4.7 0

آجر نما بین کابینت چی استفاده کنیم؟ معرفی انواع طرح و مدل

  23 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  23 آذر 1402
آجر نما بین کابینت چی استفاده کنیم؟ معرفی انواع طرح و مدل

یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین کاربردهای آجر نما، استفاده از آن برای پوشش دیوارهای آشپزخانه است. شاید اگر در گذشته می‌دیدیم که یک آشپزخانه با آجر نما بین کابینت دکور شده تعجب می‌کردیم، اما امروزه استفاده از این سبک ها برای دکور آشپزخانه‌ طرفداران زیادی دارد و بیشتر طراحان هنگام طراحی دکوراسیون از این ایده استفاده می‌کنند.

با توجه به جذابیت استفاده از متریال بین کابینتی طرح آجر، آشنایی با انواع آجر نما مناسب برای استفاده بین کابینت، اهمیت زیادی پیدا می‌کند و این سؤال برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود که چند نوع آجر نما بین کابینت وجود دارد؟

به همین خاطر ما در این نوشتار قصد داریم به معرفی انواع آجرنما بین کابینت بپردازیم تا شما راحت‌تر بتوانید برای طراحی آشپزخانه خود، یک نمونه را انتخاب کنید.

آجر نما بین کابینت چی استفاده کنیم؟ معرفی انواع طرح و مدل

آجر نسوز

آجرهای نسوز، یکی از بهترین نمونه‌ها برای استفاده به عنوان آجر نما بین کابینت هستند. این آجرها به دلیل اینکه مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند، در قسمت‌هایی مانند دیوار پشت گاز هم قابل استفاده هستند. پوشاندن فضای بین دو کابینت با اجر نسوز هم ایده بسیار جالبی است.

با توجه به اینکه آجرهای نسوز دارای رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی هستند، خیلی راحت می‌توانید از آن‌ها برای پوشش دیوار آشپزخانه استفاده کنید و نگرانی بابت سوختن، تغییر رنگ یا تغییر شکل این آجر نماها نداشته باشید. قیمت آجر نسوز هم با توجه به اینکه کیفیت بسیار بالایی دارد، نسبت به نمونه‌های معمولی گران‌تر است. اما به خاطر طول عمر بالایی که دارد ارزش مبلغی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارا است.

آجر لعابی

کیفیت و مشخصه‌های ظاهری آجر لعابی باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد. این آجرها به خاطر روکش لعابی که دارند، براق و شفاف هستند. به همین خاطر می‌توان هنگام خرید آجر نما بین کابینت، آجرهای لعابی را هم انتخاب نمود.

این آجرها بیشتر برای پوشش دیوارهای پشت سینک ظرف‌شویی و فضای بین کابینت‌ها مناسب هستند. به خاطر خاصیت آب‌گریزی و مقاومت بالای آجرهای لعابی در برابر رطوبت، می‌توانید سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید و نگران نم کشیدن، پوسیدگی یا تغییر رنگ آن‌ها نباشید.

تنها نکته‌ای که باید برای نگهداری از آجرهای لعابی به آن توجه کنید این است که روزی یک یا دو بار با استفاده از یک دستمال نرم این آجرها را خشک کنید تا لکه آب و جرم روی آن‌ها نماند. به این صورت زیبایی ظاهری آن‌ها حفظ می‌شود.

آجر نما بین کابینت چی استفاده کنیم؟ معرفی انواع طرح و مدل

آجر رستیک

ظاهر طبیعی آجرهای رستیک باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشند. به خاطر اینکه این آجرها دارای طرح طبیعی هستند و شباهت بسیاری به صخره و سنگ دارند، حس خوبی به انسان القا می‌کنند. سبک رستیک یا همان روستایی دل‌نشین و آرامش‌بخش است. بنابراین اگر هنگام انتخاب آجر نما بین کابینت، نمونه‌های رستیک را انتخاب کنید که دارای رنگ‌های متنوعی هستند، می‌توانید فضای گرم و آرامش‌بخش در آشپزخانه ایجاد کنید.

ظاهر طبیعی این آجرها به خاطر وجود خلل و فرج‌هایی است که روی سطح آن‌ها وجود دارد. این بی‌نظمی طبیعی آجرها باعث می‌شود تا جذابیت آن‌ها دوچندان شود. علاوه بر دیوارهای بین کابینت، می‌توان در بخش‌های دیگر ساختمان نیز از این آجرها استفاده نمود.

آجر دکوراتیو

آجر سفید دکوراتیو یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توانید برای استفاده در فضای بین کابینتی، انتخاب کنید. آجر سفید بین کابینتی، انتخاب بسیاری از طراحان است. به دلیل اینکه آجرهای سفید باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شوند و نور بیشتری را در آشپزخانه منعکس می‌کنند، در آشپزخانه‌های کوچک و مدرن اغلب از این آجر نماها استفاده می‌شود.

رنگ سفید این آجرها به خاطر این است که با آهک پوشانده می‌شوند. زیبایی ظاهری آجرهای سفید باعث شده تا در بسیاری از قسمت‌های ساختمان به‌خصوص آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و دیوار پشت تلویزیون از آن استفاده شود.

حتی امکان ترکیب آجر نماهای سفید صدفی با آجرهای قرمز، مشکی و … نیز وجود دارد. طراحانی که قصد عمق بخشیدن به فضا را دارند، اغلب آجرهای سفید را با رنگ‌های تیره ترکیب می‌کنند و باعث می‌شوند زیبایی محیط دوچندان شود.

البته یکی از معایب آجرهای سفید این است که تمیز کردن آن‌ها کار دشواری است. زیرا زود لکه می‌شوند و گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند. بنابراین بهتر است برای پوشاندن دیوار پشت گاز از آجری نما با رنگ سفید استفاده نشود یا اگر استفاده می‌کنید باید مرتب آن را تمیز کنید. اما از نظر مقاومت در برابر رطوبت و گرما این آجرها دارای کیفیت بالایی هستند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

آجر نما بین کابینت چی استفاده کنیم؟ معرفی انواع طرح و مدل

آجر آنتیک

آجر نما آنتیک یکی از نمونه‌های بسیار جدید و پرطرفدار است که برای ساخت آن از الگوهای قدیمی استفاده می‌شود. این آجرها دارای شکل‌های نامنظمی هستند. آجرهای آنتیک دارای رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای، زرد و گلبهی هستند. فضاهایی که با این آجرها طراحی می‌شوند، گرم و پر انرژی می‌باشند. بنابراین اگر به محیط‌های سنتی علاقه دارید، می‌توانید یکی از انواع آجرهای آنتیک را برای پوشش بین کابینت‌ها انتخاب کنید.

انواع آجر آنتیک شامل آجرهای قزاقی، رستیک، دکوراتیو، رنگی، آجرهای هلند، ی آجر شاموتی، آجر رسی و … می‌شوند. برای تولید این نوع از آجرها از خاک رس استفاده می‌شود. اگر قصد خرید آجر نما قزاقی برای فضای بین کابینت را دارید به شما تبریک می‌گوییم. چراکه این نمونه‌ها بسیار زیبا، جذاب و مقاوم هستند.

آجر سنتی

هنگام انتخاب آجرنما بین کابینت، بد نیست به آجرهای سنتی هم توجه داشته باشید. زیرا این دسته از آجرها هنوز هم به خاطر حس نوستالژیک که به بینندگان القا می‌کنند، طرفداران خاص خود را دارند. حتی افرادی که دکوراسیون منزل آن‌ها مدرن است، ترجیح می‌دهند برای بعضی از قسمت‌های منزل خود از المان‌های سنتی استفاده کنند و چه انتخابی بهتر از کاشی بین کابینتی آجرنما با طرح سنتی که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است.

خرید آجر نما بین کابینتی

قیمت هر متر آجر نما یکی از معیارهای مهمی است که هنگام خرید آجر نما بین کابینت باید به آن توجه داشته باشید. البته دقت کنید که کیفیت آجر و زیبایی ظاهری آن هم اهمیت زیادی دارد. هنگام خرید باید به نکات دیگری مانند قابلیت شستشو، مقاومت آجر نما در برابر رطوبت و حرارت نیز توجه داشته باشید.

بهتر است برای خرید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید که مطمئن هستید، محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. البته نباید قیمت آجر نما بین کابینت را هم نادیده بگیرید. از آنجا که آجرهای بین کابینت پشت گاز، پشت سینک ظرف‌شویی و بین کابینت‌ها قرار می‌گیرند، باید در برابر رطوبت، گرما و لکه‌های چربی مقاومت خوبی داشته باشند.

دارا بودن این ویژگی‌ها قطعاً باعث افزایش قیمت آجرهای بین کابینتی می‌شود. زیرا باید از متریال با کیفیت تهیه شوند. استفاده از بهترین مواد نیز باعث افزایش قیمت این آجرها می‌شود. همانطور که می‌دانید آجرهای مورد استفاده در آشپزخانه باید جزو آجرهای نسوز باشند. به همین خاطر معمولاً قیمت این نمونه از آجرها نسبت به آجرهای معمولی گران‌تر است. اما از آنجا که طول عمر بالایی دارند، راحت تمیز می‌شوند و تا سال‌ها نیاز به تعویض و نگهداری ندارند. بهتر است هنگام خرید آجرهای نسوز با کیفیت را انتخاب کنید.

کلام پایانی

جهت استعلام قیمت آجر نما بین کابینت و مشاهده انواع طرح‌ها و مدل ‌های متنوع آجر نما بین کابینتی، می‌توانید به وب سایت آجر وندا مراجعه نمایید. این وب سایت فروشگاهی محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی در بازار عرضه می‌کند و می‌توانید نمونه‌های مورد نیاز خود را با بهترین قیمت‌ها خریداری نمایید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: علی   رضایی
سلام من علی رضائی هستم، مشاور بازاریابی ، متخصص SEO و کمپین منیجر علاقمند به داستان کسب و کارهاسابقه تحصیلی و حرفه‌ای:دوره لیسانس مهندسی مکانیک خوانده ام و دوران فوق لیسانس به دلیل علاقمندی به کسب و کارها و مارکتینگ سراغ مدیریت کسب و کارها MBA رفتم. فعالیت ام در حوزه مارکتینگ را با اجرای کمپین های Outbound شروع کردم با ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون تاجیکستان اما آینده و قدرت بازاریابی inbound موجب حرکت به سمت SEO و کمپین های دورنگرا هدایت کرد.دستاوردها و افتخارات:دستاوردهایی که در دوران لیسانس موجب شد تا مهندسی مکانیک را بیش از پیش برای من جذاب کند ثبت 8 اختراع در حوزه پهپاد، کشاورزی، صنایع دستی بود که هرکدام در علاقندی من به کسب وکار سهمی بزرگی را داشت. و این تجربیات در اجرای کمپین های گوریلامارکتینگ بسیار کمک کننده بود. دستاوردهایی که در دوران کاری در حوزه بازاریابی داشته ام افتخار همکاری برای مشاوره و اجرا با 30 برند در کشورهای ایران، تاجیکستان و کانادا بوده است.تجربیات شخصی و علایق:علایق من در زندگی به موارد متفاوتی گره خورده است این روزها مطالعات زیادی در خصوص دکوراسیون خانه ، چیدمان و انتخاب دارم و مقالاتی در این خصوص را نیز در صفحات خودم منتشر می کنم .

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments