3.3 0

خلاقانه ترین ایده‌های سال 1400 برای ساخت کتاب‌خانه+ عکس

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  24 مرداد 1400
خلاقانه ترین ایده‌های سال 1400 برای ساخت کتاب‌خانه+ عکس

شما هم دنبال یک کتاب­خانه ی خاص و قشنگ برای کتاب­هاتون می‌گردین؟ می‌دونستین چیدمان کتاب­ها و قفسه­ ای که کتاب­­ها رو داخل اون می‌چینید، تاثیر خیلی زیادی بر دکوراسیون اتاق یا خانه داره! پس به کتاب­ و کتاب­خانه و زیبایی دکوراسیون اون، بیشتر­ اهمیت بدین. در ادامه­ی این مقاله می‌خوایم چند­تا ایده­ و مدل از کتاب­خانه ­ها مانند مدل کتاب­خانه ایستاده، مدل کتاب­خانه ساده و مدل کتاب­خانه دیواریرو به شما معرفی کنیم تا با اجرا کردن اون­ها دکوراسیون قشنگ­تری داشته باشین.

1- قفسه کتاب چند­طبقه ­ای

اولین ایده­ ای که می‌خوایم اون رو باهم بررسی کنیم، کتاب­خانه­ ی ساده هست. به عکس زیر نگاه کنید. این کتاب­خانه درست مثل کمدی هست که در نداره. این کتاب­خانه دیواری نیست و به دلیل اندازه­ ی بزرگی که داره روی زمین قرار می‌گیره. اما میدونید چه چیزی باعث خاص بودن کتاب­خانه ی زیر شده؟ طراحی زیبا­ی قفسه ها، کتاب­خانه رو قشنگ­تر کردن. همه ­ی قفسه­ ها صاف نیستن و در یک راستا قرار نگرفتن، این اختلاف جهتی که قفسه­ ها با هم دارن، کتاب­خانه رو زیبا­تر کرده. اگر به دکوراسیون مدرن علاقه دارین، این کتاب­خانه انتخاب مناسبی هست.

ایده کتابخانه جدید (1)

در تصویر زیر هم یک کتاب­خانه ی چند­طبقه ­ای رو می‌بینیم، منتها طراحی داخل اون با کتاب­خانه ­ی تصویر قبلی کمی تفاوت داره و ساده­ تر هست.

ایده کتابخانه جدید (2)

2- کتاب­خانه مدرن و منحنی

دومین کتاب­خانه ­ای که میخوایم درباره­ ی اون صحبت کنیم. یک کتاب­خانه ی مدرن هست. طراحی منحصر به فرد این کتاب­خانه اون رو زیبا­تر و خاص­تر جلوه میده. اما به نظر شما چه چیزی باعث شده این کتاب­خانه اینقدر خاص و منحصر به فرد به نظر بیاد؟ بله درسته! طراحی منحنی کتاب­خانه، هر کسی رو به وجد میاره. قفسه ­های این کتاب­خانه منحنی اکثرا عرض زیادی ندارن، پس بهتره کتاب­ها به صورت عمودی چیده بشن. البته اگر بیشتر دقت کنید، در قفسه­ هایی که عرض بیشتری دارن، کتاب­ها به صورت افقی چیده شدن.

ایده ساخت کتابخانه (4)

3- کتاب­خانه دیواری

این روز­ها که بیشتر خانه ­ها نقلی و کوچک شدن، استفاده از کتاب­خانه­ های دیواری تصمیم عاقلانه ­تری هست. کتاب­خانه ­های دیواری مدل­های مختلفی دارن .مثل مدل کتاب­خانه دیواری کنج، مدل کتاب­خانه دیواری کلاسیک و مدل کتاب­خانه دیواری مدرن. ما در ادامه میخوایم درباره ی یک کتاب­خانه­ ی دیواری خاص حرف بزنیم که برای کنج دیوار خیلی مناسب هست.

 

·  کتاب­خانه دیواری کُنج

قفسه­ های چهار­گوشی که در عکس زیر می‌بینین، میتونن به صورت جدا جدا یا متصل به هم روی دیوار قرار بگیرن، این قفسه­ ها اندازه­ های مختلفی دارن و حتی در کوچک‌ترین اون­ها هم، میتونید وسایل تزئینی کوچکی رو قرار بدین.

ایده ساخت کتابخانه (5)

· کتاب­خانه دیواری مدرن

یکی از رایج­ترین کتاب­خانه­ هایی که این روز­ها همه به دنبال اون هستن، کتاب­خانه دیواری مدرن هست، استفاده از رنگ­های متضاد و رنگ­های تیره و روشن در کتاب­خانه میتونه جذابیت اون رو بیشتر کنه. البته این ترفند برای کتاب­خانه ­های مدرن مناسب هست. استفاده از مجسمه ­ها و چیز­های تزئینی مدرن رو در این کتاب­خانه فراموش نکنین!

کتاب خانه خلاقانه (1)

4- کتاب­خانه چوبی ایستاده

کتاب­خانه چوبی با چوب طبیعی یکی از گرانترین کتاب­خانه­ ها هست. به همین دلیل خیلی وقت­ها از طرح چوب یا ام­ دی­ اف برای ساخت کتاب­خانه استفاده میشه. کتاب­خانه­ ی ایستاده ­ای که در عکس زیر می‌بینین، شباهت زیادی به کتاب­خانه منحنی داره که قبلا درباره­ ی اون صحبت کردیم. در این کتاب­خانه چوبی ایستاده چوب­ها در خلاف جهت هم قرار گرفتن و قفسه­ هایی رو به وجود آوردن. این قفسه ­ها برای بزرگ­ترین و کوچک­ترین کتاب­ها هم مناسب هستن.

کتاب خانه خلاقانه (2)

5- کتاب­خانه درختی

در بعضی از خانه­ ها به خصوص خانه­ های قدیمی، یک تنه­ ی درخت از وسط اتاق رشد کرده و از سقف بیرون زده. با کمی خلاقیت میشه این تنه رو به یک کتاب­خانه­ ی درختی تبدیل کرد که دکوراسیون اتاق شما رو خاص میکنه. البته اگر تنه ی درختی در اتاق وجود نداشت، میتونین با یک تکه چوب، تنه­‌ی درخت رو شبیه ­سازی کنین. این کتاب­خانه هم زیبا و خاص هست و هم می‌تونید هر جور که میخواید کتاب­ها رو روی اون بچینید.

ایده کتابخانه جدید (3)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments