5.0 0

تخته کار کشویی آشپزخانه، پایانی بر بی نظمی های روی کابینت!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  9 خرداد 1402
تخته کار کشویی آشپزخانه، پایانی بر بی نظمی های روی کابینت!

تخته کشویی آشپز­خانه چی هست و چه مدل­هایی داره؟ جواب این سوال رو حتما باید بدونید تا بتونین یک تخته­ کار متفاوت و خاص برای آشپز­خانه انتخاب کنین. در ادامه­ ی مقاله میخوایم تخته­ ای رو به شما معرفی کنیم که کاربردهای زیادی داره اما خیلی ها هنوز اون رو نمی­شناسن.

تخته ­ی آشپزی یا همان تخته کار آشپزخانه که بیشتر به نام تخته­ گوشت شناخته میشه، یکی از ضروری ترین وسایل در آشپز­خانه هست. از این وسیله برای ریز کردن و خرد کردن انواع مواد غذایی مثل گوشت، میوه، سبزیجات و خیلی چیز­های دیگه استفاده می­کنیم. حالا تصور کنین که این تخته، کشویی هم باشه و همیشه دم دست شما باشه. در ادامه بیشتر توضیح میدیم.

تخته­­ ی کشویی سیار برای آشپز­خانه

تخته ­های تو­کار کشویی داخل یکی از کشو­های آشپز­خانه قرار می­گیرن و با بسته شدن کشو، از دید خارج میشن. به همین دلیل به اون­ها تخته­ ی مخفی یا تخته­ توکار هم گفته میشه. مقاومت بالا، یکی از مهم­ترین فاکتور­ها برای خرید تخته­ ی آشپزی به حساب میاد. تخته­ های کشویی انواع مختلفی دارن و برای سفارش اون ها، میتونین از شرکت های دکوراسیونی آنلاین و بروزی مثل سلام ساختمان کمک بگیرین. تخته­ ای که در عکس زیر می­بینید، قابلیت در اومدن از جای خودش رو هم داره و میتونید بعد از استفاده، تخته رو بردارید و باقی­مونده ­ی مواد غذایی رو در سطل ­زباله بریزید.

تخته کارکشویی آشپزخانه (2)

تخته­­ ی آشپزی کشویی ثابت

نوع دیگه ای از تخته های کشویی آشپزخانه مثل عکس زیر، به صورت ثابت هستن و از جای خودشون بیرون نمیان. شاید وقتی از دور به این مدل از تخته های کشویی نگاه کنید، اصلا متوجه نشید که این کشوها با بقیه­ ی کشو­ها فرق دارن. اما وقتی اون ها رو باز می­کنید با تخته­ ی آشپزی مواجه میشید.

تخته کار کشویی (2)

سوال پیش میاد که اگر این تخته­ ها ثابت باشن، چطوری میشه مواد غذایی اضافه­ ی روی اون­ها رو در سطل زباله خالی کرد؟ همونطور که می­بینید یک دایره‌­ی کوچک روی سطح تخته وجود داره و در کشوی زیر تخته دو تا سطل قرار گرفتن. شما میتونید مواد اضافه رو از اون دایره رد کنید و داخل سطل بریزید. با جلو و عقب بردن کشو میشه فاصله ­ی دایره رو با سطل­های زیر، کنترل کرد. جالبه نه؟!

تخته گوشت کشویی (1)

بعد از پر شدن سطل‌­های زیر کشو، میتونیم اون­ها رو برداریم و زباله ­ها رو خالی کنیم. در ادامه چند نمونه­ ی دیگه از این تخته­ ها رو باهم می­بینیم.

تخته گوشت کشویی (2)

تخته کار کشویی (1)

مزایا­ی استفاده از تخته کشویی آشپز­خانه

اگه میخواین که کابینت­ های آشپز­خانه کاملاً سالم بمونن، پس برای همه ­چیز از تخته استفاده کنید. شاید استفاده از تخته ­های معمولی کمی سخت باشه، اما تخته­ های کشویی همیشه دم دست هستن و استفاده از اون­ها خیلی راحت هست. علاوه بر خرد کردن مواد غذایی، میشه استفاده ­های دیگری هم از تخته کرد. مثلا میشه برای صاف کردن خمیر با وردنه از این تخته ­ها استفاده کرد. این تخته­‌ها باعث شدن کار­هایی که برای آشپزی انجام میدیم، کمتر روی کابینت انجام بشن و کابینت­‌ها سالم بمونن.

تخته کار کشویی (3)

یکی دیگه از مزایا­ی این تخته­ ها در دسترس بودن و استفاده­ ی راحت از اون­ها هست. فقط کافیه کشو رو بکشید جلو و از اون استفاده کنید. تخته ­های کشویی، نسل جدیدی از تخته­ ها هستن که علاوه بر زیبایی، کارایی بالایی دارن و آشپز­خانه رو هم مدرن­تر و زیبا­تر جلوه میدن. این تخته ها رو میتونین با رنگ و طرح دلخواهتون بسازین.

تخته کشویی آشپزخانه (1)

حتی میشه این وسیله­ های کاربردی رو به صورت گرد و مستطیل هم ساخت.

تخته کشویی آشپزخانه (2)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments