5.0 0

ببینید فرش ایرانی چیکار می کنه با آشپزخونه | مجلل و باشکوه!

  15 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  15 آبان 1402
آشپزخانه مدرن با کابینت سفید قهوه‌ای و فرش ایرانی با طرح تکرار شونده

امروزه با تغییر سبک زندگی و مدرن شدن سبک طراحی آشپزخانه‌ها، فرش‌های ایرانی نیز دگرگونی‌هایی را تجربه کرده‌اند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای دکوراسیون معاصر باشند. در این مقاله، قصد داریم به معرفی 7 مدل از فرش‌های ایرانی مخصوص آشپزخانه بپردازیم که هر کدام به نوبه خود، ترکیبی از زیبایی سنتی و کاربرد مدرن را ارائه می‌دهند.

1.   آشپزخانه کلاسیک با فرش ایرانی گرد پرنقش و نگار

فرش گرد پر نقش و نگار، یکی از محبوب ترین طرح‌های فرش ایرانی برای آشپزخانه‌های کلاسیک و مجلل است. این فرش با خطوط منحنی و هندسی خود، فضای آشپزخانه را گرم و دلنشین می‌کند. طرح افشان در فرش گرد سمت راست، یکی از پر طرفدارترین الگوهای فرش آشپزخانه ایرانی است.

در ضمن اگر سبک کلاسیک آشپزخانه را نمی‌شناسید، می‌توانید از پشتیبان‌های بازار دکوراسیونی آنلاین سلام ساختمان درباره آن سوال کنید.

آشپزخانه مجلل با قالیچه گرد ایرانی طرح افشان و گل

2.   آشپزخانه اصیل با فرش ایرانی گل درشت

فرش‌هایی که دارای یک طرح (گل) بزرگ در وسط هستند، معمولا حس اصیل خانه‌های ایرانی را به آشپزخانه منتقل می‌کنند. چنین طرح‌هایی از قدیم تا به امروز رایج بوده و هیچوقت از مد نمی‌افتند. برای دیدن مدل‌های بیشتر انواع آشپزخانه با فرش‌های مختلف، می‌توانید پیج اینستاگرام سلام ساختمان را دنبال کنید.

آشپزخانه با کابینت‌های دو رنگ با فرش ایرانی گل درشت

3.   آشپزخانه نئوکلاسیک با فرش ایرانی طرح بته جقه

طرح بته جقه، یکی از طرح‌های سنتی و محبوب در هنر فرش‌بافی ایران است که به شکل برگ یا شاخه‌ای خمیده و پیچیده ظاهر می‌شود و اغلب به شکل قطره آب یا برگ سرو تفسیر می‌گردد. این طرح‌ها در آشپزخانه‌های ایرانی نئوکلاسیک و حتی کلاسیک، بسیار زیبا می‌شوند.

در ضمن اگر طرفدار آشپزخانه نئوکلاسیک هستید، می‌توانید در هر جای ایران که هستید، ساخت کابینت‌های آن را به کابینت سازهای معرفی شده از سمت سلام ساختمان بسپارید. پشتیبان‌های سلام ساختمان به شما مشاوره رایگان دکوراسیون آشپزخانه می‌دهند و سپس با معرفی چندین کابینت ساز به شما، انتخاب بهترین قیمت را برایتان راحت می‌کنند.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

آشپزخانه نئوکلاسیک با کابینت‌های طوسی مایل به آبی و فرش بته جقه ایرانی

4.   آشپزخانه بزرگ با فرش ایرانی طرح خشتی

آشپزخانه‌های بزرگ با فرش‌های ایرانی طرح خشتی، فضایی باشکوه و دلباز ارائه می‌دهند که در آن نظم و هندسه‌ی طرح‌های خشتی، باعث ایجاد آرامش و جلوه خاص در فضا می‌شود. این فرش‌ها با الهام از معماری کلاسیک ایرانی، تعادل و هماهنگی را به فضای آشپزخانه‌های امروزی می‌افزایند.

فرش خشتی با رنگ‌های گرم در آشپزخانه نئوکلاسیک قهوه‌ای

5.   آشپزخانه سنتی با فرش ایرانی دستبافت طرح ایلی

آشپزخانه سنتی ایرانی با فرش دستبافت طرح ایلی، جایی است که گرمی و اصالت را با نقوشی بومی و رنگ‌هایی که از طبیعت الهام گرفته‌اند، به فضا می‌آورد. این فرش‌ها، با طرح‌هایی غیرمنظم و زیبا، حس نوستالژیک و تاریخی را به آشپزخانه‌های مدرن می‌بخشند.

فرش دستبافت ایرانی ایلی در آشپزخانه مدرن

6.   آشپزخانه خلوت با فرش ایرانی طرح مینیمال

فرش مینیمال ایرانی با طراحی ساده و مدرن، تلفیقی از هنر سنتی فرش‌بافی با زیبایی‌شناسی معاصر است. این فرش‌ها معمولاً با رنگ‌های خنثی و طرح‌های گرافیکی ساده، فضایی خلوت و  آرام را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

آشپزخانه مینیمال با فرش ایرانی ساده طوسی روشن

7.   آشپزخانه پر نور با فرش ایرانی طرح فانتزی

طرح‌های فانتزی فرش‌های ایرانی، با رنگ‌ها و نقوش شاد و متنوع خود، فضای آشپزخانه را شاد و پر انرژی می‌کنند. این طرح‌ها برای آشپزخانه های نسبتاً بزرگ و پر نور، گزینه مناسبی هستند.

آشپزخانه مدرن با فرش فانتری ایرانی طرح برگ

سخن پایانی

فرش‌های ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارند، برای آشپزخانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک تا مدرن مناسب هستند و قابلیت هماهنگی با انواع چیدمان‌ها را دارند. با این حال برای فضاهای کلاسیک، فرش‌هایی با نقوش پیچیده‌تر و رنگ‌های گرم توصیه می‌شوند. در حالی که برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال، طرح‌های ساده‌تر و رنگ‌های روشن‌تر مناسب‌تر هستند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments