0

فرآیند ساخت شیشه سکوریت

  17 بهمن 1402     -      تاریخ انتشار:  17 بهمن 1402
فرآیند ساخت شیشه سکوریت

 

در دنیای امروز استفاده از شیشه، پیوسته در حال افزایش است. شیشه‌ یک ماده پر کاربرد و محصولی منحصر به فرد است که در عین شفافیت ویژگی‌های بسیاری ارائه می‌دهد و به ظاهر محصولات زیبایی دو چندان می بخشد .

ما در گروه تولید جام ایمن واقع در تهران / ایران بیش از 25 سال است که محصولات شیشه‌ای را با کاربردهای گوناگون، برای بهبود کیفیت زندگی ارائه می‌دهیم . خدمات ما در راستای تامین نیازهای صنایع مختلف و تولیدکنندگان معتبر ساختمانی و صنعتی در زمینه شیشه است ، به‌گونه‌ای که همراه با ارائه این کیفیت ممتاز در محصولات، اکنون به عنوان یکی از برترین شرکای تجاری صنعت لوازم خانگی و صنعت ساختمان در دنیا شناخته شده ایم .

شیشه چیست و چگونه تهیه میشود ؟

شیشه در واقع ماده ایست که از ذوب کردن یک سری از سنگ ها و مواد معدنی ( که قبل از ذوب فرآوری شده و به پودر تبدیل شده اند ) در کوره های مخصوص در دمای 1200 الی 1500 درجه سانتیگراد ایجاد میشود .

مواد اولیه اصلی شیشه :

مواد اولیه اصلی که برای ذوب کردن و تهیه ی شیشه نیاز است شامل موارد ذیل می باشد :

سیلیس: سیلیس، ماده اصلی و مهمترین و بیشترین بخش شیشه را تشکیل می دهد.

کربنات سدیم: در فرآیند تولید شیشه کربنات سدیم ذوب را آسان می کند.

آهک: باعث مقاوم سازی شیشه در برابر نفوذ آب میشود .

فلدسپار: نوعی تعدیل کننده در مواد تشکیل دهنده ی شیشه است.

در کنار این مواد اصلی که به صورت خام هستند چند ماده اولیه دیگر نیز مانند سنگ گچ و سولفات سدیم و نیترات سدیم و آرسنیک به ترکیبات مواد قبل از ذوب اضافه میشود .

روش تولید شیشه :

این مواد با نسبت های متناسب با هم مخلوط شده و در کوره با دمای 1500 درجه سانتیگراد گرم منتقل و ذوب می شوند.

مواد مذاب پس از کوره به محلی به نام حمام قلع منتقل شده و داخل قلع شناور می شوند از این رو است که به تولید کنندگان شیشه ی خام تولید کنندگان شیشه ی شناور یا شیشه فلوت نیز میگویند . به دلیل شناور شدن مواد مذاب در قلع همیشه در یک سطح از شیشه ی تشکیل شده مواد قلع وجود دارد . در زمان ورود مواد به حمام قلع دمای مواد مذاب بین 1200 تا 1500 درجه سانتیگراد بوده و در خروج دمای آنها به حدود 650 درجه سانتیگراد می رسد .

شکل ظاهری مواد در زمان خروج مانند یک روبان جامد است. در مرحله ی بعد این ربان جامد از لایه ای عبور کرده و آرام آرام سرد شده و شیشه تشکیل می شود و در آخر شیشه ی تشکیل شده با استفاده از فولادهای الماس برش شده و جام های شیشه ی خام در قواره های مختلف که نسبت به نیاز بازار تعیین میشوند برش میشوند .

در صنعت شیشه به تولید کنندگان شیشه ی فلوت و یا همان شیشه ی خام صنایع بالادست و یا صنایع مادر و به تولید کنندگان شیشه ی سکوریت صنایع جانبی میگویند .

از این رو صنعت تولید شیشه سکوریت در واقع جز صنایع تکمیلی و جانبی از صنعت اصلی شیشه ی فلوت به شمار می آید .

شیشه سکوریت یعنی چه :

لغت سکوریت برگرفته از کلمه ی انگلیسی Security به معنی امنیت است .

در واقع کلمه ی سکوریت یک نوع اصطلاح است که در زبان فارسی آن را به شیشه های ایمن شده و به اصطلاح نشکن شده اطلاق میدهند .

در زبان انگلیسی نام شیشه ی سکوریت Tempered Glass به معنی شیشه ی حرارت دیده است و این به این دلیل است که شیشه ی خام پس از تولید برای ایمنی بیشتر مجدد در معرض حرارت قرار گرفته و یا به اصطلاح پخت می شود .

پس در نتیجه میتوانیم بگوییم که در زبان فارسی به فرآیند حرارت دهی مجدد شیشه به منظور ایمن کردن آن سکوریت میگویند .

و سکوریت کردن در واقع یک نوع فرآیند است و به شیشه ای که طبق فرآیند حرارت دهی ایمن شده است شیشه ی سکوریت میگویند .

حال با این تعاریف میتوانیم به صورت واضح و شفاف بگوییم که ما در شرکت تولیدی شیشه سازان جام ایمن شیشه های فلوت تولید شده را از بازار داخل و یا خارج از ایران تهیه کرده و آنها را طبق خواست و نیاز مشتری تولید و به صورت سکوریت شده ( ایمن شده ) به آنها تحویل میدهیم . جهت اطلاع از قیمت شیشه سکوریت می توانید با کارشناسان جام ایمن تماس بگیرید.

شیشه درب و پنجره سکوریت جام ایمن

فرآیند تولید شیشه سکوریت :

به دلیل پایداری منحصر به فرد شیشه سکوریت در برابر شوک حرارتی ، تغییرات دما و بارهای مکانیکی مانند خمش و ضربه شیشه های جام ایمن محصولی مطلوب برای بسیاری از کاربردها به شمار می‌رود .

ما با دراختیار داشتن دستگاه های مختلف پردازش و مقاوم سازی شیشه، می توانیم متناسب با هر نوع وسیله و با کاربردهای گوناگون، محصولات مورد نیاز شما را تولید کنیم.

فرآیندهایی که میتوانیم بروی شیشه های جام انجام داده و بر مبنای خواست و نیاز شما و به شکل دلخواه شما شیشه را تولید کنیم بسیار متنوع هستند و در واقع ما در شرکت جام ایمن آماده ی ارائه خدمت برای هر ذوق و سلیقه ای می باشیم .

اگر بخواهیم مرحله های کاری تولید یک شیشه سکوریت را به صورت استاندارد و به ترتیب برای شما توضیح دهیم میتوانیم آنها به این شکل دسته بندی کنیم :

مراحل تولید شیشه سکوریت

  • برش
  • دیاموند ( یا همان پرداخت لبه ی شیشه )
  • تراش ( پرداخت سطح کناری شیشه )
  • سوراخکاری و یا جاسازی ( ایجاد حفره داخل شیشه به شکل دلخواه مشتری )
  • چاپ
  • حرارت دهی ( سکوریت )
  • فرآیند چند جداره شدن
  • کنترل کیفیت
  • بسته بندی

شیشه یخچال سکوریت جام ایمن

در کل فرآیند سکوریت ( حرارت دهی ) آخرین مرحله از تولید شیشه سکوریت است و این نکته بسیار مهم است که بدانید شیشه ای که از کوره های سکوریت بیرون بیاید دیگر به هیچ عنوان قابل برش و یا سوراخ کاری نیست .

همچنین با توجه به طراحی های شما در شیشه درخواستی ممکن است در پروسه ی تولید شیشه شما تمام این مراحل را طی نموده و یا فقط چند فرآیند خاص روی آن صورت گیرد .

گروه تولیدی شیشه سازان جام ایمن پاسخگوی عالی ترین سطح تقاضا در خلق زیبایی شناسی و محصولات منحصر به فرد برای لوازم خانگی (شیشه هود، شیشه یخچال، شیشه بخاری و …) و صنعت ساختمان (شیشه نمای ساختمان، شیشه درب و پنجره ساختمان، شیشه کابین دوش و …) است ، متخصصان گرد آمده در شرکت جام ایمن، با تجارب مثبت و سازنده آماده هستند تا شما محصولاتی ارزشمند از صنعت شیشه را در اختیار داشته باشید. مهارت و تخصص ما این امکان را می‌دهد که انتظارات شما را در این زمینه برآورده کنیم. در این راستا توانسته‌ایم با افزایش تولید و توامان با تامین نیاز مشتریان داخل از سال 2008 حجم عظیمی از شیشه های مختلف به شرکت های معتبر درکشورهای بلغارستان ، صربستان ، ترکیه، روسیه ، عراق، پاکستان ، تاجیکستان و ازبکستان صادر‌کنیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: علی   رضایی
سلام من علی رضائی هستم، مشاور بازاریابی ، متخصص SEO و کمپین منیجر علاقمند به داستان کسب و کارهاسابقه تحصیلی و حرفه‌ای:دوره لیسانس مهندسی مکانیک خوانده ام و دوران فوق لیسانس به دلیل علاقمندی به کسب و کارها و مارکتینگ سراغ مدیریت کسب و کارها MBA رفتم. فعالیت ام در حوزه مارکتینگ را با اجرای کمپین های Outbound شروع کردم با ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون تاجیکستان اما آینده و قدرت بازاریابی inbound موجب حرکت به سمت SEO و کمپین های دورنگرا هدایت کرد.دستاوردها و افتخارات:دستاوردهایی که در دوران لیسانس موجب شد تا مهندسی مکانیک را بیش از پیش برای من جذاب کند ثبت 8 اختراع در حوزه پهپاد، کشاورزی، صنایع دستی بود که هرکدام در علاقندی من به کسب وکار سهمی بزرگی را داشت. و این تجربیات در اجرای کمپین های گوریلامارکتینگ بسیار کمک کننده بود. دستاوردهایی که در دوران کاری در حوزه بازاریابی داشته ام افتخار همکاری برای مشاوره و اجرا با 30 برند در کشورهای ایران، تاجیکستان و کانادا بوده است.تجربیات شخصی و علایق:علایق من در زندگی به موارد متفاوتی گره خورده است این روزها مطالعات زیادی در خصوص دکوراسیون خانه ، چیدمان و انتخاب دارم و مقالاتی در این خصوص را نیز در صفحات خودم منتشر می کنم .

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments