5.0 0

دکوراسیون فیلم حوض نقاشی، نوستالژی و دلنشین

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 خرداد 1402
دکوراسیون فیلم حوض نقاشی، نوستالژی و دلنشین

احتمالا شما هم این احساس که فردی یا مکانی به دل­تون نشسته رو تجربه کردین. احساسی که گاهی حتی دلیلی براش پیدا نکردین. این حس می­تونه گاهی به خاطر سادگی، دلنشینی و خاطره‌انگیز بودن اون فرد یا مکان در ما ایجاد بشه. فیلم حوض نقاشی یکی از این تجربه‌ها هست. فیلمی که با ایجاد قاب­‌های ساده و دلنشین، طعم‌های قدیمی و خاطره‌انگیز رو برای ما زنده می‌کنه. این حس‌های خوب حاصل طراحی صحنه ظریف و دقیق این فیلم هست که در ادامه میخوایم با هم بیشتر بررسیش کنیم.

درباره فیلم حوض نقاشی

فیلم حوض نقاشی ششمین ساخته مازیار میری کارگردان جوان سینمای ایران است. این کارگردان که در کارنامه خودش آثار مشهوری همچون سعادت آباد رو داره در سی و یکمین جشنواره فجر توانست توجه مخاطبان رو به اثر خودش جلب کنه. فیلمی ملودرام با یه ایده­ خوب که توانست در دو بخش طراحی صحنه و فیلمبرداری جایزه بگیره.

حلیل دکوراسیون فیلم (1)

کارگردان: مازیار میری

بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدر عرفایی

طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی

سال ساخت: 1391

جوایز: برنده بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمبرداری از سی و یکمین جشنواره فجر

خلاصه فیلم: فیلم حوض نقاشی درباره یک زوج کم توان ذهنی هست. زوجی که با وجود تفاوت‌هایشان، عاشقانه یکدیگر رو دوست دارن. این زوج یه پسر باهوش دارن که داستان فیلم حول نارضایتی او از پدر و مادرش و کشمکش‌های بین‌شون اتفاق می­افته.

طراحی صحنه حوض نقاشی (1)

نشیمن خانه رضا و مریم، نشیمن خاطره­ ها

خانه رضا و مریم شبیه خانه پدربزرگ و مادربزرگ‌­های اکثر ما است. جایی که روی قالی قرمز اون می‌دویدیم، به بالشت­های اون تکیه می‌دادیم و روی پنجه‌ می‌ایستادیم تا دست‌مون به طاقچه‌ش برسه. انتخاب رنگ قرمز برای اکثر وسایل خانه باعث انتقال احساس گرما و صمیمیت به فضا شده. وجود طاقچه، تلویزیون قدیمی به جای ال‌سی‌دی، قالی و پشتی به جای مبلمان و سفره به جای میز ناهارخوری از چیزهایی است که این نشیمن رو به یه خانه سنتی و صمیمی تبدیل کرده.

تحلیل دکوراسیون فیلم (2)

سادگی در چیدمان، دقت در انتخاب رنگ‌ها و ظرافت در دکوراسیون داخلی خانه باعث شده تا مخاطب خیلی راحت با فضای حوض نقاشی ارتباط برقرار کنه. دیده شدن رختخواب به جای تختخواب در اتاق نشیمن به این سادگی و راحتی دکور خانه کمک زیادی کرده. وجود جزئیاتی هم­چون گلدان‌ها و رومیزی­‌ها و روطاقچه‌­ای، حس نوستالژی‌ای رو هم در ما زنده میکنه. با دیدن فیلم حوض نقاشی احساسی شبیه مزه کردن شیرینی خانگی‌های مادربزرگ‌مون در ما بیدار میشه. چه دلنشین!

دکوراسیون فیلم حوض نقاشی (1)

آشپزخانه‌ای منظم و دلنشین، برای مریم

تا حالا دقت کردین که آشپزخانه‌ها رنگ و بوی مادر خانه رو میگیره؟ آشپزخانه این خانه هم بیشتر تلاش کرده ابعاد شخصیت مریم رو به بیننده نشان بده و یه جورایی اونجا بیشتر از اینکه آشپزخانه باشه، اتاق مریم هست. جایی که از اون جا به گربه‌­ها غذا میده، وقتی مضطرب میشه وسایلش رو مرتب میکنه و روی میزش نقاشی‌های کودکانه میکشه. ما همین جاست که با مجموع این رفتارها متوجه شخصیت وسواسی‌ و کودکانه مریم میشیم. وسایل رو مرتب می‌بینیم و روی کابینت‌ها برگه‌های نقاشی توجه‌مون رو جلب میکنه. در مجموع آشپزخانه مریم یه آشپزخانه منظم و دلنشین هست که رنگ آبی فیروزه­ای کابینت‌ها دلنشین‌ترش میکنه.

دکوراسیون فیلم (1)

حیاطی سبز با نردبانی رو به آسمان

حیاط خانه مریم و رضا یه حیاط با درخت‌های پربار خرمالو و یه حوض آبی قشنگ وسط اون هست. حیاطی که یه نردبان به پشت­بام داره و داشتنش آرزوی بیشتر ما. پشت بامی که مأمن و پناهگاه اهالی خانه است و وقتی دلشون میگیره یا با هم قهر میکنن، به اونجا پناه میبرن. حوض نقاشی از همون ابتدا با نشان دادن حیاط دلنشین‌ش تکلیف رو با مخاطب روشن میکنه؛ قرار نیست یه خانه آپارتمانی ببینیم، اینجا یه جای دنج و صمیمی هست. اینجا یه خانه ایرانی با المان‌هایی است که فقط یه خانه ‌ایرانی داره.

دکوراسیون فیلم حوض نقاشی (2)

خانه مرضیه، نمونه ایده‌ال برای سهیل

خانه مرضیه نمونه مقابل خانه مریم و رضا است. معلمی که با شوهرش اختلاف داره، روابط بین اعضای خانواده صمیمی نیست و فضای خانه اون مدرن و امروزی است. تابلوهایی روی دیوارش داره که نشون میده این خانواده فرهنگی هستن. برعکس خانه مریم و رضا، مبلمان دارن، تلویزیون ال‌سی‌دی و دستگاه بازی دارن و به جای سفره روی میز غذا میخورن. اینجا همون جایی هست که سهیل دلش میخواد در اون زندگی کنه، روی میزش مشق‌هاش رو بنویسه و با پلی‌استیشن پسرش بازی کنه.

طراحی صحنه حوض نقاشی (2)

حمام ایرانی

حمام خانه مریم و رضا یه حمام خیلی ساده و قدیمی است. جایی که خبری از انواع وسایل مدرن با شامپوها و وسایل بهداشتی رنگ و وارنگ نیست. یه حمام با کاشی‌های ساده و کفی که موزائیک شده، با دوش قدیمی و ظرف مسی که ما رو به زمان‌های گذشته میبره. حمامی که با وجود قدیمی بودن، مرتب هست و همه سطوح اون از تمیزی برق میزنه. تناسب حمام با کل خانه و دقت در چیدمان و طراحی اون از خوبی­‌های این طراحی حساب میشه. صحنه حیای سهیل از مادرش موقع حمام کردن هم یه احساس نوستالژی رو در ما زنده میکنه که با فضای فیلم همخوانی داره.

دکوراسیون فیلم حوض نقاشی (3)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments