5.0 0

چطور سرویس بهداشتی و حمام رو به سبک معاصر طراحی کنیم؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  31 مرداد 1400
چطور سرویس بهداشتی و حمام رو به سبک معاصر طراحی کنیم؟

سبک دکوراسیون معاصر به دلیل ماهیت اکنون و لحظه‌ای که داره، می‌تونه در جاهای مختلف معانی متفاوتی داشته باشه اما هر سبکی کلیتی داره که تقریبا در هر جغرافیایی مشترکه و جزئیات طبق فرهنگ بومی کمی تفاوت ایجاد می‌کنند. حالا شاید براتون سوال باشه که آیا سرویس بهداشتی هم نیازه طبق سبک دکور شه؟ جواب کاملا مثبته و اگر انتخابتون سبک معاصر باشه می‌تونید اون رو با خطوط برجسته، متریال طبیعی، پالت رنگی خنثی و مبلمان ساده دکور کنید.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (1)

برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام به سبک معاصر بهتره از اصول 13 گانه ی زیر کمک بگیرین…

1. رنگ‌های خنثی در سرویس بهداشتی معاصر

اینکه رنگ زمینه در سبک معاصر معمولا خنثی است رو همه می‌دونیم ولی گاهی پیش میاد که بخوایم از رنگ‌های متفاوتی استفاده کنیم، در فضایی مثل سرویس بهداشتی بهتره رنگ‌ها رو در تناژ سرد به کار ببریم که میشه با اضافه کردن عناصر چوبی یا اتصالات فلزی تعادل فضا رو حفظ کرد. نمونه بارز سرویسی به سبک معاصر؛ ترکیب عالی مصالح مختلف در رنگ‌بندی‌های متفاوت کنار همدیگه، متریال طبیعی و سادگی که بارزترین ویژگی این تصویره.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (2)

2. استفاده از وسایل مشکی در سبک معاصر

شاید این رو نشه به صورتی که اصل قبول کرد اما به دلیل کاربرد زیاد بهتره نمونه‌هایی ازش ببینید؛ ترکیب سیاه و سفید در سرویس‌های معاصر بسیار دیده میشه و معمولا فضا به رنگ سفید و اتصالات سیاه رنگ هستن. اینطوری جلوه مدرنی هم پیدا می‌کنه، حتی اگر به این قصد طراحی نشده باشه.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (3)

3. چیدمان خلاقانه کاشی ها؛ روشی ساده برای داشتن حمام معاصر

اگر ازتون بخوان دو تا ویژگی اصلی سرویس‌های معاصر رو نام ببرید، چی می‌گید؟ مطمئنا کاشی یکی از گزینه‌هاتونه. پس بذارید در فضایی بی‌نهایت ساده، کاشی‌ها حرف بزنن. اینکه الگوهای هندسی در سبک معاصر خیلی رایج هستن، در کاشی بیشتر از هر چیزی نمود پیدا می‌کنه. چیدمان جناغی هم یکی از معروف‌ترین‌ها در سبک معاصر محسوب میشه.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (7)

این روزها کاشی‌های مترویی تقریبا همه جا دیده میشن اما می‌تونید با کمی خلاقیت یک اثر جدید به وجود بیارید، فقط با تنوع در چیدمان کاشی‌ها. مثل این تصویر که کاشی‌ها رو به صورت بافت سبدی چیده.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (4)

4. ظاهر متالیک؛ توجه به جزئیات در سرویس بهداشتیِ معاصر

استفاده درست از عناصر فلزی تاثیر بسزایی در طرح شما داره و حتی می‌تونید از چند فلز متفاوت در کنار هم استفاده کنید؛ وسایل برنجی در کنار قاب نقره‌ای آینه و چراغ‌های طلایی.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (5)

5. اعتماد به مرمر؛ ظاهری لوکس در طراحی سرویس بهداشتی به سبک معاصر

گاهی پیش میاد که بین انتخاب متریال مختلف سرویس بهداشتی سردرگم میشی، در این لحظه بهترین انتخاب مرمره، چون ظاهر لوکسی داره، بادوامه و با متریال و رنگ‌های دیگه هماهنگی خوبی داره و هرگز از مد نمیفته.

طراحی سرویس بهداشتی معاصر (6)

6. خطوط صاف و تمیز؛ یکی از اصول سبک معاصر

سرویس بهداشتی معمولا فضاییه که از هر سانتی‌مترش استفاده بهینه‌ای میشه و سعی بر این هست که کمترین پرتی فضا رو داشته باشه، به همین دلیل خطوط صاف و زوایای قائم بیشترین کاربرد رو در این فضا دارن.

طراحی حمام سبک معاصر (1)

7. جان‌بخشی به اشیا در سرویس بهداشتی و حمام

گاهی پیش میاد که شما قرار نیست صفر تا صد فضا رو طراحی کنید و فقط نیازه بازسازی مختصری انجام بدید، به خصوص در فضاهای کوچکی مثل سرویس بهداشتی، میشه این کار رو با صرفه بیشتری انجام داد. اگر کمد قابل استفاده‌ای دارید که ظاهری کلاسیک نداره، می‌تونید خیلی راحت با رنگ کردن اون و اضافه کردن چندتا دستگیره مدرن، سرویس معاصرتون رو تکمیل کنید. اینطوری زباله کمتری هم تولید کردیم!

طراحی حمام سبک معاصر (2)

8. ترکیب مصالح؛ در سبک معاصر دستت بازه!

چی بهتر از این، سبکی رو داشته باشیم که بتونه سلایق مختلف رو پاسخگو باشه و دل همه رو به دست بیاره. فقط حواستون باشه خیلی شلوغش نکنید و به هم‌نشینی‌ها توجه کنید. اینطوری باعث میشه بافت‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشن و علاوه بر حس لمس، جذابیت بصری نیز ایجاد کنند.

طراحی حمام سبک معاصر (3)

9. سادگی؛ همیشه در سبک های جدید حرف اول رو میزنه

خیلی‌ها معتقدن سادگی نهایتا برای فضاهای کوچک اما این تفکر اشتباهیه؛ وقتی سبک دکوراسیون مینیمال، سبک مدرن یا معاصر رو انتخاب می‌کنید، سادگی فضا و شعار «کمتر، بیشتر است» رکن اصلی میشه. اینکه اجزا در کمترین و کاربردی‌ترین و ساده‌ترین حالت خودشون باشن، ایده‌آل‌ترین حالت فضاست؛ چه بزرگ و چه کوچک.

طراحی حمام سبک معاصر (4)

10. تعادل بصری در طراحی سرویس بهداشتی معاصر

وقتی گفته میشه یکی از اصول سبک معاصر استفاده از خط و خطوط صافه، ممکنه این سوء‌تفاهم پیش بیاد که فرقی با مدرن نداره و شاید محیط رو خشن جلوه بده، دقیقا تفاوت همین‌جاست که در سبک معاصر نسبت به مدرن، امکان استفاده از مبلمان و خطوط منحنی هم مجازه، البته نسبت خطوط مستقیم هم‌چنان بیشتره. یکی از راه‌های رسیدن به این تعادل بصری، استفاده از وان، توالت و روشوهای منحنی هست.

طراحی حمام سبک معاصر (5)

11. عنصر شاخص؛ جان میده به سرویس بهداشتی معاصر

از اون‌جایی که فضاهای معاصر اغلب ساده هستن، نیاز به یک عنصر شاخص کاملا در چنین فضاهایی حس میشه. حالا در سرویس بهداشتی معاصر مبلمان می‌تونن چنین نقشی رو ایفا کنند، مثلا یک آینه شاخص.

طراحی حمام سبک معاصر (6)

12. نور مناسب؛ نور در سبک معاصر خیلی مهمه!

شاید فکر کنید داشتن یک لوستر خاص فقط به درد آشپزخانه و فضای غذاخوری می‌خوره، اما باید بدونید که نور میتونه نقش موثری در هر فضایی داشته باشه، حتی سرویس بهداشتی. اولا روشنایی چه طبیعی و چه مصنوعی تعیین‌کننده ظاهر فضای شماست و استفاده از لوستر و لامپ‌های زیبا در سرویس نشون میده فضاها همگی اهمیت یکسانی دارن.

طراحی حمام سبک معاصر (7)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments