2.     طول عمر

استحکام و طول عمر کمد دیواری چوبی خیلی بالاتر هست و قابل مقایسه با ام دی اف نیست.

کمد دیواری چوبی از کمد دیواری ام دی اف (MDF) طول عمر بیشتری دارد

3.     تنوع سبک طراحی

از همه مهم تر کمد دیواری چوبی رو برای هر 3 سبک دکوراسیون (مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک) می‌تونیم استفاده کنیم اما کمد دیواری MDF، فقط برای دکوراسیون مدرن قبل ساخت است.

کمد دیواری چوبی نسبت به کمد دیواری ام دی اف یا طرح چوب تنوع سبک و طراحی بیشتری دارد

روش تمیز کردن کمد دیواری چوبی چگونه است؟

برای اینکه طول عمر کمد دیواری چوبی شما بالا بره، باید به درستی اون رو تمیز کنید. استفاده از مواد شوینده مضر از عمر کمد شما کم میکنه و باعث آسیب رسوندن به چوب میشه. اما در ادامه مراحل تمیز کاری کمد دیواری چوبی رو گفتیم:

  1. نکته مهمی که باید به اون دقت کنید، تماس آب با چوب هست. نباید اجازه بدید که آب روی کمد شما بریزه. باید در یک ظرف مجزا، آب و مایع ظرفشویی رو مخلوط کنید و سپس از یک دستمال نرم و تمیز استفاده کنید.
    روش صحیح تمیز کردن کمد دیواری چوبی و روکش چوب قهوه ای
  2. دستمال رو به محلولی که درست کردید آغشته کنید اما نباید اجازه بدید زیاد خیس بشه. بعد به کمک همون دستمال، سطح چوب رو تمیز کنید. دستمال نخی رو برای تمیز کردن به شما توصیه می‌کنیم. بهتر است جهتِ کشیدنِ دستمالِ شما، در راستای گره های چوبی سطح کمد باشه.
    نحوه نگهداری و تمیز کردن کمد دیواری چوبی و روکش چوب
  3. بعد از اینکه سطح چوب خشک شد، از روغن پولیش برای براق شدن سطح کمد استفاده کنید. به این ترتیب به زیبایی کمد خودتون کمک می‌کنید.

جمع بندی و یک توصیه نهایی!

اگه فکر می‌کنین بودجه کافی برای ساخت کمد دیواری رو دارین، بدون شک کمد دیواری چوبی و روکش چوب بهترین انتخاب‌ها برای منزل شما هستن. پس اصلا دو دل نباشین، چون زیبایی این کمد دیواری‌ها قطعا بدون رقیب هست! البته اگه قصد دارین این همه هزینه کنین و کمد دیواری چوبی رو سفارش بدین، یادتون باشه که انتخاب نصاب حرفه‌ای میتونه خیلی کمک کننده باشه.

یک نصاب خوب علاوه بر اینکه اجرای با کیفیت و ماندگارتری داره، میتونه در هزینه‌ها هم کلی صرفهجویی کنه. بنابراین در پیدا کردن متخصص حرفه‌ای کمد دیواری باید خیلی دقت کنین. برای این کار می‌تونین از «سلام ساختمان» هم کمک بگیرین. سلام ساختمان یک بازار آنلاین برای انجام خدمات ساختمانی هست که متخصص حرفه‌ای کمد دیواری شهر شما رو رایگان بهتون معرفی می کنه و به شما مشاوره رایگان کمد دیواری میده.

فقط با ثبت نام در لینک زیر، می‌تونین از تمامی خدمات رایگان سلام ساختمان بهره مند بشین:

مشاوره رایگان کمد دیواری

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +