5.0 0

کمد دیواری پی وی سی چیست + آیا بخریم؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  16 فروردین 1401
چه مزایایی کمد دیواری پی وی سی رو تا این حد خاص کردن؟

ورق های ضد آب پی وی سی (PVC) یکی از متریال‌های موفق در صنعت کمد سازی به شمار میرن. حالا فرض کنید شما از تمام ویژگی‌های مثبت و منفی کمد دیواری پی وی سی خبر دارین. اینجوری دیگه با خیال راحت به بازار می‌رین و با آگاهی کامل، کمد دیواری دلخواه خودتون رو انتخاب می‌کنید، بدونِ این که حتی ذره‌ای ضرر کنید!

بنابراین با ما همراه باشید، در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب و کمد دیواری پی وی سی می‌پردازیم و متوجه می‌شیم که چه مزایایی این نوع کمد دیواری رو تا این حد خاص و البته گران کردن! شما می‌تونین با مطالعه‌ی دقیق این نکات، بین خرید یا رد این متریال برای منزل خودتون تصمیم بگیرین.

کمد دیواری پی وی سی سفید با درب شیشه ای و قفسه لباس

کمد دیواری پی وی سی چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزیت‌های کمد پی وی سی عبارتند از:

  1. ضد آب بودن
  2. دوام و طول عمر بالا
  3. وزن سبک
  4. مقاومت بالا در برابر خش و ضربه
  5. مقاومت مطلوب در برابر مواد شیمیایی
  6. مقاومت در برابر آسیب حشرات
  7. طرح و رنگ زیبا

هر کدام ازموارد بالا، کمد دیواری PVC را به یک کمد خاص تبدیل کردند.

1.     ضد آب بودن

طبق مطالبی که در مقدمه گفتیم، یکی از خواص ویژه‌ی کمد دیواری‌های پی وی سی، مقاومت کامل اون‌ها در برابر نفوذ رطوبت هست. به خاطر همین خاصیت، می‌شه این کمدها رو در محیط‌هایی با رطوبت بالا (مثل استخر، حمام و …) و البته شهرهایی با آب و هوای شرجی، بدون هیچ دغدغه‌ای استفاده کرد.

برای آشنایی با کاربرد کمد پی وی سی در محیط‌های مرطوب، مقاله “کمد رختکن استخر” رو مطالعه کنین و از مدلهای مختلف ایده بگیرین

2.     دوام و طول عمر بالا

مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، دوام یک ورقه و در نتیجه طول عمر اون کمد رو بالا می‌بره. چیزی که در کمدهای پی وی سی با اون مواجه هستیم.

3.     وزن سبک

ساختار ورق پی وی سی که نوعی پلاستیک فشرده است، کمد دیواری پی وی سی رو سبک‌تر از سایر متریال‌های مشابه کرده. وزن کم، علاوه بر ساده‌تر کردن حمل کمد، به طور خاص در افزایش طول عمر درب کمدها عامل مهمی به شمار میاد، چون درب‌های سنگین با گذشت زمان نیاز به تعمیر پیدا می‌کنن و اصطلاحاً از شکل می‌افتن.

4.     مقاومت بالا در برابر خش و ضربه

پلاستیک خاصیت دیگه‌ای هم داره و اون مقاومت بالا در برابر خش و ضربه هست. پس این عامل هم در دوام بالای کمدهای پی وی سی نقشی کلیدی داره.

5.     مقاومت مطلوب در برابر مواد شیمیایی

شستشوی آسان این کمدها، در کنار مقاومت مطلوب در برابر مواد شیمیایی، ویژگی مثبت بعدی در این دسته به شمار میاد. به عبارتی برای نگهداری از این کمدها، توجه ویژه‌ای لازم نیست. جالب است بدونین همین ویژگی، باعث شده از این ورقه‌ها برای کاربردهای بیمارستانی و آزمایشگاهی هم کمک گرفته بشه.

6.     مقاومت در برابر آسیب حشرات

کمدهای پی وی سی در برابر نفوذ انواع موجودات موذی (مثل سوسک، عنکبوت، موریانه و …) مقاوم هستن.

7.     طرح و رنگ زیبا

کمد دیواری های PVC ظاهر زیبایی دارن (البته نه به زیبایی کمد دیواری چوبی!). شما حتی می‌تونین بسته به طرحی که مد نظر دارین و به کمک ابزارهای مخصوص، طرح‌های منبت کاری ویژه‌ای رو هم، روی سطوح کمددیواری پی وی سی ایجاد کنین.

اما موضوع به همین جا ختم نمیشه و این نوع کمد دیواری دارای معایبی هم هست که اگه واقعا قصد خرید اون رو دارین، بد نیست در ادامه با این سه ایراد اصلی  هم آشنا بشین.

کمد دیواری پی وی سی ضد آب مناسب برای کمد استخر

معایب کمد دیواری پی وی سی (PVC) چیست؟

  1. قیمت نسبتاً بالا
  2. آسیب به محیط زیست
  3. تنوع رنگ محدود

در ادامه در مورد هر یک معایب فوق توضیحاتی کاملی ارائه می‌کنیم:

1.     قیمت نسبتاً بالا

از اونجایی که کیفیت بالای هر محصول یک بهایی داره، پس با توجه مزایای زیاد کمد دیواری پی وی سی، یادتون باشه که با متریالی نسبتاً گران‌قیمت مواجه هستین. بنابراین اگه کاربرد خاصی رو برای کمد دیواری در نظر ندارین، شاید بهتر باشه به سایر متریال ها فکر کنین.

امّا در شرایطی که مجبور به استفاده از کمد دیواری پی وی سی هستین، (مثل استخر، مناطق شرجی و …)، باز هم می‌شه قیمت بالای اون رو توجیه کرد. چون در عوض، شما رو از تعویض یا تعمیرهای مکرر بی‌نیاز می‌کنه. برای اطلاع از هزینه ساخت کمد پی وی سی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قیمت کمد دیواری رو مطالعه کنین.

کمد دیواری پی وی سی قهوه ای دارای قفسه لباس

2.     آسیب به محیط زیست

با توجه به اهمیت روز افزونِ استفاده از مواد دوستدار محیط زیست، تولید و خریداری محصولات پی وی سی در آینده با چالشی جدّی مواجه خواهد شد. چون در پی وی سی از پلاستیک استفاده میشه و تا کنون، تکنیکی بهینه، برای بازیافت کامل این مواد ارائه نشده. به هر حال نمی‌شه از پیشرفت‌های تکنولوژی ساده گذشت. شاید در آینده‌ی نزدیک این مسئله به کلی حل شد!

3.     تنوع رنگ محدود

اغلب شما، کمد دیواری پی وی سی رو با رنگ سفید می‌شناسین. نه اینکه رنگ‌های دیگه امکان تولید نداشته باشن، امّا بخش عمده‌ی ورقه‌های پی وی سی به رنگ سفید هستن. این موضوع می‌تونه انتخاب‌های شما رو محدود کنه و نتونین به راحتیِ سایرِ متریال‌ها مثل ام دی اف، های گلاس و …، کمد دیواری دلخواه خودتون رو سفارش بدین. البته که تنوع رنگ ورقه‌های پی وی سی در چند سال اخیر بسیار بهبود یافته و خوشبختانه رنگ‌های متنوع‌تری رو شاهد هستیم.

کمد دیواری پی وی سی (PVC) سفید قهوه ای

جمع‌بندی

خب… این هم از مهمترین مزایا و معایب کمد دیواری پی وی سی (PVC). ما باور داریم که شیوه‌ی صحیح انتخاب متریال برای انواع کمد دیواری، آگاهی از هر دو جنبه‌ی مثبت و منفی هر متریال هست و تنها در این صورت است که می‌تونین انتخابی دقیق و همه‌جانبه داشته باشین. اما اگه هنوز هم سوالی در مورد کمد پی وی سی هست، ما در «سلام ساختمان»، در خدمت شما هستیم!

مثل همیشه یادآوری می‌کنیم که سلام ساختمان به عنوان بزرگترین بازار آنلاین ساختمانی، این افتخار رو داره که شما رو در مسیر انتخاب متریال مناسب برای کمد دیواری همراهی کنه و کمدساز حرفه‌ای شهر شما رو رایگان بهتون معرفی کنه. پس سوالاتتون در این حوزه رو از طریق لینک زیر، به صورت رایگان با پشتیبان‌های مجرب ما در میان بذارید.

مشاوره رایگان کمد دیواری

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +