0

بازسازی تکمیلی ساختمان، اوج هنر یک مرمت‌گر!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  30 خرداد 1401
بازسازی تکمیلی ساختمان، اوج هنر یک مرمت‌گر!

اگر بنا یا ساختمانی دارین که بخشی از اون تخریب شده و اجزای ساختمان دچار کمبود هستن، می‌تونین با مراجعه به یک متخصص بازسازی از اون بخواین تا بعد از یک مطالعه همه‌جانبه، این بخش‌ها رو مجددا بازسازی تکمیلی کنه تا بنا بتونه مجدد هویت خودش رو به دست بیاره. از اونجایی که انجام بازسازی تکمیلی ساختمان، ابعاد گسترده‌ای داره و دقت و مهارت زیادی رو می‌طلبه، کار هر کسی نیست و نباید کوچک‌ترین خدشه‌ای به اصالت و هویت بنا وارد بشه. با ما همراه باشین تا بیشتر با بازسازی تکمیلی و نکات مربوط به اون آشنا بشیم.

انواع بازسازی و ضرورت انجام بازسازی تکمیلی چیست؟

انواع بازسازی در سطوح اجرایی مختلفی انجام می‌شن و میزان تغییرات در هر نوع ازبازسازی، با دیگری متفاوت است. در ادامه شما رو با انواع بازسازی آشنا می‌کنیم و سپس به بررسی ضرورت اجرای بازسازی تکمیلی می‌پردازیم. انواع بازسازی عبارت‌اند از:

  • بازسازی آرکئولوژیک یا مرمت علمی
  • بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری
  • بازسازی حفاظتی (مقاوم‌سازی)
  • بازسازی سبکی
  • پاکسازی سبکی
  • بازسازی تکمیلی

اما ضرورت انجام بازسازی تکمیلی در میان انواع بازسازی های بالا چیست؟ در پاسخ باید بگیم از اونجایی که ما بخشی از هویت‌مون رو از گذشته و اجدادمون به ارث می‌بریم، حالا این گذشته علاوه بر نسل انسانی شامل فرهنگ، تاریخ و بناهای تاریخی‌مون هم میشه، بنابراین بازسازی تکمیلی برای حفظ گذشته بناهای فرسوده و قدیمی که قصد نگهداری از اون‌ها رو بدون کوچک‌ترین تغییراتی داریم، امری ضروری است.

بازسازی تکمیلی ساختمان با حفظ هویت بنا

در ادامه توضیح مختصری از بازسازی تکمیلی رو خدمت شما ارائه می‌دیم…

بازسازی تکمیلی رو چطور میشه تعریف کرد؟

این روش بازسازی رو می‌تونیم یکی از ظریف‌ترین انواع بازسازی بدونیم که به دقت بالایی احتیاج داره. معمولا در خیلی از ساختمان‌های قدیمی و فرسوده شهری، از این روش برای بازسازی و احیای مجدد ساختمان‌ها استفاده میشه.

ساختمان تخریب شده و نیازمند به بازسازی تکمیلی

بنابراین اگر با ساختمان یا بنایی مواجه شدین که بخشی از اون ویران شده، آسیب‌دیده و یا اجزایی رو از دست داده، اما دلتون می‌خواد که این بنا حفظ بشه و به حیات خودش ادامه بده، بهترین راه‌حل به کارگیری بازسازی تکمیلی هست، چطور؟ در ادامه به شما می‌گیم…

برای انجام بازسازی تکمیلی باید چه کاری انجام بدیم؟

حالا که با این نوع بازسازی آشنا شدین، در ادامه به بررسی روند انجام بازسازی تکمیلی می‌پردازیم:

  • روند انجام بازسازی تکمیلی بدین صورت است که شما باید در وهله اول خودتون رو به جای معمار اولیه تصور کنید و بفهمید که در فکر اون چه چیزی می‌گذشته …
  • برای انجام این کار، مطالعات گسترده از زمینه‌ای که بنا در اون قرار گرفته تا فرهنگ، اجتماع و …. بهتون کمک می‌کنه که در زمان سفرکنین و خودتون رو در نقش معمار اولیه ببینید.
  • اگر بتونید اسناد و مدارکی رو از شکل و ویژگی‌های اولیه بنا به دست بیارید، ادامه کار ساده‌تر خواهد شد.
  • در ادامه، بازسازی قسمت‌های از بین رفته مهم‌ترین وظیفه شما محسوب میشه. فقط باید نهایت مهارت و دقت‌تون رو به کار ببرید، چون کوچک‌ترین اشتباه یا غفلت، شما رو از مسیر اصلی بازسازی تکمیلی دور می‌کنه و به جای یک بنای اصیل، نسخه دومی از اون رو ارائه میده.

بنابراین در هنگام اجرای بازسازی تکمیلی و مرمت بنا، حتما به این نکته توجه کنین که تغییرات شما نباید اونقدری زیاد باشن که اصالت اولیه بنا رو از بین ببرن.

جمع بندی…

در این مقاله متوجه شدیم بازسازی تکمیلی ساختمان، روشی هست که ما برای حفظ گذشته، اصالت و هویت خودمون به کار می‌گیریم تا بنایی که برامون باقی مونده رو تا حد ممکن حفظ و از اون استفاده کنیم.

بازسازی تکمیلی ساختمان قدیمی

همچنین یاد گرفتیم از اونجایی که ذات همه انسان‌ها با گذشته اون‌ها گره خورده، اگر هر نسلی بیاد و تمام آثار گذشتگان خودش رو از بین ببره تا آثار جدیدی بسازه، احتمالا همیشه شکافی در هویت نسل‌ها به وجود میاد. در نتیجه کمک گرفتن از بازسازی تکمیلی که نوعی مرمت و بازسازی با کمترین تغییرات ممکن است، بهترین گزینه برای حفظ اصالت و هویت بناها در سالیان طولانی در نظر گرفته می‌شه. ممنون که ما رو همراهی کردین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments