0

از انواع نظم دهنده ابزارآلات چی میدونی؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  23 اردیبهشت 1402
از انواع نظم دهنده ابزارآلات چی میدونی؟

موضوعی که امروز میخوایم درباره اون حرف بزنیم شاید دغدغه­ی خیلی از آدم­ها و به خصوص آقایان باشه. اگه اهل کار­های فنی هستین و کلکسیون ابزار­ها رو در خانه دارین؛ این مقاله کاملا برای شما نوشته شده. اما نکته ­ای که وجود داره این هست که همه­ی ابزار­ها باید سر جای خود قرار بگیرن و منظم باشن. پس ما به یک نظم ­دهنده ابزار احتیاج داریم. در ادامه ­ی این مقاله میخوایم درباره­ ی انواع مختلف نظم­ دهنده­ های ابزار و کاربرد­ اون­ها بیشتر حرف بزنیم.

نظم­ دهنده کمدی ابزارآلات

کمد­ها همیشه نقش مهمی در دسته بندی وسایل داشتن و دارن. اگه یک بخش کوچک از خانه­ رو به ابزارآلات اختصاص بدین ایجاد نظم ­دهنده­ ی کمدی ابزار خیلی راحت میشه. این نظم ­دهنده ­ها روی دیوار نصب میشن و استفاده از اون ها کار خیلی راحتی هست چون باز و بسته کردن درب کمد ابزار، مثل درب­های معمولی هست.

نظم دهنده های ابزارآلات (2)

ابعاد و اندازه­ ی این کمد ها کاملا به تعداد ابزار­ها بستگی داره و خب طبیعتا هرچه ابزار­های بیشتری داشته باشیم؛ به کمد بزرگتری احتیاج داریم. جنس کمد ابزارآلات خیلی مهم هست و باید استحکام بالایی داشته باشه. چون اگه کمد خیلی محکم نباشه ممکن هست با برخورد ابزارآلات به اون، به راحتی آسیب ببینه.

نظم دهنده های ابزارآلات (3)

نظم­ دهنده طبقه ­ای ابزارآلات

این نظم ­دهنده ها خیلی رایج و کاربردی هستن و علاوه بر ابزارآلات چیز­های زیاد دیگه­ ای رو میتونیم درون اون ها قرار بدیم. نظم­ دهنده­ های طبقه ­ای، خیلی دقیق ابزار­آلات رو دسته ­بندی میکنن یعنی از میخ و پیچ گرفته که کوچک­ترین هستن تا دریل و دستگاه ­های بزرگتر، هرکدام دقیقا سر جای خود قرار میگیرن. این چینِش دقیق باعث میشه همه چیز مرتب­تر به نظر بیان.

نظم دهنده های ابزارآلات (5)

مثل تصویر زیر، روی نظم ­دهنده ابزار آلات طبقه ­ای میشه وسایل تزئینی زیادی رو جا داد و اون رو زیبا­تر کرد.

نظم دهنده های ابزارآلات (4)

نظم ­دهنده­ ی کشویی ابزارآلات

یکی دیگه از نظم­ دهنده ­ها هم، نظم ­دهنده ­های کشویی هستن که با ابعاد و اندازه ­های مختلف در بازار وجود دارن. اندازه­های خیلی کوچک این نظم ­دهنده­ ها برای کسانی مناسب هست که ابزار­آلات زیادی ندارن.

نظم دهنده های ابزارآلات (10)

سایز کوچک تر این نظم ­دهنده ­ها به جعبه­ های کشویی تبدیل میشه که میتونیم اون­ها رو در گوشه ­ای از اتاق قرار بدیم و یک جورایی اون رو به یک جعبه ابزار بزرگ تبدیل کنیم.

نظم دهنده های ابزارآلات (7)

جعبه­ ابزارهای نظم دهنده

جعبه­ ابزار رو شاید بتونیم به عنوان کاربردی­ترین نظم­ دهنده ­ی ابزار معرفی کنیم. یکی از محاسن جعبه ­ابزار این هست که میشه اون رو حمل کرد اما نظم ­دهنده ­های دیواری قابلیت حمل شدن ندارن. یک جعبه ­ابزار ایده­آل برای کسی که به کار­های فنی علاقه داره و این کار رو انجام میده، میتونه خیلی به درد بخور باشه. اما نظم دهنده های بزرگتر و دیواری بیشتر برای کسانی که حرفه و شغل اون ها با ابزارآلات ارتباط مستقیم داره مناسب هستن. جعبه های ابزار برای اتاق های کوچک مناسب هستن و نظم دهنده های دیواری بیشتر به درد فضا های بزرگ میخورن.

نظم دهنده های ابزارآلات (8)

جنس نظم­ دهنده ابزارآلات

جنس نظم ­دهنده ابزارآلات خیلی مهم هست. معمولا برای نظم ­دهنده ­های دیواری از چوب استفاده میکنن چون هم زیبا است و هم استحکام بالایی داره. البته فلز هم برای این نظم ­دهنده ­ها مناسب میشه چون خیلی محکم هست اما به هیچ عنوان زیبایی چوب رو نداره. جعبه ­ابزار­های اکثر خانه ها هم معمولا پلاستیکی هستن که در مقایسه با چوب و فلز استحکام کمتری دارن. اما اگه جنس پلاستیک­ها مقاوم باشه مشکلی ایجاد نمیشه.

نظم دهنده های ابزارآلات (6)

سخن آخر در مورد نظم دهنده های ابزارآلات

در نهایت این نکته رو فراموش نکنین که برای استفاده از نظم ­دهنده های ابزار، باید کمی بیشتر دقت بشه و با احتیاط بیشتری از وسایل استفاده کنین. چون در صورت استفاده ی نادرست از ابزارآلات، اون ها علاوه بر آسیب رساندن به نظم ­دهنده­ ها ممکن هست که به ما هم آسیب بزنن.

نظم دهنده های ابزارآلات (9)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments