5.0 0

کمد بدون در؛ اتاق پرو مخصوص خانمها در خانه

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  18 مرداد 1400
کمد بدون در سفید با طبقه بندی برای لباس و کفش

همه خانمها احتیاج دارن که یک کمد بدون درب، در خانه برای خود داشته باشن. اما کمد مخصوص خانم­ها چگونه هست؟ کمد دیواری بدون درب چه تاثیری بر دکوراسیون اتاق خواب داره؟ بخش‌­های مختلف این کمد­های بزرگ چطور هستن و چه مقدار از فضا رو اشغال میکنن؟ آیا این کمد­ها تاثیری روی کاهش هزینه ­ها دارن؟

در واقع به کمد­های بدون دربی که یک اتاق کامل رو به خود اختصاص میدن، walk in closet  گفته میشه و در سطح جهانی، اون­ها رو با این نام می‌شناسن. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر به بررسی کمدهای بدون دربی بپردازیم که خانم ها از اون ها به عنوان اتاق پرو در خانه استفاده می‌کنن. برای اطلاعات مفید و بیشتر درباره­ ی walk in closet با ما همراه باشید.

کمد دیواری بدون درب؛ اتاق پرو در خانه مخصوص خانمها

کمد­های بدون در، یک اتاق کامل رو به خودشون اختصاص میدن، به همین دلیل کمتر در خانه های کوچک از اون­ها استفاده میشه. کمد های بدون درب، از کف تا سقف اتاق رو شامل میشن و طبقات مختلفی رو در خود جا دادن که هر طبقه به چیزی اختصاص داده شده.

کمد دیواری بدون درب زنانه به رنگ سفید ؛ دارای جا کفشی و آویز لباس

اتاق‌­های مخصوص walk in closet معمولا سقف کوتاه‌­تری نسبت به سایر قسمت­ها دارن تا راحت‌­تر بشه به وسایل دسترسی پیدا کرد. البته واضح هست که هر چقدر سقف بلند­تر باشه، قفسه های کمد دیواری بیشتری هم، در اتاق نصب میشن. چون اکثر این اتاق­ها فضایی مدرن دارن، بهتره کف اون­ها رو فرش پهن نکنین. سرامیک یا پارکت به تنهایی کفایت میکنه. البته موکت­‌های مدرن هم برای این فضاها مناسب هستن.

کمد و کشو­ها­ی غیر دیواری برای اتاق پرو در خانه

سر تا سر دیوار­های اتاق پرو در خانه و یا مغازه ها رو این کمد­ بدون در و کشو­ها تشکیل میدن. اما میشه با اضافه کردن یک وسیله، هم به زیبایی اتاق اضافه کرد و هم به کارایی اون. یک میز بزرگ شبیه به همان هایی که در مغازه ­های پوشاک بین مشتری و فروشنده قرار میگیره، میتونه گزینه­ ی مناسبی باشه. این میز­ها معمولا سطح شیشه ای دارن و دیواره­­ ی اون­ها از کمد و کشو تشکیل شده. همونطور که در عکس زیر می‌بینید، حتی میشه روی اون­ها نشست. اگر این میز­ها چرخ­دار باشن، میشه به عنوان یک چهارپایه‌ی متحرک برای دسترسی به طبقات بالا­تر هم از اون­ها استفاده کرد.

کمد بدون در؛ اتاق پرو در خانه با میز بزرگ در وسط

کمد دیواری بدون درب؛ اتاق پرو در خانه با میز بزرگ در وسط

ایده­‌ی اتاق پرو در راهرو­ی خانه

یادتونه قبلا گفتیم ایده­ ی walk in closet  یا اتاق پرو در خانه مخصوص خانه­ های بزرگ هست؟ خب این جمله تا حدی درسته اما ما می‌تونیم با خلاقیت بیشتر یک همچین جایی رو در راهروی خانه هم درست کنیم. برای این کار بهتره از کمد دیواری ریلی و کمد­های تو­کار در راهرو استفاده کنیم چون عرض راهرو کم هست و اگر دائم بخوایم درب کمد­ها رو باز و بسته کنیم فضا­ی زیادی اشغال میشه.

اتاق پرو در راهروی خانه؛ رنگ سفید، دارای آویز لباس و جاکفشی

اتاق پرو در خانه (walk in closet) به رنگ سفید دارای آویز لباس

استفاده از یک دیوار یا پارتیشن در اتاق خواب هم میتونه ایده­ ی خیلی خوبی برای یک اتاق پرو کوچک در خانه باشه.استفاده از پارتیشن در اتاق خواب برای ایجاد کمد دیواری بدون درب یا اتاق پرو

دکوراسیون اتاق پرو در خانه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

اینکه دکوراسیون اتاق کمد­های بدون درب زنانه یا اتاق پرو چطوری باشه، به دو چیز بستگی داره:

  1. سلیقه و خلاقیت شما
  2. متراژ خانه و اتاق

کمد دیواری بدون درب یا اتاق پرو در خانه به رنگ آبی

این دو مورد بر دکوراسیون اتاق پرو تاثیر مستقیم دارن. هماهنگی رنگ­‌های کمد با پرده و کفپوش اتاق، میتونه زیبایی بیشتری رو اعمال کنه. اگر از وسایل تزئینی مثل گلدان یا مجسمه­ های تزئینی استفاد می‌کنید، بهتره این کار رو نکنید؛ چون اتاق پرو جای این وسیله ها نیست. اما اگر هم استفاده می‌کنید. بهتره که با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشن. نوع چراغ یا لوستری که استفاده می‌کنید هم خیلی مهمه. اگر اتاق سبک کلاسیک داره از لوستر کلاسیک و اگر فضا­ی مدرن داره از چراغ مدرن استفاده کنید. البته همه­ ی این چیز­ها بیشتر برای اتاق پرو بزرگ گفته میشه.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +