0

مسیر تحول سی‌فور؛ از یک مجموعه دانش‌بنیان تا صادرکننده پیشرو

  31 تیر 1402     -      تاریخ انتشار:  15 تیر 1402

در دنیای پروفیل upvc، برند سی‌فور به عنوان یکی از نام آوران معتبر با کیفیت برجسته و محصولات نوآورانه شناخته می‌شود. با نزدیک به دو دهه تجربه و یک تیم متشکل از ۳۰۰ نفر کارمند متعهد، سیفور خود را در صنعت تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی به یکی از برترین تولیدکنندگان در ایران تبدیل کرده است. تعهد این شرکت به تولید محصولات منحصر به فرد با کیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی نقش بسزایی در موفقیت آن ایفا کرده است.

سی‌فور یک مجموعه دانش بنیان است.

تاریخ تأسیس هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان که مجموعه سیفور را در بر می‌گیرد، به سال ۱۳۸۴ برمی‌گردد. در آن زمان، دکتر ابوالقاسم مرادی، از شخصیت‌های برجسته در حوزه فناوری و دانش بنیان، این هلدینگ را در منطقه صنعتی نجف‌آباد اصفهان راه اندازی کردند. ایشان با بیش از پنج دهه تجربه در زمینه تولید و رهبری کارخانجات مختلف،  از بنیان‌گذاران شرکت بزرگ گازسوزان نیز هستند.

مجموعه گازسوزان برای اولین بار در ایران، به تولید تجهیزات گازی، کنتور و رگولاتور پرداخت و  بعد از چهل سال فعالیت، زیر نظر دکتر مرادی، همچنان در حال رشد و توسعه است. این شرکت اکنون بزرگترین تأمین کننده تجهیزات گازی در کشور است و بالغ بر ۱۲۵۰ نفر پرسنل در آن مشغول به کار هستند. دکتر مرادی با داشتن سهم بزرگی در ایجاد اشتغال و توسعه صنایع مختلف کشور، به عنوان یک شخصیت برجسته و الگوی تأثیرگذار در صنعت کشور و همچنین پدر معنوی شرکت‌های دانش بنیان شناخته می‌شوند.

در حال حاضر مهندس حمید مرادی، فرزند آقای دکتر مرادی مدیریت هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان را برعهده دارند و برند سی‌فورکه زیرمجموعه این هلدینگ فعالیت می‌کند، جزء بهترین‌ها در بازار پروفیل در و پنجره کشور محسوب می‌شود. در سال ۱۳۸۴، آغاز کار این کارخانه با ۱۰ نفر پرسنل و یک خط تولید بود. اما با تلاش بی‌وقفه مهندس مرادی و همچنین کادر مجرب و متعهد، به یکی از پیشروان صنعت پلیمر در کشور تبدیل شدند. حالا مجموعه سی‌فور با چهار شیفت به صورت شبانه روزی و با ۱۸ خط تولید در حال فعالیت است و برندهای سی‌وین، سی‌پان، سی‌در، سی‌پان سایدینگ و EMT نیز زیرمجموعه آن هستند.

مسیر تحول سی‌فور؛ از یک مجموعه دانش‌بنیان تا صادرکننده پیشرو

نوآوری و خلاقیت:کلید موفقیت سی‌فور در دنیای پویای امروز

در دنیای امروز، نوآوری و خلاقیت بسیار مهم هستند. با تغییرات سریع در جهان، برای رسیدن به موفقیت و رقابت با دیگران، لازم است بتوانیم به طور کامل از فرصت‌ها بهره ببریم. نوآوری به معنای پیدا کردن راه‌حل‌های جدید و خلاقانه است و به ما این امکان را می‌دهد از الگوهای متداول خارج شده و به دنبال راه‌حل‌های بهتر و کارآمدتر باشیم. همچنین امکان بهبود فرایندها، افزایش کیفیت محصولات و سازگاری بیشتر با نیازهای متغیر بازار را فراهم می‌کند.

مجموعه سی‌فور با توجه ویژه به واحد تحقیق و توسعه، همواره سعی می‌کند تا فناوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی را در پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی خود لحاظ کند تا آن‌ها را از رقبا متمایز سازد. یکی از این نوآوری‌ها، تکنولوژی   HOTMELT است که توسط متخصصان تحقیق و توسعه مجموعه سی‌فور ابداع گردیده و برای اولین توسط این مجموعه به کار گرفته شده است.

مسیر تحول سی‌فور؛ از یک مجموعه دانش‌بنیان تا صادرکننده پیشرو

سی‌فور موفقیتش را مدیون مدیران و پرسنل متعهد خود می داند.

دستاوردهای سی‌فور در صنعت پلیمر نتیجه‌ی توانایی‌های فنی و تجربه‌ی دو دهه‌ی مدیران و کارکنان آن است. یک مجموعه برای رسیدن به موفقیت باید از تلاش و خلاقیت کارکنان و دارای تجربه در سطح سازمان بهره ببرد. آنها قادرند با دانش و تجربیات حرفه‌ای خود، عملکرد و کارایی کل مجموعه را تحت تأثیر قرار دهند.

برای حفظ و توسعه این توانایی‌های بی‌نظیر، سی‌فور به طور پیوسته در جهت بهبود اطلاعات مدیران و پرسنل خود، سمینارهای آموزشی برگزار می‌کند. این سمینارها علاوه بر افزایش دانش و تخصص پرسنل، رویکرد‌های نوین و علمی را در حوزه پلیمر به آن‌ها ارائه می‌دهد. صنعت پلیمر در چند سال اخیر به شکل چشمگیری توسعه یافته و بازار رقابتی خود را تقویت کرده است. در پاسخ به این چالش‌ها، سی‌فور با دارا بودن تیمی از افراد متخصص و قدرتمند و با بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی و علمی خود، به دست آوردن دانش بروز و تحولات جدید در این زمینه را هدف قرار داده‌ است.

مسیر تحول سی‌فور؛ از یک مجموعه دانش‌بنیان تا صادرکننده پیشرو

افتخارات و گواهینامه‌های سی‌فور بیانگر برتری این مجموعه در صنعت پلیمر است.

مجموعه‌ی سی‌فور با رعایت استانداردهای بین‌المللی و بهره‌گیری از رویکردهای نوین، تلاش بی‌وقفه‌ای را برای بهبود کیفیت و کارایی محصولات خود انجام می‌دهد. این تلاش‌ها منجر به افزایش رضایت مشتریان، بهبود عملکرد سازمانی و توسعه پایدار شرکت شده است. سی‌فور تا کنون موفق به دریافت گواهینامه‌ها و افتخارات متعددی در ارتباط با پروفیل یو پی وی سی شده که نشانگر تعهد سی‌فور در بهبود مستمر است. در این قسمت از مقاله به تعدادی از این افتخارات اشاره شده است.

صادرکننده پیشرو و اشتغال آفرین صنعت پلیمر در سال ۱۴۰۱

واحد نمونه صادرات استان اصفهان در سال‌های ۱۳۹۳، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰

واحد نمونه صادرات کشوری در سال ۱۳۹۵

کسب عنوان نخبه صنعتی استان اصفهان در سال ۱۳۹۵

کارآفرین برتر استان اصفهان در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴

واحد نمونه صنعتی استان اصفهان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴

دارنده نشان جشنواره کیفیت برتر ایران در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳

کارآفرین برتر کشوری در سال ۱۳۹۱

دارنده گواهینامه رعایت حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۱

دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت کار و زیست محیطی

دارنده گواهینامه صادرات به اتحادیه اروپا

اولین شرکت دارنده استاندارد ملی ایران در زمینه تولید پروفیل یو پی وی سی

آزمایشگاه سی‌فور، همکار اداره استاندارد است.

آزمایشگاه سی فور، با دریافت گواهینامه ISO/IEC 17025، به عنوان یکی از مراجع معتبر و مورد تأیید اداره استاندارد معرفی شده است. بر اساس این گواهینامه، آزمایشگاه سی‌فور، نیروی متخصص و صلاحیت تست و تأیید پروفیل‌های سایر شرکت‌ها را داشته و اداره استاندارد پروفیل‌های سایر برندها را جهت بررسی و ارائه گزارش به این مجموعه ارسال می‌کند.

لازم به ذکر است این استانداردها از ملزومات تولید پروفیل‌های در و پنجره هستند و مواردی از قبیل تست ضربه، تست چارپی، مقاومت حرارتی، تست ظاهری پروفیل و جوش پذیری را شامل می‌شوند ولی مطمئناً کافی نیستند و به هیچ وجه عدم تغییر رنگ پروفیل پنجره دوجداره را تضمین نمی‌کنند.

آیا سی‌فور موفق به گذراندن آزمون ثبات رنگ اداره استاندارد شده است؟

پروفیل پنجره دوجداره سی‌فور توانسته است در آزمون اندازه‌گیری ثبات رنگ اداره استاندارد که معادل ۶۰ ماه تابش دائم و مستقیم UV بوده استاندارد را رعایت کرده و میزان تغییرات و هوازدگی را به حداقل رساند. بر اساس نتایج این آزمون، حد استاندارد تغییر رنگ در پروفیل سی‌فور ۰.۶ است که بسیار کمتر از میزان مجاز (عدد ۵)  تعیین شده است. این نتیجه نشان می‌دهد که پروفیل سی‌فور در بدترین شرایط آب و هوایی دارای ثبات رنگ است.

با توجه به اهمیت موضوع عدم تغییر رنگ پروفیل‌های upvc، استفاده از پروفیل سی‌فور با ثبات رنگ به مصرف کندگان پیشنهاد می‌شود. این ویژگی به آن‌ها اطمینان می‌دهد که رنگ پروفیل پنجره دوجداره طی زمان ثابت باقی خواهد ماند و همچنین ظاهر زیبا و شکل آن تحت تأثیر هوازدگی و تابش UV قرار نخواهد گرفت.

برگ برنده سی‌فور: گواهینامه اطلس (آریزونا) آمریکا

همان‌طور که گفته شد تغییر رنگ پنجره‌های دوجداره در صنعت ساختمانی یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است. تغییر رنگ می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت پایین پنجره باشد و در نتیجه، تأثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد پنجره‌ها در شرایط مختلف جوی و محیطی داشته باشد.

برای اطمینان از کیفیت و ثبات رنگ پنجره‌های دوجداره، نمونه‌ پروفیل‌های در و پنجره سی‌فور به آمریکا ارسال شدند. این نمونه‌ها، توسط آزمایشگاه اطلس آمریکا که از معتبرترین آزمایشگاه‌های دنیا است، مورد تست قرار گرفتند. آزمایشگاه اطلس دارای ۲۵ سایت جهانی و دو آزمایشگاه تجاری آزمایش هوازدگی مصنوعی، یکی در دفتر مرکزی شرکت در شیکاگو و دیگری در نزدیکی فرانکفورت آلمان است.

پروفیل‌ در و پنجره سی‌فور در دستگاه بسیار مدرن UA-EMMA در صحرای آریزونا و فلوریدا آزمایش شدند. نتایج این آزمون‌ها نشان می‌دهد که پروفیل‌های سی‌فور با استفاده از تکنولوژی نانو و HOTMELT در برابر نور خورشید و شرایط جوی سخت، عملکرد بسیار خوبی دارند. به عبارت دیگر، نتایج این آزمون‌ها نشان از موفقیت این فناوری‌ها بر روی پروفیل‌های upvc سی‌فور دارد.

مسیر تحول سی‌فور؛ از یک مجموعه دانش‌بنیان تا صادرکننده پیشرو

تمرکز سی‌فور بر روی توسعه صادرات است.

توسعه صادرات یکی از راه‌های کلیدی برای رشد و توسعه شرکت‌‌ها است. سازمان‌ها به دنبال فرصت‌های جدید در بازارهای جهانی هستند تا سهم بازار خود را افزایش داده و درآمد و سوددهی شرکت را بهبود ببخشند. در این راه، تمرکز بر کیفیت بالا و قیمت رقابتی محصولات، همچنین برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل بازارهای هدف ضروری است.

خانواده‌ی سی‌فور که شامل متخصصان و پرسنل باتجربه است، همواره در مسیر پیشبرد اهداف خود قدم برداشته و در تلاش است تا به صورت پایدار در رشد و توسعه صادرات پیشرفت کند. سی‌فور با افتخار در سال‌های گذشته (1400،1399،۱۳۹8،۱۳۹۶،۱۳۹5،۱۳۹4،1393)، توانسته عنوان صادرکننده نمونه را به خود اختصاص دهد و با گسترش خدمات خود در زمینه تولید و صادرات محصولات پلیمری در سال گذشته (1401) به عنوان صادرکننده پیشرو و اشتغال‌آفرین در این حوزه شناخته شد.

مسیر تحول سی‌فور؛ از یک مجموعه دانش‌بنیان تا صادرکننده پیشرو

در پایان

سی‌فور وفاداری و حمایت مشتریان را مهم‌ترین عوامل موفقیت خود می‌داند و امیدوار است بتواند بهترین محصولات و خدمات را به آن‌ها ارائه دهد زیرا باور دارد که آنها ارزشمند و لایق بهترین‌ها هستند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سجاد   قابل

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments