5.0 0

چگونه با خلاقیت در دکوراسیون کتابخانه، کودک خود را کتابخوان کنیم؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  31 اردیبهشت 1402
چگونه با خلاقیت در دکوراسیون کتابخانه، کودک خود را کتابخوان کنیم؟

چطور کودک خود را کتاب­خوان کنیم؟ قفسه‌­های کتاب چه تاثیری بر کتاب­ خواندن کودکان دارن؟ رنگ بندی و چیدمان کتاب­خانه­‌ی کودک باید چطوری باشه؟ پاسخ این سوال­ها میتونه تاثیر زیادی در زندگی بچه­‌ها داشته باشه. پس اگر جواب این سوال­ها رو نمی­دونین تا انتها­ی این مقاله با ما همراه باشین.

در ضمن اگه از هر مدل از این کتاب خانه‌های کارتونی و زیبا خوشتون اومد، می­تونین سفارش اون رو در لینک زیر به متخصصان سلام ساختمان بدین تا در هر جای ایران که هستین اون رو با کم ترین هزینه برای شما بسازن.

ثبت درخواست سلام ساختمان

اهمیت رنگ­‌ بندی کتاب­خانه کودک!

رنگ بندی هر چیزی که مربوط به کودکان باشه، تاثیر مهمی بر روحیه کودکان داره. استفاده از رنگ­های شاد در جلد کتاب­ها و دیواره­‌های کتاب­خانه‌ها، محیطی شاد رو ایجاد میکنه و همونطور که می­دونید، رنگ­ها تاثیر زیادی بر دکوراسیون اتاق کودک دارن. اگه زیبایی کتاب­خانه اهمیت زیادی براتون داره، بهتره رنگ اون با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشه و یا از رنگ های سِت و مربوط به هم در کتاب­خانه‌­ی کودک استفاده کنید.

دکوراسیون کتابخانه کودک (1)

اهمیت شکل قفسه­‌های کتاب کودکان و معرفی انواع قفسه‌ها

علاوه بر رنگ، شکل قفسه­ ها­ی کتاب کودکان هم تاثیر زیادی بر کتاب­خوان شدن اون­ها داره. الهام گیری از شکل­ ها و تصویر­های مورد علاقه ­ی کودکان در هنگام ساخت قفسه­ های کتاب، میتونه ایده­ ی خیلی جذابی باشه. مثلا میشه کتاب­خانه بچه­ گانه رو به شکل یک حیوان یا شخصیت­های کارتونی مورد علاقه­­‌ی کودک درآورد. همچنین یکی از بهترین روش ها برای زیباسازی طراحی کتاب­خانه بچه­ گانه با شکل های کارتونی، نقاشی کردن محوطه داخلی قفسه ­ی کتاب ها با رنگ های روشن هست.

دکوراسیون کتابخانه کودک (3)

شکل های کارتونی و مختلف قفسه ­های کتاب، انواع مختلفی هم دارن که کاربرد اون ها متفاوت هست. قفسه ­های رو­میزی، قفسه ­های دیواری و قفسه­ های ایستاده 3 تا از رایج­ترین انواع قفسه­ های کتاب محسوب میشن.

دکوراسیون کتابخانه کودک (2)

1- قفسه­‌ی کتاب دیواری کودکان

قفسه­­ های دیواری، یکی از کاربردی ترین قفسه ­های کتاب هستن که علاوه بر حجم نسبتا زیادی که دارن جای کمتری رو هم اشغال می­کنن. استفاده از این قفسه ­ها برای اتاق­های کوچک خیلی مناسب هست. همچنین برای جذابیت بیشتر این قفسه های دیواری دو روش وجود داره که می­تونیم از اون ها استفاده کنیم:

قفسه کتاب دیواری کودکان

  • روش اول: برای جذابیت بیشتر، بهتر هست که کتاب­خانه ­ی دیواری رو به صورت یک شکل هندسی مثل دایره، هفت ضلعی یا مثلث در بیارید تا از سادگی در بیاد و کودک شما رو بیشتر به سمت کتاب جذب کنه.
  • روش دوم: استفاده از شخصیت­‌ها­ی کارتونی مورد علاقه­ ی کودک رو در طراحی کتاب­خانه فراموش نکنین.

قفسه کتاب دیواری کودکان

2- قفسه­ ی کتاب ایستاده کودکان

قفسه­ های ایستاده بیشتر در اتاق­های بزرگ استفاده میشن و جای بیشتری رو اشغال میکنن، اما خب مزیت های خودشون رو هم دارن.

قفسه کتاب ایستاده کودکان

3- قفسه­ ی کتاب رو­میزی کودکان

کتاب­خانه ­ها­ی رومیزی کتاب­ها­ی کمی رو در خودشون جا میدن. پس اگه کتاب­‌ها­ی کودک شما، زیاد نباشه، استفاده از کتاب­خانه رومیزی، خیلی عالی میشه. این دسته از قفسه ­ها­ی کتاب رو می­تونید روی میز تحریر و یا بالا­ی کمد قرار بدین، چون ابعاد کوچکی دارن و استفاده از اون­ها خیلی راحت و رایج هست. بهتره که انتخاب شکل کتاب­خانه رو بر عهده­‌ی کودک بزارین تا با سلیقه­ ی خودش اتاق رو بچینه.

کتابخانه کودک (2)

خلاقیت در ساخت کتابخانه، روشی بسیار کم هزینه!

انواع کتاب­خانه‌ها، شکل­ها و طرح­های متفاوتی دارن. همچنین برای زیباتر کردن اون­ها، اصلا نیازی به هزینه­ های بالا و امکانات زیاد ندارین. فقط کافیه کمی خلاقیت داشته باشین. حتی میشه از یک آبچکان کوچک و خوش­رنگ به عنوان جایی برای چیدن کتاب­ها استفاده کرد و اون رو روی میز قرار داد. اجرا کردن این ایده، هم خیلی راحت و هم خیلی خلاقانه و زیبا هست.

کتابخانه کارتونی (1)

یکی دیگه از ایده ­های خلاقانه برای کتاب­خانه کودکان استفاده از جعبه­ های بدون استفاده است که میشه اون­ها رو به شکل­های مختلف در­آورد. با کمی خلاقیت میشه از دور ریختنی ترین چیز­ها، یک دکوراسیون زیبا رو به وجود آورد. تصویر زیر نمونه ای از یک کتاب­خانه ­ی رو­میزی خلاقانه است.

کتابخانه کارتونی (2)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +