3.9 15

مدل کابینت آشپزخانه جدید / مدل های عالی برای سال 2022

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
مدل کابینت آشپزخانه جدید – 50 مدل نو، شیک و ایرانی

تو هم دنبال بهترین مدل های کابینت آشپزخانه جدید هستی؟؟ لابد همین روزها میخوای کابینت آشپزخونه ات رو بسازی. بهرحال جای درستی اومدی. میدونی که کار «سلام ساختمان» معرفی کابینت ساز به شماست. مهمتر از اون، سلام ساختمان یک مرجع تصاویر و اطلاعات کابینته.

در اینجا ما ده ها نمونه از انواع مدل کابینت آشپزخانه جدید رو بهت نمایش میدیم. کابینت هایی که همچنان برای سال 2022 میتونند مثل الماس بدرخشند.

توضیحاتی ذیل هر کدوم رو میبینی. کمی هم از مزایا و معایب و قیمتهای هر نوع کابینت برات میاریم.

چجوری یک الگو برای مدل کابینت آشپزخانه جدید 2022 خودمون داشته باشیم؟!

همه میدونیم داشتن الگوهای مناسب و دیدن تصاویر مدل های طراحی آشپزخانه جدید و حتی قدیمی چقدر میتونه کمک کننده باشه. ما در این مطلب عکس هایی از نمونه کابینت هایی رو براتون آماده کردیم. این مدل ها طراحیِ طراح های ایرانی و خارجی هستند.

این رو هم بگیم که برای ساخت کابینت جدید در آشپزخانه منزلتون، الگوبرداری از کابینت های خارجی و مدل های دیگه هم هیچ ایرادی نداره و میتونه کمک کننده باشه. برخی از مدل هایی که اینجا میبینی حتی برای سال جدید میلادی 2022 هم جزء تِرِند بازار محسوب میشه. «سلام ساختمان» مدل های متنوع خارجی و ایرانی بیشتر رو در «گالری مدل های کابینت آشپزخانه» براتون جمع آوری کرده.

مدل های کابینت آشپزخانه جدید 2021

میدونین که مدل کابینت آشپزخانه جدید میتونه از هر نوعی باشه: ام دی اف، های گلاس، چوبی، ممبران (وکیوم) و غیره حالا شما تصمیم گرفتین آیا که مدل کابینت جدید آشپزخانه تون چی باشه؟

تصمیم آسونی نیست اما خیلی هم سخت نیست. اول از همه باید طرح ها و مدل های کابینت های مختلف رو ببینیم. شاید اگر مزایا و معایب هر از انواع کابینت رو هم بدونیم راحت تر تصمیم بگیریم.

در فضای مجازی خیلی از تصاویر کابینت ها از نمونه های خارجی میاد و کار بدی هم نیست و میتونه برای الگو برداری ما خوب باشه. ولی در این مطلب، ما صرفاً عکس ها و مدل هایی رو برای آشپزخانه نو شما آوردیم که کارِ طراح های داخلی است و برای مدل های بومی و ایرانی ما بهتر تلقی میشه. این عکس های کابینت در چند دسته برای شما تقسیم بندی شدن تا کار راحتی برای پیدا کردن و مقایسه اون ها داشته باشین. مقاله جدیدترین مدل کابینت 2022 و 2021 هم می تونه بهتون کمک کنه.

درخواست قیمت

مدل کابینت آشپزخانه جدید های گلاس

میدونی جنس کابینت های گلاس چیه که انقدر میدرخشه؟ کابینت آشپزخانه های گلاس هر روز به طرفداراش اضافه میشه و سهم زیادی در بین مدل های کابینت های آشپزخانه های جدید داره. در ادامه چند مدل از کابینت های هایگلاس ایرانی رو باهم ببینیم.

آشپزخانه های گلاس مدرن

تصویر بالا یک خلاقیت زیبا در یک آشپزخانه جدید رو نشون میده: ترکیب طراحی اپن و شومینه! یک الگوی زیبا برای سال 2022. این کابینت آشپزخونه کار یکی از چندین کابینت ساز سلام ساختمان در شیراز هست. روزانه هزاران نفر از سایت ما بازدید می‌کنن و عده‌ای از بازدید کنندگان که نیاز واقعی دارن، برای قیمت‌گیری و اجرا از ما درخواست معرفیِ دکوراتور و نجاری مثل همین دوستمون در شیراز رو دارن. چون سلام ساختمان بانک بزرگی از کابینت‌سازها و نجارها رو در اختیار داره که بصورت مداوم کیفیت کار اونها رو رصد می‌کنه.

کابینت سفید و سیاه های گلاس

یک مدل کابینت آشپزخانه های گلاس ساده و نرمال ترکیب دو رنگ با کنتراست زیاد رو در عکس بالا میبینی.

و اما بریم سراغ یه مدل خیلی خاص با کابینت هایگلاس مات قوس‌دار!

کابینت قوس دار

این کابینت کار یکی از دکوراتورهای عضو سلام ساختمان در تهران هست. می‌بینین چه قوس‌های تمیز و جالبی رو در کابینت اجرا کرده؟! این یعنی هنر…

اگه دوست دارین طرحی مشابه این کابینت رو داشته باشین، سلام ساختمان می‌تونه کابینت سازهای مطمئنی رو در شهر شما بهتون معرفی کنه.

کابینت هایگلاس سفید مشکی

اِلِمان های عمودیِ متفاوت. کابینت آشپزخانه مدرن که به صورت بدون دستگیره طراحی شده، با رنگ بندی سفید میتونه خیلی جذاب باشه براتون!

کابینت هایگلاس مدرن

المان های عمودی که در تصویر قبل دیدین، اینجا هم مشابهش وجود داره. البته اینجا کابینت ها دستگیره دارن. این مدل رو یکی از دکوراتورهای سلام ساختمان در شیراز اجرا کرده. در تصویر زیر، این کابینت آشپزخونه رو از زاویه‌ای دیگه میبینین:

کابینت هایگلاس سفید شیراز

سلام ساختمان بیش از 250 عضو کابینت ساز، نجار و دکوراتور در سراسر ایران داره که به شما این امکان رو میده تا کابینت ساز و دکوراتور مورد نظرتون رو بر اساس نظرات مشتریان قبلی اونها و نمونه کارهاشون انتخاب کنین.

کابینت های گلاس سفید سیاه

طی این سالها، مدل های جدید از کابینت آشپزخانه های گلاس سفید و مشکی طرفدارهایی رو پیدا کرده. به خصوص کابینت های هایگلاس با درخشش خودشون، باعث اقبال بیشتری به این کابینت جدید شدن.

کابینت های گلاس کرم

یکی از دل‌مشغولی های ما بویژه خانم ها برای مدل کابینت آشپزخانه جدید شون، رنگ کابینت و دکوراسیون هست. چه رنگ و چه ترکیب رنگی برای کابینت انتخاب کنیم؟ این رنگی که انتخاب می‌کنیم نکنه بعداً مورد انتقاد دیگران باشه؟ این رنگی که برای کابینت ها استفاده میشه بعداً دل مارو نمیزنه؟! معمولاً در این شرایط یک رنگ معمولی یا متداول مثل سفید، کرمی و امثال اینها رو انتخاب می‌کنیم! این روش خوب نیست و باید رنگی متناسب با فضا و علایق خودمون انتخاب کنیم.

مدل کابینت آشپزخانه جدید / مدل های عالی برای سال 2022

رنگ ها حس و روح فضا رو تشکیل میدن و هر کسی متناسب با نیازهاش و هر فضایی متناسب با مقتضیاتش میتونه رنگ خاصی رو داشته باشه. مهم اینه کمی دانش رنگ شناسی مون رو بالاتر ببریم.

کابینت های گلاس مشکی

کابینت های گلاس مشکی و طلایی (مایل به کرم – زرد). یه مدل خیلی کمیاب و بسیار خاص 2022.

آشپزخانه سفید قهوه ای

این کابینت آشپزخانه کرم قهوه ای، ترکیبی از ام دی اف و هایگلاس برای یک آشپزخانه ایرانی است.

آشپزخانه مدرن

و این هم یک خلاقیت جالب در همون آشپزخانه.

کابینت ممبران سفید و زرد

رنگ زرد باعث نشاط و شادی میشه و میتونه قوای ذهنی رو به تحرک وادار کنه. البته استفاده بی رویه از رنگ زرد موجب دل‌زدگی شما میشه و باید حتما در کنار یک رنگ دیگه از رنگ زرد استفاده کنین.

کابینت ام دی اف جدید

طرح های طاقچه ای 2022، طرح هایی سنتی که امروزه دوباره پاشون به دنیای مدرن باز شده. این هم میتونه یک آشپزخانه ایرانی قشنگ و مدرن باشه.

طرح کابینت آشپزخانه mdf

در این مدل کابینت آشپزخانه ایرانی هم ردپای این طاقجه ها رو البته به صورت کمرنگ تری میبینین.

مدل کابینت آشپزخانه

دستگیره های نواری رو در این مدل کابینت جدید مشاهده می کنین. نسبتاً محصولات جدیدی هستند. این نوع دستگیره های کابینت، کاملاً از دید مخفی هستن.

طرح کابینت های گلاس

ترکیب رنگ روشن بعلاوه خطوط و طراحی افقی این مدل کابینت باعث شده فضا بزرگتر از چیزی که هست حس بشه. بعلاوه وجود طرح چوب در این آشپزخانه از سردی فضا کم کرده و باعث صمیمیت بیشتر محیط شده!

مدل کابینت آشپزخانه

تصویر بالا یک کابینت هایگلاس کرم قهوه ای مناسب مدهای 2022 با طراحی مدرن و بسیار زیباست. یکی از دلایل زیبایی اون، انتخاب ترکیب رنگ بسیار مناسب برای کابینت ها است.

یک نکته ی خیلی مهم در مورد کبینت ساز اینه که: همه ی تدابیر رو هم که برای بهترین انتخاب از جنس کابینت و مدل و طرحش به خرج بدین، اما به پست یک کابینت ساز ناجور بخورید (ناجور = غیر حرفه ای و یا غیر متعهد)، تلاش هاتون بر باد میره. پس حواستون در انتخاب کابینت ساز باشه. «سلام ساختمان» به صورت حرفه ای روی همین موضوع کار میکنه.

کابینت آشپزخانه کوچک

یک مدل جدید از کابینت آشپزخانه جدید و کوچک که در کنج ساختمان قرار گرفته. همون طور که میبینین، دیوار، جزیره ویا اپن برای جدا کردن فضای داخلی آشپزخانه از فضای خارجی اون نداره.

ام دی اف هایگلاس

مدل کابینت آشپزخانه های گلاس جدید بدون دستگیره با یک طرح اپن نسبتاً خاص رو در تصویر بالا میبینین.

کابینت بدون دستگیره

یک مدل کابینت آشپزخانه جدید بدون دستگیره. در حقیقت دستگیره های این نوع کابینت ها، از نوع مخفی (دستگیره ی hidden) است که در اونها بخشی از بدنه درب یا کشو نقش دستگیره رو ایفا میکنه.

مدل کابینت آشپزخانه جدید / مدل های عالی برای سال 2022

کابینت آشپزخانه هایگلاس

اگه دوستدارین بدونین رنگ بنفش چه حسی به فضای جدید آشپزخانه میده، نگاهی به این مدل طراحی جدید آشپزخونه بندازین. رنگ ها موجودات عجیبی هستند.

کابینت های گلاس مدرن

در این مدل کابینت جدید، فضای زیادی در آشپزخانه به کمدها و محل های چیدن وسایل اختصاص داده شده.

مدل کابینت ام دی اف

طرحی برای یک آشپزخانه جدید با عرض محدود. یکی از سؤالاتی که زیاد مطرح میشه اینه که مدل کابینت آشپزخانه کوچک چطور باید باشه؟

کابینت آشپزخانه کوچک
اپن ام دی اف شیک

اپن شکسته با اینکه کمی فضای روی اپن رو کوچکتر میکنه، اما زیبایی خاص خودش رو هم داره.

همون اپن و کابینت رو از جهت دیگه ای مشاهده میکنین (تصویر بالا). روی بدنه اپن محلی برای کتاب و مجله و تزئینات هست.

مزایا و معایب کابینت های گلاس

مزایای کابینت های گلاس

  • کابینت های گلاس درخشندگی زیادی داره
  • متریال های گلاس دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ است
  • قیمت مناسب(کمی از کابینت ام دی اف گران تر است)
  • مقاومت و دوام بالا
  • قابلیت ابزار خوری مناسب

معایب کابینت های گلاس

  • امکان آسیب دیدن ناشی از رطوبت
  • تیزی لبه ها
  • لک پذیری و خش پذیری زیاد

البته این موارد که گفتیم، تمامی معایب کابینت های گلاس نبود. بلکه این معایب تعداد بیشتری دارن. به دلیل اهمیت خیلی زیاد این مساله، معایب کابینت های گلاس رو در مطلب جداگانه ای بررسی کردیم.

مدل کابینت آشپزخانه جدید از نوع ام دی اف

بعد از دیدن مدل های کابینت های گلاس، میرسیم به مدل های کابینت ام دی اف. در اینجا چند مدل کابینت آشپزخانه جدید از جنس ام دی اف رو میبینیم. کابینت های ام دی اف نیاز به تعریف ما ندارن و کاملا شناخته شده هستن. این کابینت ها پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین کابینت های موجود در بازار هستن که قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

عکس بالا نمونه ای از یک طرح ایرانی کابینت است که هیچی از مشابه خارجی کم نمیاره حتی از بهترین مدل های سال 2022.

که شامل ترکیب رنگ های تیره و روشن با متریال های های گلاس و ام دی اف. همونطور که میبینین، کابینت ها به صورت مسطح طراحی شده و از جنس ام دی اف هستن و جزیره آشپزخانه از جنس هایگلاس است. این نمونه کار یکی از کابینت‌سازهای ما در شهر بهارنارنج، گل، بلبل و شعر، یعنی شیرازه.

حالا بریم سراغ یک شاهکار وطنیِ دیگه با ام دی اف…

کابینت ام دی اف زیبا

این تصویر نمونه کار اجراشده توسط آقای وحید یوسف رضایی یکی از ده‌ها کابینت ساز در تهران هست. به ظرافت طراحی، نحوه‌ی اجرای صفحه کابینت و المان‌های عمودی در آشپزخونه توجه کنین… آدم لذت می‌بره!

کابینت ام دی اف زیبا 2

تصویر بالا هم همون کابینت از نمایی نزدیک‌تر رو نشون میده.

کابینت ام دی اف خاص

این کابینت ام دی اف با رنگ تیره هم کار آقای یوسف رضایی کابینت ساز ما در تهران هست. به طرح صفحه کابینت و هماهنگی اون با المان‌های روی سقف و قرنیزها توجه کنین. کاری بسیار ساده و شیک و در عین حال پر زحمت، فقط با متریال ام دی اف.

و اما یه نمونه کار خیلی خاص دیگه از دکوراتور عضو سلام ساختمان، آقای میلاد طالبی:

ام دی اف رنگ شده

این کار از ام دی اف رنگ شده با پلی اورتان ساخته شده و خیلی شبیه کابینتای خارجکیه! ساده و شیک.

ام دی اف رنگ شده 2

جزیره‌ی این کابینت ام دی افِ رنگ شده رو از نمای نزدیک در تصویر بالا مشاهده می‌کنین.

طیف وسیعی از کابینت سازها و دکوراتورها از سراسر ایران عضو سلام ساختمان هستن و ما اونها رو اولاً بصورت سختگیرانه ارزیابی می‌کنیم تا بتونن عضو سلام ساختمان بشن، و ثانیاً عملکردشون رو بصورت مداوم بررسی می‌کنیم، تا شما بتونین با خیال راحت بهشون اعتماد کنین و صاحب کابینت و دکور رویایی خودتون بشین.

 

کابینت ام دی اف کرم قهوه ای

باز هم ترکیب کابینت ام دی اف با های گلاس. این کابینت کرم قهوه ای به صورت مدرن طراحی شده و ازنظر فضا هیچ محدودیتی نداره و خیال شما بابت جا دادن وسایلتون کاملا راحته.

کابینت های گلاس سفید

ترکیب رنگ سفید با مشکی در یک کابینت ام دی اف 2022

کابینت های گلاس مدرن سفید مشکی

و باز هم کاربرد مشکی در کنار رنگ محبوبِ اکثر آدمها، سفید. این ترکیب بسیار هنرمندانه و زیبا انجام شده و خلاقیت زیادی در اون نهفته. به ترکیب رنگی کابینت های دیواری توجه کنین. غیر از ترکیب هنرمندانه رنگ سیاه وسفید، همون طور که معلومه، این کابینت ها برای آشپزخانه ی کوچک طراحی شدند. در آشپزخانه کوچک به دلیل محدودیت در فضا، اهمیت طراحی مناسب وحرفه ای دوچندان است.

مدل کابینت mdf

موقع اجرای کابینت معمولا آخر کار که کابینت داره تموم میشه، کابینت ساز به صاحبکار میگه خب دستگیره ها رو بخرین بیارین تا نصب کنم!! پس باید در مورد دستگیره ها حسابی فکر کنین تا دستگیره ای بسیار مناسب و هماهنگ با کابینت خودتون تهیه کنین. در مورد دستگیره در مطلب جداگانه ای به صورت کامل صحبت کردیم که قبلا و در مدل های کابینت هایگلاس بهش اشاره شد.

دستگیره کابینت جزء بی اهمیتی نیست و میتونه روی زیبایی فضای کابینت و آشپزخانه ی نوی شما بسیار تأثیر بذاره. در سلام ساختمان مطلب مفیدی برای دستگیره کابینت هست که میتونه بهتون در انتخاب اینکه چه تیپ دستگیره ای مناسب کابینت شما است کمک کنه.

کابینت ام دی اف کرم قهوه ای

میتونین همیشه برای اپن آشپزخانه به فکر مدل های زیبا و جدید باشید. درسته که اپن ساده هم میتونه قشنگ باشه اما یک طراح خلاق همیشه در جستجوی خاص بودن حتی شده به میزان اندک هست. یک آشپزخانه کوچک با طرح اپن خلاقانه و بسیار زیبا.

تصاویر کابینت های گلاس

یک طرح خلاقانه دیگه که واقعا زیباست میتونه در دسته بهترین های 2022 قرار داشته باشه. انتخاب رنگ بنفش برای دیوار بین کابینت های دیواری و زمینی با اینکه کمی ریسک داره اما با توجه به نتیجه ی کار، میبینین که این ریسک کاملا جواب داده. طراحی اپن ام دی اف آشپزخانه هم کاملا خلاقانه و حرفه ای انجام شده. میتونیم بگیم یکی از طرح های کم نظیره که از هر جهتی متناسب و زیباست.

کابینت چوبی زیبا

یک مدل کابینت جدیدِ ساده با حس خوبِ چوب. کابینت های بدون دستگیره مدرن که برای یک آشپزخانه کوچک کاملا مناسب هستن. در یک عبارت اگه بخوایم مدل بالا رو توصیف کنیم میگیم: آشپزخانه ساده و بی تکلف.

کابینت های گلاس طرح دار

خیلی همه پسند نیست اما دیدنش خالی از لطف نیست و قطعاً برخی افراد این نوع طرح و رنگ رو دوست دارند. کابینت های ام دی اف با برچسب های طرح دار.

کابینت ام دی اف سفید کرم

رنگ کِرِمی هم به تنهایی و هم در ترکیب با سایر رنگ ها، یکی از محبوب ترین ها در خانه های ایرانی است. ترکیب کرمی با طرح چوب همیشه پرطرفدار بوده!

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف

  • قیمت اقتصادی و مناسب
  • زیبایی ظاهری
  • ابزار خوری آسان
  • سطح صاف و متراکم
  • مقاومت و دوام بالا

این مزایا رو در کنار معایب کابینت ام دی اف در مطلب مربوط به کابینت آشپزخانه ام دی اف به طور کامل توضیح دادیم.

معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

  • آسیب پذیری در برابر رطوبت
  • بافت نرم که باعث میشه بعد از مدتی جای پیچ ها در اون شل بشه!
  • وجود مقدار بسیار کمی ماده سمی فرمالدئید در ورقه های ام دی اف که ممکنه برای سلامتی خطر داشته باشه!

مدل کابینت آشپزخانه جدید ممبران

کابینت آشپزخانه جدید از جنس ممبران رو در خانه های نوساز و شیک میتونین ببینین. کابینت های ممبران به دلیل طراحی های خاص و نسبتا پرکار که خیلی مشابه با چوب است شهرت پیدا کرده اند. کابینت آشپزخانه ممبران یا وکیوم این قابلیت رو داره که طرحی مشابه با طرح کابینت چوبی با قیمتی بسیار پایین تر از چوب براتون به ارمغان بیاره.

کابینت ممبران سفید

یک طراحی کلاسیک زیبا که به دست طراح و دکوراتور ایرانی، آقای محسن باقری عضو فعال سلام ساختمان در اصفهان ساخته شده، که در سال 2022 هم مثل برف میدرخشه. این مدل کابینت جدید ممبران رو میشه با تکنولوژی وکیوم ساخت. در بین کابینت های آشپزخانه، رنگ سفید در کابینت ممبران از سایر کابینت ها پرکاربرد تر و پرطرفدار تره. با اینکه کابینت های ممبران تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارن اما بازهم رنگ سفید در بین مشتری ها از محبوبیت خاصی برخورداره.

کابینت کلاسیک رنگ سفید

و این هم همون طرح از یک زاویه دیگه. شاید خوب باشه مختصری درباره مفهوم کلاسیک در آشپزخانه و کابینت آشپزخانه کلاسیک صحبت کنیم تا معنای اون رو به خوبی بدونین. این نوع طراحی، به معنای قدیمی نیست (کلاسیک در لغت یعنی سنتی). مدل های کلاسیک به مواردی اطلاق میشن که ریشه طراحی اون ها از گذشته وجود داشته و معمولاً جزئیات زیادی در طرح و شکل دارند.

معمولاً مدل های کابینت جدید رو که به صورت کلاسیک طراحی شده اند، یا با چوب میسازند (کابینت چوبی) و یا به صورت کابینت ممبران اجرا می‌کنند.

کابینت ممبران رنگ سفید

کابینت ممبران سفید با طرح های نسبتاً ساده و کاشی بین کابینتی رنگارنگ که در قابهای سفید این کابینت مثل تابلوی دیواری عمل کرده. البته کابینت سفید بدون هیچ رنگ دیگه ای یک انتخاب ریسکی به حساب میاد. چرا که میتونه محیط رو براتون بی روح و کسل کننده کنه. بهتره از یک رنگ گرم در کنار رنگ سفید بهره ببرین.

کابینت منبران هایگلاس سفید

 

همیشه یک طراح خوب و همینطور یک کابینت ساز با تجربه و خوش سلیقه است که آشپزخانه رو رویایی و ماندگار میکنه. تصویر بالا نمونه کار یکی از دکوراتورهای ما در اسلامشهر هست. این کابینت از جنس ممبران براق و به رنگ سفید است که باعث ایجاد یک آشپزخونه مدرن شده.

راستی یک نکته ای در مورد مفهوم «مدرن» لازمه بگیم. وقتی میگیم کابینت مدرن و یا میگیم مدل آشپزخانه مدرن، اینجا منظور مدل کابینت آشپزخانه جدید نیست!! درواقع مدرن دربرابر کلاسیک میاد و به نوعی خاص از طراحی اشاره داره که سادگیِ شکل ها و خطوطِ طرح، در اون کاملاً به چشم میخوره و الزاماً یک نوع جدیدی از کابینت نیست.

کابینت وکیوم سفید

کابینت ممبران سفید ساده. این طرح بر خلاف سایر طرح های کلاسیک، اصلا طرح پرکار و شلوغی نیست. برای اجرای طرح کلاسیک در کابینت ممبران هم بهتره که از طرح هایی خلوت و کم کار مشابه با مدل بالا استفاده کنین. چون یکی از ایرادات ممبران اینه که طرح های ریز و پرکار به خوبی برروی اون اجرا نمیشن.

مدل کابینت وکیوم

اینم تصویر کلی تر از همون آشپزخانه با مدل کابینت وکیوم. اپن آشپزخانه رو ببینین. یک طرف اون به صورتی طراحی شده که حالت دکور داشته باشه و بتونین وسایل دکوری خودتون رو در اون قرار بدید.

آشپزخانه جدید

 

 

فضای آشپزخانه فقط شامل کابینت نیست. وقتی یک آشپزخانه جدید طراحی میکنین خوبه که نیم نگاهی هم به سقف و بدنه آشپزخانه داشته باشید. به طور کلی طراحی آشپزخانه حرفه ای یکی از کار های پراهمیت و بسیار سخت در طراحی کل خانه است. چرا که وسایل مهم و گران قیمتی در آشپزخانه قرار گرفته و اعضای خانه بخش زیادی از روز رو در آشپزخانه میگذرونند.

کابینت وکیوم سفید

یک طراحی ایرانیِ نسبتاً پرکار که با کابینت وکیوم (ممبران)، روکش رنگ، روکش چوب و چوب میشه این مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک رو ساخت. طراحی خلاقانه رو نگاه کنین  بهتر از هر مدل خارجی 2022 ای نیست؟! اما این آشپزخونه‌ی یکی از هموطنان خودمون در تبریز هست که توسط محمد کریمی کابینت ساز عضو سلام ساختمان اجرا شده. بله دیگه ما با همچین آدمای حرفه‌ای و کاربلدی همکاری می‌کنیم… استفاده از نور و روشنایی موضعی رو در بخش های مختلف آشپزخانه میتونین ببینین. صفحه کابینت بسیار درخشنده و زیباست و تناسب و تضاد زیادی با کابینت ها ایجاد کرده.

مدل کابینت

تصویر بالا همون آشپزخونه تبریزی از نمای نزدیک‌تر رو نشون میده.

عکس کابینت ممبران

همون طرح از زاویه دیگه که جزئیات اپن رو نمایش میده.

کابینت کلاسیک ممبران

 

این کابینت قهوه ای چوبی رنگ رو هم احتمالا با سیستم وکیوم ساختند. میدونین که مدل کابینت چوبی پرهزینه است. مخصوصاً اگر همش از چوب باشه. شاید بپرسین مگر نوع دیگه ای از چوبی داریم؟ بله بیشتر متریال‌ها در واقع روکش چوب هستند یعنی یک لایه روکش چوب روی متریالی مثل ام دی اف قرار گرفته. اما کابینت های روکش چوب هم ارزان نیستن و از کابینت ممبران گران تر هستن.

مدل بعدی یک کار خیلی خاص، نتیجه‌ی ذوق و تجربه‌ی یکی از دکوراتورهای سلام ساختمانه….

کابینت ممبران تهران

این مدل کابینت هم از ممبران ساخته شده، حتی جنس صفحه کابینت هم از ممبران هست. اما به ظرافت و خلاقیتی که در طراحی و اجرای قوس‌ها وجود داره (اونم فقط با ورق ام دی اف) دقت کنین.

دکوراتورها و نجارهای عضو سلام ساختمان همگی دارای مهارت و تعهد کاری بسیار زیادی هستن، چون هدف سلام ساختمان اینه که  شما رو به طرح‌های رویایی‌تون در زمینه‌ی دکوراسیون آشپزخانه برسونه. پس در انتخاب کابینت‌سازها و دکوراتورها نهایت دقت و تخصص رو بکار می‌بریم.

کابینت کلاسیک ممبران

یک مدل کابینت کلاسیک ساده و قابل قبول به همراه کاشی های طرح سنگ سنتی که کلاً باعث میشه فضا رو سنتی و کلاسیک حس کنیم. طراحی آشپزخانه در این مدل کاملا منطبق با معیار های طراحی کلاسیک است. وجود سر ستون ها و پاخور های

دکورهای ممبران

دکورهای ایستاده ی این مدل کابینت باعث تمایز اون شده. همچنین گاز رومیزی این آشپزخانه برروی اپن اون قرار گرفته. به فاصله بین دوتا دکور آشپزخانه دقت کنین. ما این کار رو بهتون توصیه نمیکنیم. برای این توصیه هم دلایل محکمی داریم. دلیل اول اینه که موقع پخت و پز، احتمالا خانم خونه زیاد حس راحتی نداشته باشه. علی الخصوص اگر مهمان در خانه شما باشه. غیر از این مورد، پخش بو در خانه و جلوی چشم بودن کثیفی احتمالی گاز رو هم میتونین درنظر بگیرین.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ممبران

مزایای کابینت ممبران

  • امکان اجرای طرح های متنوع
  • اجرای طرح های کلاسیک با هزینه ای پایین تر از کابینت چوبی

این دو مورد مزیت اصلی کابینت ممبران هستن. مزیتی که دلیل اصلی محبوبیت این کابینت به حساب میاد.

معایب کابینت ممبران

  • وابستگی بسیار زیاد به کیفیت اجرای کابینت ساز و در واقع تنوع زیاد کیفیت نهایی کابینت
  • عدم امکان اجرای طرح های ظریف. در صورت اجرا، محصول نهایی ممکن است دچار افت کیفیت محسوسی شود.
  • حساسیت به نور و حرارت مستقیم
  • حساسیت به اجسام تیز
  • در صورتی که شما خواهان تعمیر کابینت خودتون باشین، احتمال کمی وجود داره که بتونین کابینت رو با همون طرح و رنگ قبلی تعمیر کنین.

برای شناخت بهتر اشکالات این نوع مدل کابینت جدید، میتونین مطلب معایب کابینت ممبران رو نگاهی بندازین.

مدل کابینت آشپزخانه جدید روکش چوب

کابینت کلاسیک ممبران

و این هم یک نمونه دیگه از مدل های کلاسیک برای کابینت. کابینت روکش چوبی بسیار مشابه کابینت ممبران است اما تفاوت هایی کوچک هم با اون داره. صفحه کابینت در این آشپزخانه بسیار زیبا و مجلل انتخاب شده. دستگیره های کابینت هم خیلی پرکار و لاکچری هستن!

و اما بریم سراغ کابینت روکش چوب اجرا شده توسط یکی از اعضای سلام ساختمان در اصفهان (می‌دونین که ما در 9 استان، حدود 250 کابینت‌ساز و نجار فعال داریم؟!)….

کابینت روکش چوب اصفهان

درسته اینکار هم شبیه کابینت تمام چوب هست و هم ممبران، اما در حقیقت روکش چوبه. البته این کار هنوز نقاشی نشده، پس اگه به قسمت‌های قابکاری شده‌ی درب‌ها با دقت نگاه کنین می‌بینین که مغزی ام دی اف به دلیل نداشتن طرح‌های چوب طبیعی، خودش رو نمایان کرده. معمولاً دکوراتورهای حرفه‌ای برای برطرف کردن این مشکل در کابینت‌های روکش چوب، نقش‌های چوب یا اصطلاحاً شال‌های چوب رو در قسمت‌هایی که مغزی ورق ام دی اف نمایان شده، بصورت دستی نقاشی می‌کنن.

کابینت روکش چوب اصفهان 2

این تصویر هم نمای روبروی تصویر قبلی رو نشون میده. بریم این آشپزخونه‌ی اصفهانی رو از یه نمای دیگه هم ببینیم:

کابینت روکش چوب اصفهان 3

در این تصویر طراحی و ظرافت جزیره‌ی آشپزخونه به چشم میاد.

کابینت ممبران سفید طلایی

کابینت ممبران سفید طلایی. کاشی بین کابینتی تا این حد میتونه تاثیر بذاره روی طرح، و همینطور طرح های درشت و کمی عجیب روی درب ها. بعضی ها اینطور فضایی رو می‌پسندند. همیشه سلایق یک‌جور نیست. البته یه مورد بسیار مهم در مورد رنگ طلایی در کابینت باید بهتون بگیم. سعی کنین از رنگ طلایی خیلی محدود و در جاهای بسیار ظریف استفاده کنین تا زیبایی اون براتون بیشتر باشه.

آشپزخانه کلاسیک

و این هم نمونه دیگه ای از مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک روکش چوب. کابینتی پر از نقش و نگار.

کابنت وکیوم سفید طلایی

در این مدل، از نقوش و رنگ طلایی به نحوی بسیار ظریف استفاده شده و این باعث میشه برای یک آشپزخانه جدید، همه پسندتر باشه.

از انتخاب رنگ ها و ترکیب رنگ های جدید که فکر میکنین دوست دارین نترسین. فقط از اینکه نمیدونین یا مطمئن نیستین این رنگ با ابعادی که بعداً روی کار ایجاد میکنه چه حس و حالی به فضای شما میده کمی بترسید. این واهمه ی شما طبیعیه و با بالا بردن اطلاعاتتون از رنگ ها در دکوراسیون کاهش پیدا میکنه.

گاهی وقت ها فاصله گرفتن حتی به مقدار کم از رنگ های متداولی که همه انتخاب می‌کنند میتونه مدل کابینت آشپزخانه نوین شما رو خاص و حیرت انگیز کنه!

ممبران مشکی طلائی

ترکیب مشکی و طلایی بر روی یک مدل کلاسیک رو در تصویر بالا می‌بینید. در درازمدت مخصوصاً برای فضاهای کوچک میتونه کمی دلگیر باشه. البته نمیشه از خلاقیت و ریسک پذیری در این طرح کابینت آشپزخانه چشم پوشی کرد.

گاهی هم چالش ما در انتخاب مدل کابینت، هزینه هاست. قیمت کابینت موضوع نسبتاً پیچیده ایه و لازمه برای نهایی شدن و تصمیم گرفتن در بارش با کابینت سازهای حرفه ای مشورت کنیم و قیمت نهایی مدلی که میخوایم رو ازشون استعلام کنیم. مدل های کابینت ام دی اف، معمولاً هزینه های کمتری دارن و های گلاس و ممبران و چوبی به ترتیب قیمت های بیشتری دارند. البته شکل و جزئیات هم خیلی در این مورد مهمه. خلاصه اینکه قیمت رو باید به صورت نهایی از کابینت ساز بخواهید و بین چندین کابینت ساز مورد اعتماد، یکی رو انتخاب کنید.

ما میتونیم بهتون کابینت ساز های مطمئن و حرفه ای و منصف رو معرفی کنیم. شما هستین که از بین کابینت ساز ها یک نفر رو انتخاب کرده و با اون فرد قرارداد میبندید.

قیمت انواع کابینت آشپزخانه جدید

قیمت کابینت بعد از اینکه سال 97 دلار گرون شد، خیلی زیاد شد. البته چی زیاد نشده!!؟؟ میتونین برای اطلاع از جدیدترین قیمت های انواع کابینت، اینجا رو کلیک کنین: قیمت کابینت؛ با این روشِ قیمت‌گیریِ کابینت سرتون کلاه نمیره!! 

روی «از قیمت آینده باخبرم کن» کلیک کن:

از قیمت آینده باخبرم کن

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهتاب
مهتاب
15 فروردین 1400 08:12

با سلام 3 تا دیوار داره ک دو قسمتش بیشتر وسایل قراره جاسازی بشه ی دیوارش هیچ وسیله ای نی ی طرح قشنگ دارید ک اون دیوار کابینت ساده کار نشه ی چیز مدرن

فاطمه
فاطمه
05 اسفند 1399 00:54

سلام برا آشپز خونه ۳درچهارکه چهارطرفشم باز هست چه مدل کابینت خوبه ینظورتون طرحی ندارین بفرستین ممنون میشم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
09 اسفند 1399 08:27
پاسخ به  فاطمه

با سلام
این یه آشپزخونه ی خاص هستش.
پیشنهاد ما اینه که براش طراحی اختصاصی انجام بشه.

مهسا
مهسا
14 دی 1399 03:33

با سلام خسته نباشید
من خونمو میخوام بدم مستأجر ولی نمیدونم چه مدلی کابینت بزنم؟
میشه بگین چه مدلی کابینت بزنم که مستأجر خرابش نکنه؟ یعنی هم از لحاظ کیفیت و زیبایی رو دست نداشته باشه! ممنون میشم که در اولین فرصت بهم کمک کنین تا تصمیم بگیرم??

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
15 دی 1399 09:08
پاسخ به  مهسا

با سلام
بستگی به موقعیت مکانی خونه داره.
محل متوسط به پایین: ام دی اف
محل متوسط به بالا: هایکلاس AGT یا پاکچوب
بالا : روکش چوب یا رنگ شده پلی یورتان

پیشنهاد میکنم با قسمت مشاوره تلفنی ما مشورت بفرمایید

امیر 09119417812
امیر 09119417812
18 مرداد 1399 15:53

سلام. کابینت ساز هستم. بدون دستگیره سه حالت داره: برای کابینت بالا درب 2 سانت از پایین بلندتر میگیرن. —- از مگنت استفاده میکنن مثل عملکرد خودکار فشاری —— دستگیره های متری مخفی نصب میکنن ( از ارتفاع درب حدود 2 سانت کم میکنن و دستگیره متری بهش اضافه میشه

سالومه
سالومه
30 خرداد 1399 19:15

واقعا عالی بود. خیلی وقته از سایت فوقالعاده تون استفاده می کنم دیدم ایندفعه نامردی هست که نظری ننویسم. سایت خوبی دارید و شما و سایت عطر و ادکلن سان تارا دو تا سایت مورد علاقه من هستید. امیدوارم که همه توی درساشون موفق باشند.

عتابی
عتابی
29 اسفند 1398 14:51

سلام و درود
ببخشید ما خونه قدیمی داریم و آشپزخونه ما توی حیاطه،به نظر شما کابینت فلزی بزتیم یا ام دی اف؟
خونه ما اهوازه،هم رطوبت هست هم گرما

salamsakhteman
salamsakhteman
06 فروردین 1399 08:06
پاسخ به  عتابی

با سلام
رطوبت و گرما باعث نمیشه ‌کابینت mdf خراب بشه. خیس شدن مستقیم توسط آب دلیل خرابی mdf در برابر آب می‌باشد.
بنابراین میتونید mdf کار کنید. ولی اگه فلزکار خوب و منصف پیدا بشه. فلز هم میتونید کار کنید.
بنابراین محدودیتی در این مورد ندارید.

یونس
یونس
15 اسفند 1398 21:46

سلام صفحه روی کابینت ام دی اف بهتره یا فایبر گلاس

salamsakhteman
salamsakhteman
19 اسفند 1398 11:53
پاسخ به  یونس

با سلام
از نظر ضد آب بودن فایبرگلاس و از نظر مقاومت در برابر برخورد اجسام سخت ام دی اف بهتر می باشد.

حیدر
حیدر
21 آبان 1397 12:29

سلام ببخشید کابینت فلزی الان هست توی بازار یا نه منتفی شده موضوعش

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
23 آبان 1397 15:52
پاسخ به  حیدر

بله همچنان در بازار کابینت های فلزی موجود است.
هرچند تعداد مجری های کابینت فلزی به نسبت گذشته بسیار کم شدن ولی با تلاش بیشتر میشه کابینت ساز فلزی رو پیدا کرد ولی به لحاظ ریالی خیلی متفاوت با mdf نیست و به لحاظ کیفیت هم با توجه به بودن pvc برای زیر سینک از mdf بهتر نیست.

بهرامی
بهرامی
22 مهر 1397 11:39

سلام ببخشید عکس بعضی از کابینتهاتون دستگیره نداره میشه بگید چطوری باز میشن؟

مریم
مریم
16 اردیبهشت 1398 01:35
پاسخ به  بهرامی

سلام. احتمالا اونا مگنتی هستند و با فشار کوچکی به بالای در باز میشند