5.0 0

بین کابینتی SPL (اس‌پی‌ال)، کره ماه در قلب آشپزخانه!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 تیر 1402
بین کابینتی SPL (اس‌پی‌ال)، کره ماه در قلب آشپزخانه!

متریال بین کابینتی SPLچطوری به وجود اومد؟

در سال 2016 استودیوی ایتالیایی به نام Laviani در نمایشگاه Xylexpo در میلان، از متریالی رونمایی کرد که تحسین و تعجب همه رو برانگیخت. متریالی از جنس کاغذهای کرافت که با چسب رزین فنولیک تحت فشار و دمای خیلی بالا در دستگاه مخصوص به صفحه‌های چند میلی‌متری یکپارچه تبدیل شده بودن و طرح و رنگ‌های متنوعی داشتن.

حتی اون‌ها این محصول رو با الهام از طرح و نقش‌های سطح ماه معرفی کردن و اصطلاحا اون رو Moon Finish می‌دونستن. سازندگان، این ورق‌ها رو با اسم SPL یا Synchronized Pressured Laminate عرضه کردن که کاربردها و مزایای زیادی دارن و به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون خانه و به خصوص آشپزخانه کمک می‌کنن.

در اینجا قراره به معرفی صفحات بین کابینتی SPL، ویژگی‌ها و کاربرد اون‌ در آشپزخانه بپردازیم. پس با ما همراه باشین.

صفحه کابینت اس پی ال مشکی با رگه های سفیدعلاوه بر وسایل کاربردی آشپزخانه و کابینت‌ها که بازیگرای اصلی این فضا هستن، کاشی، سنگ، آجر، چوب، استیل، حتی برچسب از انواع بین کابینتی‌ها هستن. بین کابینتی اس پی ال اغلب به راحتی قابل تمیز شدنه و از لحاظ ساختاری به حرارت و آب مقاوم هست.

بین کابینتی SPL رو بهتر بشناسیم!

ابتدا در یک توضیح کوتاه شما رو با عنصر بین کابینتی آشنا می‌کنیم و سپس به معرفی نوع خاصی از اون یعنی بین کابینتی SPL می‌پردازیم.

بین کابینتی چیست؟

از وقتی آشپزخانه به قلب خانه تبدیل شد، تمام جزئیات در اون اهمیت پیدا کرد و عنصری به نام بین کابینتی باعث یکپارچگی و زیباتر شدن آشپزخانه‌ها شد. ورق بین کابینتی، متریالی است که بین کابینت‌ها رو پوشش میده و در جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده میشه که یکی از این جنس ها، ورق بین کابینتی SPL است که در ادامه به معرفی اون می‌پردازیم.

بین کابینتی SPL چیست؟

قبلا ورق‌هایی داشتیم به نام High Pressured Laminate یا مختصرا HPL که ضخامتی کمتر از یک میلیمتر داشتن و در دکوراسیون بسیار استفاده می‌شدن، صفحات بین کابینتی SPL با همون مفهوم و از ترکیب چندین ورق HPL ساخته میشن که ضخامت 3 و 12 میلیمتر دارن. این صفحات رو میشه به عنوان موارد زیر استفاده کرد:

  • دیوارپوش
  • پوشش سقف
  • مبلمان
  • کمد
  • سینک
  • روشویی
  • صفحه کابینت
  • بین کابینتی و …

ویژگی‌ها و مزایای این ورق‌ها باعث شده که طراحان دکوراسیون آشپزخانه، از طرفدارهای پر و پا قرص اون‌ها باشن، اما چرا؟

بین کابینتی اس پی ال

ویژگی‌ها و مزیت‌های بین کابینتی SPL چیست؟

ورق‌های بین کابینتی SPLدارای ویژگی ها و مزایای زیادی هستن از جمله:

  1. خاصیت آنتی‌باکتریال داره، یعنی دربرابر باکتری و قارچ کاملا ایمنه
  2. حساسیت ایجاد نمی‌کنه
  3. در برابر خش، حرارت، رطوبت، آتش، صوت و 22 ماده اسیدی مقاومه
  4. کاملا ضد آب هست
  5. خیلی راحت برش می‌خوره و نصب راحت و سریعی داره
  6. ضد لکه
  7. راحت هم تمیز میشه
  8. آلاینده محیطی نداره
  9. دوام و طول عمر زیادی داره
  10. تنوع طرح و رنگ داره

قیمت بین کابینتی اس پی ال (2)

حالا به نظر شما با همه این ویژگی‌ها، بین کابینتی SPL خیلی خیلی مناسب نیست؟!! تازه این رو هم بهتره بدونین که بین کابینتی‌های SPL تنها متریالی هستن که صفحات سازنده‌ی اون‌ها با طول 420 سانتی‌متر و عرض 140 سانتی‌متر تولید میشن و همین موضوع باعث میشه خیلی راحت اون‌ها رو به عنوان یک بین کابینتی یکپارچه استفاده کرد و آشپزخانه فوق‌العاده شیکی داشت.

بین کابینتی SPL عیب هم داره؟

شاید بین همه مزیت‌های بین کابینتی‌های SPL بشه دو تا عیب عمده پیدا کرد:

  1. درزها در صفحات سازنده‌ی بین کابینتی SPL کاملا آشکار هستن، اما خب چون در طول 420 سانتی‌متری تولید میشن، احتمالا بتونین از یک ورق یکپارچه استفاده کنین و تا حدودی میشه از این مشکل چشم‌پوشی کرد.مدل بین کابینتی اس پی ال
  2. متاسفانه اگر به هر دلیلی چه در حین نصب، چه در زمان استفاده ورق‌های بین کابینتی SPL آسیبی جدی ببینن، تقریبا قابل تعمیر نیستن و خب این می‌تونه عیب بزرگی باشه!

آیا ابعاد ورق‌های SPL برای بین کابینتی مناسب است؟

فضای بین کابینتی بسته به ابعاد آشپزخانه می‌تونه طول متفاوتی داشته باشه اما از لحاظ عرض، یعنی فاصله بین کابینت‌ها، معمولا 60 سانتی‌متر هست. در مورد ورق‌های سازنده‌ی بین کابینتی SPL هم گفتیم که عرض 140 سانتی‌متری و طول 420 سانتی‌متری دارن و به راحتی برش می‌خورن، پس شما به راحتی می‌تونین از این صفحات به عنوان بین کابینتی استفاده کنین.

البته از اونجایی هم که یکدست بودن متریال بین کابینتی یک مزیت محسوب مشه و هر چه تعداد درزها کمتر باشن، کار نهایی شکیل‌تر و زیباتر هست، طول نسبتا زیاد ورق‌های SPL امتیاز مثبتی برای اون‌ها به حساب میان.

قیمت بین کابینتی اس پی ال (1)

در انتخاب بین کابینتی SPL چه نکته‌ای اهمیت داره؟

موضوعی که شاید در انتخاب همه بین کابینتی‌ها اهمیت داشته باشه، طرح و رنگ اون‌ها هست. اینکه شما طرح‌های شلوغ یا خلوت، رنگ‌های روشن یا تیره رو انتخاب کنین، کاملا به سلیقه شما بستگی داره. معمولا نسخه واحدی نمیشه برای این عنصر در آشپزخانه‌ها پیچید، چون گاها تضاد رنگی اون با کابینت‌ها و بعضی اوقات هماهنگی اون جلوه فضا رو بیشتر می‌کنه.

اما درباره طرح معمولا این نکته رو در نظر می‌گیرن که اگر آشپزخانه کوچک هست یا طرح کابینت‌ها شلوغه و فضا نور کافی نداره، از طرح‌های خلوت‌تر و رنگ‌های روشن‌تری در بین کابینتی استفاده می‌کنن که این موضوع در بین کابینتی‌های SPL هم صدق می‌کنه.

معرفی بین کابینتی اس پی ال (1)

قیمت بین کابینتی SPL چگونه است؟

در مورد قیمت بین کابینتی‌های SPL، 3 تا نکته وجود داره که عبارتند از:

1. هزینه تولید بالا

همونطور که در ابتدای این مطلب براتون توضیح دادیم، ورق‌های بین کابینتی SPL به روش خاصی تولید میشن و به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که در عین زیبا بودن دارن، هزینه تولید اون‌ها نسبتا بالا هست.

2. هزینه واردات بالا

مساله دیگه‌ای که در قیمت اون‌ها تاثیرگذاره، وارداتی بودن این صفحات هست، همه این‌ها باعث میشه ورق‌های SPL قیمت نسبتا زیادی داشته باشن و گران محسوب بشن اما برای افرادی که به دنبال بین کابینتی زیبا، بادوام و ایمن از لحاظ سلامت می‌گردن، قیمت SPL منطقی خواهد بود. از قدیم هم گفتن هرچقدر پول بدی، همونقدرآش می‌خوری!

معرفی بین کابینتی اس پی ال (2)

3. هزینه کم‌تر نسبت به سایر ورق‌های SPL

خوبی صفحات سازنده‌ی بین کابینتی SPL این هست که در دو ضخامت 3 و 12 میلیمتری تولید میشن که برای اغلب بین کابینتی‌ها، از نوع 3 میلیمتری اون استفاده می‌کنن که قیمت مناسب‌تری هم داره.

در نهایت اجرای صفحات SPL به چه صورت هست؟

درسته که بین کابینتی SPL قیمت بالایی دارن، اما گفتیم که به راحتی برش میخورن و نصب آسان و سریعی دارن، همین موضوع باعث میشه که خیلی راحت با ابزار نجاری و چوبی بشه اون‌ها رو اجرا کرد. مساله‌ای که در اجرا اهمیت پیدا می‌کنه، دقت هست، چون آسیب به متریال تقریبا غیرقابل جبران هست. پس حمل و نقل، برش‌ها و نصب اون باید با احتیاط و دقت زیاد انجام بشه.

صفحه کابینت اس پی ال سفید با رگه های مشکی

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments