4.0 0

مدل‌ها و ویژگی‌های کمد دیواری اتاق کودک زیبا و دلبرانه!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  23 دی 1400
مدل‌ها و ویژگی‌های کمد دیواری اتاق کودک زیبا و دلبرانه!

آیا می‌دونید چرا استفاده از کمد دیواری در اتاق کودک ضروری است؟ کمددیواری اتاق کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ جنس، رنگ، قیمت و درب مناسب برای کمددیواری اتاق کودکان چگونه است؟ کمددیواری چند منظوره اتاق کودک چیست؟

در پاسخ به سوالات بالا باید بدونید که کمد دیواری به اتاق کودک نظم میده و باعث میشه که فرزند شما بتونه به راحتی و با علاقه بیشتری اتاق خودش رو مرتب کنه و منظم بودن جزئی از عادت‌های اون بشه. حالا برای اینکه بیشتر در مورد کمد دیواری اتاق کودکان بدونین و پاسخ تمام سوالات بالا رو متوجه بشین، ادامه مقاله رو از دست ندین!

طراحی کمد دیواری اتاق کودک چگونه است؟

طرح کمد دیواری اتاق کودک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان است. برای طراحی کمد دیواری اتاق خواب کودک باید پاسخ تمام سوال‌های پایین رو در نظر بگیریم و به اون‌ها توجه کنیم. سوالات و جواب‌هایی که در  انتخاب طرح کمد اتاق کودک تعیین کننده هستن، عبارت‌اند از:

  • کودک شما چه رنگی دوست داره؟
  • دختر است یا پسر؟
  • مدرسه میره؟
  • متراژ اتاق کودک شما چقدر است؟
  • آیا لازم است که کمد دیواری با بقیه فضای خانه هماهنگ باشه؟

حالا بریم تا در ادامه‌ی این مقاله با جواب سوالات بالا آشنا بشیم و انواع مدل‌های کمد دیواری اتاق کودکان رو بهتر بشناسیم!

کمد دیواری اتاق بچه

رنگ کمد دیواری اتاق کودک، مهم ترین نکته در طراحی آن!

یکی از نکات مهم در طرح کمد دیواری، رنگ اون است. داستان رنگ برای کمد دیواری کودک البته کمی متفاوت از کمد اتاق خواب بزرگسالان است. مثلا شاید براتون جالب باشه بدونین که طرح و رنگ کمد دیواری اتاق کودک لازم نیست که با دکوراسیون کلی خانه شما همخوانی داشته باشه. اتاق کودک شما یه فضای کاملا مجزاست و میتونه طرح و رنگ مستقلی هم داشته باشه. خیلی عالی نیست؟

حالا دیگه دست شما برای انتخاب خیلی باز است. درضمن برای انتخاب رنگ می‌تونین از نکات زیر هم کمک بگیرین:

قیمت کمد دیواری اتاق کودک

1. از یک رنگ استفاده کنین:

میشه فقط از یک رنگ برای کمد دیواری استفاده کرد. اگه کودک شما به اون سنی رسیده که علایق خودش و رنگ‌ها رو تشخیص میده، میتونین از رنگ مورد علاقه‌ش برای کمد دیواری اتاقش استفاده کنین. حواس‌تون باشه؛ رنگ‌های روشن اتاق رو بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره اتاق رو کوچک‌تر نشون میده.

مدل کمد دیواری اتاق کودک (1)

2. از رنگ‌های متضاد استفاده کنین:

استفاده از دو رنگ در دو طیف متضاد، میتونه یه فضای زیبا خلق کنه. یکی از این ایده‌ها، طرح راه‌راه است که میتونه برای اتاق کودک خیلی قشنگ باشه. اینکه کدوم طیف رنگ رو انتخاب کنین، کاملا به سلیقه شما و فرزندتون بستگی داره.

رنگ کمد دیواری اتاق کودک

3. طرح‌های فانتزی رو امتحان کنین:

اکثر بچه‌ها عاشق طرح‌های فانتزی و عروسکی هستن. پسرا دل‌شون میخواد همه جا عکس باب اسفنجی، مرد عنکبوتی و .. رو ببینن. دخترا هم دل‌شون میخواد یه کمد دیواری با عروسکای کارتونی مختلف داشته باشن. استفاده از طرح‌های مینیمال با رنگ‌های ملایم هم یکی دیگه از ایده‌های رنگ‌ و طرح کمد دیواری اتاق کودک است. اتاق کودک شما جایی است که بیشترین زمان رو در اونجا میگذرونه پس اجازه بدین دوست‌داشتنی‌های خودش رو همیشه جلوی چشماش داشته باشه.

4. رنگ‌ها رو انحصاری نکنین:

خیلی از مردم هنوز هم رنگ آبی و قرمز رو پسرونه و رنگ صورتی رو دخترونه میدونن. شما از این قانون نانوشته پیروی نکنین. هر رنگی که فرزندتون دوست داره یا خودتون مناسب میدونین رو برای کمدها در نظر بگیرین و رنگ‎ها رو جنسیتی نکنین.

کمد دیواری اتاق بچه

جنس مناسب برای کمد دیواری اتاق کودک چیست؟

جنس کمد دیواری اتاق کودک با بقیه کمد دیواری‌ها فرقی نداره و از متریال زیر میشه برای ساخت کمد دیواری اتاق کودک استفاده کرد:

  • چوب
  • روکش چوب
  • ام دی اف
  • ممبران
  • هایگلاس و …

چیزی که این کمدها رو متفاوت میکنه طرح و رنگ اون‌ها است. اما برای تهیه کمد دیواری کودک نباید از یک نکته مهم غافل بشین و اون هم چیزی نیست جز:  «سازگاری با محیط زیست»

از اونجایی که کودکان نسبت به مواد آلرژی‌زا حساسیت بیشتری دارن، بهتر است که از جنس‌های طبیعی مثل چوب برای ساخت کمد دیواری اتاق اون‌ها استفاده بشه. اما همونطور که می‌دونین چوب نسبت به باقی جنس‌ها قیمت بیشتری داره. پس اگه بودجه شما به خرید کمد دیواری چوبی نمیرسه، ام دی اف هم گزینه خوبی است.

مدل کمد دیواری اتاق کودک (2)

کمد دیواری چند منظوره اتاق کودک، پیشنهادی وسوسه انگیز!

یکی از پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برای اتاق خواب کودک، کمد دیواری چند منظوره ا‌ست. یعنی همان کمد دیواری پرکاربردی که نتیجه اون میشه یک فضای منظم با همه امکاناتی که ما از یک کمد دیواری انتظار داریم! اما تا حالا به این موضوع توجه کردین که ما واقعا از کمد دیواری اتاق کودک خودمون چه انتظاراتی داریم؟ برای مثال:

  • دل‌مون میخواد چه کاربری‌هایی داشته باشه؟
  • میزتحریر داشته باشه؟
  • شب‌ها تبدیل به تخت‌خواب بشه؟
  • کتابخانه داشته باشه؟
  • کمد لباس و اسباب بازی رو یادش نره؟

در پاسخ به سوالات بالا باید به شما بگم که کمد دیواری چند منظوره، بسته به این که خانه شما چقدر جادار است، میتونه همه این‌ها رو داشته باشه. یه دیوار بزرگ رو برای کمد دیواری در نظر بگیرین و باقیش رو بسپرین به سلام ساختمان تا بهترین طرح رو با کمک هم انتخاب کنین.

رنگ کمد دیواری اتاق کودک

درب کمد دیواری مناسب برای اتاق کودک چگونه است؟

درب کمد دیواری اتاق کودک با بقیه کمد دیواری‌ها فرقی نداره و برای اون میشه از درب‌های لولایی، کشویی یا آکاردئونی استفاده کرد. پیشنهاد ما به شما درب کشویی است، چون فضای کمتری رو اشغال میکنه، باز و بسته کردن اون برای کودک راحت‌تر است و خب زیبایی بیشتری هم داره.

در ضمن روی درب کمد دیواری اتاق کودک خودتون می‌تونین از آینه هم استفاده کنین. استفاده از کمد آینه‌دار در اتاق کودک میتونه اون رو چند برابر زیباتر کنه!

قیمت کمد دیواری اتاق کودک

قیمت کمد دیواری اتاق کودک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کمد دیواری کودکان به آیتم‌های زیادی بستگی داره که می‌تونن خیلی تعیین کننده باشن. مثلا موارد زیر جزو موضوعاتی هستن که روی قیمت کمد دیواری اتاق کودک خیلی تاثیر دارن:

  • ابعاد کمد دیواری
  • طرح و رنگ اون
  • جنس یراق آلات استفاده شده
  • چند منظوره بودن کمد دیواری

البته جزئیات مهم دیگه‌ای هم هستن که کم یا زیاد شدنِ کیفیت و کمیت هر کدام از اون‌ها میتونه قیمت کمد دیواری شما رو بالا و پایین کنه که البته موضوعات بالا مهم ترین موارد در تعییت قیمت کمد دیواری بودن.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +