4.0 0

کمد دیواری اداری را بهتر از بقیه بشناسید! + تصاویر و مدل‌ها

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 آبان 1400
کمد اداری را بهتر از بقیه بشناسید! + تصاویر و مدل‌ها
آنچه می خوانید...

    اگه از شما در مورد یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین وسایل محیط اداری بپرسن، چی میگین؟ آیا شما هم وارد شرکتی شدین که شلوغی میز و یا پرونده‌های اونجا به ذوق‌تون زده باشه؟ قطعا فایل و کمد دیواری یکی از اساسی‌ترین بخش‌های مبلمان اداری هستن که در نظم‌دهی، حفظ مدارک و اسناد، زیبایی و جلوه‌ی دکوراسیون داخلی شرکت‌ها تاثیر زیادی دارن. در این مقاله میخوایم انواع کمد اداری، مزایا، فاکتورهای طراحی و خرید، عوامل موثر در تعیین قیمت و در نهایت هم مدل ها و ایده هایی برای طراحی اون، رو باهم ببینیم.

    کمد اداری چیست؟

    کمدهای اداری، قفسه‌ها یا شلف‌های اداری هستن که برای نظم دهی و زیباسازی محیط‌های اداری استفاده میشن. این نوع کمدها حالا دیگه به بخش جدایی‌ناپذیر اداره‌ها تبدیل شدن و با یک چیدمان مدرن، میتونن دکوراسیون داخلی فضای شما رو به یک مکان شیک و تحسین برانگیز تبدیل کنن. ناگفته نماند که زیبایی کمدهای اداری و نحوه چیدمان اون‌ها، در تاثیرگذاری روی مشتری‌هاتون هم نقش زیادی داره.

    فایل و کمد اداری (1)

    استفاده از کمد اداری چه مزایایی دارد؟

    استفاده از این کمدها مزایای خیلی زیادی داره که برخی از مهم ترین اون ها عبارتند از:

    1.  زیبایی

    تصور کنین یک محیط اداری یا شرکتی، حتی یک کمد اداری هم نداشته باشد. به نظر شما چنین فضایی خالی و بی‌روح نیست؟ بنابراین کمدهای اداری بخش اساسی از مبلمان اداری هستن که باعث زیبایی دکوراسیون داخلی محیط میشن. استفاده از طرح‌ها و رنگ‌هایی که با دکوراسیون محیط همخوانی داشته باشن، این زیبایی رو چندین برابر میکنه.

    2. نظم‌دهی

    شرکتی رو تصور کنین که مکانی برای آرشیو کردن پرونده‌ها در اون وجود نداشته باشه، ترسناک نیست؟ کمد اداری این امکان رو فراهم میکنه که یه نظم حسابی به اسناد و مدارک داده بشه و همه چیز از حالت سردرگمی خارج بشه.

    3. استفاده از فضاهای پرت

    کمد اداری بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فضاهای پرت است. این کمدها میتونن تبدیل بشن به مکانی برای نگهداری لوح‌ها و تندیس‌ها یا اینکه فضایی برای چیدن دکوری‌ها.

    کمد اداری شیک (2)

    فاکتورها و اصول مهم در طراحی کمد اداری چیست؟

    در هنگام طراحی کمد اداری بد نیست نکات زیر رو در نظر بگیریم تا کمد ما عمر طولانی تری داشته باشه و باب میل ما ساخته بشه:

    1. استحکام

    از اونجایی که معمولا پرونده‌ها، اسناد و مدارک وزن نسبتا زیادی دارن یا گاهی در این کمدها از اشیای تزئینی سنگین استفاده میشه، این کمدها باید از مقاومت نسبی خوبی برخوردار باشن. چیزی که در استحکام کمد اداری تاثیرگذار است، جنس کمد و یراق آلات مورد استفاده برای اون است. پس هر چه ما از جنس باکیفیت‌تری استفاده کنیم، کمد اداری بادوام‌تری خواهیم داشت.

    2. زیبایی

    تنوع در طرح و رنگ کمدهای اداری خیلی زیاد است. شما میتونین این طرح و رنگ رو با توجه به دکوراسیون داخلی محیط خود و یا کاربری کمد انتخاب کنین.

    3. جنس

    کمدهای اداری در چهار جنس فلزی، پلاستیکی، ام دی اف و چوب قابل خریداری هستن. نوع چوب این کمدها بالاترین قیمت و زیبایی مخصوص به خودش رو داره.

    4. یراق آلات

    از دیگر بخش‌های مهم در کمد اداری، یراق آلات اون است. استفاده از یراق آلات باکیفیت و زیبا در دوام و زیبایی کمد اداری تاثیر زیادی داره. پس اهمیت اون رو اصلا دست کم نگیرید. به ویژه چون کمدهای اداری زیاد باز و بسته میشن، کیفیت این یراق آلات باید خیلی بیشتر از کمدهای دیگه باشه.

    5. ابعاد، اندازه و فاصله بین طبقات

    این فاصله در کمدهای اداری با توجه به ارتفاع زونکن‌ها (کلاسورهای اداری) باید طراحی بشه. این ارتفاع معمولا بین 35 تا 40 سانتی متر در نظر گرفته میشه. عمق قفسه‌ها هم حداقل 32 سانتی متر است تا زونکن‌ها به راحتی داخل اون جا بشن. تعداد طبقات هم که بستگی به نیاز و سلیقه شما داره.

    کمد دیواری اداری را بهتر از بقیه بشناسید! + تصاویر و مدل‌ها

    انواع کمد اداری از لحاظ ظاهری و کاربرد چگونه هستند؟

    کمد های اداری از لحاظ شکل ظاهری، جنس و کاربرد انواع مختلفی دارند که در ادامه اون ها رو به شما معرفی می‌کنیم:

    کمد اداری کشویی:

    به کمد ادری کشویی، فایل اداری هم میگن و خب همونطور که از اسمش پیداست بیشتر برای نگهداری زونکن‌ها، مدارک و پرونده‌ها مناسب است. هر کشو رو میشه با توجه به یک موضوع خاص طبقه بندی کرد که دسترسی رو آسون‌تر میکنه و به منظم‌تر شدن فضا هم کمک میکنه.

    کمد اداری قفسه‌ای:

    این نوع کمدها همونطور که از اسم‌شون مشخص است، قفسه‌ای هستن و درب ندارن. کمد اداری قفسه‌ای برای زمانی مناسب است که ما میخوایم میزها رو از شلوغی نجات بدیم. همونطور که مشخص است ما داخل کمد قفسه‌ای پرونده‌هایی رو قرار میدیم که همه افراد میتونن بهش دسترسی داشته باشن. مدارک مهم و محرمانه داخل این نوع کمدها قرار نمیگیرن. از مزایای کمدهای قفسه‌ای این است که میشه دکوری‌ها و وسایل تزئینی رو هم داخل اون بذاریم.

    کمد اداری دو درب:

    کمدهای اداری دو درب معمولا ارتفاع بلندتری دارن و برای نگهداری وسایل و پرونده‌هایی استفاده میشن که ابعاد بزرگ‌تری دارن. این کمدها قابل قفل کردن هستن و میشه برای نگهداری وسایلی استفاده بشن که نیاز به امنیت دارن. گاهی حتی از جنس های محکم تر این کمدها برای نگه داشتن وسایلی مثل اسکنر و پرینتر و … هم استفاده می‌کنن.

    کمد اداری چرخ دار:

    یکی از مسائلی که در مورد کمدهای اداری خیلی اهمیت داره، امکان جابجایی اون‌ها است. کمدهای چرخ دار این قابلیت رو دارن که مزیت خیلی مهمی حساب میشه. اگه برای شما هم این نکته مهم است، میتونین از قبل سفارش بدین که کمد موردنظر رو چرخ دار طراحی کنن.

    کمد اداری پلاستیکی ساده:

    از اونجایی که کمدهای پلاستیکی ساده مقاومت زیادی ندارن، این کمدها بیشتر برای نگهداری موقت پرونده‌ها مناسب هستن. کمدهای پلاستیکی رو به خاطر اینکه زیبایی زیادی هم نداره در مکانی نگه میدارن که در دیدرس عموم نباشه.

    کمد اداری چوبی زیبا:

    کمد اداری چوبی، یکی از زیباترین و شیک‌ترین انواع کمد اداری است. استفاده از متریال چوب برای کمد اداری باعث میشه تا وزن اون زیاد و جابجایی سخت بشه. این نوع کمدها بیشتر به سه حالت کشویی، قفسه‌ای و درب دار ساخته میشن. امروزه از ام دی اف هم به عنوان یک جایگزین زیبا و ارزان‌تر به جای چوب استفاده میشه.

    کمد اداری فلزی مستحکم:

    اگه دنبال کمدی هستین که ویژگی ضد حریق و استحکام و دوام بالایی داشته باشه، کمد فلزی یک گزینه خوب است. جابجایی کمد اداری فلزی خیلی سخت است و تنوع و زیبایی کمد چوبی رو هم نداره.

    قیمت کمد اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

    قیمت کمد اداری به عوامل زیادی بستگی داره که هر کدوم از اون‌ها روی قیمت کمد تاثیر دارن. جنس کمد اداری، ابعاد و اندازه اون، رنگ و طرح کمد، کیفیت یراق آلات مورد استفاده و شرکت تولیدی اون، همگی در قیمت کمد اداری تاثیر زیادی دارن.

    ایده‌هایی جذاب و کابردی برای طراحی کمد اداری

    ابتدا چند نکته مهم و تاثیرگذار در چیدمان و زیبایی دکوراسیون و مبلمان اداری رو باهم مرور کنیم و بعد چند عکس جذاب و کاربردی انواع کمد اداری رو می‌بینیم.

    • طراحی کمد اداری رو با فضایی که قرار هست کمد در اونجا قرار بگیره، متناسب در نظر بگیرین.
    • از چیدمان تکراری استفاده نکنین. طرح منحصر به فضای خودتون رو طراحی کنین.
    • حواستون به دیوارها و فضای پشت کمدها باشه. طراحی اون‌ها در زیبایی و دیده شدن کمد شما تاثیر زیادی دارن.
    • قفسه‌ها رو خیلی شلوغ نکنین. استفاده از وسایل بیش از حد در کمد، باعث بی نظم دیده شدن فضا میشه.

    فایل و کمد اداری (2) کمد اداری میز و کمد اداری (2) مدل های کمد اداری (2) مدل های کمد اداری (1) خرید کمد اداری چوبی

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سهیلا   معاونی
    سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments