3.5 0

رنگ کنیتکس چیست و قیمت در بهار 1403 حدودا چه قدر است؟

  15 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  15 فروردین 1403
هر چی در مورد رنگ کنیتکس لازمه بدونین + قیمت

اگه شما هم عاشق رنگ دیوار برجسته یا رنگ با طرح چرم و چیزایی مشابه این هستید، باید رنگ کنیتکس رو بیشتر بشناسید. کنیتکس معمولا به عنوان یکی از انواع رنگ ساختمان شناخته میشه ولی در واقع نوعی پوشش رنگیه که ترکیب خاصی از مواد رنگی و شیمیایی و پنبه نسوز تولید میشه و انواعش رو می‌تونیم روی دیوارها، سقف و حتی نمای ساختمون‌ها ببینیم. این نوع رنگ، طرح‌های متنوع و برجسته ایجاد می کنه که در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومه و کاربردهای زیادی هم می‌تونه در صنعت ساختمون داشته باشه.

در این مقاله ضمن آشنایی بیشتر با این محصول، کاربرد اون در داخل و خارج ساختمان رو هم بررسی می کنیم. در انتهای مقاله هم در مورد قیمت کنیتکس و بهترین زمان اجرای اون صحبت کردیم.

کنیتکس (Kenitex) چیست؟

مواد تشکیل دهنده‌ی کنیتکس، رزین سنتیک، پرلیت، پنبه نسوز و … می باشد. این رنگ ضخامت بیشتری نسبت به رنگ های دیگه داره و با ابزار خاصی اجرا میشه. این پوشش بین المللی است و به قدری دوام و مقاومت داره که از دمای زیر صفر کانادا تا آفتاب سوزان آفریقا رو جوابگو بوده.

چند نوع بافت برای رنگ کنیتکس داریم؟

رنگ کنیتکس در سه نوع بافت به کار میره که عبارتند از:

  1. بافت درشت: این نوع به دلیل داشتن بافت درشت برای دیوارهایی که نیاز به تعمیر دارن و سطح صافی ندارن، مناسب هستند. این رنگ میتونه تمام برآمدگی ها رو بپوشونه.
  2. بافت متوسط: یک پوشش مناسب برای فضاهای خارجی با دانه های پرلیت متوسط و مقاومت عالی در برابر شرایط جوی است.
  3. بافت ریز: یک پوشش مناسب برای داخل یا نمای ساختمان با دانه های ریز پرلیت است. این نوع بافت با ایجاد خطوط طراحی شده روی سطح باعث ایجاد تغییر در معماری ساختمون میشه.

رنگ کنیتکس 2

انواع رنگ کنیتکس چیست؟

این رنگ انواع متنوعی داره که هر کدوم برای فضای خاصی مناسب هستند. در ادامه به بررسی انواع رنگ کنیتکس می پردازیم.

1- رنگ کنیتکس پلاستیک

این رنگ ضدآب نیست در نتیجه نمیشه برای فضاهای خارجی استفاده کرد و بیشتر مناسبه محیط های داخلی و فضاهای با رطوبت کم است. از جمله ویژگی های این نوع رنگ کنیتکس، خشک شدن سریع نسبت به سایر رنگ ها است.

2- رنگ کنیتکس روغنی

این نوع رنگ ضد آب است و مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی داره. در نتیجه میتونه گزینه مناسبی برای محیط های خارجی به خصوص در شهرهای با آلودگی زیاد و باران های اسیدی باشه. این رنگ در بازار با عنوان کنیتکس نمای ساختمان، کنیتکس ضد آب شناخته میشه.

3- رنگ کنیتکس اکریلیک

این نوع رنگ ترکیبی از دو حالت پلاستیک و روغنی است. هم مناسب برای دیوارهای داخلی است و هم مناسب برای فضاهای خارجی. روی هر نوع سطحی چه صاف چه زبر میشه اجرا کرد و به راحتی با پیستوله روی سطح پخش میشه.

مزایای رنگ کنیتکس چیست؟

مزایای رنگ کنیتکس عبارت است از:

  • پوشش دادن نقص های ظاهری دیوار
  • بدون نیاز به گچ کاری
  • عایق حرارت و صوت
  • صرفه اقتصادی
  • دارای طرح های متنوع
  • سرعت اجرای بالا
  • وزن پایین
  • دارای تنوع رنگ

معایب رنگ کنیتکس

در کنار مزایای بسیاری که این نوع رنگ داره، معایبی هم داره که در ادامه بهشون می پردازیم.

  • در صورتی که این رنگ در برابر تابش مستقیم و طولانیِ آفتاب قرار بگیره، کیفیت اولیه خودش رو از دست میده. در نتیجه مناسب فضاهای گرم و در معرض آب نیست.
  • همچنین از رنگ های کنیتکسی که بر پایه بنزین هستند به دلیل بوی بنزین و خطر آتش سوزی نباید در فضای سربسته و داخلی استفاده بشه.

نحوه اجرای رنگ کنیتکس چطور است؟

برای اجرای این رنگ مراحل زیر باید طی بشه:

1- آماده سازی سطح مورد نظر: سطح باید تمیز و عاری از آلودگی باشه. همچنین ترک ها و شکاف ها باید پوشانده بشه.

رنگ کنیتکس 3

2- استفاده از پرایمر آستری: برای پوشش اولیه باید از پرایمر آستری استفاده بشه تا رنگ کنیتکس راحتتر اجرا بشه.

رنگ کنیتکس 4

3- ورز دادن: رنگ کنیتکس رو در سطل های بزرگ ریخته و کاملاً ورز میدیم.

4- استفاده از پیستوله: در نهایت با استفاده از پیستوله سطح موردنظر رو رنگ می کنیم.

 

نکته: همونطور که در تصویر زیر می‌بینید، پیستوله وسیله ای است که به کمک هوا رنگ رو بصورت کاملاً یکپارچه روی یک سطح پخش می‌کنه.

رنگ کنیتکس 5

طرح کنیتکس نمای ساختمان

رنگ کنیتکس یکی از مواد پر کاربرد برای رنگ زدن نمای ساختمان‌ها است که میشه با اون طرح‌های زیبایی رو هم روی ساختمان پیاده کرد. در ادامه چند نمونه از کاربرد کنیتکس نمای ساختمان رو با هم می‌بینیم.

رنگ کنیتکس 6

خوبی رنگ کنیتکس اینه که می‌تونه در تمام مناطق جغرافیایی استفاده بشه و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آب و هوا داره، مثل عکس بالا حتی می تونه تمام نمای ساختمان رو هم پوشش بده.

رنگ کنیتکس 7

نفوذ پذیری رطوبت در رنگ کنیتکس به خاطر وجود پرلیت و رزین سنتیک در ترکیبات اون تقریباً صفره و این رنگ برجسته زیبا می تونه برای سال‌های زیاد روی نمای ساختمان شما باقی بمونه.

رنگ کنیتکس 8

شما از کنیتکس نمای ساختمان همچنین می‌تونید در نماهای طرح سنگ و چوب هم استفاده کنید. در عکس بالا تمام نمای کار شده از جنس بتن هست و با استفاده از رنگ کنیتکس اکریلیک، طرح سنگ و چوب رو بر روی دیوار خارجی ساختمان اجرا کردند.

رنگ کنیتکس 9

رنگ کنیتکس هم می تونه به وسیله پیستوله و مطابق تصویر بالا بر روی دیوار پاشیده بشه و هم می تونه با غلتک روی دیوار پهن بشه. البته اگر طرفدار رنگ کنیتکس طرحدار باشید، در هر دو صورت بعد از رنگ کردن دیوار بلافاصله باید با ابزارهای مخصوص، طرح خودتون رو، روی دیوار پیاده سازی کنید.

رنگ کنیتکس 10

در این تصویر می بینید که غلتک مخصوص چطور می تونه رنگ یکنواخت رو تبدیل به طرحی برجسته و زیبا بکنه.

رنگ کنیتکس 11

رنگ کنیتکس می تونه از بافت‌های مختلفی ساخته شده باشه که این بیشتر از هر چیز به الیاف پنبه نسوز موجود در اون بستگی داره.

طرح‌های کنیتکس دیوار داخلی

حالا می پردازیم به استفاده از کنیتکس در دیوارهای داخلی ساختمان و اتاق ها. بیایید با هم چند تا کار خوب ببینیم تا متوجه بشیم چه طرح هایی می‌شه با این نوع پوشش بر روی دیوار ایجاد کرد.

رنگ کنیتکس 12

کنیتکس برجسته که از رنگ کنیتکس اکریلیک بر روی اون استفاده شده و در کنارش از غلتک برای ایجاد برجستگی بیشتر بهره بردند.

رنگ کنیتکس 13

با این نوع رنگ میشه صد‌ها و هزاران بافت مختلف ایجاد کرد که این موضوع با توجه به سلیقه شما و اجرای استادکار انتخاب شده، می‌تونه به انجام برسه.

رنگ کنیتکس 14

به عنوان مثال این نوع بافت کنیتکس دیگه شباهتی به بافت چرم نداره و بیشتر شبیه سیمان کاری نمای ساختمان‌ها است. این نوع رنگ می تونه هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی مورد استفاده قرار بگیره.

رنگ کنیتکس 15

یک استاد کار ماهر و خلاق می تونه از ترکیب رنگ کنیتکس و ابزارهای ایجاد طرح خلاقانه، کارهای شگفت انگیزی با این نوع پوشش در یک ساختمان انجام بده.

رنگ کنیتکس 16

میشه با کنیتکس در حین اجرای کار چنین طرح‌های زیبایی رو هم ایجاد کرد. این طرح برگ‌های در هم تنیده می‌تونه به شکل امواج یا طرح‌های دیگری هم در بیاد. بیایید مثال‌های دیگری از این نوع طرح‌های دستی رو با هم بررسی کنیم.

رنگ کنیتکس 17

به عنوان مثال این طرح رنگ کنیتکس هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان می‌تونه مورد استفاده قرار بگیره و صد البته که زیبایی خاصی هم به ساختمان می بخشه.

رنگ کنیتکس 18

همونطور که دیدید، خلاقیت در زمینه برجسته سازی رنگ کنیتکس محدودیتی نداره و می شه هزاران طرح و رنگ و شکل رو از دل اون در آورد. حالا بیایید دو تا نمای داخلی ساختمان رو با این رنگ بررسی کنیم.

رنگ کنیتکس 19

این یک نمونه زیبا از استفاده بجا و خلاقانه رنگ کنیتکس در نمای داخلی سرویس و حمامه. قطعاً به خاطر مقاومت بالای این رنگه که در محیط هایی مثل حمام هم میشه ازش استفاده کرد.

رنگ کنیتکس 20

توی این کار هم روی رنگ آبی با ترکیب هوشمندانه رنگ و به زیبایی، طرحی خاص ایجاد شده که باعث شده دیوار بسیار خاص و یونیک به نظر بیاد.

قیمت رنگ کنیتکس چقدره؟ بهار 1403

قیمت رنگ کنیتکس برای هر برند متفاوت است و به مواد اولیه ای که در اون به کار رفته بستگی داره. در جدول زیر قیمت رنگ کنیتکس بصورت متری و در بهار 1403 ارائه شده است.

جدول قیمت رنگ کنیتکس
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..

نوع رنگ

حداقل قیمت رنگ ابزار سقف به تومان

حداکثر قیمت رنگ ابزار سقف به تومان

رنگ کنیتکس

قیمت اجرای رنگ کنیتکس بستگی به ارتفاع سطحی که قراره رنگ بشه و زیرسازی داره. همینطور نوع رنگی مصرفی در تعیین قیمت موثر است. معمولاً نوع کنیتکس پلاستیک ارزان‌تر و نوع کنیتکس اکریلیک گرون‌تر است.

چه زمانی برای اجرای رنگ کنیتکس مناسب است؟

در زمان بارندگی نباید در فضای خارج، از رنگ کنیتکس استفاده بشه به دلیل اینکه رطوبت مانع چسبندگی رنگ به سطح میشه و تبله میکنه. همچنین در فصول گرم که درجه هوا بیشتر از 40 درجه و در فصول سرد با دمای زیر صفر درجه استفاده از رنگ کنیتکس پیشنهاد نمیشه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments