0

این خطرات هولناک در انتظار شماست اگر کابینت را خودتان یا یک نصاب غیرحرفه‌ای نصب کند!

  7 بهمن 1402     -      تاریخ انتشار:  7 بهمن 1402
کابینت نئوکلاسیک رنگی و کابینت مدرن سفید مشکی

بزرگ‌ترین اشتباه در تغییر دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب نصاب غیرحرفه‌ای برای نصب کابینت‌هاست. نصب نادرست و غیرایمن کابینت‌ها ممکن است خطرات مالی و جانی زیادی را برایتان ایجاد کند. با «سلام ساختمان» همراه شوید تا ۷ خطری که یک نصاب غیرحرفه‌ای برایتان ایجاد می‌کند را بررسی کنیم. با شناخت این موارد، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که می‌خواهید نصب کابینت را به چه کسی بسپارید.

1.    تراز نبودن کابینت‌ها

تراز نبودن کابینت‌ها به معنای قرار نگرفتن آن‌ها در یک سطح صاف و مستقیم است که می‌تواند شامل تراز نبودن به صورت افقی (یک طرف بالاتر یا پایین‌تر از طرف دیگر)، تراز نبودن به صورت عمودی (متمایل شدن به یک طرف) و تراز نبودن نسبت به دیوارها و کف باشد. همانند تصویر زیر، این مشکل می‌تواند منجر به ظاهر نامطلوب، درست باز و بسته نشدن درب‌ها و کشوها و مشکلات در نظافت و نگهداری کابینت‌ها شود.

نصب غیرحرفه‌ای کابینت آشپزخانه که کابینت‌های دیواری سفید تراز نیستند

اما عکس زیر، یک نمونه کابینت کاملا تراز و دقیق است که توسط کابینت سازهای سلام ساختمان در تهران اجرا شده است. سلام ساختمان ماهرترین کابینت سازها و نصاب‌های شهرتان را به شما معرفی می‌کند.

معرفی کابینت ساز

کابینت مدرن طوسی تیره در ترکیب با چوب قهوه ای و پارکت قهوه‌ای

2.    مشکلات در نصب یراق‌آلات و اکسسوری‌ها

یراق‌آلات مانند لولاها و ریل‌های کشو اگر به درستی نصب نشوند، می‌توانند باعث ایجاد مشکل در باز و بسته شدن درب‌ها و کشوها شوند. نصب ناصحیح این اجزا می‌تواند موجب اصطکاک یا عدم همراهی صحیح در حرکت درب‌ها شود و در طولانی مدت به یراق آلات آسیب برساند. در عکس زیر، متخصص سلام ساختمان در تهران، یراق آلات و نورپردازی زیر کابینت را بسیار تمیز نصب کرده است.

کابینت مدرن طوسی و سنگ کانتر آبی با  قفسه و کابینت ریلی در گوشه آشپزخانه

3.    نشت آب و آسیب به تاسیسات

در صورتی که کابینت‌ها در نزدیکی لوله‌کشی نصب شوند، نصب نادرست می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به لوله‌ها و نشت آب شود. درنتیجه به کابینت و ساختمان، آسیب‌های جدی وارد می‌شود. متخصصین سلام ساختمان در کم‌ترین زمان، دکوراسیونی خیره‌کننده و باکیفیت برایتان اجرا می‌کنند. عکس زیر در اصفهان اجرا شده‌است.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

کابینت کلاسیک سفید با سنگ روکابینتی و پیشخوان کرمی

4.    آسیب به متریال و ساختار کابینت

نصب غیرحرفه‌ای کابینت می‌تواند باعث ایجاد خراشیدگی‌ها، ترک‌ها یا حتی شکستگی در قطعات کابینت شود. استفاده نامناسب از ابزارها، فشار بیش از حد هنگام نصب، یا عدم آگاهی نصاب در مورد جنس کابینت، می‌تواند به ساختار کابینت آسیب برساند. این آسیب‌ها نه تنها ظاهر کابینت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بلکه می‌توانند بر دوام و کارایی آن‌ها نیز اثر منفی بگذارند و در نهایت منجر به هزینه‌های اضافی برای تعمیر یا تعویض شوند.

کابینت کلاسیک سفید با سنگ بین‌کابینتی مشکی-سفید

5.    ظاهر نامناسب

نصب ناهماهنگ و چیدمان نامرتب کابینت‌ها، می‌تواند تاثیر منفی بر ظاهر آشپزخانه بگذارد و فضای آشپزخانه را نامنظم و نازیبا نشان دهد. با راهنمایی مشاورین سلام ساختمان، آشپزخانه‌ای زیبا و هماهنگ داشته‌باشید. نمونه کار زیبای زیر، متعلق به کابینت ساز سلام ساختمان است.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

کابینت کلاسیک سفید با دستگیره طلایی و سنگ روکابینتی مشکی

6.    افزایش هزینه‌ها در بلندمدت

اگر کابینت‌ها به درستی نصب نشوند، ممکن است نیاز به تعمیرات مکرر یا حتی تعویض کامل داشته باشند. این امر می‌تواند هزینه‌های بیشتری را در طولانی مدت به همراه داشته باشد. اما اگر مانند تصویر زیر، کابینت‌ها به درستی نصب شوند، جلوی هزینه‌های اضافی گرفته می‌شود.

کابینت نئوکلاسیک سفید و خردلی با دستگیره‌های گرد کوچک مشکی

7.    مشکلات ایمنی

کابینت‌های نصب شده توسط نصاب غیرحرفه‌ای ممکن است ایمنی کافی را نداشته باشند و خطر سقوط یا فرو ریختن را افزایش دهند. به ویژه اگر از کابینت‌ها برای نگهداری وسایل سنگین استفاده کنید، اهمیت این موضوع خیلی بیشتر به چشم می‌آید. این آشپزخانه شیک و ایمن، در تهران توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شده‌است.

کابینت مدرن سفید مشکی با اپن مشکی و لوسترهای ساده مینیمال

به همین دلایل، توصیه می‌شود که همیشه برای نصب کابینت‌ها از نصابان حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

سخن آخر

به یاد داشته‌باشید که با انتخاب نصاب غیرحرفه‌ای ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیر زیادی را متحمل شوید. سلام ساختمان به عنوان اولین پلتفرم آنلاین معرفی کابینت ساز و نصاب حرفه‌ای در ایران، تضمین می‌کند که کابینت‌های شما نه تنها زیبا و کارآمد باشند، بلکه به گونه‌ای نصب شوند که بیشترین دوام و کیفیت را داشته باشند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments