4.9 0

اصول و مدل‌های دکوراسیون نشیمن و پذیراییِ کلاسیک

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  10 خرداد 1402
اصول و مدلهای دکوراسیون نشیمن و پذیراییِ کلاسیک

اتاق نشیمن یکی از فضاهای خانه است که بیشترین زمان خانواده در اون سپری میشه، پس به توجه زیادی برای طراحی و دکوراسیون نیاز داره تا به محیطی گرم و دلچسب تبدیل بشه و لحظات خوبی رو برای خانواده رقم بزنه. علاوه بر زیبایی، همیشه باید سعی کنید فضایی هماهنگ و کارآ ایجاد کنید.

نشیمن کلاسیک (1)

چه بخواید آخر هفته رو با خونواده بگذرونید، چه بخواید از دوستانتون دعوت کنید، آسایش، راحتی، جذابیت فضا و دلپذیری عوامل مهمی محسوب میشن. می‌تونید با انتخاب سبک دکوراسیون کلاسیک همه این عوامل رو یکجا کنار هم داشته باشید. در اتاق نشیمن کلاسیک معمولا چوب حرف اول رو می‌زنه. رنگ‌های گرم مثل کرم و قهوه‌ای، درکنار آبی و سایر رنگ‌ها جلوه زیبایی به این فضا میدن. تزئینات در سبک کلاسیک به چند شکل دیده میشن: کوسن‌های تزئینی، آینه، تزئینات دیوار، قاب عکس‌ها یا تابلوهای هنری و …. اگر به دنبال دکور اتاق نشمین به سبک کلاسیک هستین، این مقاله رو تا انتها بخونید.

اتاق نشیمن کلاسیک چه ویژگی‌هایی داره؟

در این قسمت در مورد ویژگی های اصلی سبک کلاسیک در اتاق نشیمن و پذیرایی صحبت میکنیم:

1. تقارن؛ مشخصه اصلی پذیرایی سبک کلاسیک

یکی از مشخصه‌های سبک کلاسیک، تقارن هست. درسته که اتاق نشیمن همیشه یک تصویر آینه‌ای نیست، اما از نظر مبلمان و معماری معمولا در متعادل‌ترین حالت ممکن قرار داره. حتی اگر از طرح و مبلمان متفاوت استفاده می‌کنید، سعی کنید وزن فضا و اشیا رو حفظ کنید.

نشیمن کلاسیک (2)

2. نقطه کانونی به اسم شومینه

تقریبا در 90 درصد خانه‌هایی به سبک کلاسیک، شومینه نقش پررنگی در اتاق نشیمن ایفا می‌کنه. نقشی کانونی، مرکزی برای چیدمان مبلمان و وسایل تزئینی و ایجاد تقارن و البته گرمابخش.

نشیمن کلاسیک (3)

3. سقف بلند؛ لوکس و کاربردی در سبک کلاسیک

یکی از مواردی که در سبک کلاسیک زیاد دیده میشه، استفاده از سقف‌های بلند هست. سقف‌های بلند در کنار پنجره‌های بزرگ و پرده‌هایی که تا زمین کشیده شده‌ان و لوستر کریستالی که برای انسانی کردن فضا استفاده میشه، حتی در فضاهای کوچک هم می‌تونه شکوه زیادی رو از این سبک نشون بده.

نشیمن کلاسیک (4)

4. رنگ

استفاده از رنگ‌های مختلف موضوع غریبی در سبک کلاسیک نیست اما به صورت کلی، رنگ‌ها نقش فرعی دارن و نباید خیلی جلب توجه کنند. رنگ‌های گرمی مثل کرم، شیری، بژ و قهوه‌ای و رنگ‌های آبی، سبز و خاکستری از پرکاربردترین موارد در سبک کلاسیک به حساب میان.

پذیرایی کلاسیک (1)

5. الگوهای شاخص

چون رنگ غالب فضا در سبک کلاسیک ملایم و ساده است، استفاده از الگوهای شاخص در مبلمان یا پرده به فضا نشاط و گرما میده؛ طرح‌های شطرنجی، راه‌راه، گلدار و …. فقط این نکته رو به یاد داشته باشید که اگر از طرح‌های هندسی استفاده می‌کنید، در ابعاد بزرگ یا به تکرار نباشه که جهت‌گیری سبک رو تغییر نده.

پذیرایی کلاسیک (2)

6. دیوارهای قابدار؛ نماد اتاق نشیمن سبک کلاسیک

هیچ چیز به اندازه اتاقی با دیوارهای قابدار با روکش چوب ماهون یا گیلاس نمی‌تونه نمادی از سبک کلاسیک باشه. این تقسیم‌بندی‌های متعدد، هم نقش تزئینات و جزئیات رو ایفا و هم به نظم فضا کمک می‌کنند.

دکوراسیون پذیرایی کلاسیک

7. قفسه‌های توکار؛ کلاسیک و کاربردی در نشیمن

قفسه‌های توکار به خصوص وقتی به عنوان کتابخونه استفاده میشه، بهترین گزینه فضای نگهداری برای یک نشیمن کلاسیک محسوب میشه. نکته قابل توجه این هست که باید حواستون باشه ظاهر معاصر پیدا نکنه، برای این کار می‌تونید از کمدهایی با طرح سنتی و چراغ‌آویزهای متقارن و وسایل تزئینی استفاده کنید.

پذیرایی کلاسیک (4)

8. پرده‌های زمینی؛ باشکوه

برای اینکه بتونین واقعا خانه خودتون رو به سبک کلاسیک دکور کنید، میشه از پرده‌های زمینی استفاده کنید. پرده‌های پلیسه‌ای، والان‌دار یا ساده که از سقف تا کف اتاق رو پوشش میدن.

دکوراسیون نشیمن کلاسیک (2)

9. توجه به جزئیات در پذیرایی سبک کلاسیک

هیچ سبکی به اندازه کلاسیک غرق در ظرافت و تزئینات و جزئیات نیست. تعادل و تقارن ناخودآگاه چشم‌نواز به نظر می‌رسه و وقتی با پارچه‌های مجلل و رنگ و جزئیات معماری ظریف ترکیب میشه، سبکی زیبا ایجاد می‌کنه که تا مدت‌ها ماندگاری داره.

دکوراسیون نشیمن کلاسیک (1)

10. لوسترهای کریستال؛ المان معروف در سبک کلاسیک پذیرایی

لوسترهای کریستال بزرگ و برازنده طلا ، برنج و برنزی اثری هنری در سبک کلاسیک به شمار میان. میشه با انتخاب یک لوستر کریستال با لامپ‌هایی به شکل اشک و …. نقطه‌ای مرکزی در اتاق نشیمن ایجاد کرد. نورهای سقفی هم نگاه‌های بیشتری رو به سمت نور فضا می‌برن.

دکوراسیون پذیرایی کلاسیک (2)

درنهایت ساعت‌های برنزی، گلدان‌های بزرگ به برجسته‌کردن بیشتر کلاسیک‌گرایی در فضای اتاق نشیمن تاکید می‌کنند.

دکوراسیون پذیرایی کلاسیک (3)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +