3.5 0

بایدها و نبایدهای قفسه بندی کمد دیواری ریلی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
از قفسه بندی کمد دیواری ریلی تا فرار از شلوغی کمد

اگر قصد دارید از تمام فضای داخل کمد دیواری‌تون استفاده‌ کنید، باید با طرز صحیح قفسه بندی کمد دیواری آشنا باشید. سلام ساختمان تا انتهای این مقاله همراهتان هست  تا شما رو با نحوه‌ی صحیح تقسیم بندی کمد دیواری ریلی، اهمیت دوام و کیفیت قفسه‌ها و نحوه‌ی چیدمان قفسه‌ها برای زیباتر به نظر رسیدن کمد دیواری آشنا کنه. با ما همراه باشید.

قفسه بندی کمد دیواری ریلی؛ راه‌حلی ایده‌آل برای استفاده بهینه از فضا

وقتی صحبت از فضای داخلی کمد دیواری می‌شه، اولین چیزی که به ذهنتون می‌رسه چیه؟ مسلما شیوه‌ی قفسه بندی کمد دیواری ریلی بعد از انتخاب طرح و بدنه‌ی اصلی کمد، اهمیت زیادی پیدا می‌کنه‌؛ اما چرا؟

اهمیت قفسه بندی فضای داخلی کمد دیواری ریلی برای استفاده بهینه از فضا

چون قرار نیست کمد دیواری ما فقط ظاهر شیک و جذابی داشته اما با باز کردن در‌ب‌های اون با پدیده‌ی وحشتناک لباس‌ها و وسیله‌های رو هم انباشته شده مواجه بشیم! اگر هنوز تو مرحله‌ی طراحی کمد دیواری ریلی هستید و نمی‌خواید شاهد این اتفاق باشید، همین الان یک کاغذ و قلم بردارید و انتظاری رو که از نما و فضای داخلی کمد‌تون دارید رو روی کاغذ پیاده کنید. شما به هر چیزی که به اون نیاز دارید فکر کنید تا سلام ساختمان برای اون‌ها راه حل مناسب رو ارائه بده!

  1. جواهرات ، اکسسوری یا کمربند و شال و روسری زیادی دارید؟ در این صورت کمد دیواری شما قطعا به قفسه‌های کشویی نیاز داره که همه‌ی این وسیله‌ها رو تو خودش جا بده. این قفسه‌ها می‌تونن خیلی کاربردی باشن.
  2. همیشه دغدغه‌ی داشتن یک فضای مناسب برای قرار دادن کفش‌ها کنار لباس‌ها رو داشتید؟ پس تو قفسه بندی کمد دیواری ریلی طراحی قفسه کفش رو فراموش نکنید.
  3. کمد‌های لباس کم جا و قدیمی باعث چروک شدن کت و شلوار‌ها و یا لباس‌های شب شما می‌شدند؟ چاره‌ی کار اینه که تو طراحی ارتفاع قفسه‌ها و طبقه‌بندی کمد دیواری ریلی قسمتی رو به این بخش از لباس‌ها اختصاص بدید.

حالا اگر طرح نهایی‌تون گوشه‌ای از ذهنتون نقش بسته ولی برای طراحی و پیاده‌سازی اون نیاز به کمک دارین، سلام ساختمان هم ایده‌ی اجرایی این کار رو به شما میده و هم کمدساز منصف رو به شما معرفی می‌کنه! چی بهتر از این؟ به این ترتیب با انتخاب مناسب و شیوه‌ی صحیح طبقه بندی داخل کمد دیواری ریلی، می‌تونید از حداکثر فضا استفاده کنید.

استفاده حداکثر از فضای داخل کمد به کمک قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی

چگونه باید قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی را انجام دهیم؟

تقسیم بندی کمد دیواری ریلی باید به گونه‌ای باشه که این امکان رو به شما بده تا هر چیزی رو که می‌خواید اونجا قرار بدید، اما این باعث بهم ریختگی نمای داخلی خود کمد نشه! گاهی استفاده‌ی بیش از حد از قفسه، کشو یا رگال‌های لباس شاید کاربردی باشه اما ممکنه باعث شلوغی بیش از حد و بهم ریختگی کمد بشه و جلوه‌ی خوبی نداشته باشه. کمترین انتظاری که هر شخص از کمد خونه‌اش داره احتمالاً اینه که بتونه به محل قرارگیری لباس‌ها و وسیله‌هاش سر و سامان بده و مجبور نباشه هر بار زمان زیادی رو صرف پیدا کردن یک شیء خاص کنه.

حالا تصور کنید خود کمد به قدری شلوغ باشه که برای پیدا کردن لباس مدنظر‌تون تو قفسه و رگال‌های زیادی سر در گم بشید. به همین خاطره که میگیم طبقه‌بندی فضای داخل کمد دیواری ریلی باید اصولی باشه و کمد رو از بهم ریختگی و شلوغی نجات بده نه اینکه خودش عاملی باشه واسه این بهم ریختگی‌ها.به خاطر داشته باشید که کمد‌ خونه‌ی شما انباری خونه نیست! پس اگر می‌خواید یک کمد شیک و مدرن و همیشه مرتب داشته باشید، باید بدونید چه چیزی رو دقیقاً کجا بذارید.

استفاده از اکسسوری های مختلف برای قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی

بنابراین برای اینکه مانند تصویر بالا در قفسه بندی کمد ریلی به یک طرح متعادل و منطقی برسید، سعی کنید عوامل زیر رو در طراحی اون لحاظ کنید:

  • از اکسسوری‌های مختلفی مثل میله، قفسه و یا تخته‌های جداکننده استفاده کنید؛ در واقع این کار فضای زیادی به شما میده و دست شما رو برای چیدمان لوازم‌تون باز میذاره. اگر قسمت‌های مختلف کمد رو از هم جدا کنید، می‌دونید برای دسترسی به هر چیزی باید دقیقاً سراغ کدوم بخش از کمد برید.
  • قسمت‌های پایین آویز لباس‌ها فضای مناسبی برای قرارگیری کیف، کفش و لوازم‌های کوچک‌تر است‌؛ حتی می‌تونید قسمت قرارگیری کیف و کفش رو هم از هم جدا کنید و نظم بیشتری به اون‌ها بدید.
  • بهتره قفسه‌ بندی کمد دیواری ریلی تا بالا‌ی کمد ادامه داشته باشه؛در این صورت می‌تونید از قسمت‌های با طول بیشتر برای آویز کردن لباس‌های بلند تر مثل لباس‌های مجلسی استفاده کنید، در حالی که طبقه‌ها با طول کمتر برای لباس‌های دم دستی مناسب‌تر هستند.
  • برای لباس‌ها و لوازم کوچک‌تر، مثل جوراب، کمربند یا لباس‌های زیر، قفسه‌های کشویی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.

استفاده از قفسه های کشویی در تقسیم بندی فضای داخل کمد دیواری ریلی

با دانستن اصول چیدمان فضای داخل کمد ریلی، کمدی لاکچری داشته باشید

قفسه بندی کمد دیواری ریلی و تقسیم اون به بخش‌های مختلف که تموم شد، کار اصلی شما در واقع شروع میشه! یک کمد دیواری مدرن و شیک دارید که به کمک یک طراح حرفه‌ای حالا قفسه بندی اون هم به بهترین شکل ممکن انجام شده. چیدمان کمد رو به چه صورت انجام بدیم که هم از همه‌ی این فضاهای در اختیار استفاده کرده باشیم و هم تموم لباس‌ها و لوازم شخصی‌مون جایی مشخص برای قرار گیری داشته باشند؟

اهمیت آگاهی از اصول چیدمان صحیح هنگام قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی

گاهی اوقات در طراحی دکوراسیون داخلی، بحث چیدمان لوازم می‌تونه کمی کار ناامید کننده‌ای باشه! شما الان یک کمد خالی دارید که قفسه‌، کشو و باکس‌های اون برای پر شدن منتظر تصمیم شما هستند! اما نگران نباشید. بعد از قفسه بندی کمد دیواری ریلی، می‌تونید با به کارگیری چند اصل ساده زیر، چیدمان اون رو هم به نحو احسن انجام بدید.

  1. لباس‌های قدیمی را کنار بگذارید
  2. در چیدن لباس‌ها و لوازم در کنار هم، از رنگ‌های هماهنگ استفاده کنید
  3. لباس‌های فصلی رو جدا کنید

در ادامه در مورد هر یک از اصول چیدمان داخل کمد، توضیجات بیشتری ارائه میدیم.

برای آشنایی با ویژگی‌های مثبت و منفی کمدهای ریلی، مقاله مزایا و معایب کمد دیواری ریلی رو مطالعه کنین.

1. لباس‌های قدیمی رو کنار بذارید.

کمتر کسی پیدا میشه که قادر باشه این کار رو انجام بده. تقریبا گذشتن از خیر لباس‌های قدیمی که دیگه حتی کاربرد زیادی هم ندارند، برای همه کار سختی محسوب میشه. اما اگر می‌خواید کمد خودتون رو به یک انبار پر از لباس‌های بی استفاده تبدیل نکنید، باید سعی کنید تا این کار رو انجام بدید. در کمد دیواری ریلی قفسه دار شما جایی برای لوازم بلا استفاده نیست!

2. در چیدن لباس‌ها و لوازم در کنار هم، از رنگ‌های هماهنگ استفاده کنید.

اگر می‌خواید هر بار که در کمد رو باز می‌کنید از هارمونی رنگ لباس‌ها کنار یکدیگر حس خوبی بهتون دست بده، رگال‌ها با لباس‌های هم رنگ رو پشت سر هم قرار بدید. شاید این کار کمی وقت گیر به نظر بیاد اما اگر تنها 7 دقیقه از 1440 دقیقه‌ای که روزانه در اختیار دارید رو به نظم‌دهی کمد اختصاص بدین، همیشه یک کمد مرتب خواهید داشت.

3. لباس‌های فصلی رو جدا کنید.

با این کار هم از شلوغی بیش از حد قفسه‌ها جلوگیری می‌کنید و هم با خارج از دسترس کردن لباس‌هایی که تنها در یک فصل خاص قابل استفاده هستند، عمر و ماندگاری اون‌ها رو افزایش میدید. در مرحله‌ی طراحی و تقسیم‌بندی کمد دیواری ریلی می‌تونید فضایی رو کاملاً برای این موضوع در نظر بگیرید و لباس‌های زمستونی و تابستونی رو از هم جدا کنید.

اهمیت چیدمان صحیح لباس‌ها و لوازم شخصی در تقسیم بندی داخل کمد دیواری ریلی

جمع‌بندی

توجه به چیدمان کمد دیواری‌ها به خصوص کمد دیواری اتاق خواب اهمیت زیادی داره. هرچند فضای درون کمد برخلاف شکل ظاهری و بیرونی اون، فقط مختص به خود شما است و قرار نیست همه اون رو ببینند اما طراحی و قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی باید به نحوی باشه که علاوه بر اینکه حس خوبی از داشتن یک کمد بهتون میده، کاربردی، جادار و قابل استفاده هم باشه. در قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی به جنس، دوام و کیفیت متریالی که از اون‌ها برای جداسازی قسمت‌های مختلف کمد از هم استفاده می‌کنید، توجه زیادی داشته باشید تا بعد‌ها با دردسر شکستن و یا ناکارآمدی اون‌ها مواجه نشین.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +