4.2 0

طراحی آشپزخانه جزیره و طرح های متنوع از کابینت آشپزخانه جزیره

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 فروردین 1402
طرح های متنوع از کابینت آشپزخانه با جزیره

اگر شما در طراحی داخلی خانه خود از یک کابینت یا ردیفی از کابینت‌ها استفاده کنید که با سایر فضاهای خانه تماسی نداشته باشد، از آشپزخانه جزیره بهره گرفته‌اید. طراحی آشپزخانه مدل جزیره با توجه به دکوراسیون مدرن امروزی و تاکید طراحان بر روی بیشترین کاربرد فضاهای داخلی، به یک ضرورت تبدیل شده است.

شکل معمولی که از خانه‌های ایرانی در ذهن ما نقش می‌بندد یک نشیمن‌گاه و پذیرایی است که توسط دیوار یا اوپن از آشپزخانه جدا شده و اتاق‌ها نیز در گوشه پذیرایی یا در راهرو قرار می‌گیرند؛ اما امروزه با توجه به کوچک‌تر شدن فضای داخلی خانه‌ها، تمرکز دیزاینرها بر روی استفاده بهینه از تمامی فضاهای خانه و آشپزخانه است. به همین منظور شاید استفاده از اوپن برای جداسازی پذیرایی و آشپزخانه کاربرد چندانی نداشته باشد. دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی مبتنی بر کابینت‌های جزیره طراحی شده است که برخلاف اوپن یا کانتر به دیوار خاصی متصل نیست و به وسیله محیط داخلی نشیمن‌گاه یا آشپزخانه احاطه شده است. به همین منظور برای آشنایی بیشتر با کابینت آشپزخانه جزیره و شیوه طراحی آن به سراغ یکی از طراح‌های داخلی خانه می‌رویم تا جزئیات آشپزخانه جزیره را از دید آن‌ها بررسی کنیم.

طرح آشپزخانه جزیره 1

آقای محمودی و طراحی آشپزخانه جزیره

هنگامی که به دفتر کار این طراح رسیدیم، آقایی به همراه همسرشان در انتظار مشاوره بودند. هنگامی که نوبت آن‌ها رسید، طراح از ما نیز دعوت کرد که پای صحبت‌های آن‌ها بنشینیم.

آقای محمودی به تازگی خانه خود را عوض کرده بود و به علت قیمت‌های بالای مسکن، ناچارا به خانه‌ای کوچک‌تر نقل مکان کرده بود. او و همسرش خانواده‌هایی پرجمعیت داشتند و بسیار اهل مهمانی گرفتن و گذران ایام با دوستان و خویشاوندان خود بودند. به همین منظور در صدد بودند برای طراحی داخلی خانه از فضاها بیشترین استفاده را ببرند تا مشکل کمبود جا برای مهمانی نداشته باشند. آن‌ها عکس‌های خانه خود را به طراح نشان دادند و بعد از بررسی، طراح داخلی پیشنهادات خودش را بیان کرد:

خونه شما طراحی نسبتاً قدیمی داره و بیشتر فضای داخلی اون به وسیله اپن و کابینت‌های کوچک گرفته شده. به نظر من بهتره که قسمت داخلی آشپزخانه رو بازسازی کنین و طی بازسازی، از طرح آشپزخانه جزیره بهره ببرین.

طرح آشپزخانه جزیره 2 طرح آشپزخانه جزیره 3

 

آقای طراح از کشوی داخلی میزش آلبوم تصویری را بیرون آورد. روی آلبوم بزرگ نوشته شده بود: طراحی آشپزخانه جزیره. او شروع به ورق زدن کرد و گفت:

طرح آشپزخانه جزیره 4

همان طور که در این عکس‌ها می‌بینین طراحی آشپزخانه با جزیره انواع مختلفی داره. شما می‌تونین همزمان سینک و تجهیزات آشپزخانه رو روی این کانتر نصب کنین یا از اون برای میز پذیرایی مهمون‌ها استفاده کنید. این طراحی علاوه بر اینکه فضای شیک و مدرنی برای خانه ایجاد می‌کنه به شما کمک می‌کنه که از تمامی فضاهای داخلی برای پذیرایی مهمون‌ها بهره بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با سبک طراحی مدرن میتونید مطلب طراحی آشپزخانه مدرن رو ببینید.

طرح آشپزخانه جزیره 5

و یا مثل طراحی زیر به کمک جزیره، با یک تیر چند نشون بزنین. یعنی هم به عنوان کابینت ازش استفاده کنین، هم سینک روی اون قرار بدین و هم از یک سمت اون به عنوان نیمکت استفاده کنید.

طرح آشپزخانه جزیره 6 طرح آشپزخانه جزیره 7

آقای طراح به ورق زدن آلبوم ادامه داد: همون‌طور که در این تصاویر می‌بینید طراحی آشپزخانه کوچک جزیره طرح‌ها رنگ‌های متنوعی داره و شما می‌تونین با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی‌تون از این طرح‌ها استفاده کنین. کانترهای متحرک یکی از مدل‌های طراحی آشپزخانه جزیره است که به شما کمک می‌کنه مواقعی که مهمان دارین به راحتی بتونین اون رو جابه‌جا کنین و مطابق سلیقه خودتون فضا ایجاد کنین.

طرح آشپزخانه جزیره 8

طرح آشپزخانه جزیره 9 طرح آشپزخانه جزیره 10 طرح آشپزخانه جزیره 11

همسر آقای محمودی با ناامیدی گفت: اما آشپزخونه ما خیلی کوچکتر از این عکس‌ها است. فکر نمی‌کنم بتونیم از این طراحی‌ها استفاده کنیم.

طراح: نگران نباشید. یکی از مزایای فوق‌العاده طراحی آشپزخانه جزیره این‌که در هر اندازه و طرحی قابل استفاده است. اگر شما موافق بودین، ما کارشناسای خودمون رو برای بررسی ابعاد آشپزخونه می‌فرستیم تا با توجه به نقشه خونه‌ شما، بهترین طرح رو پیشنهاد بدن. ضمناً لزومی نداره که حتما جزیره رو داخل آشپزخانه قرار بدین. شما می‌تونین از فضای نشیمن‌گاه هم برای این کار استفاده کنین.

آقای محمودی از روی رضایت سری تکان داد و از طراح درخواست کرد که تصاویر بیشتری را به آن‌ها نشان دهد.

طرح آشپزخانه جزیره 12 طرح آشپزخانه جزیره 13 طرح آشپزخانه جزیره 14 طرح آشپزخانه جزیره 15

سخن آخر

اگر شما در طراحی داخلی خانه خود از یک کابینت یا ردیفی از کابینت‌ها استفاده کنید که با سایر فضاهای خانه تماسی نداشته باشد، از آشپزخانه جزیره بهره گرفته‌اید.

طرح آشپزخانه جزیره 16

همان‌طور که مشاهده کردید، طراحی آشپزخانه جزیره با توجه به دکوراسیون مدرن امروزی و تاکید طراحان بر روی بیشترین کاربرد فضاهای داخلی، به یک ضرورت تبدیل شده است. آشپزخانه جزیره کاربردهای متفاوت و متنوعی دارد. شما با کمک طراحی آشپزخانه جزیره می‌توانید یک پیشخوان اضافی و کابینت‌های بیشتر برای وسیله‌های خود اضافه کنید یا برای پذیرایی مهمان‌ها از آن بهره بگیرید. انعطاف‌پذیری طراحی این مدل کابینت‌ها آن قدر زیاد است که شما می‌توانید با توجه به فضای داخلی آشپزخانه یا نشیمن‌گاه خود از آن بهره بگیرید. رنگ‌‌های متنوع و مدل‌های مختلف ثابت یا متحرک این جزیره‌ها نیز موجود است و شما می‌توانید با کمک یک طراح بهترین کارایی را از آن داشته باشید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments