0

چطور یک طراح داخلی مناسب پیدا کنیم؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  24 اردیبهشت 1402
چطور یک طراح داخلی مناسب پیدا کنیم؟

خانه برای هرکسی محلی هست که اوقات زیادی رو در اون میگذرونه و در عین حال نشان‌دهنده سبک شخصی هر فرد هم محسوب میشه. مثل هر کار مهم دیگه‌ای (خرید خانه یا ماشین)، پیدا کردن طراح داخلی مناسب هم به تحقیق و کسب اطلاعات احتیاج داره. حالا می‌خوایم در این مقاله 5 روش رو به شما بگیم که راحت‌تر بتونید طراح داخلی مناسب رو با توجه به سبک و بودجه مدنظرتون پیدا کنید.

1- از منابع الهام بگیرید تا طراح داخلی مناسبی پیدا کنید

امروزه منابع زیادی وجود دارن که میشه برای طراحی دکوراسیون خانه از اون‌ها الهام گرفت. حتی بعضی از این منابع شما رو با طراحان مناسبی آشنا می کنن که میتونن فضاهای الهام‌بخشی رو ایجاد کنن.

طراح داخلی مناسب (1)

برای مثال سایت خارجی «له دکور» نمونه‌های خوبی در زمینه انواع اتاق و سبک‌های طراحی مربوط به اون داره. یا مجله‌های آنلاین و خارجی دیگه‌ای مثل: فِرِش‌هوم، اپارتمنت‌تراپی و کانتری‌لیوینگ می‌تونن به افراد در پیداکردن طراح داخلی بااستعداد و مناسب کمک بسیاری کنند.

البته در ایران هم نمونه های مشابه این سایت ها زیاد دیده میشن که خدمات رسانی آنلاین انجام میدن مثل خود ما یعنی سلام ساختمان. ما در سلام ساختمان میتونیم دکوراتورها و کابینت سازهای حرفه ای در هر شهر رو بهتون معرفی کنیم.

طراح داخلی مناسب (2)

2- مقایسه کنید و مناسب ترین طراح داخلی رو انتخاب کنید

طراحی یک امر بصری هست. پس بهتر نیست قبل اینکه طراح مدنظرتون رو پیدا کنین، چند نمونه پیشنهاد تصویری ببینید؟

طراح داخلی مناسب (3)

وقتی شما پیشنهادات طراح‌های داخلی مختلفی رو در اختیار داشته باشین و بتونین اون‌ها رو باهم مقایسه کنید، خیلی راحت‌تر و بهتر می‌تونین تصمیم بگیرین که با کدوم طراح هم‌نظر هستین. اینجوری در زمان شما هم صرفه‌جویی میشه. در ضمن در این روش مشتری‌ها طرح‌های مختلف طراحان برتر رو با قیمت پیشنهادی اون ها می‌ببینن. طراحان هم با مشتریانی کار می‌کنند که سلیقه‌ای مطابق سبک اون‌ها دارن، در نتیجه این یک معامله دو سر برد خواهد بود.

چطور یک طراح داخلی مناسب پیدا کنیم؟

به عنوان مثال تصویر زیر یک نمونه طراحی طبقه و مبلمان از دکوراسیون داخلی رو نشون میده که طراحان میتونن به مشتری نشون بدن.

طراح داخلی مناسب (5)

3- قبل از انتخاب طراح داخلی، قیمت ها رو بررسی کنید

قبل از هر کاری بهتر هست بدونین هر طراحی در چه محدوده قیمتی کار می‌کنه. برای این کار شما میتونین به راحتی با کمی تحقیق، تعرفه‌ انجام کارهای مختلفِ طراحی رو جستجو کنید و هزینه حدودیِ نهایی رو حساب کنید. پیش‌بینیِ قیمت ثابت و تمام شده، هم به تعیین انتظارات شما کمک می‌کنه و هم باعث صرفه‌جویی در هزینه نهایی کار میشه.

طراح داخلی مناسب (6)

استفاده از بسته‌های همراه خدمات طراحی هم، اغلب به سود مشتری تموم میشن؛ چون این بسته ها دارای ریز قیمت ها و خدمات طراحی هستن. در نتیجه مشتری خدمات مورد نیاز خودش رو تعیین میکنه و اینطوری طراح میتونه براساس نیازهای مشتری طراحی رو انجام بده. داشتن نرخ معین برای کارهای مربوطه در مقایسه با هزینه‌های مازادی که در انتها به قرارداد اضافه میشن، در بودجه‌بندی هزینه‌های مشتری نفع بیشتری دارن.

4- رزومه طراحان داخلی رو مقایسه کنید

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن طراح داخلی مناسب مقایسه رزومه طراحان داخلی هست. این کار با کمی تحقیق و پرس و جو ممکن می شود. همچنین سایت هایی وجود دارن که این کار رو برای شما انجام دادن و شما میتونین فقط از نتیجه ی نهایی این مقایسه استفاده کنین.

در خارج از کشور سایت «هوز» یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن طراح داخلی مناسب هست، این سایت یک منبع آنلاین طراحی داخلی هست، که به طراحی دکوراسیون خانه، منظره و معماری می‌پردازه. در این سایت افراد میتونن رزومه طراحان مختلف رو ببینن و همین‌طور نمونه عکس‌های الهام‌بخشی رو هم از پروژه‌های اون‌ها به دست بیارن. همچنین در هوز برای مقایسه طراحان، پروژه‌های اون ها رو می‌شه به تفکیک موقعیت و نوع طراحی جستجو کرد و پروژه‌های هر طراح و بودجه‌ای که برای هر طرح صرف شده هم قابل مشاهده است. به این ترتیب خیلی راحت میشه طراح مناسب رو با توجه به بودجه مدنظر پیدا کرد. از این قبیل سایت ها در ایران هم وجود داره. فقط کافی هست کمی جست و جو کنین و اون هارو پیدا کنین.

طراح داخلی مناسب (7)

5- نظرات دیگران راجع به طراح داخلی مورد نظر رو پرس و جو کنید

آخرین اما مطمئن ترین روش برای انتخاب طراحی داخلی مورد نظر استفاده از نظرات دیگران راجع به اون طراح هست. استفاده از نظرات افرادی که با طراح داخلی مورد نظر شما قرارداد داشتن میتونه به شما کمک بزرگی بکنه. این بررسی رو میتونین در قسمت نظرات سایت های مختلف پیدا کنین و از اون ها استفاده کنین. اگه خواندن نظرات احساس خوبی به شما داد، میتونین اون طراح رو به عنوان طراح داخلی مناسب انتخاب کنین.

طراح داخلی مناسب (1)

همچنین تحقیق  راجع به اینکه بدونین طراح داخلی مورد نظر شما مجوز های لازم برای کار کردن رو داره یا نه، میتونه تاثیر خیلی زیادی روی انتخاب شما داشته باشه.

آخرین توصیه: در انتخاب طراح داخلی مناسب استرس نداشته باشین

با مطالبی که در اینجا گفتیم پیدا کردن طراح داخلی مناسب برای دکوراسیون خانه، نباید هیچوقت برای شما یک کار غافلگیرکننده یا استرس‌زا محسوب بشه. چون از این به بعد دیگه می‌دونید که چطور میشه یک طراح مناسب رو پیدا کرد تا برای شما خانه رویایی و چیزی که لایق اون هستید رو طراحی کنه.

برای مشاهده مقاله اصلی اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments