4.9 0

ایده های تصویری از گلخانه های کوچک در خانه های رویایی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  1 خرداد 1402
ایده های تصویری از گلخانه های کوچک در خانه های رویایی

دکوراسیون داخلی خانه­‌های امروزی به علت فضا­ی کم و بسته‌­ای که دارن، مردم رو از گل و گیاه دور کردن. اما تا حالا فکر کردین که در همین خانه­ های کوچک هم میشه یک گل­خانه ­ی کوچک ساخت؟ شاید خیلی عجیب باشه؛ اما باید گفت که بله شما حتی در همین آپارتمان­ های کوچک هم می­تونید گل و گیاه پرورش بدید و یک گلخانه­ ی کوچک برای خودتون بسازید. پس اگر می­خواید بدونید چطوری میشه همه­ ی این کار­ها رو انجام داد، ما رو همراهی کنید.

ویژگی­ های گل­خانه­ ی کوچک چیست؟

قبل از هرچیزی اول باید با ویژگی ­های گلخانه کوچک آشنا بشید. گل­خانه محیطی برای کاشتن گل و گیاه هست که در و دیوار شفافی داره و این شفافیت برای برخورد نور با گیاهان ضروری هست.

گلخانه کوچ حیاط (2)

از دیگر ویژگی های گلخانه کوچک، ایجاد فضایی برای پرورش دانه و گیاه در فصل زمستان هست و باید گفت که این کار در حیاط خانه و آپارتمان هم میتونه انجام بشه.

گلخانه کوچک حیاط (1)

ساخت گلخانه کوچک در پشت­ بام

شاید شما هم جزو اون دسته از آدم­ها باشید که خیلی از پشت­ بام استفاده نمیکنن. اما اگه به گل و گیاه علاقه دارین، یکی از بهترین کار­هایی که میشه در پشت بام انجام داد، راه ­اندازی یک گل­خانه ­ی کوچک هست. یک فضا­ی کوچک از پشت­­ بام رو برای ایجاد گل­خانه در نظر بگیرید. بهتر هست که چهارچوب گل­خانه رو با فلز بسازید و برای روکش کردن چهارچوب گل­خانه، از رنگ سفید و پلاستیک UV استفاده کنید تا اشعه­ های آسیب رسان خورشید رو دفع کنن.

گلخانه کوچک در پشت بام (1)

اگه میخواین در گل­خانه فقط گلدان­های گل قرار بدید، پس میتونید مثل عکس بالا از کفپوش برای کف گل­خانه استفاده کنید. همچنین از ایجاد یک پنجره در سقف گل­خانه غافل نشید.

ساخت گل­خانه کوچک در حیاط

اگه در حیاط خانه، باغچه ندارید، پس باید حتما به فکر یک گل­خانه باشید. البته با وجود یک باغچه­ ی کوچک هم میشه گلخانه راه انداخت. اما برای ساخت گلخانه در حیاط منزل باید نکاتی رو رعایت کرد.

ساخت گلخانه در خانه (2)

مثلا قبل از شروع ساخت گلخانه  باید جهت تابش نور در حیاط رو پیدا کنید. چون نور تاثیر زیادی روی گل­خانه داره و جزو اصلی­ ترین نیاز گیاهان هست. همچنین فضای گلخانه باید دمای مناسبی داشته باشه و این کار به وسیله روش های مختلف تولید گرما انجام میشه.

ساخت گلخانه در خانه (1)

ساخت گل­خانه کوچک چوبی

برای ساخت گل­خانه در منزل باید به جنس در و دیوار گل­خانه ­ای که میخواید بسازید توجه کنید. چوب از جنس طبیعت هست و وجود یک گل­خانه ­ی چوبی در حیاط و یا پشت ­بام منزل میتونه نمادی از طبیعت باشه. در زیبایی و استحکام چوب شکی نیست، اما یک نکته ی مهم وجود داره و اون این هست که چوب در برابر آب مقاوم نیست و حتی ممکنه در برخورد مستقیم با آفتاب هم آسیب ببینه.

گلخانه کوچک (2)

ساخت گل­خانه­ ی خانگی ساده

اگه علاقه ­ای به هزینه کردن برای ساخت گل­خانه ندارین و میخواین با همان چیز­هایی که دارین یک گل­خانه­ ی کوچک بسازین، بهتر هست از پلاستیک و یا نوعی کاور شفاف استفاده کنید. به این صورت که شما می­تونین با قرار دادن 4 میله در اطراف گل­ها و کشیدن پلاستیک روی میله ها، یک گل­خانه­ ی ساده و کم هزینه بسازید. این نوع از گل­خانه ساده، کم­ هزینه و بی دردسر هست اما به هیچ وجه زیبایی گل­خانه­ های قبلی رو نداره. ساخت گلخانه با کمدهای بوفه ­ی قدیمی!

مینی گلخانه (1)

ساخت گلخانه با کمدهای بوفه­ ی قدیمی!

خلاقیت در هر کاری باعث میشه اون کار به بهترین نحو ممکن پیش بره. در ساخت گل­خانه هم اگه خلاقیت به خرج بدین و خوب به اطراف دقت کنین، یک گل­خانه ­ی زیبا و کم­ هزینه خواهید داشت. برای مثال از کمدهای بوفه ­ی قدیمی و یا هر چیزی که شکل و شمایل تصویر زیر رو داشته باشه، می­تونین برای ساخت گلخانه ستفاده کنین.

مینی گلخانه (2)

برای روشنایی بیشتر جهت رشد بهتر گیاهان و یا زیبایی بیشتر گل­خانه در شب، میتونید با خلاقیت خودتون از ریسه ­های رنگی استفاده کنید تا گلخانه‌ای که ساختید، جلوه­ ی بیشتری پیدا کنه.

در ضمن اگه از این مقاله لذت بردین، ایده های دکوراسیونی بیشتر و یا سفارش آنلاین محصولات و یا خدمات دکوراسیون داخلی مثل کمد و کابینت رو می­تونین در اینستاگرام سلام ساختمان ببینین.

گلخانه کوچ در پشت بام (2)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments