4.8 1

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین…

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  7 مرداد 1402
هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

این مقاله درباره ابعاد و اصول برنامه‌ریزی در چیدمان آشپزخانه‌ می‌باشد. پیشنهاداتی که این‌جا مطرح می‌شوند براساس استانداردهای امریکایی هستند اما در کشورهای مدرن دیگر هم خیلی غریبه به نظر نمی‌رسند.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

ابعاد مثلث کار آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین قوانین در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، مثلث کار است. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می‌توانید مقاله زیر را بخوانید:

اصول طراحی آشپزخانه

اما ابعاد این مثلث کار در آشپزخانه باید چطور باشد؟

 

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

این دیاگرام کمی زیادی ریاضی‌وار است ، اما خلاصه آن به این صورت است:

  • هر ضلع از مثلث آشپزخانه باید بین 1.2 متر تا 2.75 متر باشد.
  • اگر خواستید این فواصل را بیشتر کنید، مجموع آ‌ن‌ها نباید بیشتر از 7.9 متر بشود.

عرض آشپزخانه چقدر باشد؟

بحث در این مورد زیاد می‌باشد؛ منابع مختلف اندازه‌های متفاوتی را برای عرض مناسب در آشپزخانه ارائه داده‌اند. پس برای دسته‌بندی این موضوع بهتر است اول ببینیم چه عواملی روی عرض آشپزخانه تاثیرگذار می‌باشد:

  • برای کار همزمان چند نفر فضا لازم است؟ یکی یا دوتا؟
  • آیا مسیر گردشی بین ردیف کابینت‌ها در جریان است؟
  • بازشو در کابینت‌ها و وسایل در ردیف کابینت‌ها روبروی هم باز می‌شوند؟

پس با درنظر گرفتن این عوامل می‌توان سناریوهای زیر را تصور کرد:

سناریو 1: ابعاد آشپزخانه‌ای با یک ردیف کابینت روبروی دیوار بدون نیاز به مسیر گردشی

ابعاد آشپزخانه 2

در این سناریو، آشپزخانه کوچکی برای یه آشپز طراحی شده که یکی از دیوارها هیچ کابینت یا وسیله‌ای ندارد.

عرض 102 سانتی‌متری برای این راهرو کافی می‌باشد. این مقدار عرض، فضای مناسب برای بازشوی کابینت‌ها و جابه‌جایی راحت آشپز (یا کسی که تمیزکاری می‌کند) را فراهم می‌کند.

نکته 1: پیشنهاد می‌شود اگر هم خیلی فضای محدودی داشتید، در صورتی که ماشین ظرفشویی نداشته باشید (چون ماشین ظرفشویی بیشترین عرض بازشو را دارد)، می‌توانید عرض راهرو را تا 92 سانتی‌متر هم کاهش دهید. با عرض 92 سانتی‌متر، یه نفر می‌تواند در کشویی را باز کند و پشت آ‌ن‌ بایستد یا به سمت کابینت‌های زمینی خم بشود.

دلیل دیگری که می‌توانید عرض راهرو را 92 سانتی‌متر بگیرید، این است که می‌توان در آ‌ن‌ ده سانتی‌متر، یک قفسه در امتداد دیوار قرار داد که حتی در کشویی هم داشته باشد. قفسه ده سانتی‌متری برای قوطی‌ها و مواد غذایی خیلی مناسب می‌باشد، به خصوص اگر قفسه لبه داشته باشد تا از افتادن آ‌ن‌ها جلوگیری کند.

نکته 2: این سناریو برای چیدمان‌های دیگر هم که با کابینت محدود نشدند، کاربرد دارد. مثلا اینجا یه میز صبحانه قرار دادیم و یک ردیف کابینت کم عمق روی دیوار روبرو تعبیه شده که برای فضای نگهداری بیشتر به آشپزخانه اضافه شده است.

ابعاد آشپزخانه 3

مدل زیر که در شهر تهران توسط یکی از متخصص‌های سلام ساختمان انجام شده است تقریبا شبیه مدل بالاست که با وجود این که کوچک است ولی دلباز و کاربردی می‌باشد. برای سفارش این مدل می‌توانید روی عکس کلیک کنید.
هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

نکته 3: حداقل فاصله بین کابینت‌ها و انتهای جزیره هم باید 102 سانتی‌متر باشد.

ابعاد آشپزخانه 4

سناریو 2: ابعاد آشپزخانه‌ای با دو ردیف کابینت روبروی هم برای حضور یک نفر  (مراقب بازشوی درها باشید)

توصیه استاندارد این است که اگر آشپزخانه‌ای برای آشپزی یه نفر دارید به 107 سانتی‌متر فاصله بین دو ردیف کابینت‌ها احتیاج پیدا می‌کنید.

ابعاد آشپزخانه 5

اگر در زمان آشپزی فقط یک نفر در خانه شما کار می‌کند، پس فراهم کردن فضای 107 سانتی‌متری خیلی آسان است، فقط قبل از انجام این کار، بازشوی کابینت‌های زمینی و وسایلتان را هم چک کنید. بازشوی 61 سانتی‌متری کابینت‌های زمینی باهم برخورد دارند و این برخورد در ماشین ظرفشویی بیشتر هم هست. پس می‌ارزد که عرض کابینت‌های خود را تغییر دهید و قبل از جداسازی فضای 107 سانتی‌متری توجه بیشتری به بازشوی درها داشته باشید.

ابعاد آشپزخانه 6

تصویر زیر نیز یکی از نمونه‌کارهای سلام ساختمان می‌باشد که با طراحی و رنگ خاص، توجه را جلب می‌کند. اگر قصد تعویض کابینت‌های خود را دارید اما کابینت‌ساز حرفه‌ای و منصفی نمی‌شناسید، سلام ساختمان می‌تواند بهترین کابینت ساز شهرتان را به شما معرفی کند. فقط کافیست روی مدل زیر کلیک کنید و فرم را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

سناریو 3: ابعاد آشپزخانه‌ای با دو ردیف کابینت روبروی هم برای حضور دو نفر بصورت همزمان (بازشوی همه درها مناسب هستند)

اگر همزمان دو نفر در آشپزخانه شما آشپزی می‌کنند، پس به فاصله 122 سانتی‌متری برای بین دو ردیف کابینت احتیاج دارید. دو نفر آَشپز به معنای حضور همزمان دو نفر می‌باشد، مثلا یکی آشپزی کند، یکی سبزیجات را خرد یا اسنک درست کند. منظور این است اگر اینجا یک آشپزخانه خونوادگی هست، پس 122 سانتی‌متر فاصله مناسب شماست. علاوه‌براین، مشکلی در بازشوی کابینت‌ها هم نخواهید داشت.

ابعاد آشپزخانه 7

سناریو 4: ابعاد آشپزخانه‌ای با یه ردیف کابینت روبروی میز غذاخوری

این سناریو برای چیدمان آشپزخانه‌های قایقی یا L شکل با یک میز کاربرد دارد.

ابعاد آشپزخانه 8

در چیدمان تصویر بالا، فضای کافی برای نشستن افراد پشت میز (81 سانتی‌متر) و یک نفر که در آشپزخانه کار کند (102 سانتی‌متر) وجود دارد که مجموعا فاصله 213 سانتی‌متری از لبه کابینت تا لبه میز را به وجود می‌آورد.

اگر مطمئن هستید که وقتی همه دور میز نشستند، کار خاصی در آشپزخانه انجام نمی‌شود، می‌‌توانید این فاصله را تا 122 سانتی‌متر هم کم کنید. آشپزخانه‌های خانوادگی کوچک زیادی وجود دارد که یک میز به طور فشرده کنارش قرار گرفته است.

ابعاد آشپزخانه 9

ابعاد آشپزخانه در فضاهای مربوط به غذاخوردن باید چقدر باشد؟

1.  ابعاد مناسب برای پیشخوان غذاخوری در آشپزخانه چقدر است؟

پیشخوان غذاخوری با پیشخوان سایر کابینت‌ها هم ارتفاع و 92 سانتی‌متر است. هر نفر برای راحت غذا خوردن به 61 سانتی‌متر عرض و 38 سانتی‌متر عمق نیاز دارد. البته 38 سانتی‌متر اندازه حداقلی می‌باشد.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر پیشخوان غذاخوری شما بخشی از یک جزیره دوبل باشد، پس احتمالا فضای بیشتری خواهید داشت.

ابعاد آشپزخانه 10

برای انتخاب صندلی پیشخوان باید به ارتفاع مناسب (62 سانتی‌متر ) توجه داشته باشید و حداقل 38 سانتی‌متر را برای فضای پاها درنظر بگیرید.

ابعاد آشپزخانه 11

2. ابعاد مناسب برای بار غذاخوری چقدر است؟

ارتفاع استاندارد بار غذاخوری 107 سانتی‌متر می‌باشد و طبق همین استانداردها هر فرد برای راحت غذا خوردن به 61 سانتی‌متر عرض و 30 سانتی‌متر عمق نیاز دارد.

البته 30 سانتی‌متر به نظر کم می‌آید و همان حداقل 38 سانتی‌متر مناسب‌تر است. این مساله را هم درنظر داشته باشید که ممکن است کارهای دیگری را هم روی بار غذاخوری انجام دهید، مثل لپتاپ، کار اداری یا انجام تکالیف، پس باید قبل از نهایی کردن اندازه‌ها به همه این مسائل فکر کنید.

ابعاد آشپزخانه 12

وقتی دنبال صندلی بار هستید، حتما به ارتفاع مناسب (76 سانتی‌متر) توجه داشته باشید و حداقل 30 سانتی‌متر را هم برای فضای پاها درنظر بگیرید.

ابعاد آشپزخانه 13

3. ابعاد مناسب برای میز صبحانه چقدر است؟

حالا می‌خواهیم به ابعاد نیمکت و میز آشپزخانه نگاهی بیندازیم. بهترین روش داشتن یک میز صبحانه، استفاده از گوشه‌های آشپزخانه است چون کمترین فضا را اشغال می‌کنند.

ابعادی که در ادامه گفته می‌شوند، استانداردهای یه صبحانه‌خوری‌ هستند اما شما می‌توانید آ‌ن‌ را، هم ارتفاع با پیشخوان یا بار غذاخوری و حتی در فضای باریک‌تری بسازید.

ابعاد حداقلی یک صبحانه‌خوری 165سانتی‌متر می‌باشد و حتی می‌تواند با میزی به عرض 76 تا 102 سانتی‌متر و تا طول 203 سانتی‌متری هم درنظر گرفته بشود.

نیمکت یا صندلی‌ها هم می‌توانند 36 سانتی‌متر ارتفاع و 38 سانتی‌متر عمق داشته باشند. پشتی صندلی و نیمکت بهتر است که یک زاویه نرمی داشته باشد و ارتفاعش کاملا دست شماست، حتی می‌توانید از نیمکت بدون پشتی استفاده کنید.

ابعاد آشپزخانه 14

ابعاد آشپزخانه در فضای ورودی باید چقدر باشد؟

عرض ورودی آشپزخانه باید حداقل 86.5 سانتی‌متر باشد.

بازشوی در نباید به سمت وسایل دیگر یا فضای کار قرار بگیرد. اگر بازشدن درب فضای زیادی را اشغال می‌کند، می‌توانید از درهای کشویی استفاده کنید یا اصلا درب نگذارید.

ابعاد آشپزخانه 15

نمونه‌کار زیر نیز توسط یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان در شهر تهران انجام شده است که تمام نکات گفته شده در آن به خوبی رعایت شده است. برای دیدن مدل‌های بیشتر و آگاهی از قیمت‌ها روی لینک زیر کلیک کنید.

مدل کابینت سلام ساختمان

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

ابعاد مناسب برای درب وسایل آشپزخانه چقدر است؟

ابعاد درب‌ها باید جوری باشند که درِ وسایل موقع بازشدن با هم برخوردی نداشته باشند.

ابعاد آشپزخانه 16

فضای موردنیاز تجهیزات ثابت و ناحیه کار در آشپزخانه چقدر است؟

راهنماهای زیادی برای چیدمان آشپزخانه و تعیین فضای مورد نیاز برای آماده‌سازی غذا، اجاق، یخچال و سینک وجود دارد، اما به طور کلی اگر از قوانین مثلث کار آشپزخانه استفاده کنید، فضای مناسب برای تمامی وسایل فراهم می‌شود. البته در آشپزخانه‌های کوچک ممکن است تمامی این اصول را نتوان پیاده کرد.

حالا در ادامه برویم به صورت جزئی‌تر با ابعاد استاندارد در نواحی کار مثل، سینک، میز کار، ماشین ظرفشویی، اجاق و … آشنا بشویم.

1. اندازه‌های مناسب برای محدوده سینک

در یک طرف سینک باید 92 سانتی‌متر و در طرف دیگر آ‌ن‌ 46 سانتی‌متر فضای خالی وجود داشته باشد. از آ‌ن‌ فضای 46 سانتی‌متری می‌توان به عنوان سینی سینک هم استفاده کرد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، می‌توانید به جای فضای خشک کردن کنار سینک از یک آبچکان بالای سینک استفاده کنید.

ابعاد آشپزخانه 17

مدل خوش‌رنگ و مدرن زیر نیز توسط سلام ساختمان اجرا شده است. برای دریافت مشاوره رایگان درباره کابینت و دکوراسیون منزل روی تصویر زیر کلیک کنید.

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

2. ابعاد فضای آماده‌سازی غذا

یک صفحه پیشخوان پیوسته روی کابینت به ابعاد 92 سانتی‌متر در 61 سانتی‌متر در کنار سینک از ضروریات می‌باشد و در آشپزخانه‌های کوچک می‌توان این را با فضای 92 سانتی‌متری کنار سینک یکی کرد.

3. فضا و جانمایی ماشین ظرفشویی

بسیاری از اصول چیدمان آشپزخانه تاکید دارند که ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک قرار بگیرد. آ‌ن‌ هم به این دلیل که تمامی ظرف‌های کثیف یک جا و نزدیک سینک قرار داشته باشند و احتمالا قبل از گذاشتن در ماشین ظرفشویی آبکشی بشوند. در موارد دیگر که این مساله ذکر نشده، به این دلیل است که جانمایی ماشین ظرفشویی باید با فضای نگهداری ظروف و کارد و چنگال هم در ارتباط باشد. اگر بتوانید در زمان خالی کردن ماشین ظرفشویی، بدون اینکه خیلی دور بشوید، ظرف‌ها و کارد و چنگال‌ها را سر جایشان بگذارید، مزیت خیلی بزرگی است.

درِ ماشین ظرفشویی باید حداقل 54 سانتی‌متر از هر کمد و کابینت عمود به آن فاصله داشته باشد. یعنی فضای کافی اطراف ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد که حتی وقتی درش باز هست، بشود در کابینت‌های اطرافش را هم به راحتی باز و بسته کرد.

ابعاد آشپزخانه 18

مانند مدل زیر که اگر در ماشین ظرفشویی باز باشد همچنان می‌توان در روبه‌روی آن را باز کرد. این مدل هم توسط یکی از متخصص‌های خوب سلام ساختمان اجرا شده است.

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

4. فضای مناسب در محدوده پخت و پز

توصیه می‌شود اطراف اجاق گاز خود از یک طرف 38 سانتی‌متر و از طرف دیگه 30 سانتی‌متر فضا وجود داشته باشد.

ابعاد آشپزخانه 19

اگر اجاق گاز شما روی جزیره قرار دارد، باید فضای 23 سانتی‌متری از پیشخوان پشت اجاق درنظر گرفته بشود.

ابعاد آشپزخانه 20

بایدهای مربوط به فضای عمودی محدوده پخت و پز

مطمئنا شما نمی‌خواهید وقتی شعله‌های اجاقتان کمی بیشتر می‌شود، آشپزخانه‌ آتش بگیرد، پس باید به توصیه‌هایی درباره فضای عمودی محدوده پخت و پز توجه داشته باشید:

  • فضای 61 سانتی‌متری از روی صفحه اجاق تا سطح غیرقابل احتراق بالای آ‌ن‌، اندازه مناسبی به نظر می‌رسد.
  • اگر سطح قابل احتراق باشد، براساس الزامات ضوابط ساخت و ساز باید حداقل 76 سانتی‌متر بین سطح اجاق و فضای بالای آ‌ن‌ فاصله باشد.
  • اگر هم از ترکیب هود مایکروویو استفاده می‌کنید، باید براساس مشخصات سازنده آ‌ن‌ عمل کنید.

در آشپزخانه نئوکلاسیک زیر که در شهر تهران توسط یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان اجرا شده است تمام نکات رعایت شده است.

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

معرفی کابینت ساز

جانمایی سطح پخت و پز (اجاق گاز)

اجاق را در مقابل پنجره‌ای که باز می‌شود قرار ندهید.

5.  ابعاد مناسب در محدوده یخچال

در زمان جانمایی یخچال به بازشوی در آ‌ن‌ توجه کنید. درحالت ایده‌آل، در یخچال باید به سمت فضای آماده‌سازی باز بشود. اگر یخچال نزدیک دیوار باشد و درش هم را به دیوار باز بشود، احتمالا لازم است که (باتوجه به نوع لولای درِ یخچال) یک حائل فضایی (مثلا یه کمد) در این بین قرار بگیرد تا در بتواند کامل باز بشود. اگر نشود درِ یخچال را کامل باز کرد، احتمالا موقع تمیزکاری برای جابه‌جا کردن قفسه‌ها به مشکل می‌خورید.

ابعاد آشپزخانه 21

6. ابعاد مناسب برای صفحه پیشخوان کابینت

ابعادی که برای صفحه پیشخوان روی کابینت در برخی از اصول راهنما آمده است، 402 سانتی‌متر توصیه شده که می‌تواند شامل حریم اجاق گاز و سینک هم بشود.

تقریبا در تمامی آشپزخانه‌هایی که برای آشپزی یک نفر طراحی می‌شوند، این اندازه کاملا مناسب و کاربردی می‌باشد.

تصویر زیر نمونه‌کار زیبای متخصصین سلام ساختمان در شهر کرج می‌باشد. شما هم به راحتی می‌توانید صاحب آشپزخانه مورد نظر خود شوید. سلام ساختمان در  استان کشور، بهترین دکوراتورها را شناسایی کرده است و به شما معرفی می‌کند. برای درخواست روی لینک زیر بزنید.

درخواست کابینت آشپزخانه

هر چی که لازمه در مورد ابعاد آشپزخانه بدونین...

منبع این مقاله سایت house plans helper است.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد مهدی اسدی
محمد مهدی اسدی
07 بهمن 1400 05:02

عالیه استفاده کردیم