4.3 0

کابینت ای‌بی‌اس (ABS)؛ مزایا، معایب، نحوه قیمت‌گیری و مدل‌ها

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  16 تیر 1401
کابینت ای‌بی‌اس (ABS)؛ مزایا، معایب، نحوه قیمت‌گیری و مدل‌ها

متریال ABS که در واقع مخفف واژه (Acrylonitrile butadiene styrene) به معنای پلیمر پلاستیکی هست، در صنایع مختلف از جمله صنایع لوازم خانگی، لوازم الکترونیک، لوازم پزشکی و… کاربرد داره. اما می‌شه بگیم مهم‌ترین کاربرد ای‌بی‌اس در صنعت ساختمان هست که از آن به عنوان روکش ضدآب برای درب‌ها و کابینت‌ها استفاده می‌کنن. در این مقاله قصد داریم کابینت‌های ای بی اس رو به طور تخصصی به شما معرفی کنیم و سپس به بررسی مزایا، معایب، نحوه قیمت گیری و سایر نکات طلایی مربوط به این کابینت‌ها بپردازیم. در انتها هم تصویر چند مدل کابینت ABS جذاب رو برای شما آوردیم.

کابینت ای‌بی‌اس (ABS) چیست؟

کابینت ای‌بی‌اس (ABS) نوعی کابینت پلیمری هست که از مواد نفتی و پلاستیکی درست شده و مهم‌ترین ویژگی آن، مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آب هست. بنابراین همونطور که حدس زدین برای آشپزخانه مناطق مرطوب، یکی از بهترین گزینه‌ها در نظر گرفته می‌شه.

همچنین با خرید کابینت‌ ای بی اس، اصلا نگران این نباشین که حشرات موذی مثل موریانه‌ها سراغ کابینت‌های شما بیان، چون این موجودات نمی‌تونن در این محیط رشد پیدا کنن.

کابینت‌های ABS معمولا مغزی (متریال قسمت پایه کابینت در زیر روکش) چوبی دارن و رویه اون‌ها رو با روکش پلیمر ABS می‌پوشانن. قسمت‌های دور تا دور ورق سازنده این کابینت رو هم، که نمیشه روکش ای بی اس رو روی چوب بدنه کابینت پِرِس کرد، با رزین می‌پوشانن تا خاصیت ضد آب این کابینت حفظ بشه.

(ABS) ورق های سازنده کابینت

در ادامه بریم مزایا و معایب کابینت ای‌بی‌اس رو بررسی کنیم تا ببینین آیا این کابینت مناسب آشپزخانه شما هست یا خیر.

مزایا و معایب کابینت ای‌بی‌اس (ABS) چیست؟

مهم‌ترین مزایای کابینت ای‌بی‌اس عبارت است از:

  1. مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت
  2. اجازه ندادن به رشد حشرات موذی
  3. ضد خش و ضد ضربه
  4. قابلیت فرم دهی و شکل پذیری بالا
  5. شفافیت و صیقلی بودن سطوح کابینت
  6. امکان اجرای کار با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
  7. قابلیت ابزار خوری بالا

مهم‌ترین معایب کابینت ای‌بی‌اس نیز عبارت است از:

  1. تجزیه نشدن مواد پلیمری که باعث آسیب به طبیعت می‌شه.
  2. تحمل نکردن دمای بالا و خطر آتش سوزی (ممکنه مقابل اشعه خورشید هم آسیب ببینه.)

بعد از مطالعه مزایا و معایب کابینت ای بی اس می‌تونین نسبت به خرید این کابینت تصمیم بگیرین. و در مرحله بعد خیلی مهم هست که با نحوه قیمت گیری کابینت‌های ای بی اس هم آشنا بشین تا سر شما کلاه نره.

بهترین روش برای قیمت گیری کابینت ای بی اس (ABS) چیست؟

ممکنه با گشت و گذار در اینترنت با قیمت متری کابینت ای بی اس مواجه بشین و با خودتون بگین، “کافیه متراژ کابینت مورد نیاز خودمون رو ضرب در قیمت متری کنیم تا قیمت دقیق رو به دست بیاریم”. ولی باید بدونین این روشِ محاسبه قیمت کابینت ABS که به روش متری معروف هست، کاملا اشتباهه! قیمت واقعی این کابینت می‌تونه بسیار متفاوت با قیمت متری باشه.

در واقع قیمت متریکابینت ای‌بی‌اس، قیمت یک طرح ساده است و با به دست آوردن این عدد، شما فقط یک قیمت حدودی به دست آوردین. در صورتی که با توجه به سلیقه شما و آپشن‌هایی که نیاز دارین، قیمت واقعی کابینت شما کاملا متفاوت میشه. به طور کلی با تقریب می‌تونیم بگیم قیمت متری نسبت به قیمت نهایی، تغییر 20 تا 30 درصدی داره و خیلی قابل اعتماد نیست.

نحوه قیمت گیری صحیح کابینت ای بی اس چیست؟

حالا برای این که قیمت قابل اعتمادی رو برای کابینت ای بی اس بتونین به دست بیارین، بهترین روش این هست که از دو یا چند کابینت ساز، به صورت جدا بخواین تا برای بازدید به خانه شما بیان. بعد از این که شما طرح و مدل مد نظر خودتون رو به کابینت‌سازها گفتین و آن‌ها اندازه‌گیری‌ها و بررسی‌های لازم رو انجام دادن و به یک طرح نهایی رسیدین، از کابینت سازها بخواین تا قیمت تمام شده و دقیق (و نه متری) پروژه شما رو بهتون اعلام کنن.

کابینت ای بی اس آشپزخانه مدرن

در مرحله بعد شما با بررسی کابینت‌سازها باید تصمیم بگیرین که کار خودتون رو به کدام متخصص بسپارین، تا در نهایت با کیفیت‌ترین کار رو، با مناسب‌ترین قیمت تحویل بگیرین. یکی از مزایای این روش قیمت‌گیری، این است که شما می‌تونین با چند متخصص که در این زمینه تجربه دارن، مشورت کنین و نظر آن‌ها رو بپرسین و مناسب ترین قیمت، متریال و طرح رو انتخاب کنین.

یک نکته طلایی که قبل از خرید کابینت ABS نباید فراموش بشه…

بستن قرارداد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای شروع هر معامله‌ای هست که این موضوع در ساخت و اجرای کابینت ای‌بی‌اس هم کاملا صدق می‌کنه. علاوه بر این، به دلیل شرایط خاص و متنوعی که ممکنه در مراحل ساخت و تحویل کابینت ABS پیش بیاد، اهمیتِ عقد قرارداد بیشتر هم میشه.

یک قرارداد خوب و محکم و همراه با تمام جزئیات، می‌تونه شما رو از خیلی مشکلات نجات بده و خیال شما رو راحت کنه. پس حتما به این نکته توجه کنین. همچنین برای دیدن نمونه قراردادهای خوب کابینت، می‌تونین یک سر به لینک زیر بزنین و نکات رو مطالعه کنین:

قرارداد بازسازی سلام ساختمان

چند مدل کابینت ای‌بی‌اس جدید و پرطرفدار رو با هم ببینیم!

هنگام ساخت ورق سازنده‌ی کابینت‌های پلیمری، با اضافه کردن رنگ به این پلیمر، کابینت ای بی اس رو با رنگ‌های مختلفی مثل آبی، سفید، کرم، قرمز و … ایجاد می‌کنن. برای همین حتی میشه کابینتی با ترکیب دو رنگ مختلف ساخت، که جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می‌ده.

کابینت ای بی اس دو رنگ آبی سفید آشپزخانه

همچنین می‌تونین از کابینت‌های پلیمری با طرح چوب استفاده کنین و از گرمای چوب لذت ببرین.

کابینت ای بی اس آشپزخانه با طرح چوب

کابینت‌های ای بی اس برای خانه‌هایی با سبک‌های مدرن مناسب هستن و شما با توجه به دکوراسیون خانه خودتون، می‌تونین از سبک نئوکلاسیک مانند تصویر زیر هم استفاده کنین که سبک نسبتا جدیدی هست.

کابینت ای بی اس نئوکلاسیک

رنگ سفید همواره یکی از محبوب ترین رنگ‌ها هست و باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه شما می‌شه. همچنین اگه آشپزخانه شما نورگیر خوبی نداره نیز پیشنهاد میشه از رنگ سفید برای کابینت‌های ای بی اس خودتون استفاده کنین.

کابینت ای‌بی‌اس سفید آشپزخانه کوچک

همچنین لوسترهای متنوع زیادی در بازار هستن که شما با توجه به سبک دکوراسیون خانه خودتون، می‌تونین جذابیت کابینت ای بی اس سفید آشپزخانه رو با لوسترهای زیبا و خاص، دوچندان کنین.

کابینت ای بی اس سفید آشپزخانه بزرگ کابینت ای بی اس نئوکلاسیک سفید رنگ

نورپردازی خوب کابینت هم می‌تونه جلوه بسیار جذابی داشته باشه و زیبایی کابینت ABS آشپزخانه شما رو دوچندان کنه.

کابینت پلیمری ای بی اس با نورپردازی خاص داخل کابینت

حرف آخر…

بعد از همه‌ی این توضیحات و بررسی معایب و مزایای کابینت ای بی اس، اگه تصمیم به خرید این کابینت دارین، برای اینکه بتونین قیمت روز کابینت ای بی اس رو از کابینت ساز حرفه‌ای شهر خودتون بگیرین، می‌تونین روی کمک «سلام ساختمان» هم حساب کنین. سلام ساختمان بزرگ ترین بازار آنلاین برای ساخت کابینت هست که پشتیبان‌های اون به شما مشاوره رایگان کابینت میدن و کابینت ساز مطمئن شهرتون رو به شما معرفی می‌کنن. فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنین و از این خدمات استفاده کنین:

مشاوره رایگان کابینت

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments