0

قیمت کابینت کلاسیک + 4 راهکار برای ارزان‌شدن کابینت کلاسیک

  31 مرداد 1403     -      تاریخ انتشار:  25 مرداد 1403
قیمت کابینت کلاسیک + 4 راهکار برای ارزان‌شدن کابینت کلاسیک
آنچه می خوانید...

    قیمت کابینت کلاسیک به علت کنده‌کاری‌های باشکوه روی درب، ستون‌ها و پاخورها، گران است. البته استفاده از متریال ممبران برای ساخت کابینت کلاسیک، می‌تواند هزینه این نوع کابینت را مقرون به‌صرفه کند. در این مطلب از سلام ساختمان به بررسی قیمت کابینت کلاسیک با انواع متریال‌ها و آموزش قیمت‌گیری صحیح این نوع کابینت می‌پردازیم.

    قیمت کابینت کلاسیک با انواع متریال، متری چند است؟ مرداد 1403

    انتخاب متریال مناسب برای ساخت کابینت به سبک کلاسیک، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که بر ظاهر، دوام و قیمت نهایی کابینت شما اثر می‌گذارد. کابینت کلاسیک را با متریال‌های ممبران، تمام چوب، روکش چوب، پلی اورتان و پولیشی می‌سازنند که هر کدام از این متریال‌ها قیمت متفاوتی دارند. درادامه قیمت متری کابینت کلاسیک بر اساس متریال سازنده آن در جدول زیر آمده است.

    جدول قیمت انواع کابینت
    آخرین بروزرسانی توسط کابینت‌سازهای سلام ساختمان در حال دریافت..
    نوع کابینت کلاسیک حداقل قیمت (تومان) حداکثر قیمت (تومان)
    قیمت کابینت تمام چوب در حال دریافت… در حال دریافت…
    قیمت کابینت روکش چوب در حال دریافت… در حال دریافت…
    قیمت کابینت پولیشی (و انزو) در حال دریافت… در حال دریافت…
    قیمت  ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان در حال دریافت… در حال دریافت…
    قیمت کابینت ممبران در حال دریافت… در حال دریافت…

    قیمت‌های ارائه شده برای یک متر کابینت استاندارد است. یعنی یک متر کابینت زمینی با ارتفاع 90 و عمق 55 سانتی متر به همراه یک متر کابینت دیواری با ارتفاع 70 و عمق 30 سانتی متر ارائه شده است. این روش برای قیمت گیری مناسب و دقیق نیست و تنها می‌توانید برآورد تقریبی از قیمت کابینت کلاسیک داشته باشید. اما به نظر شما چه عواملی روی قیمت نهایی کابینت کلاسیک اثرگذار هستند؟ در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

    چه عواملی بر تعیین قیمت کابینت آشپزخانه کلاسیک تاثیر دارند؟

    قیمت کابینت کلاسیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

    1.    بدنه کابینت کلاسیک

    نوع چوبی که برای بدنه کابینت استفاده می‌شود (مانند MDF یا چوب طبیعی) به طور مستقیم بر قیمت کابینت کلاسیک تاثیر می‌گذارد. چوب‌های طبیعی مانند راش، بلوط و گردو به دلیل کیفیت و زیبایی بیشتر، قیمت بالاتری دارند.

    2.    جنس روکش کابینت کلاسیک

    نوع روکشی که برای پوشش دادن بدنه کابینت کلاسیک استفاده می‌شود (مانند PVC، پلی اورتان، روکش چوب طبیعی یا ممبران) نیز در تعیین قیمت کابینت کلاسیک موثر است. کابینت‌های کلاسیک روکش چوب به دلیل استفاده از لایه نازک چوب طبیعی و کابینت‌های کلاسیک پولیشی به دلیل مراحل پیچیده و سخت پولیش کاری قیمت بالاتری نسبت به بقیه روکش‌های کابینت دارند.

    کابینت روکش چوب کلاسیک کرم طلایی با صفحه کابینت مشکی

    3.    میزان پیچیدگی طراحی کابینت کلاسیک

    طرح‌های کلاسیک پیچیده با جزئیات زیاد، مانند حکاکی‌های حجیم روی درب‌ها، سرستون‌ها و تاج‌ها، هزینه بیشتری نسبت به طرح‌های ساده‌تر دارند. تعداد کشوها و نوع ریل آن‌ها نیز در تعیین قیمت موثر است.

    4.    ابعاد کابینت کلاسیک

    ابعاد کابینت به متراژ آشپزخانه بستگی دارد. هر چه آشپزخانه بزرگ‌تر باشد، ابعاد کابینت بیشتر می‌شود و در نتیجه قیمت کابینت کلاسیک افزایش پیدا می‌کند. البته باید به این نکته توجه کنید که کابینت کلاسیک به علت داشتن طراحی حجیم و شلوغ برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب تر است.

    5.    کیفیت یراق‌آلات کابینت کلاسیک

    کیفیت و برند یراق‌آلات مانند لولا، ریل کشو و دستگیره بر قیمت تمام شده کابینت کلاسیک تاثیرگذار است. یراق‌آلات با کیفیت و برندهای معروف، قیمت بالاتری دارند.

    6.    دستمزد کابینت‌ساز

    دستمزد کابینت‌ساز برای ساخت کابینت کلاسیک و نصب و حمل و نقل کابینت‌ها روی قیمت نهایی کابینت کلاسیک اثرگذار هستند.

    بهترین روش قیمت گیری کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟

    اغلب کابینت سازها از روش متری برای اعلام قیمت کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند که روش مناسبی نیست چرا که در این روش جزئیات پروژه در قیمت‌گذاری لحاظ نمی‌شوند و در پایان کار باید هزینه بیشتری نسبت به روش متری پرداخت کنید. بنابراین استفاده از روش متری به ضرر شما است. بهترین روش برای قیمت گیری کابینت آشپزخانه کلاسیک، استعلام قیمت تمام شده یا قیمت نهایی کابینت است.

    کابینت و جزیره کلاسیک سفید با صفحه کابینت سنگی

    مراحل دریافت قیمت تمام‌شده از کابینت‌ساز به شرح زیر است:

    • بازدید حضوری کابینت‌ساز: اندازه‌گیری دقیق آشپزخانه، کلید داشتن کابینت کلاسیکی است که نه تنها شیک است، بلکه به طور کامل به فضای شما می‌آید. پس قبل از هر کاری، از یک کابینت‌ساز باتجربه بخواهید آشپزخانه شما را اندازه‌گیری کند
    • طراحی و جیدمان کابینت‌ها: پس از اندازه‌گیری دقیق آشپزخانه، مرحله‌ طراحی آغاز می‌شود. در این مرحله، یک نقشه دقیق و کامل از چیدمان کابینت‌ها، جزئیات طرح کابینت کلاسیک و یراق‌آلات با توجه به سلیقه و نیازهای شما تهیه می‌شود.
    • نوشتن قرارداد با کابینت‌ساز: بعد از نهایی شدن طراحی و انتخاب متریال برای ساخت کابینت کلاسیک، نوبت به نوشتن قرارداد می‌رسد؛ قراردادی که تمامی جزئیات پروژه کابینت کلاسیک آشپزخانه به طور دقیق مشخص شده است.

    در این روش شما باید از یک یا چند کابینت‌ساز با تجربه و حرفه‌ای دعوت کنید تا از محل پروژه بازدید کرده و پس از اندازه‌گیری، قیمت تمام شده کابینت همراه با تمام جزئیات را به شما اعلام کنند. در نهایت با مقایسه قیمت‌های نهایی ارائه شده توسط کابینت‌سازها می‌توانید بهترین کابینت‌ساز را انتخاب کنید.

    کابینت و جزیره کلاسیک جوبی کرم طلایی با صفحه جزیره مشکی

    کابینت کلاسیک آشپزخانه بالا با کنده‌کاری‌های حجیم روی کانتر و ستون‌ها را کابینت‌ساز سلام ساختمان در تهران طراحی و اجرا کرده است. قیمت این پروژه به شکل قیمت تمام شده به مشتری ارائه شده است.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    4 راهکار طلایی برای ارزان شدن قیمت کابینت کلاسیک

    کابینت کلاسیک، با طراحی زیبا و لاکچری خود، جلوه خاصی به آشپزخانه می‌بخشد. اما ممکن است هزینه بالای آن، بسیاری را از داشتن چنین کابینتی منصرف کند. در ادامه، 6 راهکار طلایی برای کاهش هزینه کابینت کلاسیک ارائه می‌شود.

    1.    انتخاب متریال مناسب

    همان طور که اشاره شد، کابینت تمام چوب به عنوان گران‌ترین کابینت کلاسیک شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال کابینت کلاسیک اقتصادی هستید، متریال ممبران بهترین گزینه است. کابینت کلاسیک زیر با کنده‌کاری‌های طلایی روی کاورهود، ستون‌ها و درب‌های کابینت با متریال ممبران ساخته شده است.

    کابینت و جزیره کلاسیک سفید و طلایی با بین‌کابینتی طلایی

    2.    ساده‌سازی طرح کابینت کلاسیک

    با حذف برخی جزئیات مانند حکاکی‌های پیچیده روی درب، سرستون‌ها و تاج، می‌توانید هزینه‌ها کابینت کلاسیک را کاهش دهید.

    3.    استفاده از یراق‌آلات با کیفیت اما اقتصادی

    برای دستگیره‌ها و ریل‌های کابینت کلاسیک می‌توانید از برندهای معمولی که کیفیت نسبتا خوبی دارند استفاده کنید.

    4.    پیدا کردن کابینت‌ساز حرفه ای

    کابینت‌سازی را انتخاب کنید که قیمت کابینت کلاسیک را به صورت تمام شده به شما می‌گوید. به این شکل نیازی نیست هزینه‌ اضافی بعد از پایان پروژه پرداخت کنید.

    با رعایت این نکات، می‌توانید کابینت کلاسیک زیبایی داشته باشید و در عین حال هزینه‌های خود را نیز کاهش دهید.

    جمع‌بندی

    کابینت کلاسیک به دلیل کنده‌کاری‌های حجیمی که روی درب، ستون و پاخور کابینت‌ها دارد، جز لاکچری‌ترین و گران‌ترین کابینت‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب کابینت‌سازی حرفه‌ای که قیمت نهایی کابینت کلاسیک را به شما می‌گوید، بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments