3.2 0

روانشناسی رنگ کرمی در دکوراسیون؛ رنگی خنثی و فراگیر

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  30 بهمن 1401
روانشناسی رنگ کرمی در دکوراسیون؛ رنگی خنثی و فراگیر

ورود رنگ‌ دکوراسیون داخلی و ورود آنها به دنیای خانه‌ها و زندگی انسان‌ها احتمالا از زیباترین اتفاقات زندگی مدرن به حساب میاد. تزریق احساس، زیبایی و طرح با پاشیدن رنگ‌ها، فضای خانه‌ها رو از کسالت و سادگی و یکدستی نجات داد. حالا رنگ‌ دکوراسیون داخلی خانه‌ها یکی از تاثیرگذارترین المان‌ها هست و میتونن به فضا اون حس و روحی که میخوایم رو بپاشن. در این مطلب میخوایم در مورد یکی از معروف‌ترین رنگ‌ها در پوشش فضای داخلی صحبت کنیم؛ در مورد تاثیراتش روی ما، کاربردش در دکوراسیون داخلی منزل و ترکیبات معروفی که با اون به کار میبرن. این شما و این رنگ زیبای کرمی.

خواص و تاثیر رنگ کِرِم

رنگ کرم از ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، آبی، زرد با رنگ سفید به دست میاد و جزء رنگ‌های خنثی محسوب میشه. به خاطر این ترکیب رنگی، کرمی گستره زیادی داره که شامل؛ شیری، استخوانی، نباتی، بژ و خاکی میشه. این گستره شامل رنگ‌های سرد و گرم است که خواص و تاثیرات خودشون رو داره ولی در کل رنگ کرم رنگی خنثی است که به ما احساس امنیت، اعتماد و اطمینان میده.

روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون (5)

کاربرد رنگ کرمی در دکوراسیون داخلی

کرمی نه به سردی سفید است و نه به گرمای زرد. رنگی که روشنی سفید رو از سفید گرفته و میتونه مثل زرد گرما هم ببخشه. برای اکثر کسایی که رنگ سفید راضی‌شون نمیکنه، انتخاب بعدی کرم است. یه جایگزین همیشگی که از پرکاربردترین رنگ‌ها در پوشش فضای داخلی ساختمان است. رنگی که قدیمی نمیشه و هنوز هم انتخاب خیلی از خانه‌ها است. از خوبی‌های این رنگ کرمی این هست که با اکثر رنگ‌ها ترکیب خوبی رو تشکیل میده.

روانشناسی رنگ کرمی در دکوراسیون؛ رنگی خنثی و فراگیر

1. روانشناسی رنگ کرم در پذیرایی

یکی از رنگ‌های پرتکرار در پوشش سقف‌ها و دیوارهای پذیرایی رنگ کرمی است. رنگی که یه پس‌زمینه عالی برای بیشتر رنگ‌ها محسوب میشه. اگه پذیرایی بزرگی دارین میتونین از کرم تیره‌تر و اگه پذیرایی کوچکی دارین پیشنهاد میکنم از طیف روشن کرم استفاده کنین. پیشنهاد میکنم کنار رنگ کرمی از دو رنگ دیگه به عنوان رنگهای فرعی استفاده بشه. در ادامه ترکیب‌هایی رو بهتون معرفی میکنم که میتونین ازشون برای تزریق احساس هیجان، سرزندگی و جلوگیری از یکنواختی برای پذیرایی‌تون استفاده کنین.

رنک کرم در دکوراسیون (1)

2. روانشناسی رنگ کرم در اتاق خواب

اگر میخواین در اتاق خواب از رنگ کرمی استفاده کنین، بهتر است این رنگ از طیف کرمی تیره باشه. رنگ کرم روشن به خاطر شباهت به سفید، سرد است و برای اتاق خواب خیلی مناسب نیست. از خوبی‌های رنگ کرم، ست شدن اون با اکثر رنگ‌ها است. برای همین میشه برای دیوارها از رنگ کرم در کنار رنگ مورد علاقه‌مان در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد.

روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون (3)

3. روانشناسی رنگ کرم در آشپزخانه

اگه شما هم دلتون یه آشپزخانه دلباز میخواد که بتونین به راحتی باقی دکوراسیون‌تون رو با اون ست کنین، رنگ کرم یه انتخاب خوب است. رنگ کرمی به خاطر خنثی بودن میتونه بیشتر ترکیب‌ها رو بپذیره. همچنین چون جزء رنگ‌های روشن هم است، استفاده از اون در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک خیلی مناسب است. ولی پیشنهاد میکنم از این رنگ برای فضای بین کابینت استفاده نکنین. رنگ کرم به خاطر خنثی بودن انتخاب خوبی برای بین کابینتی نیست.

ترکیب رنگ کرم (3)

ترکیب رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

از اونجا که رنگ کرم یه رنگ خنثی است، بهتر است با رنگ‌هایی ترکیب بشه که به فضا روح ببخشه. قرار گرفتن رنگ کرم کنار یه رنگ سرد یا گرم میتونه به فضا روح ببخشه و اون رو از سادگی و کسالت دربیاره. در ادامه چند ترکیب فوق العاده رو برای رنگ کرم بهتون معرفی میکنم.

ترکیب رنگ کرم (2)

1.  ترکیب رنگ کرم با آبی فیروزه ای/سرمه ای، خاص

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی یه رنگ سرد است که کنار رنگ کرم میتونه اون رو از حالت یکنواختی دربیاره و به فضا جان بده. این ترکیب رنگ به خاطر ارامبخش بودن، بیشتر برای اتاق خواب استفاده میشه ولی خب اگه شما فردی هستین که دلتون میخواد این ارامش رو به همه جای خونه ببرین، این ترکیب میتونه ایداه‌ال شما هم باشه.

روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون (1)

2. ترکیب رنگ کرم با قرمز/ نارنجی، متعادل

یکی از ترکیب‌های عالی کنار هم که معمولا نادیده گرفته میشه، ترکیب رنگ کرمی با نارنجی یا قرمز است. رنگ‌های نارنجی و قرمز رنگ‌های گرمی هستن که در کنار رنگ کرم میتونه فضا رو متعادل کنه. اگه شما میخواین مقداری هیجان به محیط تزریق کنین ولی با این حال نمیخواین زننده و اذیت‌کننده باشه یا میخواین یه فضای صمیمی به وجود بیارین، این ترکیب یه انتخاب فوق‌العاده برای شماست.

روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون (1)

3. ترکیب رنگ کرم با قهوه ای، جذاب

کمتر کسی است که با این ترکیب رنگ معروف آشنا نباشه. از این ترکیب بیشتر در دکوراسیون لوازم منزل استفاده میشه ولی حتما در پوشش فضای داخلی هم میشه از اون استفاده کرد. ترکیبی که کنتراست خوبی رو کنار هم به وجود میارن و برای جداسازی فضا خیلی کاربردی است. پیشنهاد میکنم به خاطر تیرگی رنگ قهوه‌ای از اون به مقدار زیاد استفاده نشه.

روانشناسی رنگ کرمی در دکوراسیون؛ رنگی خنثی و فراگیر

4. ترکیب رنگ کرمی با چوب

این ترکیب جزء ترکیب‌های خیلی معروف و محبوب است. ترکیب مصالحی که رنگ دارن و باعث کنتراست میشن، کنار رنگی مثل کرم میتونه یه فضای مدرن و زیبا رو خلق کنه. حتی اگه در پوشش فضای داخلی نمیتونین از چوب استفاده کنین، حتما در کنار این رنگ سعی کنین از لوازم منزل چوبی استفاده کنین.

رنک کرم در دکوراسیون (3)

5. ترکیب رنگ کرم با صورتی، لطیف

اگه دنبال یک فضای لطیف و روشن هستین، این ترکیب رنگ یک انتخاب بسیار عالی است. یه ترکیب خیلی مناسب که میتونه یه گزینه خوب برای اتاق خواب کودک -مخصوصا دختربچه- باشه. احساس لطافت، امنیت و آرامش حاصل از این رنگ میتونه خیلی ها رو وسوسه کنه. از این ترکیب رنگ کنار مقداری رنگ سفید میشه یه ترکیب فوق العاده در دکوراسیون منزل و پوشش داخلی فضا ایجاد کرد.

رنک کرم در دکوراسیون (3)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments