0

قیمت کابینت پولیشی را بدانید؛ تا دیگر سرتان کلاه نگذارند!

  28 مرداد 1403     -      تاریخ انتشار:  27 مرداد 1403
قیمت کابینت پولیشی را بدانید؛ تا دیگر سرتان کلاه نگذارند!
آنچه می خوانید...

    قیمت کابینت‌های پولیشی به عوامل مختلفی مانند نوع رنگ روکش، جنس زیر روکش، ضخامت ام ‌دی‌ اف و پیچیدگی طراحی بستگی دارد و به همین دلیل، معمولاً در مقایسه با سایر انواع کابینت، قیمت بالاتری دارند. در این مطلب از سلام ساختمان به بررسی قیمت کابینت پولیشی همراه با یک راز مهم قیمتی برای این کابینت می‌پردازیم.

    جدول قیمتی کابینت پولیشی

    کابینت پولیشی با زیر روکش ام دی اف یا چوب طبیعی ساخته می‌شود. برای روکش این نوع کابینت از رنگ‌های براق پولیش استفاده می‌شود. در جدول زیر قیمت این کابینت به صورت متری محاسبه شده‌است. البته قیمت متری، دقیق نیست و خیلی از جزئیات کابینت مانند یراق‌آلات، کنده‌کاری‌های کابینت و دستمزد کابینت‌ساز محاسبه نمی‌شود. اما برای آشنایی با قیمت کابینت پولیشی جدول زیر می‌تواند به شما کمک کند.

    نوع کابینت حداقل قیمت(تومان) حداکثر قیمت(تومان)
    کابینت پولیشی 12.000.000 16.000.000

    یک متر کابینت استاندارد پولیشی شامل یک بخش کابینت زمینی با عمق ۵۵ سانتی‌متر و ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر به همراه یک بخش کابینت دیواری با عمق ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر است. در ادامه به عوامل موثر در تعیین قیمت کابینت پولیشی می‌پردازیم.

    عوامل موثر در تعیین قیمت کابینت پولیشی چیست؟

    قیمت کابینت پولیشی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که در نهایت بر هزینه نهایی آن تأثیرگذار هستند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم:

    1.    متریال زیر روکش کابینت پولیشی

    کابینت پولیشی با متریال ام دی اف یا چوب طبیعی ساخته می‌شود. ام دی اف قیمت به صرفه‌ای دارد اما چوب طبیعی به دلیل زیبایی ظاهری و دوام بالا بسیار گران است. انتخاب متریال زیر روکش کابینت پولیشی روی قیمت این کابینت اثرگذار است.

    کابینت و جزیره پولیشی براق سفید با صفحه کابینت مشکی

    2.    رنگ کابینت پولیشی

    رنگ براق پولیش به دلیل ایجاد ظاهری لوکس و براق، نیاز به لایه‌های متعدد رنگ و پولیش‌کاری دارد که همین امر بر قیمت تمام شده آن می‌افزاید.

    3.    ضخامت ورق کابینت پولیشی

    در ساخت کابینت‌های پولیشی از ام دی اف خام با ضخامت 25 میلی‌متر به دلیل مراحل پولیش‌کاری استفاده می‌شود. البته با توجه به نیاز و طراحی کابینت، از ضخامت‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. این موضوع روی قیمت نهایی کابینت پولیشی اثرگذار است.

    4.    ابعاد آشپزخانه

    هرچه متراژ آشپزخانه شما بیشتر باشد نیازمند نصب کابینت‌های پولیشی بیشتر است. این مسئله نیز روی قیمت کابینت تاثیر می‌گذارد.

    5.    نوع طراحی کابینت پولیشی

    طراحی‌های پیچیده با کنده‌کاری، برش‌های خاص و جزئیات زیاد، نیاز به مهارت و دقت بیشتری از طرف تولیدکننده دارند. این امر مستلزم صرف زمان و هزینه بیشتر برای ساخت کابینت است.

    کابینت پولیشی انزو سفید با جزیره همراه کنده‌کاری‌های ظریف روی جزیره و درب کابینت

    6.    دستمزد کابینت‌ساز

    ساخت کابینت پولیشی نیازمند دستگاه‌های اتومات و محیطی ایزوله است تا گرد و غبار روی سطح براق این کابینت‌ها را خراب نکند. در این مرحله مهارت کابینت‌ساز بسیار مهم است تا کابینت پولیشی زیبا و باکیفیت خلق کند. درنتیجه دستمزد کابینت‌ساز برای ساخت کابینت پولیشی بیشتر می‌شود.

    همراه ما باشید! درادامه یک راز مهم قیمتی کابینت پولیشی را با شما در میان می‌گذاریم.

    راز مهم: خرید کابینت پولیشی با قیمت متری ممنوع!

    با یک محاسبه سرانگشتی برای یک آشپزخانه معمولی اگر حدود 12 متر کابینت پولیشی نیاز داشته باشد مبلغی بین 144 الی 192 میلیون باید پرداخت شود. اما فراموش نکنید؛ این اعداد فقط یک راهنمای کلی هستند و در پایان قیمت اصلی با این عدد فرق می‌کند. پس قیمت متری برای کابینت پولیشی و هر نوع کابینت را از سرتان بیرون کنید. از کابینت‌ساز بخواهید در ابتدا کار قیمت نهایی را برای شما محاسبه کند که شامل تمام موارد از قبیل متریال، حمل و نقل و یراق‌آلات است.

    کابینت پولیشی سفید براق

    پلتفرم کابینت‌سازی سلام ساختمان، قیمت تمامی کابینت‌های آشپزخانه را به صورت تمام شده به مشتری ارائه می‌دهد. متراژ آشپزخانه زیر، 7 متر است. کابینت‌ساز سلام ساختمان بعد از بازدید حضوری و اندازه‌گیری‌های دقیق از آشپزخانه، قیمت نهایی را برای مشتری سلام ساختمان برآورد کرد.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    کابینت و جزیره طرح انزوی پولیشی سفید با صفحه کابینت مشکی

    نحوه محاسبه قیمت نهایی کابینت پولیشی

    همان‌طور که گفتیم بهترین روش برای محاسبه‌ دقیق قیمت کابینت‌های پولیشی، دریافت قیمت نهایی و تمام شده از کابینت‌ساز است. برای این کار، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

    • بازدید حضوری: اولین قدم برای محاسبه قیمت نهایی کابینت پولیشی انجام یک اندازه‌گیری دقیق و بی‌نقص از آشپزخانه شما است. این کار باید توسط کابینت‌ساز یا کارشناس متخصص و به صورت حضوری انجام شود تا تمامی جزئیات به درستی در نظر گرفته شوند.
    • طراحی کابینت‌ها: پس از انجام اندازه‌گیری‌های دقیق از آشپزخانه شما، نوبت به ترسیم نقشه‌ای دقیق و کامل از چیدمان کابینت‌ها و جزئیات کابینت مانند کند‌کاری‌ها، یراق‌آلات و رنگ آن‌ها می‌رسد.
    • دریافت فاکتور نهایی: حالا که نقشه نهایی کابینت‌های پولیشی شما آماده شده و تمام جزئیات به طور کامل مشخص شده‌است، وقت آن است اقدام به خرید کنید. بهترین کار برای این کار، دریافت پیش‌فاکتور از چندین فروشگاه و تولیدکننده معتبر است. این پیش فاکتور باید شامل تمام قیمت‌ها به صورت شفاف باشد تا بتوانید با مقایسه دقیق، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
    • نوشتن قرارداد با کابینت‌ساز: بعد از انتخاب کابینت‌ساز و گذراندن مراحل قبل، نوبت به نوشتن قرارداد بین شما و کابینت‌ساز می‌رسد. این قرارداد، سند رسمی تعهدات طرفین (شما و کابینت‌ساز) محسوب می‌شود و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در آینده، اهمیت دارد.

    کابینت پولیشی سفید با جزیره مشکی

    تمامی مراحل بالا برای دریافت قیمت نهایی کابینت پولیشی توسط کابینت‌سازهای سلام ساختمان انجام می‌شود تا شما خریدی مطمئن داشته باشید.

    مقایسه قیمت‌ کابینت پولیشی با سایر کابینت‌ها

    برای درک بهتر تفاوت‌های قیمتی کابینت پولیشی، بیایید آن را با دو نمونه‌ی رایج دیگر مقایسه کنیم:

    ·       کابینت انزو

    کابینت انزو (ENZO) در واقع نوعی کابینت با متریال ام دی اف (MDF) است که طراحی مخصوصِ بدنه و درب کابینت انزو، روی این متریال انجام می‌شود و در نهایت ام دی افِ طراحی شده را روکش می‌کنند. روکش‌های مختلفی که برای پوشاندن کابینت انزو استفاده می‌شود، این روکش‌ها می‌توانند ورق نازک پی وی سی (وکیوم) یا روکش‌های رنگ پلی اورتان، پلی استر یا پولیشی باشه. کابینت انزوی پولیشی به دلیل استفاده از رنگ براق پولیش گران قیمت است. اما اگر کابینت انزو با روکش دیگر ساخته شود قیمتی مقرون به صرفه دارد.

    ·       کابینت ممبران

    کابینت پولیشی مانند کابینت وکیوم (ممبران) دارای مغزی ام دی اف خام است، با این تفاوت که به جای استفاده از روکش پی وی سی (وکیوم) برای روکش کردن سطح کابینت، رنگ پولیش را روی سطح‌ آن‌ها اسپری می‌کنند. قیمت کابینت ممبرانی که با رنگ پولیش روکش شده‌است گران‌تر از کابینت ممبرانی است که با تکنولوژی وکیوم روکش شده است.

    نمونه کارهای واقعی از کابینت پولیشی

    در ادامه از بین هزاران کابینت پولیشی که توسط کابینت‌سازان سلام ساختمان طراحی شده‌چند مورد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

    نصب کابینت طرح انزوی پولیشی با دستگیره و بین‌کابینتی طلایی، ظاهری لاکچری به فضا داده است.

    کابینت پولیشی سبک نئوکلاسیک با بین‌کابینتی طلایی

    قراردادن جزیره سفید پولیشی در کنار کابینت‌های پولیشی، نقطه کانونی جذابی در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند.

                        کابینت و جزیره انزوی سفید پولیشی

    کابینت‌ساز سلام ساختمان با کنده‌کاری‌های حجیم و لوکس روی ستون‌ها و کاورهود کابینت پولیشی، آشپزخانه‌ای لوکس ساخته است.

    کابینت پولیشی سفید با کنده‌کاری روی ستون‌های کابینت

    جمع‌بندی

    کابینت پولیشی جزو کابینت‌های لاکچری به حساب می‌آید و قیمت بالایی دارد. قیمت کابینت پولیشی به متریال زیر روکش کابینت، ضخامت ورق و ابعاد آشپزخانه بستگی دارد. توجه داشته باشید در قیمت‌گیری کابینت پولیشی، قیمت متری روشی دقیق نیست. از کابینت‌ساز خود بخواهید، قیمت نهایی کابینت پولیشی را به شما ارائه دهید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments