5.0 2

آخرین به روز رسانی شیوه‌نامه اجرایی فعالیت متخصصان در سلام ساختمان: 25 آبان 1402

  25 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 آبان 1402

این دستورالعمل توسط شرکت سامانه لاوان ماندگار ساختمان (سهامی خاص) تهیه شده است که پیوست موافقتنامه تنظیمی با متخصصین عضو سلام ساختمان می‌باشد. محتویات این دستورالعمل عبارت اند از:

  1. تعاریف اصلاحات
  2. شرایط فعالیت متخصص جهت دریافت مشتری
  3. نحوه فعالیت در سلام ساختمان
  4. شرایط ارتقای متخصصین
  5. طرح نظارت سلام ساختمان
  6. مراحل انجام پروژه نیمه تمام توسط سلام ساختمان
  7. نحوه استفاده از اسناد ضمانتی موضوع ماده 6 موافقتنامه
  8. عکاسی از پروژه‌های سلام ساختمان
  9. پاداش ها و جرایم کیفیت عملکرد
  10. خاتمه همکاری با متخصص
  11. مشتریان ارجاعی

 «سلام ساختمان از نظرات و پیشنهادهای متخصصان عزیز برای بهبود و اصلاح احتمالی متن این قرارداد استقبال می کند.»

 

1. تعاریف اصطلاحات:

  • سلام ساختمان: سایت سلام ساختمان و زیرمجموعه‌های آن که ارائه دهنده خدمات آنلاین ساختمانی است.
  • متخصص: طرف قرارداد با سلام ساختمان که در این شیوه نامه، دکوراتور، نجار و کابینت‌ساز عضو در سیستم سلام ساختمان است.
  • متخصص سطح عادی: متخصصانی که مجوز اتحادیه دارند و مکان مشخصی هم دارند یا به دلایل قابل قبول فعلا مکان مشخصی ندارند. یا متخصصانی که مجوز ندارند، ولی مکان مشخص و دفتر یا کارگاه دارند.
  • متخصص سطح ویژه: متخصصان سطح عادی دارای سابقه در مجموعه سلام ساختمان که صرفاً توسط تیم کنترل کیفیت سلام ساختمان نظارت و بررسی شده و میزان دسترسی و سطح بندی شان ارتقا یافته است.
  • مشتری: شخصی حقیقی یا حقوقی که درخواست استفاده از خدمات سلام ساختمان را داده و به متخصص معرفی می‌شود.
  • مشتریان سطح عادی: مشتریانی که پروژه‌هایی با ارزش 5 تا 70 میلیون تومان دارند و احتمال انعقاد قرارداد با آن‌ها وجود دارد.
  • مشتریان سطح ویژه: مشتریانی که پروژه‌هایی با ارزش بیشتر از 70 میلیون تومان دارند و احتمال انعقاد قرارداد با آن‌ها وجود دارد.
  • قرارداد اجرا: به نمونه‌ قراردادی که در سایت موجود است، اطلاق می‌گردد. متخصصان می بایست ازکلیات این قرارداد برای انعقاد قرارداد با مشتری استفاده کنند.
  • ناظر: کارشناس فنی و نماینده تام الاختیار سلام ساختمان است که به منظور ارتقا کیفیت اجرای پروژه و حل اختلافات احتمالی فنی ما بین متخصص و مشتری در تمامی طول فعالیت متخصص، صاحب نظر و تصمیم گیرنده می‌باشد.
  • اَپ: اپلیکیشن مخصوص متخصصان که مشتریان در سه مدل مشتریان مقدماتی، عادی و ویژه در آن به متخصصان معرفی می‌شود.
  • قرارداد موفق: به فرایند تنظیم و عقد قرارداد با مشتری، اجرای دقیق و با کیفیت، خوش‌قولی و گرفتن رضایت مشتری با امتیاز بالای 8 از 10 اطلاق می‌گردد.
  • شرایط احراز قابلیت متخصص: به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که قابلیت فنی و حرفه‌ای، اخلاقی و انصاف متخصص را برای حضور در مجموعه سلام ساختمان به اثبات می‌رساند.
  • قیمت پروژه: سلام ساختمان طبق اطلاعات دریافتی از مشتری و بررسی نقشه و دیگر اطلاعات، هزینۀ اجرای پروژه را برآورد کرده و به‌ عنوان قیمت حدودی پروژه در اَپ می‌آورد. لازم به توضیح است که قیمت نهایی پروژه، همان مبلغ قرارداد متخصص با مشتری است که توسط متخصص بعد از عقد قرارداد به سلام ساختمان اعلام می‌گردد.
  • حق‌الزحمه معرفی پروژه: از حاصل‌ضرب قیمت پروژه در درصد اعلامی سلام ساختمان برآورد می‌گردد. مبلغی است که بعد از عقد قرارداد و پس از دریافت پیش پرداخت از مشتری توسط متخصص پرداخت می‌گردد. این مبلغ پس از عقد قرارداد و برآورد دقیق پروژه توسط متخصص برای انجام مراودات مالی فی‌مابین، محاسبه و نهایی می‌گردد.
  • درصد حق‌الزحمه: عددی است که به ‌صورت درصدی در ذیل فایل معرفی هر پروژه به متخصص اعلام می‌گردد و متخصص با ثبت درخواست، این درصد را می‌پذیرد.
  • افزایش اعتبار: با خرید بسته‌های ودیعه اعلامی در اَپ و پرداخت مبلغ آن، میزان اعتبار مالی متخصص در اَپِ سلام ساختمان اضافه می‌شود. این مبلغ مادامی‌که قراردادی قطعی نشده است، به‌صورت امانت نزد سلام ساختمان می‌باشد. عودت الباقی آن با درخواست متخصص پس از فسخ موافقتنامه و خروج از سلام ساختمان همراه با تسویه حساب نهایی امکان‌پذیر است.
  • کاندیدا شدن: متخصص هر پروژه‌ای را که تمایل داشته باشد، می‌تواند در اَپلیکیشن انتخاب کرده و ثبت درخواست نمایند تا سلام ساختمان پس از بررسی درخواست در‌صورت داشتن امتیاز کافی، دسترسی به اطلاعات مشتری را برای متخصص فراهم کند. به ثبت این درخواست، کاندیدا شدن گفته می‌شود.
  • تأیید دومرحله‌ای: به فرایند کاندیدا شدن متخصص برای یک پروژه، کنترل و امتیازدهی و تأیید صلاحیت متخصص کاندیدا شده و در پایان، معرفی مشتری به متخصص انتخاب‌شده توسط الگوریتم هوشمند سیستم انجام می شود، تأیید دومرحله‌ای اطلاق می‌گردد.
  • اختصاص‌دادن مشتری: به فرایند ارسال اطلاعات مشتری و برقراری ارتباط متخصص با مشتری، اختصاص‌دادن مشتری گفته می‌شود.
  • فریزشدن: پس از اختصاص‌دادن مشتری به متخصص، مبلغ حق‌الزحمه از موجودی حساب مجازی متخصص قابل برداشت نیست. این محدودیت تا تعیین وضعیت پروژه توسط متخصص برقرار خواهد بود که به این فرایند، فریز شدن حساب گفته می شود.
  • تعیین وضعیت: اعلام مراحل پیشرفت هر پروژه در اَپ، باید در زمان اجرا و بدون تأخیر به اطلاع سلام ساختمان برسد که یکی از وظایف اصلی متخصص است. اعلام به‌موقع مراحل کار در اَپ، تعیین وضعیت نامیده می‌شود.

** نکته بسیارمهم: متخصص موظف است که تعیین وضعیت تمامی پروژه های اختصاص یافته را به موقع، صحیح و در نهایت صداقت انجام دهد. تعیین وضعیت صحیح در امتیاز دهی، میزان دسترسی به مشتری، تعیین سطح متخصص، استفاده از امتیازات مالی و … تاثیرگذار است.**

 

شرایط احراز قابلیت فنی متخصص برای فعالیت در سلام ساختمان عبارت است از:

  1. ارسال مدارک لازم
  2. مهر و امضای موافقتنامه متخصصان و شیوه‌نامۀ حاضر طبق دستورالعمل سلام ساختمان
  3. تأیید واحد متخصصین و کنترل کیفیت سلام ساختمان
  4. داشتن حداقل 3 قرارداد موفق در اَپ (جهت ارتقاء از سطوح مختلف)
  5. اعلام رضایت تمام مشتریان پیشین از متخصص (جهت ارتقاء از سطوح مختلف)

 

2. شرایط فعالیت متخصص جهت معرفی مشتری:

  1. متخصصان برای شروع فعالیت خود، می‌بایست حداقل مبلغ 2,000,000 تومان برای سطح عادی و حداقل مبلغ 4,000,000 تومان برای سطح ویژه، موجودی در حساب ودیعه خود داشته باشد.
  2. هر متخصص می‌تواند در هر روز، حداکثر برای 4 پروژه کاندیدا شود.
  3. متخصص برای کاندیدا شدن هر پروژه می‌بایست به ‌میزان یک سوم حق‌الزحمۀ آن پروژه، موجودی در حساب ودیعه داشته باشد. به‌عنوان مثال با 2 میلیون تومان موجودی حساب ودیعه، می‌تواند برای پروژه هایی که جمع حق‌الزحمۀ آن‌ها کمتر از 6 میلیون تومان است، کاندیدا شود.
  4. برای اختصاص‌یافتنِ پروژه‌ها به متخصص، می‌بایست به‌اندازۀ یک سوم جمع حق‌الزحمۀ پروژه‌های اختصاص‌یافته، در حساب ودیعه موجودی داشته باشد. به‌ این صورت که با اختصاص هر پروژه، مبلغی به‌اندازۀ حق‌الزحمۀ آن پروژه از اعتبار متخصص، تا زمان تعیین وضعیت پروژه، فریز می‌گردد.
  5. متخصصان می بایست حداکثر ظرف 48 ساعت بعد عقد قرارداد با مشتری تصویر قرارداد خود را در اپ بارگذاری کنند.

*توجه: عدم ارسال قرارداد در این بازه زمانی تخلف محسوب شده و باعث اضافه شدن درصد پروژه و اخذ امتیاز منفی می گردد که باعث عدم موفقیت در دریافت مشتری های بعدی و در مراحل بعد توقف فعالیت و همکاری با سلام ساختمان می گردد.

  • پس از 48 ساعت از عقد قرارداد درصورت عدم اطلاع به پشتیبانان سلام ساختمان، یک درصد به حق الزحمه حق الزحمه اولیه اعلام شده در پروژه اضافه میشود.
  • همچنین بیش از 96 ساعت، درصورت عدم اطلاع به پشتیبانان سلام ساختمان، دو درصد بر حق الزحمه اولیه اعلام شده در پروژه اضافه میگردد.
  1. در صورت انعقاد قرارداد و دریافت پیش‌پرداخت، مبلغ حق‌الزحمه از ودیعه نزد سلام ساختمان برداشت می‌شود و در صورت نرسیدن به قرارداد، پس از تعیین وضعیت عدم قرارداد، فریزِ مبلغ برداشته می‌شود و به همان مقدار به اعتبار متخصص برگشت داده می شود.
  2. متخصص موظف است در صورتی که به قرارداد برسد و در حساب خود به میزان کافی شارژ نداشته باشد حداکثر ظرف 48 ساعت نسبت به شارژ حساب ودیعه خود اقدام نموده و حق الزحمه سلام ساختمان را پرداخت نماید.
  3. متخصص موظف است در صورتی که بازدید از پروژه را انجام داد، حتما پیش فاکتور صحیحی مطابق با پیش فاکتورسلام ساختمان به مشتری ارائه دهد.
  4. در صورتیکه متخصص بیش از یک ماه در سلام ساختمان فعالیت نداشته باشد و دلیل آن را به پشتیبان خود اطلاع ندهد از ماه دوم حق عضویت به صورت خودکار از حساب متخصص کسر خواهد شد تا زمانیکه متخصص فعالیت خود را آغاز یا در پروسه خاتمه همکاری قرار گیرد.

*توجه: عدم پرداخت به موقع بدهی، تخلف محسوب شده و موجب توقف فعالیت و اخذ امتیاز منفی می گردد که باعث عدم موفقیت در دریافت مشتری های بعدی و در مراحل بعد توقف فعالیت و همکاری با سلام ساختمان می گردد.

**توجه: تکرار این موارد موجب قطع همکاری سلام ساختمان با متخصص خاطی می گردد.

 

3. نحوۀ فعالیت در سلام ساختمان

پس از ثبت نام متخصص در اَپ، بررسی واحد کنترل کیفیت برای احراز قابلیت فنی، اخلاقی و حرفه‌ای شروع می‌شود. چنان چه شرایط مورد نظر سلام ساختمان موجود باشد، با ورود و فعالیت متخصص موافقت می‌شود.

  1. ورود به فرایند تأیید دو مرحله‌ای با لمس کلید ثبت درخواست
  2. با ورود متخصص به این بخش، متخصص اجازۀ ثبت درخواست برای پروژه‌ها‌ی معرفی‌شده را پیدا می‌کند. پس از تأمین موجودی به‌ میزان حداقل دو میلیون تومان برای مشتریان سطح مقدماتی و عادی و به میزان حداقل 4 میلیون تومان برای مشتریان ویژه، متخصص می‌تواند برای پروژه‌‌های مورد نظر خود ثبت درخواست نماید. پس از لمس کلید ثبت درخواست ، سیستم موارد زیر را کنترل می‌نماید.
    • کنترل تعداد پروژه در حال اجرا
    • کنترل تعداد پروژه درخواست شده در آن روز
    • کنترل انجام تعیین وضعیت صحیح تمام پروژه های واگذارشده
    • هماهنگی سطح مشتری با سطح متخصص
    • کافی بودن اعتبار مالی متخصص برای ثبت درخواست پروژه
  3. در صورت داشتن موجودی، متخصص به‌عنوان کاندیدا برای این پروژه، ثبت می‌گردد.
  4. متخصصان در هر روز می توانند برای 4 مشتری درخواست بدهند که پس از بررسی شرایط طرفین، پروژه واگذار یا رد خواهد شد.
  5. هر پروژه نهایتاً می‌تواند توسط 10 متخصص ثبت درخواست گردد.
  6. الگوریتم انتخاب متخصص پس از ثبت درخواست هر متخصص با بررسی شروط (مچ میکینگ)، برای هر متخصص امتیازی در نظر می‌گیرد. و در پایان مهلت، برای پروژه حداکثر سه متخصص که امتیاز بیشتری دارند، انتخاب شده و پس از فریزکردنِ مبلغ حق‌الزحمه از اعتبار متخصص، اطلاعات مشتری در بخش مشتریان من، نمایش داده می‌شود. پس از این فرایند، چنان چه قرارداد منتفی گردد، فریز از موجودی متخصص برداشته می‌شود. در صورتی‌ که قرارداد عقد گردد، پس از دریافت پیش ‌پرداخت و تعیین وضعیتِ مربوطه، حق‌الزحمه از اصل حساب ودیعه متخصص برداشت می‌گردد. پس از اختصاصِ مشتری به متخصصان دارای امتیازِ بیش تر، لیبلِ “واگذار شد” روی آن پروژه در اَپ درج می شود و از این پس دیگر پروژه برای بقیه متخصصان قابل درخواست نخواهد بود.
  7. چنان چه متخصص تمایل داشته باشد تعداد بیش تری پروژه را همزمان پیگیری کند، می‌بایست اکانت خود را به‌میزان مبلغ حق‌الزحمۀ همۀ پروژه‌ها شارژ نماید. بدیهی است بند6 می بایست در تمامی مدت فعالیت رعایت گردد.
  8. متخصصان به صورت پیش فرض می توانند حداکثر 3 پروژه همزمان و در حال اجرا داشته باشند و پس از اتمام حداقل یکی از آن ها و اعلام رضایت مشتری، برای پروژه‌های بعدی درخواست بدهند. این عمل به صورت خودکار توسط سیستم کنترل می شود. امکان داشتن همزمان پروژه های بیش تر وجود دارد ولی باید توانایی های فنی و توانایی های مدیریتی سرپرست تیم و امکانات و ابزارهای لازم به تایید واحد متخصصین و کنترل کیفیت و ناظر سلام ساختمان برسد.
  9. سلام ساختمان و متخصص موظف به رعایت کلیۀ شروط و روش‌های اجرایی این شیوه‌نامه هستند و سلام ساختمان متعهد می‌گردد جانب بی‌طرفی را در انتخاب متخصص منتخب رعایت نموده و تلاش نماید تا متخصصان و همکاران عزیز موفق به بستن قراردادهای بیش تر با مشتریان شوند.

 

4. شرایط ارتقای متخصصان:

ارتقا از سطح عادی به سطح ویژه و شایسته، تحت شرایط زیر امکان پذیر است:

  • در مدت زمان 3 ماه اخیر حداقل 4 قرارداد که 2 تای آن ها بالای 50 میلیون تومان باشند.
  • سپردن اسناد ضمانتی
  • حداقل 2 ماه از شروع فعالیت در مجموعه گذشته باشد.
  • پروژه های اجرا شده آنها امتیاز بالای 8 از 10 داشته باشد.
  • دارای کارگاه، دفتر یا نمایشگاه باشند.
  • متخصصان فعال در سطح ویژه می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم، سپردن اسناد ضمانتی و پس از تایید واحد کنترل کیفیت و بررسی شکایات و ناظر سلام ساختمان به پروژه های چند واحدی هم دسترسی داشته باشند.
  • متخصص در ارتباط با سلام ساختمان دارای تخلف نباشد.

توجه 1: احراز مکان سکونت و فعالیت برای فعالیت در سطوح عادی و ویژه لازمه ورود به سلام ساختمان می باشد و چنانچه متخصص آدرس محل سکونت را صحیح معلوم ننماید یا تغییر آدرس را به موقع به سلام ساختمان اطلاع ندهد، مصداق عدم صداقت بوده و سلام ساختمان می‌تواند یکطرفه نسبت به خاتمه همکاری با ایشان اقدام نماید.

 

5. طرح نظارت بر اجرای پروژه‌های متخصص:

به منظور ارتقا کیفیت اجرای پروژه‌ها و حل اختلافات احتمالی، همچنین امتیاز به کیفیت فعالیت‌های متخصص جهت ارتقا یا خاتمه همکاری در سلام ساختمان و مرتفع نمودن نیاز جدی مشتری برای مشاوره و اطمینان از اجرای با کیفیت پروژه، سلام ساختمان کارشناسان خبره‌ای را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی مینماید.

در هر پروژه موارد ذیل می بایست به تایید ناظر برسد:

  • طراحی 3D
  • پیش فاکتور
  • متن نهایی قرارداد و تعهدات
  • تهیه زمانبندی مراحل اجرا پروژه
  • تاخیرات مجاز و غیر مجاز در پروژه
  • کیفیت اجرای پروژه
  • اتمام پروژه
  • رضایت مشتری

هزینه نظارت:

درصورتیکه ناظر سلام ساختمان تشخیص دهد که شکایت اعلام شده از سمت مشتری بابت تخطی یا کوتاهی متخصص محقق شده است (این کوتاهی میتواند حتی در عقد قرارداد در فرمت ناصحیح و فراهم شدن موجبات شکایت مشتری باشد)، متخصص موظف است باتوجه به هزینه، زمان و انرژی صرف شده بابت نظارت، مبلغ پرداختی جهت هزینه نظارت سلام ساختمان را متحمل شود.

همچنین سلام ساختمان میتواند این مبلغ را از حساب متخصص کسر کند.

 دیگر اختیارات و فعالیت های ناظر:

  • ناظر ضمن بازدیدهای دوره‌ای از پروژه، با توجه به  پیشرفت پروژه طبق زمانبندی اعلامی متخصص، اجرای تعهدات مذکور در قرارداد را توسط مشتری و متخصص کنترل می‌کند.
  • همچنین بر اجرای فنی و صحیح پروژه در حین اجرا نظارت می‌نماید.
  • در صورت نیاز به اختلافات احتمالی بین مشتری و متخصص رسیدگی و اظهار نظر می‌کند.
  • همچنان که در متن قرارداد بین مشتری و متخصص اشاره شده است، ناظر نقش مرضی الطرفین را در قرارداد دارد و طرفین قرارداد متعهد به پذیرفتن قضاوت و اظهار نظر ایشان می‌باشند.
  • اعطا یا کسر امتیاز متخصص جهت ارتقا، جریمه یا خاتمه همکاری بر عهده ناظر است.
  • در جهت ارتقا کیفیت اجرای پروژه، ناظر میتواند اصلاحات و تغییراتی را با همکاری متخصص در پروژه اعمال نماید.
  • پس از اتمام پروژه، کنترل و تایید صحت اجرا و کیفیت قابل قبول پروژه توسط ناظر انجام می‌شود و پروژه تحویل مشتری میگردد.

تعهدات متخصص در قبال ناظر پروژه:

متخصص متعهد میگردد موارد ذیل را بدون کم و کاست اجرا نماید:

  • متخصص متعهد می‌گردد با ناظر در تمامی مراحل اجرای پروژه، اعم از در اختیار قراردادن اطلاعات و مدارک مورد نیاز نقشه ها و طرح های 3D، متن قرارداد، پیش فاکتور و لیست تعهدات و اطلاع رسانی بابت مشکلات اجرایی همکاری کامل داشته باشد.
  • متخصص متعهد می‌گردد در تمام طول اجرا پروژه به تماس و پیام‌های ارسالی از طرف ناظر در اپلیکیشن‌های پیام رسان فعال پاسخگو بوده و طبعات منفی عدم پاسخگویی به ناظر را می‌پذیرد.
  • متخصص متعهد می‌گردد کلیه‌ی ایرادات فنی احتمالی در موارد بند 1 را با همفکری ناظر اصلاح نماید.
  • متخصص متعهد می‌گردد تعطیلی‌های احتمالی پروژه را به جهت ثبت در تاخیرات مجاز با ناظر هماهنگ نموده، همچنین مشکلات اجرایی احتمالی را به موقع به اطلاع ناظر رساند و جهت پیدا کردن روشی قابل قبول برای رفع این موارد با ناظر همکاری لازم را داشته باشد.
  • متخصص متعهد می‌گردد زمان دقیق اتمام پروژه را به اطلاع ناظر رسانده و قبل از تحویل پروژه به مشتری مقدمات لازم جهت تحویل پروژه به مشتری توسط ناظر را فراهم نماید.
  • متخصص متعهد می‌گردد درصورتیکه ناظر سلام ساختمان تشخیص دهد مسبب پرونده این شکایت متخصص بوده است، هزینه نظارت را به صورت تمام و کمال پرداخت کند.

 

6. مراحل انجام پروژه نیمه تمام توسط سلام ساختمان:

چنانچه پروژه ناقص مانده و متخصص از به پایان رساندن آن سرباز زند، سلام ساختمان می‌تواند طی مراحل ذیل نسبت به اتمام آن اقدام نماید:

  1. برآورد هزینه و ارزش کار انجام شده توسط متخصص تا مرحله توقف با کارشناسی سلام ساختمان انجام می‌پذیرد و میزان پیشرفت پروژه تا این مرحله با مشتری صورت جلسه می‌شود.
  2. کلیه هزینه‌های اجرای پروژه تا اتمام توسط سلام ساختمان پرداخت می‌گردد و مانده حساب قرارداد نزد مشتری به سلام ساختمان پرداخت خواهد گردید.
  3. متخصص متعهد می‌گردد اضافه مبلغ دریافتی از برآورد ارزش کار انجام شده را به سلام ساختمان پرداخت نماید.
  4. چنانچه مبلغ هزینه شده برای اتمام پروژه بیش از پرداخت‌های مشتری و متخصص به سلام ساختمان باشد، اضافه این مبلغ جزء بدهی متخصص به سلام ساختمان محسوب شده و می بایست ظرف 72 ساعت متخصص نسبت به تسویه حساب اقدام نماید.
  5. چنانچه متخصص از پرداخت بدهی سر باز زند، سلام ساختمان می تواند از محل وصول اسناد ضمانتی (سفته) اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. بدیهی است کلیه هزینه های قانونی وصول سفته به عهده متخصص بوده و به مبلغ بدهی اضافه خواهد شد.
  6. با طی شدن مراحل این بند حتی برای اولین پروژه هم دستورالعمل خاتمه همکاری با متخصص اجرایی گردیده و فعالیت متخصص در سلام ساختمان متوقف می گردد. سلام ساختمان می تواند یک طرفه نسبت به فسخ موافقتنامه فی مابین اقدام نماید.

واحد کنترل کیفی سلام ساختمان، مرجع تشخیص و تصمیم گیری نهایی بابت رسیدگی و قضاوت کلیه ضمانتهای جاری برای هر پروژه می باشد. فقط جهت رسیدگی به اختلافات احتمالی در برآورد قیمت منصفانه طبق تبصره 4 موافقتنامه اقدام می شود.

 

7. نحوه استفاده از اسناد ضمانتی موضوع ماده 6 موافقتنامه:

استفاده از اسناد مالی اعم از چک یا سفته که به منظور ضمانت پیش پرداخت مشتری به متخصص توسط سلام ساختمان از متخصصین عضو دریافت شده است برای موارد ذبل قابل استفاده است:

  1. چنانچه متخصص پس از دریافت پیش پرداخت از انجام تعهدات خود سرباز زند و یا به نوعی از انجام پروژه انصراف دهد ولی مبلغ پیش پرداخت را به مشتری باز نگرداند و یا تاخیر نماید و همچنین رضایت مشتری را جلب ننماید سلام ساختمان می تواند اسناد ضمانتی را تا 2 برابر مبلغ پیش پرداخت به مشتری تحویل داده و یا خود راساً برای وصول اقدام نماید بدیهی است در صورتیکه اسناد از طریق مراجع قانونی وصول گردند کلیه هزینه های انجام شده نقد کردن اسناد ضمانتی از متخصص قابل وصول می باشد.
  2. چنانچه متخصص حین انجام کار، پروژه را به دلیل غیر موجه تعطیل و از ادامه کار خودداری نماید سلام ساختمان می تواند با بررسی و بازدید پروژه و بررسی دلایل هر طرف قضاوت نموده و چنانچه متخصص مقصر باشد و همچنان از ادامه پروژه خودداری نماید از محل وصول اسناد مالی فوق پروژه را به اتمام برساند و کلیه هزینه های بوجود آمده را تامین نماید. بدیهی است چنانچه مشتری مقصر باشد سلام ساختمان در کنار مجری برای احقاق حق قرار می گیرد. چنانچه متخصص در انجام پروژه تاخیر نماید و شرایط مندرج در بند (5)ضمانت تاخیر را دارا باشد ،سلام ساختمان میتواند از محل اسناد برای وصول طلب خود اقدام نماید.
  3. در صورتیکه متخصص انصاف در قرارداد و محاسبه مالی را رعایت ننماید و مشتری طبق دستورالعمل ضمانت قیمت منصفانه عمل نماید و در پایان مشخص شود که متخصص تخلف نموده سلام ساختمان می تواند از محل اسناد دریافتی اختلاف قیمت را وصول و به مشتری پرداخت نماید.
  4. هرگاه متخصص حق الزحمه سلام ساختمان را به هر دلیلی پرداخت ننماید و یا مشخص شود قراردادی را به اطلاع سلام ساختمان نرسانده است سلام ساختمان حق دارد از محل اسناد فوق حق الزحمه خود بعلاوه هزینه وصول قانونی اسناد را برداشت نماید و چنانچه محرز گردد متخصص به سلام ساختمان ضرر و زیان وارده کرده است می تواند تا 2 برابر ضرر و زیان وارد شده را از این محل وصول نماید.

 

8. عکاسی از پروژه‌های سلام ساختمان:

عکاسی سطح استاندارد (نشان آبی) از تمامی پروژه‌های اجرا شده در سلام ساختمان و نیز عکاسی حرفه ای (نشان سبز) از پروژه های بالای 90 میلیون تومان، الزامی است (معرفی نشان‌ها).

دراین راستا پاداش های جذاب و جرایم نقدی تعریف شده است که پس از تایید بخش عکاسی به صورت خودکار به متخصص تعلق می‌گیرد (معرفی پاداش‌ها و جرایم). لذا مطالعه دقیق شیوه نامه مربوط به عکاسی  و رعایت آن توسط متخصص الزامی می‌باشد.

لینک شیوه نامه‌ی عکاسی

 

9. پاداش ها و جرایم کیفیت عملکرد:

متخصص ملتزم به عملکرد باکیفیت و رفتار حرفه ای در ارتباط با پروژه، مشتریان، کارشناسان، مدیران و اعتبار سلام ساختمان است. در این راستا، مواردی که خلاف این رفتار تشخیص داده شود مشمول جرایم نقدی و غیر نقدی است. همچنین در همین موضوع، پاداش های نقدی و غیرنقدی برای متخصص تعریف شده است. میزان جرایم به تشخیص سلام ساختمان تعیین میگردد و به طور خودکار از حساب متخصص کسر خواهد شد.

به عنوان مثال:

مثال پاداش: کسر 1% درصد از تمامی پورسانت های متخصص به مدت یک ماه، در صورتی که در 10 قرارداد قبلی پرونده شکایتی از متخصص باز نشود (یعنی بخش نظارت در 10 پروژه متوالی آن متخصص فعال نگردد). جزئیات این پاداش طبق دستورالعمل.

مثال جریمه: در صورت عدم بازدید متخصص در زمانی که با مشتری توافق کرده است، با تشخیص کارشناس مربوطه مبلغ 700 هزار تومان و یا 2% از مبلغ براورد شده (هر کدام بیشتر) از حساب متخصص کسر میگردد.

توجه: مثال ها و دستورالعمل های این موضوع و تمام موضوعات شیوه نامه، قابل تغییر است و پس از تغییر اطلاع رسانی و اعمال میگردد.

همچنین درصورت تکرار مواردی که باعث جریمه خواهند شد و عدم تلاش متخصص در بهبود فرآیندها، پروسه خاتمه همکاری آغاز میگردد. جزئیات آن به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

10. شرایط خاتمه همکاری با متخصص:

خاتمه همکاری به منزله اتمام فرآیند ارائه مشتری به متخصص است و این مورد پس از بررسی کارشناس بخش متخصصین و نهایتا تایید سرپرست بخش عملیات و پشتیبانی سلام ساختمان اتفاق می‌افتد.

تکرار موارد زیر از جمله دلایل خاتمه همکاری در سلام ساختمان می‌باشد:

  1. متخصصانی که علی رغم درخواست مشتری بازدید انجام نمی‌دهند یا با اصرار مشتری بصورت تلفنی قیمت می دهند.
  2. متخصصانی که رضایت مشتریان را در اجرای پروژه ها کسب نکرده اند (منصفانه بودن این امتیازها توسط تیم کنترل کیفیت سلام ساختمان بررسی میگردد).
  3. متخصصانی که نرخ شتاب آنها کمتر از میانگین نرخ شتاب شهرشان باشد.
  4. متخصصانی که با پرسنل سلام ساختمان ارتباط درست و صادقانه ندارند و حاشیه زیادی دارند.
  5. متخصصانی که در مراحل اجرای پروژه بدقولی می‌کنند.
  6. متخصصانی که ثابت شود مدارکی که ارائه داده‌اند معتبر نیست و در زمان ثبت نام دروغ گفته یا اطلاعات غلط داده‌اند.
  7. متخصصانی که مشتری، مستقیما به تیم سلام ساختمان از کارشان شکایت کند (از لحاظ کیفیت اجرا، زمان اجرا و … ).
  8. درصورت کنسلی قرارداد پس از عقد قرارداد به دلایل زیر، کسر کمیسیون از سمت سلام ساختمان به طور کامل انجام میشود و درصورت مشاهده تکرار این موضوع، متخصص در شرایط خاتمه همکاری قرار میگیرد:
    • عدم خرید متریال در زمان دریافت پیش پرداخت و درخواست مبلغ بیشتر از مشتری پس از شروع کار
    • عدم هماهنگی زمان اجرا با مشتری و فسخ قرارداد
  9. عدم پیگیری صحیح مشتری مثل عدم ارائه طراحی و عدم هماهنگی زمان بازدید و…
  10. سایر مواردی که باعث آسیب به اعتبار سلام ساختمان خواهد شد.

تذکر: لازم به ذکر است در هرکدام از بندهای فوق که خاتمه همکاری اعمال شود، مبلغ ودیعه به مدت 2 ماه و اسناد ضمانتی متخصص تا 6 ماه بعد از خاتمه همکاری متخصص، نزد سلام ساختمان جهت استفاده به جهت خسارات وارده احتمالی، مسدود می‌ماند.

 

11. مشتریان ارجاعی:

یکی از شیوه‌های جذب مشتری در خدمات مربوط به پروژه‌های ساختمانی، اجرای پروژه و بازاریابی دهان به دهان است. از این رو برخی از مشتریان سلام ساختمان پس از اجرای پروژه خود، بصورت مستقیم، متخصص را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

متخصص عضو پلتفرم سلام ساختمان موظف است تا قراردادهایی که به صورت مستقیم از سمت مشتریان سلام ساختمان به آنها ارائه می‌گردد را به سلام ساختمان اطلاع دهند.

مزایای این اطلاع رسانی برای متخصص به شرح زیر است:

  • لحاظ شدن قرارداد در تعداد پروژه‌های انجام شده متخصص (در پروفایل متخصص)
  • ارائه ضمانت‌های مربوط به سلام ساختمان به مشتری ارجاعی (درصورت نیاز)
  • لحاظ شدن تنها 4% حق الزحمه برای سلام ساختمان در پروژه‌های ارجاعی.

نکته مهم: عدم اطلاع متخصص از قراردادهای ارجاعی به سلام ساختمان مشمول جریمه خواهد شد.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا دلکش
علیرضا دلکش
04 فروردین 1403 22:32

با سلام بنده ازمتخصصین سلام ساختمان هستم از تمام دست اندرکاران این برنامه تشکر میکنم واقعا برنامه خوبیه

میلاد لطفی
میلاد لطفی
26 آبان 1402 10:29

من متخصص سایت هستم واقعا سایت خوبی هستش و از زمانی که من با سلام ساختمان همکاری میکنم کسب و کارم رونق پیدا کرده .
ممنون از تمام پرسنل سلام ساختمان