4.6 0

چطور میشه طراحی داخلی رو قبل از اجرا، با واقعیت مجازی دید؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  27 اردیبهشت 1402
چطور میشه طراحی داخلی رو قبل از اجرا، با واقعیت مجازی دید؟

تصور کنید وقتی هنوز خانه دلخواه شما ساخته نشده، در اون قدم میذارین و  به لوستر فوق‌العاده قشنگی که اتاق رو دگرگون کرده نگاه می‌کنین. تازه فکر کنین در سمت راست شما یک نیمکت دونفره هست که در کنار دیوار جدید جا خوش کرده! حتی می‌تونین اشتباهات دکوراسیون رو قبل از اینکه انجام بشن، اصلاح کنید و این‌طوری کلی زمان برای خودتون خریدین. حیرت‌انگیز نیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی خانه با واقعیت مجازی همه این تصورات رو ممکن می‌کنه. درکنار شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، فیسبوک و سامسونگ که به پتانسیل خیلی زیاد این فناوری پی بردن، یک سری خدمات دکوراسیون داخلی آنلاین هم وجود دارن که تونستن با طرح دکوراسیون‌های رویایی در فضای مجازی، تجربه ی این حس خوب رو برای مشتریان خود، بهبود ببخشن.

چطوری میشه از واقعیت مجازی برای طراحی دکوراسیون استفاده کرد؟

نرم‌افزارهای جدید واقعیت مجازی دکوراسیون داخلی، بهترین انتخاب برای پیش‌نمایش طرح به حساب میان و شما می‌تونین خیلی راحت، قبل از این‌که طرح اجرا بشه به فضای جدید نگاهی بندازین. این کار باعث میشه از طرح مطمئن بشین و خریدهای بهتری هم انجام بدین. همچنین کلی در زمان صرفه‌جویی کنید.

مثلا در ادامه میتونین به ترتیب، تصویری از قبل و بعد یک اتاق خواب رو که با استفاده از دوربین های واقعیت هوشمند تهیه شده، ببینین.

واقعیت مجازی در صنعت ساخت (1) واقعیت مجازی در صنعت ساخت (2)

همچنین تصویر زیر هم دکوراسیون یک اتاق خواب رو، به ترتیب قبل و بعد از طراحی نشون میده که در طراحی مجازی اون از تکنولوژی واقعیت هوشمند استفاده شده.

اقعیت مجازی در دکوراسیون داخلی (2)واقعیت مجازی در دکوراسیون داخلی (1)

آینده واقعیت مجازی، چه می شود؟

حالا می‌خوایم برای آشنایی بیشتر با این مقوله و رفع ابهاماتی که احتمالا ذهن شما رو درگیر کرده گفتگویی رو که با یکی از افراد حرفه ای در این زمینه به نام «آلپر گولراز گروه واقعیت افزوده پاندورا» انجام شده در طول این مقاله شرح بدیم، تا در نهایت شما به جواب بعضی از سوالات خود، در این زمینه دست پیدا کنین.

سوال: فکر می‌کنید بیشترین تاثیر اون در زندگی مردم کدوم مناطق بوده؟

شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، مایکروسافت، فیسبوک (اکولوس)، اچ‌تی‌سی، پلی‌استیشن و شرکت‌های دیگه ای بر فناوری واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کردن. در سال 2015 تامین‌کنندگان سخت‌افزارها پیشرفت خیلی خوبی داشتن. واقعیت مجازی در سطوح اولیه به شکل نمونه ی دوربین مقوایی گوگل، با قیمت 10-30 دلار بود که شرکت‌هایی مثل «گوفوردیو» و «هومیدو» ، ظاهر و لنز اون رو بهبود بخشیدن و مدل‌هایی بهتر از نمونه گوگل با قیمت 25-50 دلار رو روانه بازار کردن. فکر می‌کنم این بخش جریان اصلی واقعیت مجازی در سه سال آینده باشه.

واقعیت مجازی در دکوراسیون داخلی (3)

شرکت سامسونگ چه اقدامی رو در زمینه واقعیت مجازی انجام داده؟

سامسونگ هم با طراحی هدست واقعیت مجازی به قیمت 99 دلار که با تلفن‌های سامسونگ کار می‌کرد، تونست مدل بهتری در این زمینه ارائه کنه و واقعیت هم این هست که سامسونگ در این عرصه خیلی خوب کار کرده.

چرا اقدامات سایر شرکت ها در زمینه واقعیت مجازی همگانی نشد؟

در سال 2016 هم شرکت‌های اکولوس و اچ‌تی‌سی وایو و پلی‌استیشن محصولات خودشون رو ارائه کردن اما به دلیل قیمت‌های بالای این محصولات که حدود 599 دلار بود، بیشتر برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری و امور تجاری کاربرد پیدا کردن.

واقعیت مجازی (6)

سوال: مشتریان طراحی داخلی، بیشتر مایل هستن پروژه خودشون رو در قالب تصاویر سه‌بعدی ببیند تا به تجسم فضا کمک کنه، واقعیت مجازی چه فایده‌ای در این زمینه داره؟

امروزه یکی از مشکلات ارائه طراحی داخلی این هست که طراحان تصاویر دوبعدی رو از طرح های سه‌بعدی رو برای مشتریان می‌فرستن. نمایش دادن سه‌بعدی طرح به مشتری کمی سخت هست. اما نرم‌افزارهای واقعیت مجازی با در نظر گرفتن سه مرحله برای مشاهده سه‌بعدی طرح، این مشکل رو برای مشتریان و طراحان حل کردن. به این صورت که:

1- در این نرم افزارها مشتریان می‌تونن فضای از پیش طراحی شده رو در قالب یک خانه عروسکی ببینن و حتی اون رو بزرگ و کوچک کنن یا بچرخونن.

2- سپس با استفاده از قابلیت ژیرسکوپ گوشی‌های همراه می‌تونن رندر (پیش نمایش) 360 درجه کار رو هم مشاهده کنند که این کار باعث میشه فکر کنید در اتاق آینده خود نشستین و اطراف رو نگاه می‌کنید.

3- در نهایت از دید نمونه مقوایی واقعیت مجازی گوگل استفاده می‌کنن تا احساس کنن واقعا در اون فضا هستن.

 

واقعیت مجازی (7)

واقعیت مجازی چه کاربردهایی داره؟

1- به نظر میرسه که مردم از واقعیت مجازی برای دیدن فضاهایی استفاده می‌کنن که تا حالا اونجا نبودن، به این صورت که روی مبل بشینن و از قدم زدن در اون فضا ها لذت ببرن.

2- بازی‌های کامپیوتری هم با واقعیت مجازی هیجان بیشتری دارن.

3- شبکه‌های اجتماعی هم سطح جدیدی از فناوری رو تجربه می‌کنند؛ عکس‌های پروفایل و ملاقات‌های مجازی (تماس‌های تصویری).

4- در زمینه موسیقی و فیلم هم میشه از هر جای دنیا کنسرت یک خواننده رو آنلاین تماشا کرد و اون‌ها هم به جای فروختن 50000 بلیط می‌تونن میلیون‌ها خریدار و تماشاگر داشته باشند.

5- در زمینه آموزش و یادگیری هم، واقعیت مجازی کاربردی روزانه داره.

6- گروه های معماری و ارائه کننده ی طراحی داخلی هم با استفاده از واقعیت مجازی می‌تونن به جای نشان دادن تنها چند تصویر، کل فضای طراحی شده رو تجسم کنند.

ایجاد راهی به سوی دنیای طبیعی، با ظهور واقعیت مجازی

تمرکز روی این فناوری باعث میشه نمایش و تجربه فضاهای از پیش طراحی شده زیبا برای همه قابل دسترس باشه. امروزه شرکت های مختلفی مدل سه‌بعدی طرح رو برای تجسم بهتر فضا برای مشتریان فراهم می‌کنن. بنابراین با ظهور واقعیت مجازی، قدم دیگه‌ای به سمت دنیای طبیعی و واقعی برداشته شده.

برا مشاهده مقاله اصلی اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments