3.5 0

کابینت طوسی؛ نکات استفاده از رنگ طوسی و مدل کابینت طوسی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
کابینت طوسی، نکات استفاده از رنگ طوسی و مدل های کابینت طوسی رنگ

کابینت آشپزخانه طوسی، رنگ و استایلیه که هرجا صحبت از سبک مدرن باشه احتمالاً جزئی از کار رو تشکیل می‌ده. هرچند اگه بافت چوب رو چاشنی کارمون کنیم، می‌تونیم تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن رو داشته باشیم. به هرحال، کابینت طوسی رنگ، یکی از اون انتخابای خاصه که باید موقع استفاده ازش حواسمون به خیلی نکات باشه، وگرنه اون تاثیری که دنبالش بودیم رو ازش نخواهیم گرفت.

برای همین تصمیم گرفتیم یه مقاله اختصاصی درباره کابینت طوسی رنگ بنویسیم و شما رو با زیروبم اونچه که باید موقع انتخاب این سبک و استایل در نظر داشته باشین، آشنا کنیم.

معرفی کابینت ساز

کابینت طوسی برای چه استایل خونه‌هایی مناسبه؟

درسته که کابینت قراره توی آشپزخونه نصب بشه، اما توی هر خونه‌ای، آشپزخونه حکم قلب رو داره. طوسی مشکی، از اون ترکیب رنگ‌هاییه که اگه قرار بشه یه سبک کابینت مدرن یا تلفیقی اجرا کنیم، حتما به کارمون میاد و ازش یه استفاده‌هایی میشه.

اگه دنبال یه دیزاین تلفیقی یا مدرن خالص هستید، کابینت طوسی به علاوه یه سری نکات ریز دیگه، برای خونه شما یه ایده کاملا مناسبه.

انتخاب دستگیره‌های مناسب برای کابینت طوسی

خب اگه تصویب شد که از کابینت طوسی یا توناژهای دیگه از رنگ طوسی برای آشپزخونتون استفاده کنید، یادتون باشه که دستگیره‌های خطی و میله‌ای به خصوص اگه استیل نقره‌ای باشن، حکم یه چاشنیِ کار فوق‌العاده رو برای شما دارن. درست مثل اون چیزی که توی عکس زیر می‌بینید.

کابینت طوسی 1

تازه نکتش اینجاست که هرچی دستگیره‌های میله‌ای طولانی‌تر و بلندتر باشن، اون حس مدرنیته رو بیشتر توی فضا القا می‌کنن. درست مثل عکس بالا.

البته یه موضوع اساسی دیگه که باعث میشه از عکس بالا احساس مدرن بودن زیادی بگیریم هم انحناهای اطراف کابینته. کلا یادتون باشه هرچی از خط و خطوط شکسته کمتر استفاه کنین، بیشتر توی دنیای استایل مدرن غرق میشین.

رنگ وسایل آشپزخونه وقتی که کابینت طوسی رنگ باشه

اگه از کابینت طوسی سفید استفاده کردید، رنگ وسایل آشپزخونه یعنی چیزایی مثل یخچال و هود و غیره، میتونه سفید یا استیل باشه. مثلا توی تصاویر زیر وسایل آشپزخونه سیلور انتخاب شده و این در حالیه که از ترکیب رنگ طوسی سفید برای کابینت‌ها استفاده شده. میتونید مدل های بیشتری رو در مطلب کابینت های گلاس سفید طوسی مشاهده کنید.

کابینت طوسی 2

کابینت طوسی 3

اما اگه از کابینت طوسی مشکی استفاده کردید،  اگه وسایل آشپزخونه سیلور باشه، جلوه خیلی بهتری به فضا می‌ده، مثل عکس‌ زیر.

کابینت طوسی 4

کلا هرچی توناژ طوسی به کار رفته توی کابینت‌ها بیشتر بود و رنگ تیره‌تری داشت، وسایل سیلور کنارشون چشم‌نوازتره. بعضی‌ها فکر می‌کنن اگه وسایل رو سفید انتخاب کنن، تیرگی کابینت‌ها رو محو می‌کنه، ولی اینطوری نیست. چون اینا دو سره یه طیف هستن یه تضاد پررنگی رو توی چشم مخاطب ایجاد می‌کنه، اما اصل ما باید رعایت کردن هارمونی باشه.

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

منظورمون اینه که، برای کم کردن تیرگی یه قسمت، نباید بیایم یهو از یه رنگ روشن استفاده کنیم، بلکه باید با رنگی که توی همون توناژ و طیف قرار داره ولی یکم روشن‌تره، تیرگی رو محو کنیم. عکس زیر دقیقا یه همچین کاری رو انجام داده. کابینت طوسی پررنگ که به خاکستری میزنه با دستگیره‌های استیل و وسایل سیلور زیبایی بیشتری پیدا کرده. حالا برای اینکه همه چی خیلی تاریک نباشه، یه سنگ سفید روی کانتر کار شده که این بوم نقاشی رو تکمیل کرده. به این میگن استفاده هوشمند از رنگ‌ها!

کابینت طوسی 5

توی عکس بعدی هم دقیقا همین اتفاق افتاده. همونطور که می‌بینیم رنگ کابینت طوسی اینجا تیرست و به خاکستری میزنه. اون فر توکار هم سیلوره؛ پس بهترین کار این بوده که بیان از یه صفحه سفید برای روی کابینت‌ها استفاده کنن.

کابینت طوسی 6

این یعنی ما بین رنگ‌ها یه پل ارتباطی گذاشتیم و چشم یهو از مشکی نمیره روی سفید، بلکه اون وسط‌ها نقره‌ای رو هم می‌بینه و بعد میرسه به سفید، پس با تضاد ناگهانی روبه‌رو نیست. دوتا تصویر زیر رو ببینید که چطور با رعایت طیف رنگی که از تیره به روشن رفته، یه محیط دلنشین و دارای هارمونی رو به مخاطب خودش نشون میده.

کابینت طوسی 8

کابینت طوسی 7

خب ممکنه یه وقتایی چشممون به عکس‌هایی از دنیای دیزان برخورد کنه که از این قاعده‌هایی که ما اینجا گفتیم تبعیت نکردن. یا مثلاً وارد خونه شخصی بشیم که همه چیز برامون چشم‌نواز باشه ولی قواعدی که توی این مقاله خوندیم داخلش رعایت نشده باشه.

درسته! به جز چیزایی که گفتیم، یه سبک مدرن هست که مینیمالیستی محسوب میشه و شاید بشه گفت چند ساله که وارد دنیای دیزاین شده. این سبک خیلی تخصصیه و برای اجراش واقعا نیازه که از یه متخصص دیزاین مینیمالیستی کمک بگیریم. عکس زیر رو ببینید تا دربارش توضیح بدیم.

کابینت طوسی 9

خب همونطور که می‌بینید، توی این تصویر، کابینت‌ها طوسی تیره هستن. خبری هم از صفحه کابینت یا سنگ سفید نیست. حتی کابینت‌ها دستگیره مخفی دارن، یعنی براشون از دستگیره‌های استیل یا خطی هم استفاده نشده. ولی محیط چشم‌نوازیه و آدم دوست نداره زود ازش چشم برداره.

توضیحش سادست، این یه سبک مدرن مینیمالیه. توی این سبک ما از یه سری وسیله بسیار کوچیک و دم دستی با رنگ متضاد استفاده می‌کنیم و بینشون هم از رنگ ملایمی که پل ارتباطی این دو تا رنگ باشه خبری نیست.

تضمین قیمت سلام ساختمان

حالا می‌پرسید که چرا توی عکس‌های قبلی اصرار داشتیم که یه رنگ، مابین سفید و مشکی وجود داشته باشه، تا چشم یهو با یه تضاد رنگ مواجه نشه ولی الان میگیم اشکال نداره که همه چی مشکی باشه و یهو دو سه تا وسیله کوچولو مثل صندلی و یا حتی میوه‌خوری روی میز سفید باشه؟

نکتش دقیقا همینجاست، ابعاد وسایل! ببینید وقتی دوتا وسیله بزرگ با دوتا رنگی که دوسره یک طیف رو تشکیل میدن کنار هم باشن، تضاد ایجاد میشه. مثلا کابینت مشکی باشه بعد یهو یخچال سفید اون وسط باشه. هر دو وسیله وسیع هستن و توی چشم بزرگن.

اما توی سبک مینیمالی، ما یه فضای بزرگ مشکی و تیره رو با دو سه تا وسیله کوچولوی سفید که باز هر دو رنگ دوسره یک طیف هستن پر می‌کنیم. اینطوری ابعاد اون وسایل کوچولوها، اندازه اون فضای بزرگ تیره رنگ، توی چشم ما خودنمایی نمی‌کنن و خبری از اون تضادی که به چشممون عجیب میاد نیست.

شما می‌تونین مثلا یه دیوار رو به رنگ سفید بذارید و بقیه دیوارها رو مشکی یا خاکستری تیره کنید. بعد بیاید از کابینت طوسی تیره هم استفاده کنید و دو تا صندلی سفید برای کانتر بذارید. اینطوری ابعاد دیوار سفید و صندلی‌های سفید توی چشم بیننده خیلی کوچیکتر از ابعاد دیوارهای سیاه و کابنیت طوسی‌ها دیده میشه و هارمونی ناخودآگاه برقرار میشه.

کابینت طوسی 10

 

چیکار کنیم فضا با کابینت طوسی، خیلی هم سرد نباشه؟

چارش دوتا نکته سادست که اگه رعایتش کنید، فضای آشپزخونه با کابینت طوسی، خیلی سرد و بی‌روح نمیشه.

1.چوب

کلا یادتون باشه، هرموقع هرفضایی رو خواستید گرم و دلنشین کنید، چوب رو چاشنی کار کنید. عکس زیر رو ببینید.

کابینت طوسی 11

این پارکت چوبی باعث شده فضای این آشپزخونه گرم باشه. اگه به جای این پارکت از یه کفپوش سفید در کنار کابینت طوسی رنگ استفاده می‌کردن، بازم چشم‌نواز بود ولی محیط گرم نبود. اینجا الان حسِ خونه رو داره، جایی که آدم توش راحته. برای آشنایی بیشتر میتونید مقاله انواع کفپوش رو مطالعه کنید.

حالا اگه پارکت رو نمی‌تونین عوض کنین و برای تصمیم گیری دیر شده اشکال نداره، همین کار رو می‌تونین برای صفحه روی کابینت طوسی آشپزخونتون انجام بدید. یه صفحه چوبی بذارید روشون و از محیط گرم خونتون لذت ببرید.

کابینت طوسی 12

2.گل و گیاه

اگه خونتون رو درست کردید و دیگه نمیشه تغییر اساسی مثل پارکت چوبی و استفاده از وسایل چوبی داخلش اعمال کنین، از گل و گیاه استفاده کنید. معجزه می‌کنه! عکس زیر رو ببینید.

کابینت طوسی 13

همونطور که می‌بینید، گلدونی که اون گوشه تصویر قرار گرفته به تنهایی تونسته احساس گرما و زنده بودن رو به محیط القا کنه.

تصویر زیر که کلاً یه محیط سرده و به طور کامل پیرو استایل مدرن رو ببینید که اون یدونه گلدون روی کانتر سمت راست تونسته فضا رو سبز و زنده کنه.

کابینت طوسی 14

در آخر، اگه دوست دارید از کابینت طوسی استفاده کنید، ولی می‌ترسید که بعد از یه مدتی دلتون رو بزنه و نتونید با مواردی که گفتیم سرمای موجود توی سبک رو بگیرید، گزینه یک و دو رو باهم تلفیق کنید. مطمئنا از نتیجه راضی خواهید بود.

یعنی اینکه علاوه بر اینکه کابینت طوسی مشکی یا طوسی سفید دارید، از رنگ نقره‌ای و وسایل سیلور و استیل استفاده کنید و به علاوه اینکه از چوب و گیاه هم توی فضا بهره‌مند باشید. این دیگه نهایت کاریه که می‌تونید انجام بدید و مطمئن باشید محیط نهایی ابدا جایی سرد و دلمرده نخواهد بود.

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments