4.5 1

چجوری یک اتاق خواب به سبک مدرن داشته باشیم؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  27 تیر 1400
چجوری یک اتاق خواب به سبک مدرن داشته باشیم؟

وقتی کلمه «مدرن» به گوشمون می‌خوره، شاید همه ناخودآگاه ذهنمون به سمت ماشین‌های پرنده و خانه‌های هوشمند بره ولی باید بدونید «مدرنیسم» که درواقع جنبشی بود در قرن بیستم تا الان با ما همراه بوده و یکی از پرکاربردترین رشته‌ها، دکوراسیون داخلی هست. مشخصه‌های سبک دکوراسیون داخلی مدرن، سادگی، تمیزی، کاربردی بودن هست که می‌خوایم امروز و در این مقاله اتاق خواب‌های مدرن رو باهم بررسی کنیم که چه ویژگی‌هایی دارن و نمونه‌های مختلفی از این سبک ببینیم.

یک اتاق خواب مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

1.     فرم تابع عملکرد در اتاق خواب مدرن

در جنبش مدرن یکی از اصول و مفاهیم اصلی، ارجحیت عملکرد و تبعیت فرم از اون هست. به این معنی که اگر مبلی رو قراره در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن انتخاب کنیم، باید کاربرد اون رو درنظر داشته باشیم نه ظاهرش و درواقع ظاهر در درجه دوم اهمیت نسبت به عملکرد قرار می‌گیره. البته این اصل نباید باعث بشه که فکر کنید سبک مدرن زشته، در اصل به این معناست که وسایل غیرضروری کمتر در اون دیده میشن. خطوط صاف مبلمان و کلی فضای باز در خانه از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن هست.

اتاق خواب مدرن (1)

2.     رنگ‌های سبک مدرن در اتاق خواب

اگر به مدرنیسم اصلی برگردیم، رنگ‌ها اکثرا خنثی انتخاب می‌شدن، مثل قهوه‌ای، کرم، برنز، سیاه، خاکستری و سفید. اما طراحان باهاوس ردی از قرمز و زرد و آبی رو هم به این پالت‌ اضافه کردن و حالا ما در بیشتر مواقع از رنگ‌های خنثی به عنوان زمینه و از سایر رنگ‌ها به عنوان عاملی برجسته در دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنیم.

اتاق خواب مدرن (2)

3.     مصالح طبیعی در سبک مدرن

سبک مدرن و حتی مدرن نیمه قرن بیشتر از مصالح طبیعی به خصوص چوب در فضاها استفاده می‌کنند و این موضوع در اتاق خواب  نمود بیشتری در مقایسه با دکوراسیون نشیمن و پذیرایی مدرن داره. درواقع این مصالح طبیعی به عنوان اثر هنری در این سبک به شمار میان.

اتاق خواب مدرن (3)

4.     الگوهای هندسی

الگوهای هندسی مستقیم‌الخط در سبک مدرن بیش از هر الگویی دیده میشن.

اتاق خواب مدرن (4)

5.     ردی از هنر

اتاق خواب مدرن جایی برای وسایل خرد و ریز و غیرضروری نیست و هر چیزی باید دلیل موجهی برای حضورش داشته باشه الا اثر هنری! البته این رو هم بگم که قرار نیست از اتاق خواب مدرن موزه درست کنیم، یک یا دو اثر هنری اغلب به شکل نقاشی‌های مدرن یا پوستر و … تکمیل‌کننده یک اتاق خواب مدرن هستن.

اتاق خواب مدرن (5)

6.     عنصر شاخص

معمولا فضاهایی به سبک مدرن که با خطوط منظم و صاف، رنگ‌های خنثی و حداقل وسایل تزئینی شکل می‌گیرن، برای اینکه خسته‌کننده نباشن از یک عنصر شاخص بهره‌مندند، مثلا یک لوستر خاص و این قضیه در فضاهایی مثل اتاق خواب که معمولا عناصر کمتری دارن، بیشتر استفاده میشن و به چشم میان.

اتاق خواب مدرن (6)

7.     نقشه باز و جریان آزاد هوا در اتاق خواب مدرن

شما در سبک مدرن فضایی شلوغ و پر از وسیله نخواهید دید، برعکس هر چیزی جایگاه خودش رو داره و همین باعث میشه فضا بزرگتر به نظر برسه، نقشه بازتر باشه و هوا به خوبی در همه جا جریان پیدا کنه.

اتاق خواب مدرن (7)

8.  سطوح براق در سبک مدرن

در سبک مدرن سطوح اکثرا نرم و اغلب درخشان هستن؛ کفپوش‌های براق و پولیش شده با ردی از فلزاتی مثل کروم یا شیشه تکمیل‌کننده شفافیت فضای مدرن هستن.

اتاق خواب مدرن (8)

9.  نور طبیعی

چه چیزی در دکوراسیون مدرن حرف اول رو میزنه؟ نور طبیعی! خانه‌های مدرن اغلب پنجره‌های بزرگ و حجم زیادی از نور طبیعی رو دارن که با پرده‌های ساده یا سایه‌بان پوشیده شدن.

اتاق خواب مدرن (9)

10.  تخت‌خواب‌های سکودار

تخت‌های سکودار ساده از ویژگی‌های بارز اتاق خواب‌های مدرن محسوب میشن.

اتاق خواب مدرن (10)

11.  خطوط عمودی

پنجره‌های بزرگ و عمودی، پرده‎‌های سقف تا کف، چراغ‌هایی که اغلب آویزن و صفحات عمودی در کاربردهای مختلف معمولا در سبک مدرن زیاد دیده میشن.

سبک مدرن اتاق خواب (1)

حالا با همه این اطلاعاتی که در مورد اصول سبک مدرن اون هم در اتاق خواب به دست آوردیم، بهترین کار این هست که نمونه‌های تصویری بیشتری ببینیم و نکات اون‌ها رو با هم مرور کنیم.

نمونه های اتاق خواب‌های مدرن

برای تخت خواب مدرنتون یک سکو درنظر بگیرید، چون تخت خواب‌های سکویی کم ارتفاع به یکی از محبوب‌ترین مبلمان سبک مدرن تبدیل شدن. حالا چه بهتر که مثل این تصویر در یک فضای نسبتا یک رنگ، با یک گلبهی متمایز کار رو تکمیل کنیم. برای اینکه این رنگ در فضا هم تک نمونه و با بقیه اجزا همخونی داشته باشه، گل‌های گلدون و رنگ مسی دیوار نیز به دکور اضافه شدن.

چجوری یک اتاق خواب به سبک مدرن داشته باشیم؟

اتاق خواب کاربرد اصلیش چیه؟ محلی برای آرامش شبانه، پس چه بهتر در اون از رنگ‌هایی استفاده کنیم که به این آرامش کمک کنند و چی بهتر از آبی.

سبک مدرن اتاق خواب (3)

همیشه که نباید با لوستر روشنایی یک فضا رو تکمیل کرد، گاهی دیوارپوش‌های خاصی که با نورهای LED همراه میشن از بهترین گزینه‌ها هستن. به فرش با الگوی هندسی هم توجه کنید که جزو عناصر سبک مدرن بهش اشاره کردیم.

سبک مدرن اتاق خواب (4)

رنگ‌های خنثی این فضا به همراه پنجره بزرگ و نورگیر در کنار آباژورهایی خاص این اتاق خواب مدرن رو شکل دادن.

سبک مدرن اتاق خواب (5)

اگر می‌خواید اتاق خواب کوچکتون بزرگ‌تر به نظر برسه، آینه‌های قدی این کار رو برای شما انجام میدن. پایه‌های نازک و بلند تخت و پاتختی هم در تشدید این حس تاثیر دارن.

سبک مدرن اتاق خواب (6)

اگر فضایی دارید که ترکیب رنگی زمینه اون پالتی خنثی است برای روح دادن به فضا باید چه کرد؟ میشه از رنگ‌های شاخصی که باهم همخونی دارن استفاده کرد؛ مثل این چراغ‌های دیواری مسی که با پایه چراغ ایستاده هماهنگن و همینطور با صندلی سبز رنگ هماهنگی خوبی ایجاد کردن.

سبک مدرن اتاق خواب (7)

یکی از مسائلی که در سبک مدرن اهمیت داره، حداقل استفاده از وسایل غیرضروری و داشتن فضاهای ذخیره‌سازیه، حالا این تصویر با یک تیر دو نشون زده؛ با طراحی کتابخانه تاج تخت، عملا پاتختی رو حذف کرده و یک فضای نگهداری به اتاقش اضافه کرده.

سبک مدرن اتاق خواب (8)

یادتونه گفتیم برای اینکه فضا کسل‌کننده نشه معمولا از یک عنصر شاخص استفاده می‌کنند و در اتاق خواب‌ها اغلب این نقش به عهده یک لوستر خاصه؟ این هم از لوستر خاص!

سبک مدرن اتاق خواب (9)

استفاده کاربردی از مبل رو در این اتاق خواب به خوبی میشه دید؛ نحوه طراحی دیوار پشت تخت رو ببینید و فضایی که برای کار جدا شده.

سبک مدرن اتاق خواب (10)

درهای کمد رو اگر از جنس شیشه‌های منعکس‌کننده انتخاب کنید به بزرگ‌تر نشون دادن فضاتون کمک زیادی می‌کنند.

اتاق خواب سبک مدرن (1)

شاید این اتاق خواب رو بیشتر در دسته دکوراسیون مینیمال قرار بدن اما به این توجه کنید که میشه از نور در نقش رنگ استفاده کرد.

اتاق خواب سبک مدرن (2)

حتی برای تنوع میشه از LEDهایی استفاده کرد که نورهای متغیر دارن.

اتاق خواب سبک مدرن (3)

اتاق‌های مستر همیشه نباید فضاهای تفکیک شده داشته باشند؛ به خصوص برای تاکید به شفافیت و نقشه باز سبک مدرن، میشه سرویس بهداشتی اتاق خواب رو با یک دیوار شیشه‌ای تفکیک کرد.

اتاق خواب سبک مدرن (4)

درسته که در سبک مدرن به داشتن آثار هنری تاکید زیادی میشه، اما اگر دیوار خودش اثر هنری بود چی؟ اینطوری یک عنصر غیرضروری دیگه هم حذف میشه.

اتاق خواب سبک مدرن (5)

وقتی اتاق خوابی دارین که سراسر نور طبیعی هست، منطقی به نظر نمی‌رسه که پالت رنگی رو روشن انتخاب کنید و استفاده از پالت تیره‌ مناسب‌تر به نظر می‌رسه تا حس دنجی و آرامش داشته باشین.

اتاق خواب سبک مدرن (6)

از هر فضایی حداکثر استفاده رو ببرید به روایت تصویر!

اتاق خواب سبک مدرن (7)

وقتی قراره یک اتاق خواب کامل داشته باشیم؛ خواب، سرویس بهداشتی و کلوزت روم (می‌تونید توضیحات این فضا رو در مقاله کلوزت روم به تفصیل بخونید). میشه به همین سادگی با پارتیشن یا دیوارهای شیشه‌ای فضاها رو از هم تفکیک کرد که نقشه باز هم داشته باشند و باعث کوچک نشون دادن اتاق هم نشن.

اتاق خواب سبک مدرن (8)

حتی یک صندلی ساده زرد می‌تونه روح یک فضا رو تامین کنه.

اتاق خواب سبک مدرن (9)

خاکستری یکی از بهترین رنگ‌ها برای زمینه اتاق خواب محسوب میشه، چون میشه خیلی از رنگ‌ها رو در کنارش استفاده کرد و آرامش خاص خودش رو هم داره.

اتاق خواب سبک مدرن (10)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
10 آبان 1401 20:32

خیلییی یاد گرفتم از سایت خوبتون . ممنون از شما 🌺