4.8 0

چجوری بدون نگرانی از خراب شدن دیوار خونه، پوستر یا قاب نصب کنیم؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  7 اردیبهشت 1402
چجوری بدون نگرانی از خراب شدن دیوار خونه، پوستر یا قاب نصب کنیم؟

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار به شما کمک می‌کنه که بدون آسیب به دیوارها، اون‌ها را زیباتر کنین. با استفاده از ایده‌های جذاب با پوسترها می‌تونین زیبایی و جذابیت رو به خونه خودتون بیارین. در اینجا با نکات کاربردی دیزاین پوستر و قاب عکس روی دیوارها بیشتر آشنا می‌شیم.

نصب پوستر یا قاب عکس روی دیوارها می‌تونه خونه رو فوق العاده جذاب و زیبا کنه. معمولا افراد برای اینکه به رنگ دیوار آسیبی وارد نشه از نصب پوستر صرف نظر می‌کنن. به همین دلیل در اینجا روش‌های برداشتن پوستر بدون باقی ماندن اثر چسب بر روی دیوار رو مورد بررسی قرار می‌دیم. برای آویزان کردن پوستر بر دیوارها چندین مرحله رو باید عملی کنین تا این کار به درستی و زیبایی انجام بشه. در ادامه با مراحل آویزان کردن پوستر یا قاب روی دیوار آشنا می‌شیم.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (2)

مرحله 1: پوستر خودتون روآماده کنین.

پوستر رو از لوله آن خارج کنین و بر روی گوشه‌های آن وسایلی قرار بدین. چند دقیقه در این حالت پوستر رو قرار بدین تا کاملا صاف بشه و از حالت لوله شده دربیاد.اینجوری وقتی روی سطح مورد نظر قرار میگیره کاملا صاف میشه.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (3)

مرحله 2: محل آویزان کردن پوستر یا قاب را انتخاب کنید.

تصمیم بگرین که دوست دارین پوستر خودتون رو کجا آویزان کنین. جاهایی که تابش مستقیم نور آفتاب وجود داره باعث میشه که رنگ پوستر تغییر کنه. می‌تونین از چسب برای آویزان کردن پوستر استفاده کنین ولی قسمت هایی که به تازگی رنگ شدن رو انتخاب نکنین. چون مقاومت کمتری دارن و ممکنه زود کنده بشن.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (4)

مرحله 3: نوع چسباندن پوستر را انتخاب کنید.

برای چسباندن پوستر بر دیوار می‌تونین از نوارهای شفاف استاندارد استفاده کنین که معمولا ارزان قیمت هستن و به راحتی میشه اون‌ها رو تهیه کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشین که این نوع چسب‌های شفاف رو اگه جا به جا کنین، به رنگ دیوار آسیب می‌زنن. برخی چسب‌ها هم هستن که قابلیت جا به جایی بدون آسیب به دیوار رو دارن. بهتره که از این نوع چسب‌ها استفاده کنین تا رنگ دیوار سالم باقی بمونه.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (5)

  • اگه پوستری که انتخاب کردین بدون قاب هست، از نوار نصب قابل جابه جایی استفاده کنین. این نوارها قابلیت نگهداری پوسترهای بدون قاب رو دارن. علاوه بر این، می‌تونین بعدا به راحتی اون‌ها رو از دیوار جدا کنین، بدون اینکه آسیبی به رنگ دیوار وارد بشه.
    روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (6)
  • اگه پوستری که انتخاب کردین قاب دار باشه، وزن اون سنگین‌تر هست؛ به دلیل اینکه وزن قاب هم به وزن پوستر اضافه شده. پس می‌تونین از قلاب های آویزداری استفاده کنین که قابلیت تحمل وزن پوستر و قاب رو داشته باشن.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (7)

نکاتی برای برداشتن چسب‌های نصب پوستر

اگه تصمیم دارین که پوستر رو از روی دیوار بردارین، معمولا چسب‌های پوستر و آسیبی که به رنگ دیوار وارد می کنه ممکنه که شما رو منصرف کنه. اما در صورتی که از چسب‌های قابل جا به جایی استفاده کنین، این مشکل دیگه وجود نداره. می‌تونین به دستورالعمل هایی که برای برداشتن چسب داده شده هم دقت کنین و از اون‌ها استفاده کنین. در نهایت به آرامی چسب رو جدا کنین.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (8)

  • در صورتی که باقی مانده چسب رو بر روی دیوار دیدین، می‌تونین با استفاده از محلول سرکه و آب گرم به میزان برابر استفاده کنین و محلول رو در محل چسب بر روی دیوار اسپری کنید. چند لحظه صبر کنید و بعد با یک اسفنج نرم روی اون بکشین.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (9)

  • در یک روش دیگه می‌تونین از مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنین. یک بطری اسپری رو از آب گرم پر کنین و چند قطره مایع ظرفشویی در اون بریزین. خوب تکان بدین تا قطرات مایع ظرفشویی در آب گرم حل بشن. بعد اون رو بر روی محل مورد نظر اسپری کنین. چند دقیقه صبر کنین و سپس اون رو پاک کنین.

روش‌های دیزاین پوستر بر دیوار (10)

  • از پاک کننده‌های تجاری چسب استفاده کنین. این نوع محلول‌های پاک کننده برای برداشتن چسب تولید شدن و می‌تونن به خوبی چسب رو از روی دیوار بردارن.

در نتیجه با خیال راحت پوستر بزنین

با استفاده از روش‌های بالا، پوسترهای دلخواه خودتون رو به دیوار آویزان کنین و زیبایی خونه رو بیشتر کنین. در صورتی که قبلا پوستری نصب کردین و دوست دارین اون رو بردارین، با روش‌های برداشتن چسب از روی دیوار می‌تونین به راحتی اثر چسب رو از دیوار پاک کنین؛ بدون اینکه به رنگ دیوار آسیبی وارد بشه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments