5.0 0

10 ترفند ساده برای بزرگ نشون دادن آشپزخانه کوچک: کدومش بهتره؟

  26 مهر 1402     -      تاریخ انتشار:  26 مهر 1402
کابینت آشپزخانه کوچک طوسی قهوه ای

آشپزخانه قلب خانه است و داشتن یک آشپزخانه زیبا و کاربردی، برای هر خانه‌ای ضروری است. اما اگر آشپزخانه شما کوچک باشد، ممکن است احساس کنید که فضای کافی برای کار و ذخیره‌سازی ندارید. برای همین در این مطلب، 10 ایده و ترفند برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک را به شما معرفی می‌کنیم.

1.   از رنگ‌های روشن استفاده کنید

رنگ‌های روشن می‌توانند فضای کوچک آشپزخانه را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهند. بنابراین، هنگام انتخاب رنگ برای وسایل و بخش‌های مختلف آشپزخانه کوچک خود، از رنگ‌های روشن مانند  کرمی ، آبی روشن یا از رنگ سفید برای کابینت خود  استفاده کنید.

کابینت ممبران سفید آشپزخانه کوچک

2.   نورپردازی فضا باید مناسب باشد

نورپردازی مناسب می‌تواند فضای آشپزخانه را روشن و دلبازتر جلوه دهد. از نورپردازی عمومی برای روشن کردن کل فضای آشپزخانه و از نورپردازی نقطه‌ای برای برجسته کردن قسمت‌های خاصی از آشپزخانه استفاده کنید.

نورپردازی زیر کابینت آشپزخانه کوچک

3.   لوازم اضافی را در کابینت‌ها پنهان کنید

در معرض دید قرار داشتن لوازم اضافی از جمله ظروف، وسایل برقی و یا مواد غذایی، فضای آشپزخانه شما را شلوغ و کوچک نشان می‌دهد. با پنهان کردن این لوازم در کابینت‌ها، می‌توانید فضای بیشتری را آزاد کرده و آشپزخانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید.

نمایش لوازم داخل کابینت سفید آشپزخانه کوچک

4.   کابینت‌ها را تا سقف بسازید

کابینت‌های تا سقف، فضای زیادی را برای ذخیره‌سازی وسایل شما فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند که آشپزخانه شما مرتب‌تر به نظر برسد. همچنین با استفاده از کابینت‌های تا سقف می‌توانید از فضای بالای اجاق گاز و سینک نیز استفاده کنید. راستی آیا می‌دانید سلام ساختمان بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت در ایران است که به شما کابینت ساز حرفه‌ای شهرتان را معرفی می‌کند؟ برای سفارش انواع کابینت تا سقف با قیمت و کیفیت مناسب، می‌توانید از «سلام ساختمان» در شهر خودتان کمک بگیرید.

کابینت آشپزخانه سفید طلایی کوچک تا سقف

5.   کابینت‌های شیشه‌ای را دست کم نگیرید

درب‌های شیشه‌ای کابینت‌ها باعث انعکاس نور و بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. همچنین می‌توانید از درب‌های شیشه‌ای برای ویترین‌های کابینت استفاده کنید تا فضای داخلی آن‌ها را به نمایش بگذارید.

کابینت آشپزخانه کوچک با درب شیشه ای

6.   روی دیوارها قفسه نصب کنید

قفسه‌های باز و شلف‌های دیواری، از جمله راه‌های عالی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه کوچک هستند. همچنین می‌توانید از این فضاها برای قرار دادن وسایل دکوری و تزئینی استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه شما ببخشند.

قفسه های دیواری کابینت آشپزخانه کوچک

7.   از کانتر به جای میز غذا خوری استفاده کنید

اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن میز ناهار خوری ندارید، تنها با اضافه کردن چند صندلی به کنار کانتر آشپزخانه، می‌توانید یک فضای غذاخوری راحت و کم جا داشته باشید.

کانتر میز غذاخوری در آشپزخانه کوچک سفید قهوه ای

8.   از نظم دهنده‌ها در آشپزخانه استفاده کنید

نظم دهنده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا فضای آشپزخانه خود را بهینه کنید و لوازم خود را مرتب و منظم نگه دارید. این امر می‌تواند آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد. از سبدها، جعبه‌ها، نظم دهنده‌های داخل کشوها و دیگر موارد، می‌توانید برای نظم دادن به آشپزخانه استفاده کنید.

نظم دهنده های کشو در آشپزخانه کوچک

9.   از خطوط صاف و ساده استفاده کنید

استفاده از خطوط صاف و ساده در چیدمان آشپزخانه، باعث می‌شود که فضای آشپزخانه شما خلوت‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید از خطوط افقی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کنید و به کمک خطوط عمودی مانند پرده‌های زبرا، فضا را کشیده‌تر نشان دهید.

آشپزخانه کوچک با پرده زبرا دارای خطوط افقی

   10. سینک و گاز را به صورت توکار نصب کنید

سینک و گاز توکار فضای کمتری را نسبت به سینک و گاز معمولی اشغال می‌کنند. این امر باعث می‌شود که فضای بیشتری برای کار کردن در آشپزخانه داشته باشید. همچنین، سینک و گاز توکار باعث می‌شوند که آشپزخانه شما خلوت‌تر و منظم‌تر به نظر برسد.

آشپزخانه کوچک کرمی رنگ سبک کلاسیک

ممنون که همراه ما بودید. این ایده‌ها را امتحان کنید و آشپزخانه خود را به یک فضای زیبا و کاربردی تبدیل کنید.

سخن پایانی

در نهایت در طراحی آشپزخانه کوچک، نیازها و سلیقه خودتان را در اولویت قرار دهید. سپس با استفاده از خلاقیت و نوآوری، آشپزخانه کوچکتان را به یک فضای زیبا و کاربردی تبدیل کنید. در ضمن برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید از متخصصین حرفه‌ای مجموعه آنلاین «سلام ساختمان» هم مشورت بگیرید. شما می‌توانید به کمک چیدمان‌های هوشمندانه‌ای که پشتیبان‌های ما به شما معرفی می‌کنند، نهایت استفاده را از فضای آشپزخانه ببرید. جهت درخواست مشاوره اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments