5.0 0

اتاق هوایی، شاه کلیدِ اتاق دار کردنِ خانه های کوچک!

  8 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  31 مرداد 1400
اتاق هوایی، شاه کلیدِ اتاق دار کردنِ خانه های کوچک!

درباره­ی اتاق­های هوایی چی می‌دونید؟ تاثیر این اتاق­ها بر دکوراسیون داخلی خانه چگونه است؟ آیا اتاق­های هوایی کارایی اتاق­های معمولی رو دارن؟ مزایا و معایب این اتاق­ها چیه؟ اتاق­های این شکلی بیشتر برای چه خانه ­هایی مناسب هستن؟ آیا میشه در همه­ ی خانه­ ها از این اتاق­ها استفاده کرد؟ اگر میخواید در یک خانه ی کوچک بهترین دکوراسیون رو داشته باشید، حتما برای آشنایی با این ایده ما رو همراهی کنید.

اتاق­ هوایی چیست؟

تا حالا خانه هایی رو دیدین که یکی از اتاق های اون ها کمی بالاتر از سایر قسمت های خانه قرار گرفته باشه؟ این اتاق ها نه اونقدری بالا ساخته میشن که در یک طبقه ی مجزا از آپارتمان باشن و نه اونقدری پایین قرار دارن که بشه گفت با سایر قسمت های خانه هم ارتفاع هستن. منظور ما از اتاق های هوایی دقیقا همین مدل اتاق ها هست. اتاق های هوایی یکی از بهترین ایده هایی هستن که به کمک اون ها میشه حتی خانه های خیلی کوچک رو هم اتاق دار کرد. به عبارتی اتاق هوایی، شاه کلیدی برای حل مشکل بی اتاقی در خانه های کوچک است. در ادامه با این اتاق ها بیشتر آشنا می‌شیم.

اتاق هوایی (2)

اتاق طبقه بالا (1)

پله ­های اتاق هوایی

پله­ های این اتاق­ها، جزو مزایا­ی اون­ها هست. مخصوصا در خانه هایی کوچک که جای زیادی برای قرار دادن وسایل ندارن. پله های این اتاق­ها مثل کمد و کشو عمل میکنن و میشه داخل اون­ها وسایل زیادی رو قرار داد. از کفش و لباس گرفته تا وسایل شخصی و چیز­های دیگه. جنس این پله­ ها معمولا چوبی هست و برای استفاده ی یکی دو نفر و یا حتی بیشتر، استحکام بالایی دارن.

اتاق طبقه بالا (2)

اما همه­ ی پله ها این شکلی نیستن. بعضی از اتاق­ها به جای پله نرده دارن. البته نرده، هم حفاظ و امنیت کمتری داره، و هم جایی برای قرار دادن وسیله­ ها نداره.

اتاق خانه های کوجک (1)

اتاق­های هوایی چه کاربردی دارن؟

قطعا کاربرد این اتاق­ها مثل اتاق­های معمولی نیست. اتاق­های معمولی سقف بلند­تر و فضا­ی بزرگتری دارن به همین دلیل میشه وسایل بیشتری رو داخل اون­ها چید. اما اتاق­های هوایی چون فضا­ی کوچک­تر و سقف کوتاه­تری دارن، نمیشه خیلی از اون­ها استفاده کرد. به دلیل سقف کوتاه این اتاق­ها، حتی بهتر هست از تخت در این فضا استفاده نکنید. یا اگر هم از تخت استفاده کردید، نباید تخت­خواب خیلی بلند باشه. دور میز تحریر­های بزرگ و وسایل بزرگ رو هم باید خط بکشید.

اتاق خانه های کوچک (2)

یکی از بهترین کار­هایی که میشه در این اتاق­ها انجام داد، این هست که تا می‌تونید تعداد وسیله­ ها رو کم­تر کنید. یک فضا­ی دنج و خلوت برای خودتون بسازید و ساعت­ها در اونجا بمونید.

اتاق خانه های کوجک (3)

میشه از این اتاق­ها به عنوان گل­خانه یا اتاق کار هم استفاده کرد. استفاده ­ای که از این اتاق می‌کنید، به نیاز خودتون و مساحت اتاق بستگی داره. همونطور که گفته شد خانه­ هایی که از این اتاق­های هوایی دارن، اکثرا کوچک هستن. پس این اتاق­ها تنها اتاق خواب خانه­ های کوچک محسوب میشن.

اتاق خانه های کوجک (4)

تاثیر اتاق­های هوایی بر دکوراسیون چگونه است؟

شاید بهترین کاری که برای داشتن یک دکوراسیون شیک و زیبا در خانه ­های کوچک بشه انجام داد، ساخت همین اتاق­های هوایی باشه. این اتاق­ها بهترین نوع اتاق برای خانه ­های نقلی محسوب میشن و در زیبایی خانه تاثیر مثبتی میذارن. البته این به خلاقیت شما هم بستگی داره، گاهی با هزینه­ ی خیلی کم میشه تاثیر مثبت زیادی در دکوراسیون به وجود آورد. تصویر زیر رو ببینید. چقدر زیبا و راحت با دو تکه چوب یک سقف تزئینی زیبا ساخته. حواستون به رنگ­بندی­ها باشه!! اگر از پله­ های چوبی استفاده میکنید، بهتره در بخش­های دیگه­ ی اتاق هم، از کمی چوب استفاده کنین.

اتاق خانه های کوجک (5)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +