5.0 0

اتاق خواب ترنزیشنال، مناسب هم‌اتاقی‌هایی با سلیقه متفاوت

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  6 شهریور 1400
اتاق خواب ترنزیشنال، مناسب هم‌اتاقی‌هایی با سلیقه متفاوت

اگر مجبورید اتاق خوابتون رو با کسی به اشتراک بذارید که متاسفانه سلایقتون شبیه هم نیست و هیچ کدومتونم اهل کوتاه اومدن نیستین، بهترین راه‌حل، انتخاب سبک ترنزیشنال یا انتقالی برای دکوراسیون اتاق خواب هست. چرا؟ چون این سبک ترکیبی از سنتی، مدرن و معاصر هست و می‌تونه طیف وسیعی از علایق رو پوشش بده، در عین حال با حفظ یکپارچگی و وحدت و ایجاد تعادل بین این سبک‌ها، زیبایی و آرامش رو به شما هدیه بده که از مهم‌ترین عوامل در دکور اتاق خواب محسوب میشن.

سبک انتقالی در اتاق خواب رو چطور توصیف می‌کنید؟

یک دکور انتقالی از خطوط نرم و وسایلی راحت تشکیل میشه، بدون اینکه زرق و برق سبک سنتی رو داشته باشه. پالت‌های رنگی در این سبک معمولا از سبک دکوراسیون معاصر پیروی می‌کنن و در حالت حداقلی قرار دارن. البته به این معنی نیست که فقط از رنگ‌های خنثی استفاده میشه، اما تعداد رنگ‌ها با وسواس انتخاب میشه و سعی بر این هست که رنگ‌ها مکمل هم باشن. برای همین میگیم جسارت در سبک معاصر بیشتر از انتقالی به چشم می‌خوره. اما خوبی سبک ترنزیشنال این هست که ترکیبی از عناصر، بافت و رنگ‌های سنتی و معاصر رو بدون هیچ آشفتگی استفاده می‌کنه.

اتاق خواب به سبک انتقالی (1)

یک تعریف جالب از سبک ترنزیشنال می‌تونه این باشه که سبک انتقالی طرحی ظریف و جاودانه است که جدید و قدیمی، زنانه و مردانه رو با هم پیوند داده و البته چیدمان صحیح همه این‌ها کاری دشوار هست.

اتاق خواب انتقالی چه ویژگی‌هایی داره؟

با استناد به توضیحات بالا در توصیف سبک انتقالی، حالا می‌خوایم ببینیم فضایی مثل اتاق خواب وقتی بخواد به سبک انتقالی دکور بشه، چه ویژگی‌هایی داره. تصویری که در ذهن خیلی‌ها با فکر کردن به اتاق خواب ترنزیشنال نقش می‌بنده، ترکیبی از یک پالت رنگی تک رنگ خنثی در کنار یک فرش خوش رنگ و لعاب با دیوارهای قاب‌بندی و چراغ‌های قدیمی که توسط یک تخت با سر مربع، چند قاب عکس و یک صندلی تکمیل شده هست. درسته که این تصویر درستی هست اما برای همه نمیشه یک نسخه پیچید. اصولی وجود داره که به طور خلاصه اون‌ها رو مرور می‌کنیم.

اتاق خواب به سبک انتقالی (2)

  • رنگ‌های خنثی مثل کرم، قهوه‌ای، خاکستری و مشکی به عنوان زمینه
  • استفاده از تناژهای مختلف یک رنگ
  • ایجاد تضاد با بافت‌ها و طرح‌های مختلف
  • ایجاد نقطه کانونی برای جلب توجه مثل دیوار!
  • استفاده حداقلی از تزئینات
  • استفاده از متریال قدیمی
  • به کارگیری پارچه‌هایی مثل جیر، چرم و جاجیم
  • مبلمانی شاخص به سبک سنتی با خطوط صاف و مشخص
  • ایجاد احساس آرامش، راحتی و تنوع
  • استفاده از مبلمانی متشکل از آینه، شیشه و فلز

چطور یک اتاق خواب انتقالی طراحی کنیم؟

1.  با نگاه ویژه به ابعاد و تناسبات

از اونجایی که اتاق خواب معمولا مبلمان مختلفی رو در خودش جا میده، انتخاب ابعاد مناسب برای اتاق خواب و هم‌چنین وسایل از اهمیت زیادی برخورداره. مثلا اگر قراره از سقف‌هایی به سبک کلاسیک استفاده کنید، به ارتفاع توجه داشته باشید و بهتره از چوب‌های سبک دکوراسیون مدرن بهره ببرید. انتخاب لوستر مناسب هم در درک تناسبات بسیار مهمه.

اتاق خواب به سبک انتقالی (3)

2.  با بافت‌های متنوع

بافت یکی از عناصر ضروری در دکوراسیون‌ ترنزیشنال هست و از اونجایی که اتاق خواب یکی از پرکاربرترین فضاها در استفاده از پارچه است، میشه به راحتی با بافت‌های مختلف بازی کرد؛ از متریال ساخت تخت و سایر مبلمان تا روتختی و پرده، آباژور و لوستر و سایر عناصر. یک چراغ مطالعه برنزی رو در کنار یک فرش ایرانی تصور کنید، دیواری که با پنل‌های چوبی پوشیده شده و نورهای نواری در بین این پنل‌ها جای گرفتن و انعکاس این‌ها در آینه فضایی زیبا رو ایجاد می‌کنه.

اتاق خواب به سبک انتقالی (4)

3.  با پالت رنگی خنثی

یک پالت رنگی خنثی همیشه راه رو بر پیچیدگی سایر عناصر هموار می‌کنه. رنگ‌های خنثی به خصوص در زمینه باعث میشن فضا یکدست به نظر برسه و توجه‌ها رو به عناصر شاخص فضا مثل یک صندلی یا نیمکت خاص با رنگی شاخص جلب می‌کنه.

اتاق خواب به سبک انتقالی (5)

4.  با ایجاد تضاد بصری

زیبایی و جذابیت سبک انتقالی به اینه که می‌تونه در طول زمان تکامل پیدا کنه. جزئیات در این سبک می‌تونن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشن، چون زمینه خنثی انتخاب میشه و از اونجایی که تزئینات در حداقل حالت ممکن استفاده میشن، یک یا دو عنصر متضاد و شاخص می‌تونن حسابی سر و صدا به پا کنند.

اتاق خواب به سبک انتقالی (6)

مثلا یک پالت رنگی خنثی در زمینه می‌تونه با یک اثر هنری سیاه و سفید تکمیل شه و زیبایی یک اتاق خواب انتقالی رو تکمیل کنه. جزئیات صنعتی یا وسایل سنتی که بازسازی شدن و قراره دوباره استفاده شن، تضاد جالبی رو به وجود میارن.

5.  با حداقل آشفتگی بصری

محدود کردن تزئینات در دکوراسیون اتاق خواب انتقالی به عناصر اصلی طراحی اجازه میده که خودشون صحبت کنند. استفاده از خطوط صاف، چارچوب اصلی اتاق رو  مشخص می‌کنند، بافت‌های گوناگون متریال مختلف در کنار رنگ‌‌های منحصربه فرد اون‌ها نقش اصلی رو به عهده می‌گیرن، پس مهمه وحدت این ترکیب حفظ شه تا آشفتگی بصری نداشته باشیم.

اتاق خواب به سبک انتقالی (7)

مثلا ترکیبی از یک لوستر شیشه‌ای و فلزی رو در نظر بگیرید که درکنار یک صندلی چرمی با پایه‌های فلزی در یک اتاق خواب قرار گرفتن که از تخت‌خوابی با خطوط مستقیم و صاف تشکیل میشه.

با استفاده از این 5 عنصر کلیدی، فضای شما از یک سبک دکوراسیون سنتی و عناصر معاصر به اتاق خوابی با دکوراسیون انتقالی تبدیل میشه که نهایت تعامل و زیبایی رو برای سلایق مختلف به ارمغان میاره. برای درک بهتر این ویژگی‌ها و عناصر بهتره چند نمونه اتاق خواب ترنزیشنال رو با هم مرور کنیم و به نکات شاخص هر نمونه بپردازیم.

9 مدل اتاق‌‌ ‌خواب‌ ترنزیشنال الهام‌بخش

  1. مبلمان سنتی در کنار پالت رنگی معاصر. درسته جز به جز عناصر این تصویر فوق‌العاده زیبا هستن، اما توجه شما رو به طراحی منحصربه‌فرد لوستر جلب می‌کنم.
    اتاق خواب به سبک انتقالی (8)
  2. چطوری میشه یک اتاق خواب ترنزیشنال رو با ترکیبی از سبک‌های مختلف ساخت؟ به راحتی! به این تصویر نگاه کنید؛ مبلمان منحنی شکل معاصر به همراه پالت رنگی خنثی و جزئیاتی که از معماری کلاسیک وام گرفته شده.
    دکوراسیون اتاق خواب ترنزیشنال (1)
  3. پنل‌های چوبی و قاب‌بندی دیوارها از بهترین راه‌ها برای آماده‌سازی زمینه یک اتاق خواب انتقالی به شمار میرن؛ عنصری سنتی که به خوبی با پالت مدرن تلفیق شده. فرش کفپوش مساحت بزرگی از زمین رو پوشونده و وحدتی بین عناصر ایجاد کرده و با طرح‌های هندسیش تمام توجه‌ها رو به خودش جلب می‌کنه و با سطوح براق اطرافش تضاد زیبایی داره.
    دکوراسیون اتاق خواب ترنزیشنال (2)
  4. تناژهای مختلف آبی در سبک ترنزیشنال اغلب به چشم می‌خورن، اما ممکنه کمتر دکوری با انتخاب چنین رنگ جسورانه‌ای دیده باشید اما انتخاب این رنگ در کنار سایر عناصر خنثی خدشه‌ای به ماهیت سبک انتقالی وارد نکرده و این هوشمندی طراح رو می‌رسونه. در جزئیات مبلمان هم ترکیب دقیق مدرنیته و سنت قابل مشاهده هست.
    دکوراسیون اتاق خواب ترنزیشنال (3)
  5. سادگی همیشه تنها جواب برای اتاق‌های خواب ترنزیشنال نیست؛ در این فضا که با رنگ‌های خنثی یکدست شده، جزئیات تزئینی غیرمتعارف در این سبک با الهام از نقوش سنتی تونستن خشکی فضا رو متعادل کنند. به منحنی‌های لوستر هم دقت کنید.
    دکوراسیون اتاق خواب ترنزیشنال (4)
  6. اگر دنبال این هستین که اتاق خواب ترنزیشنالتون رو به سبک دهه 60 رنگ کنید، پالت رنگی تصویر زیر می‌تونه کمک خوبی براتون باشه.
    طراحی اتاق خواب انتقالی (1)
  7. دکوراسیون‌هایی با جزئیات زیاد در سبک انتقالی خیلی مرسوم نیستن اما از اونجایی که سبک ترنزیشنال به دلیل آزادی در انتخاب، امضای طراح و کسی که قراره از اون استفاده کنه رو به همراه داره، یک اتاق خواب انتقالی می‌تونه با رعایت بعضی از اصول این سبک باب سلیقه شما هم باشه و بخشی از شخصیتتون رو به نمایش بذاره.
    طراحی اتاق خواب انتقالی (2)
  8. این اتاق خواب ترنزیشنال تقابل قوی مدرنیته و سنت رو نشون میده؛ قاب‌بندی‌های کلاسیک دیوار در کنار تخت و مبلمانی با خطوط صاف که نشان از طرح‌های معاصر دارن.طراحی اتاق خواب انتقالی (3)
  9. قاب‌بندی سر تخت و ترکیب اون با تقسیم‌بندی دیوار، استفاده از خطوط صاف و بازگشت به کاغذهای دیواری سبک دکوراسیون کلاسیک در کنار لوستر دایره‌ای چشم‌نوازترین عناصر این اتاق خواب انتقالی هستن.

طراحی اتاق خواب انتقالی (4)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments