5.0 0

ایده ی ساخت میز در کمد، کلید حل مشکلات خانه های کوچک!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  30 اردیبهشت 1402
ایده ی ساخت میز در کمد، کلید حل مشکلات خانه های کوچک!

در چند سال اخیر، ساخت میزها پیشرفت زیادی داشته و هر روزه مدل های متنوع تر و مدرن تری از میز ها ساخته شدن. آیا شما هم با اومدن میز های جدید، تا حالا به فکر تغییر میز اتاق خودتون افتادین؟ قطعا میدونین که هر تغییر دکوراسیون جذابی نیاز به خلاقیت داره و حالا ما این ایده های خلاقانه رو در این مقاله برای شما فراهم کردیم.

ما میخوایم ایده های ساخت میز­های کمدی یا بهتر بگم میز در کمد رو بهتون معرفی کنیم. کمد میز­دار واقعا یک وسیله­ ی کاربردی هست که برای اتاق‌­های کوچک، میتونه خیلی مناسب باشه. اگه میخواین اتاقِ خانه ی شما، یک دکوراسیون زیبا و مدرن داشته باشه، استفاده از این میز­ها رو حتما توصیه میکنم. در ادامه­ ی این مطلب میخوایم درباره­ی انواع میز­های کمدی، کاربرد، مزایا و معایب اون ها بیشتر حرف بزنیم.

ایده ی میز کامپیوتر در کمد

گاهی اوقات فضای اتاق شما کوچک هست و استفاده از میز کامپیوتر میتونه خیلی جا گیر باشه و جلوی دست و پای شما رو بگیره. در این حالت میتونین کمی خلاقیت داشته باشین و میز کامپیوتر رو داخل کمد بسازین. حتی اگه نگران نور کم داخل کمد و ضعیف شدن چشم هاتون هم هستین، باید بگم که میتونین از چراغ های هالوژن و یا لامپ های ال ای دی برای رفع این مشکل استفاده کنین. تازه قرار دادن چند تا دکوری زیبا در زیر نور این لامپ ها، زیبایی میز در کمد شما رو چندین برابر میکنه.

میز در کمد اتاق (2)

اگر رنگ داخل کمد سفید باشه تاثیر بهتری در روحیه داره. چون شما ممکنه ساعت­ها پشت کامپیوتر بشینید. پس طبیعتاً با یک فضا­ی روشن و سفید حالتون بهتر خواهد بود تا یک محیط تیره. جالبه بدونید از در­های مختلفی میشه برای ایده­ی میز در کمد استفاده کرد، از درب­های معمولی مثل عکس بالا گرفته تا درب­های کشویی عکس پایین! این درب ها که یک­ جورایی مثل پارتیشن هم عمل میکنن، باعث میشن کامپیوتر از دید خارج باشه.

 

ایده ی میز در کمد برای کودک

اگه قصد تهیه­ ی میز برای فرزندتون رو داشته باشید، میز­های کمدی قطعاً جزو انتخاب­های اول هستن. تنها با نصب یک قفسه در داخل کمد، میتونید یک میز کمدی برای فرزند خود بسازید. نکته­ ی مهمی که در این موضوع وجود داره، این هست که کودکان قد کوتاه­تری نسبت به سایر اعضای خانواده دارن. برای همین باید به سایز و ارتفاع کمدی که میز داخل اون قرار میگیره دقت کرد. اگه ارتفاع کمد، کوتاه و هم ­اندازه­ ی کابینت­ های زمینی آشپزخانه باشه که مشکلی نداریم و دسترسی به طبقات برای کودکان راحت هست. اما اگه کمد ما بلند­تر بود میشه از صندلی­های بلند استفاده کرد و یا میز رو در قسمت پایین­تری از کمد، نصب کرد. با تقسیم کردن یک کمد به چند طبقه، میشه طبقه ­های پایین رو به میز مخصوص کودک تبدیل کرد و از باقی طبقات به عنوان قفسه کتاب یا جایی برای قرار دادن لپتاپ استفاده کرد.

میز کامپیوتر در کمد (1)

ایده ی کتابخانه در کمد

داشتن کتاب­های زیاد باعث میشه به فکر این بیفتیم که یک جای زیبا و مخصوص برای کتاب­ها بسازیم. ایجاد قفسه در داخل کمد کاربرد­های زیادی داره، اما یکی از مهم­ترین کاربرد­های اون این هست که میتونیم کتاب­ها رو با هر اندازه ای که داشته باشن در داخل اون بچینیم. البته این ایده برای کسانی که میخوان کتاب­ها رو به نمایش بزارن خیلی مناسب نیست. چون درب کمد کاملا بسته میشه و داخل کمد در هنگام بسته بودن درب، به هیچ­ عنوان دیده نمیشه. در ضمن اگر کمد رو به چند طبقه تقسیم کنید میشه یک طبقه رو کامل به کتاب­ها اختصاص داد و از طبقه های دیگه برای قرار دادن دکوری ها استفاده کرد. البته اینکه چند تا از طبقه­ ها برای کتاب باشه به تعداد کتاب­ها بستگی داره.

میز کامپیوتر در کمد (2)

برای تزئینات کتابخانه میشه از گلدان­های کوچک تزئینی یا سبد­های چوبی استفاده کرد. البته گلدان­هایی که گیاهان طبیعی داشته باشن مناسب نیستن چون وقتی درب کمد بسته باشه نور آفتاب به اون­ها نمیرسه و پژمرده میشن.

میز کامپیوتر در کمد (3)

یک مدل درب­ کمد رایج برای میز در کمد

انتخاب مدل درب میز­های کمدی با توجه به خواست خودتون و شرایط خانه انجام میشه و ما در اینجا یک نمونه ی پرکاربرد رو معرفی می کنیم.

ساخت میز در کمد (2)

این مدل همان درب های رایجی هستن که میشه دو تا لَت درب رو در دو طرف کمد قرار داد و خیلی راحت اون­ها رو باز و بسته کرد. درست همونطور که در تصویر­ زیر می بینید. مثل کمد­های اکثر خانه ها! البته در بازار درب ها با کیفیت­ها و مدل­های مختلفی وجود دارن و همین موضوع دست ما رو خیلی در انتخاب باز میکنه.

میز در کمد (1)

اهمیت سایز کمد برای ساخت میز در کمد

قطعا در کمد­های بزرگ، طبقه ­ها و وسیله ­های بیشتری رو میشه قرار داد. اما باید بدونید که باریک و کوچک بودن کمد به معنی کاربرد کم اون نیست. همونطور که میبینید، از کوچک­ترین کمد­ها هم میشه یک میز کوچک برای لپتاپ ساخت و با قرار دادن یک صندلی، ساعت­ها پشت میز نشست. استفاده از قفسه­ های بالایی هم به نیاز کاربر بستگی داره.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments