2.0 0

فرش قرمز با مبل سبز؛ ترکیبی جذاب برای دکوراسیون‌های مدرن و سنتی

  14 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  14 فروردین 1403
فرش قرمز با مبل سبز؛ ترکیبی جذاب برای دکوراسیون‌های مدرن و سنتی

ترکیب فرش قرمز و مبل‌های سبز، یک ترکیب جادویی از حضور طبیعت و بازی رنگ‌ها در محیط خانه است! این رنگ پرلعاب به فضای داخلی خانه گرما می‌بخشد. در کنار فرش قرمز، مبلمان سبز رنگ وجود دارد که زیبایی محیط داخلی منزل را دوچندان خواهد کرد. فرش قرمز با مبل سبز به‌راحتی در هر دو دکوراسیون سنتی و مدرن جای می‌گیرند و محیطی جدید را به وجود می‌آورند. با‌این‌حال برای داشتن دکوراسیونی متفاوت باید اصولی را در نظر بگیرید. از تعادل رنگی تا انتخاب اکسسوری‌ها، همه و همه در ایجاد محیطی جذاب نقش خواهند داشت. اگر شما هم به این ترکیب علاقه‌مندید، ادامه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

تعادل رنگی؛ چگونه یک فرش قرمز با مبل سبز ست می‌شود؟

برای داشتن فضایی جذاب به کمک فرش قرمز با مبل سبز، انتخاب درست فرش بسیار فراتر از مدل و بافت آن است. در نظر گرفتن ابعاد،‌طرح و الگو نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. ابعاد فرش باید به نحوی باشد که پایه‌های مبل روی آن قرار نگیرند. همچنین طرح آن خیلی شلوغ نباشد؛ زیرا فضا را آشفته می‌کند. البته الگو و نقش فرش نیز به نحوی باشد که دکور مدرن یا سنتی منزلتان را کامل کند.

بهتر است از رنگ‌هایی چون قرمز لاکی و سبز درباری کمک بگیرید. حتی شما می‌توانید از فرش سبز و مبل قرمز نیز استفاده کنید. برای این منظور انتخاب یک فرش سبز درباری همراه با مبل دون‌ اناری انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

پرده‌ها و کوسن‌ها؛‌ اکسسوری‌های کلیدی برای ست کردن فرش با مبل

برای داشتن دکوراسیونی ایده‌آل علاوه‌بر مبل و فرش، به اکسسوری‌ها نیز توجه داشته باشید. شما می‌توانید از فرش قشقایی ماشینی قرمز، مبل سبز یشمی همراه با کوسن‌ها و پرده‌های قرمز استفاده کنید. بدین شکل فضای داخلی خانه بشاش‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید تعادل را در منزل حفظ کنید، از رنگ‌های خنثی برای اکسسوری‌ها استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال کرم، رنگی است که در کنار قرمز و سبز به خوبی می‌نشیند.

از پرده و کوسن کرم رنگ استفاده کنید. بدین ترتیب شما یک فضای جذاب و در‌عین‌حال متعادل خواهید داشت. اگر فضای مدرنی در اختیار دارید پرده‌ها و کوسن را مشکی یا خاکستری انتخاب کنید. این رنگ‌ها نماد مدرنیته هستند. رنگ‌های دیگری همچون خردلی، طوسی، سفید، آجری و قهوه‌ای نیز گزینه‌های خوبی برای انتخاب اکسسوری‌ها به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید از تناژ رنگ‌های گفته شده برای تابلو‌های دکوراتیو، رانرهای رومیزی یا مجسمه‌های تزئینی استفاده کنید.

فرش قرمز با مبل سبز؛ ترکیبی جذاب برای دکوراسیون‌های مدرن و سنتی

نحوه انتخاب فرش قرمز برای دکوراسیون‌های مدرن و سنتی

برای انتخاب فرش قرمز با مبلمان سبز، توجه به هارمونی رنگ‌ها بسیار حائز اهمیت است. در دکوراسیون مدرن از فرش‌های قرمز با طرح‌های هندسی ساده یا تک رنگ استفاده کنید. همچنین مبلمان باید فاقد هر خطی باشند. در فضاهای سنتی فرش‌های قرمز با الگوهای فولکلوریک و کلاسیک در کنار مبلمان سبز با خطوط ساده گزینه‌‌ای مناسب خواهد بود. اگر به دنبال فرشی هستید که با هر دو دکوراسیون مدرن و سنتی تناسب داشته باشد،  فرش بختیاری قرمز با تنوع طرحی که دارد برای انواع فضاهای سنتی و مدرن مناسب است. فرش‌های بختیاری را می‌توانید در طرح‌های زیر پیدا کنید:

  • خشتی جانوری
  • خشتی گل و گیاه
  • لچک و ترنج
  • سرو
  • کاج قابی سماوری
  • حقه‌ای
  • گل مینا و گل اشرافی
  • گلدانی شرابه
  • گل پتو
  • گلدانی خمره‌ای
  • گلدانی و درختی

همچنین شما می‌توانید از فرش‌هایی با سبک وینتیج یا طلاکوب برای دکوراسیون سنتی یا مدرن استفاده کنید. یادتان باشد تعیین فضای قدیمی یا جدید به انتخاب انواع اکسسوری‌ها بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر لوسترهای بلند و شلوغ انتخاب می‌کنید، سبک دکوراسیون سنتی خواهد بود.

فرش قرمز با مبل سبز؛ ترکیبی جذاب برای دکوراسیون‌های مدرن و سنتی

فرش قرمز با مبل سبز تحولی جذاب را در دکوراسیون ایجاد می‌کنند 

در این مقاله با ست کردن فرش قرمز با مبل سبز آشنا شدیم. تفاوتی ندارد که سبک دکوراسیون خانه سنتی است یا مدرن، انواع متفاوتی از فرش قرمز وجود دارند که با هر دو سبک همخوانی دارند. فرش‌های قشقایی یا بختیاری دو نمونه جذاب هستند که دارای رنگ قرمز نیز هستند. بهتر است از رنگ‌های لاکی یا دون اناری برای خانه استفاده کنید.

اگر فضای بشاش‌تری می‌خواهید،‌ اکسسوری‌ها را با رنگ‌های زنده‌تر بخرید. اگر به دنبال تعادل هستید، اکسسوری‌هایی چون کوسن یا پرده را در رنگ‌های خنثی همچون سفید، کرم یا طوسی روشن انتخاب کنید. برای تهیه مبل نیز رنگ‌های یشمی و زمردی بهترین گزینه‌ هستند. اگر از سبزهای تیره استفاده کردید، فرش‌ها را نیز تیره‌تر انتخاب کنید. با‌این‌حال در کنار سبز‌های روشن‌تر،‌ فرش قرمز لاکی جذابیت بیشتری خواهد داشت.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: علی   رضایی
سلام من علی رضائی هستم، مشاور بازاریابی ، متخصص SEO و کمپین منیجر علاقمند به داستان کسب و کارهاسابقه تحصیلی و حرفه‌ای:دوره لیسانس مهندسی مکانیک خوانده ام و دوران فوق لیسانس به دلیل علاقمندی به کسب و کارها و مارکتینگ سراغ مدیریت کسب و کارها MBA رفتم. فعالیت ام در حوزه مارکتینگ را با اجرای کمپین های Outbound شروع کردم با ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون تاجیکستان اما آینده و قدرت بازاریابی inbound موجب حرکت به سمت SEO و کمپین های دورنگرا هدایت کرد.دستاوردها و افتخارات:دستاوردهایی که در دوران لیسانس موجب شد تا مهندسی مکانیک را بیش از پیش برای من جذاب کند ثبت 8 اختراع در حوزه پهپاد، کشاورزی، صنایع دستی بود که هرکدام در علاقندی من به کسب وکار سهمی بزرگی را داشت. و این تجربیات در اجرای کمپین های گوریلامارکتینگ بسیار کمک کننده بود. دستاوردهایی که در دوران کاری در حوزه بازاریابی داشته ام افتخار همکاری برای مشاوره و اجرا با 30 برند در کشورهای ایران، تاجیکستان و کانادا بوده است.تجربیات شخصی و علایق:علایق من در زندگی به موارد متفاوتی گره خورده است این روزها مطالعات زیادی در خصوص دکوراسیون خانه ، چیدمان و انتخاب دارم و مقالاتی در این خصوص را نیز در صفحات خودم منتشر می کنم .

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments