5.0 0

با ستون وسط آشپزخانه چه کنیم؟

  27 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  27 دی 1402
ستون سفید وسط آشپزخانه مدرن با کابینت ترکیبی سفید و چوبی و ستون نقاشی شده سفید و قرمز آشپزخانه دیگر

تصور کنید یک ستون مزاحم در وسط آشپزخانه‌تان قرار دارد و شما نمی‌توانید آن را تخریب کنید. در چنین شرایطی تمام زیبایی فضا از بین می‌رود. اما نگران نباشید! چون راهکارهای زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید ستون وسط آشپزخانه را به یک اثر هنری زیبا تبدیل کنید. برای مثال، تزئین ستون وسط آشپزخانه با گیاهان و یا پنهان کردن آن با متریال چوب، برخی از این ایده‌های خلاقانه هستند.

پس با سلام ساختمان همراه باشید تا ایده‌های خلاقانه زیادی را برای خلاص شدن از شر ستون وسط آشپزخانه را در اختیار شما بگذاریم.

چگونه از شر ستون وسط آشپزخانه خلاص شویم؟

شما می‌توانید یکی از این سه روش را برای خلاص شدن از شر ستون وسط آشپزخانه انتخاب کنید:

  1. ادغام کردن ستون در طراحی
  2. تزیین کردن ستون با لوازم مختلف
  3. پوشاندن ستون با متریال‌های جذاب

در ادامه به طور جداگانه به بررسی هر یک از این راهکارهای طلایی برای خلاص شدن از شر ستون وسط آشپزخانه می‌پردازیم.

1.   راهکارهای ادغام کردن ستون در طراحی آشپزخانه چیست؟

اولین روشی که برای خلاص شدن از شر ستون وسط آشپزخانه به ذهن هر کسی می‌رسد، ادغام کردن آن در طراحی آَشپزخانه است. برای این کار می‌توانید از 5 راهکاری که در ادامه می‌گوییم کمک بگیرید.

·       ادغام ستون با جزیره آشپزخانه

ستون وسط آشپزخانه را می‌توانید با جزیره آشپزخانه ترکیب کنید تا مزاحمت بصری کم‌تری ایجاد کند. این ایده برای آشپزخانه‌های بزرگ و ستون‌های نسبتا بزرگ، بسیار جذاب و ایده‌آل است. متخصصین سلام ساختمان با طراحی اصولی پیش از اجرای دکوراسیون، به شما در حل مشکل ستون مزاحم آشپزخانه کمک می‌کنند.

ستون طوسی وسط آشپزخانه ادغام شده با جزیره آشپزخانه به رنگ طوسی

·       گم کردن ستون در بین کابینت‌ها

گاهی ستون‌ها دقیقا در وسط آشپزخانه قرار ندارند، در این مواقع می‌توانید ستون را بین کابینت‌ها قرار دهید و اصطلاحا ستون را بین کابینت‌ها گم کنید. اجرای این ایده نیاز به کمک یک متخصص ماهر دارد. سلام ساختمان ماهرترین متخصصین اجرای دکوراسیون داخلی در شهرتان را به شما معرفی می‌کند.

معرفی کابینت ساز

ستون آجری قهوه‌ای بین کابینت‌های طوسی نئوکلاسیک

·       تبدیل ستون به درگاه ورودی آشپزخانه

اگر ستون‌های زیادی در آشپزخانه شما وجود دارد، پیشنهاد سلام ساختمان ایجاد یک درگاه ورودی برای آشپزخانه است. با قرار دادن ستون‌ها به عنوان ورودی درگاه، می‌توانید مشکل تعداد ستو‌ن‌ها را حل کنید. در این مدل، دقت به فاصله بین ستون‌ها و نوع ادغام آن‌ها با ورودی آشپزخانه بسیار مهم است.

ورودی آشپزخانه نئوکلاسیک در ترکیب با ستون‌های سفید

·       ترکیب ستون با میز غذاخوری

از ستون اشپزخانه می‌توانید به ‌عنوان پایه میز غذاخوری استفاده کنید. با این‌کار از خرید میز غذاخوری جداگانه بی‌نیاز می‌شوید. به کمک مشاوره رایگان کابینت در سلام ساختمان، می‌توانید تمام ایده‌هایتان را قابل اجرا کنید.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

ستون طوسی آشپزخانه در ترکیب با میز غذاخوری چوبی با کاربرد اپن آشپزخانه

·       پنهان کردن ستون در پشت صندلی‌ها

ساخت صندلی‌های نیمکتی برای میز یا پیشخوان آشپزخانه، از ترندهای روز دکوراسیون آشپزخانه است. با قرار دادن ستون مزاحم آشپزخانه در پشت صندلی‌های نیمکتی، می‌توانید از شر ستون خلاص شوید و یک دکوراسیون ترند و مدرن داشته‌باشید.

ستون آشپزخانه در پشت صندلی نیمکتی میزغذاخوری با رنگ کرم-قهوه‌ای

2.   راهکارهای تزئین کردن ستون وسط آشپزخانه چیست؟

با تزیین کردن ستون آشپزخانه، آن را به یک اثر هنری زیبا و قابل نمایش تبدیل کنید. با این کار می‌توانید زیبایی بصری آشپزخانه‌تان را افزایش دهید. 5 روش تزئین ستون آشپزخانه را در ادامه معرفی می‌کنیم.

·       تزیین ستون آشپزخانه با گیاهان

گیاهان راه ‌حل اغلب مشکلات هستند. با خزه‌ها و یا سایر گیاهان رونده، می‌توانید ستون را زیبا کنید و از حس طراوت و تازگی گیاهان در آشپزخانه لذت ببرید.

ستون آشپزخانه تزیین شده با گیاهان سبز و تخته چوبی

ستون‌ها را با فلاور باکس گیاهان نیز می‌توانید تزیین و زیبا کنید. مدل زیبای زیر را به متخصصین سلام ساختمان سفارش دهید و نگران هزینه‌ها نباشید. با تضمین قیمت سلام ساختمان خیالتان از هر جهت آسوده باشد.

تضمین قیمت سلام ساختمان

ستون سفید تزیین شده با فلاور باکس در میان ستون

·       تزیین ستون آشپزخانه با تابلوها

تابلوها و ساعت را به ستون اشپزخانه بیاویزید تا آشپزخانه را زیبا کنید. حتی می‌توانید به‌جای تابلو، از تخته‌های سیاه یا وایت برد استفاده کنید تا لیست خرید یا جملات انگیزشی‌تان را روی آن یادداشت کنید.

تخته ‌سیاه آویزان شده روی ستون آجری آشپزخانه

·       تزیین ستون با وسایل آشپزخانه

گیره‌های آویز را روی ستون نصب کنید تا بتوانید وسایلی مثل ملاقه‌ها، ماهیتابه‌ها و یا تخته چوب‌های آشپزخانه را به ستون آویزان کنید. با این ایده، دیگر نیازی به نصب کابینت‌ها و کشوهای بیشتر برای نگهداری از وسایل در فضاهای کوچک ندارید.

آویختن قابلمه و ماهیتابه به ستون پشت گاز اشپزخانه

·       تزیین ستون با شلف‌ها

با نصب چند قفسه و شلف روی ستون آشپزخانه، آن را به یک فضای کاربردی برای نگهداری از وسایل تزئینی یا برقی مختلف آشپزخانه تبدیل کنید. قفسه‌ها فضای بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند و نیاز شما را به کابینت بیشتر، رفع می‌کنند.

ستون آجری آشپزخانه با قفسه‌های چوبی روی آن

·       تزیین ستون آشپزخانه با نورپردازی

با نصب چراغ‌ها یا نورهای مخفی روی ستون آشپزخانه، یک ستون باشکوه بسازید و همزمان روشنایی آشپزخانه‌تان را بهبود ببخشید.

ستون آشپزخانه با نورپردازی مخفی در بالا و پایین آن

3.   راهکارهای پنهان کردن ستون آشپزخانه با متریال‌های مختلف چیست؟

پوشاندن ستون با متریال‌های مناسب، از مهم‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. سلام ساختمان، مرجع انلاین معرفی متخصصین دکوراسیون‌کار در تهران و شهرستان‌ها است. با سلام ساختمان همراه باشید تا انواع متریال‌های مناسب برای کاور کردن ستون آشپزخانه را باهم بررسی کنیم.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

·       پوشاندن ستون آشپزخانه با کاشی

کاشی‌ها به ستون آشپزخانه زیبایی زیادی می‌دهند. اگر ستون آشپزخانه حالت مربع یا مستطیل دارد، به‌راحتی می‌توانید انواع کاشی‌های ساده یا طرح‌دار را روی آن نصب کنید. اگر ستون آشپزخانه گرد و استوانه‌ای باشد باید از کاشی‌های کوچک مانند کاشی‌های استخری استفاده کنید.

ستون آشپزخانه استوانه‌ای با کاشی‌های کوچک ۶ضلعی مشکی سفید در وسط پیشخوان

·       پوشاندن ستون آشپزخانه با آجر

پوشاندن ستون با آجر یک ایده بسیار جذاب و شیک است. آجر به دکوراسیون آشپزخانه گرما و صمیمیت می‌بخشد در عین حال نیازی به مراقبت زیاد ندارد. ستون آجری به‌راحتی با دکوراسیون کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن هماهنگ می‌شود و جلوه نمایی آشپزخانه شما را چندین برابر می‌کند.

ستون آجری کنار جزیره اشپزخانه با کابینت های مدرن طوسی با صفحه کابینتی سفید

·       پوشاندن ستون آشپزخانه با چوب طبیعی

چوب‌های طبیعی یک متریال فوق العاده زیبا و گران محسوب می‌شوند و نیاز به مراقب زیادی دارند؛ ولی نمی‌توانیم جذابیت خیره‌کننده‌ای که در دکوراسیون ایجاد می‌کنند را منکر شویم. ستون چوبی با تمام مدل‌های دکوراسیون به‌راحتی سِت می‌شود و هارمونی را به آشپزخانه‌تان هدیه می‌دهد.

ستون چوب طبیعی وسط آشپزخانه با کاور هود چوبی قهوه‌ای و کابینت‌های سفید

·       پوشاندن ستون آشپزخانه با MDF

اگر به ظاهر زیبای ستون‌های چوبی علاقه دارید اما هزینه کافی برای پوشاندن ستون با چوب طبیعی را ندارید، پیشنهاد سلام ساختمان استفاده از چوب ام دی اف است. این متریال قیمت کمتری دارد، اما ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد و همان حس و حال چوب طبیعی را در خانه شما القا می‌کند.

ستون ام دی اف قهوه ای آشپزخانه با کابینت‌های مشکی و پیشخوان سنگی سفید رگه‌دار

·       نقاشی و رنگ آمیزی ستون آشپزخانه

رنگ ستون‌ها را با رنگ دیوارها و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ کنید تا در نگاه اول، توجه کم‌تری جلب کنند. این ایده برای کسانی که به دکوراسیون ساده علاقه دارند، مناسب است.

ستون ام دی اف قهوه ای آشپزخانه با کابینت‌های مشکی و پیشخوان سنگی سفید رگه‌دار

اما اگر از طرفداران نقاشی‌های هنری هستید، با کشیدن نقاشی روی ستون وسط آشپزخانه، یک اثر هنری زیبا خلق کنید. البته به یاد داشته‌‌باشید که سبک نقاشی شما باید به سبک دکوراسیون آشپزخانه نزدیک باشد تا هماهنگی در دکوراسیون رعایت شود.

نقاشی هنری ستون اشپزخانه‌ مدرن با رنگ مشکی،سفید و قرمز

·       پوشاندن ستون آشپزخانه با آینه

ستون را با آینه قدی یا آینه‌های دکوراتیو بپوشانید تا با خطای‌دید، ستون را پنهان کنید. همچنین ستون آینه‌ای، انعکاس نور آشپزخانه را بیشتر کرده و موجب بزرگ‌تر و پرنورتر دیده‌شدن آشپزخانه شما می‌شود.

ستون پوشیده شده با آینه وسط پیشخوان آشپزخانه

جمع بندی

در این مطلب، 3 راهکار اساسی برای رهایی از شر ستون آشپزخانه از جمله پنهان کردن ستون آشپزخانه با متریال‌های مختلف، تزئین کردن آن با لوازم مختلف و یا ادغام آن با طراحی دکوراسیون آشپزخانه را بررسی کردیم. برخی از این ایده‌های خلاقانه، تزئین ستون با گیاهان، ادغام آن با کابینت‌ها و یا پوشاندن ستون با نقاشی‌های هنری بود. شما با توجه به بودجه، سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه‌تان، می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید تا از مزاحمت بصری ستون وسط آشپزخانه بکاهید.

درضمن به خاطر داشته‌باشید بهترین راهکار، طراحی درست و اصولی آشپزخانه برای پنهان کردن این مزاحم بزرگ است. متخصصین مجموعه دکوراسیونی سلام ساختمان با طراحی دقیق و اصولی آشپزخانه، به شما کمک می‌کنند تا متناسب با فضای خانه‌تان، مشکل ستون وسط آشپزخانه را به‌راحتی حل کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments