3.5 0

رفع مشکل کمبود جا در کابینت با این ترفندهای کشویی!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  23 تیر 1400
رفع مشکل کمبود جا در کابینت با این ترفندهای کشویی!

اگه شما هم از کمبود فضا در آشپز­خانه خسته شدین، بهتره تا انتها­ی این مطلب ما رو همراهی کنین. کابینت های پُر از کشو در آشپزخانه و یا کشوهایی که بشه از هر قسمتِ اون‌ها استفاده ی مفید کرد، واقعا یکی از کاربردی‌ترین چیز­ها در آشپز­خانه هستن.

به نظر شما برای طراحی یک آشپز­خانه ی جا­دار چه کاری باید انجام داد؟ در این مطلب می‌خوایم انواع ترفندهایی رو به شما بگیم که بتونین بیشترین استفاده رو از فضای کابینت آشپزخانه و کمد ها ببرین. همچنین شما رو با مزایا و معایب این روش‌ها آشنا می‌کنیم تا با دیدن اون­ها ایده بگیرید و اون ها رو در آشپز­خانه­‌ی خودتون اجرا کنین. با ما همراه باشین.

1-ترفند کابینت کشویی مدل جدید جا­دار

این کشویی که الان میخوایم درباره­‌ی اون صحبت کنیم، با طراحی جالبی که داره نظر اکثر مردم رو به خودش جلب میکنه. همونطور که در عکس زیر می‌بینین، یک کشو­ی بزرگتر قبل از دو کشو قرار گرفته و داخل اون دو تا کشو­ی کوچک­تر قرار دارن. این طراحی جدید باعث شده هم فضا­ی کافی برای چیدن قاشق‌­ها و ظرف و ظروف داشته باشیم و هم تاثیر مثبتی روی دکوراسیون آشپز­خانه میذاره و اون رو مدرن­تر جلوه میده.

کابینت های کشویی (2)

در عکس های زیر هم، درست همون طراحی رو مشاهده می‌کنیم، منتها با طبقات کمتر.

کابینت های کشویی (3)

کابینت های کشویی (3)

2-ترفند کشو­ی جا­دار برای زیر اوپن

اگر اوپن آشپزخانه شما هم شبیه به تصویر زیر باشه، این ترفند دقیقا مخصوص شما هست. به عکس زیر خوب دقت کنین! در ردیف اول کشو­های ظریف­تر و کوچک­تر قرار گرفتن و هرچه پایین­تر میریم، ابعاد کشو­ها بزرگ‌تر میشه. جزئیات در طراحی کابینت جا­دار خیلی مهم هست. همونطور که می‌بینین کشو­های اول به چیدمان قاشق و چنگال اختصاص پیدا کردن و تقسیم‌­بندی شدن. یعنی در هر کشو یک­جای مخصوص برای قاشق و یک­جای مخصوص برای چنگال وجود داره. این کار باعث نظم بیشتر در کشو و کابینت میشه و یکی از راه­های نظم دادن به کابینت هست. با این ترفند از همه‌ی فضای کابینت مفیدترین استفاده رو می‌بریم.

کابینت پر از کشو (2)

3-ترفند کشو­های جا­دار مخصوص قاشق و چنگال

اگه با مشکل کمبود جا برای قاشق و چنگال ها در داخل کابینت مواجه هستین، ترفند تقسیم بندی کشو به شما کمک زیادی می‌کنه. حالا این تقسیم ­بندی کشو یعنی چی؟ یعنی اینکه در کشو­ی مخصوص قاشق چنگال، یک سری جاهای مخصوص برای چنگال­ها، قاشق­ها و کفگیر و ملاقه ها به صورت مجزا وجود داشته باشه. به عکس زیر نگاه کنین. کشو­ی زیر دو طبقه و چوبی هست. در طبقه­ی پایین ملاقه ها و قاشق چنگال­های بزرگتر قرار گرفتن و طبقه ­ی بالا مخصوص قاشق و چنگالهای کوچک­تر هست. این کار نظم بیشتری به کشو میده.

کشوهای پُرجا (1)

4-ترفد کابینت و کشو­ی پُر­جا در زیر گاز

اگه با مشکل کمبود جا برای قابلمه ها و وسایل بزرگ در کابینت های آَشپزخانه مواجه هستین، می‌تونین از فضای زیر گاز هم به عنوان کابینت استفاده کنین. با ساخت کشوهایی به شکل زیر که در دل هم قرار گرفتن میتونن کارایی این کابینت ها رو چندین برابر کنین. یادتون باشه که برای زیر گاز این کشوها رو بزرگتر بسازین تا بتونین قابلمه ها و لوازم بزرگ رو هم در این کشوها قرار بدین.

کشو پرجا

5-ترفند کشو­ی مخصوص کنج آشپز­خانه

شاید شما هم فکر کنین که در قسمت کنج کابینت های آشپزخانه، نمیشه کشویی رو نصب کرد و معمولا این فضاها غیر قابل دسترسی میشن. این فکر تا حدودی درسته اما با این کشو مدل جدید برای آشپز­خانه میشه یک کنج جا­دار ساخت. این کشو­ها دو تا دستگیره دارن و وقتی بسته باشن به نظر میاد که دو تا کشو در کنار هم قرار گرفتن، اما وقتی درب اون­ها رو باز می‌کنین تازه متوجه می‌‍‌‌شین قضیه از چه قرار هست!! این کشو­ها، هم جا­دار هستن و هم طراحی مدرن و زیبایی دارن.

کشوهای پُرجا (2)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments